Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Odpovědět
rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od rpet »

flyingblue píše:a) Tradice Vidne a o neco vetsi kupni sila Rakusanu (+pro Viden)
ne, to neni argument, ani duvod.
b) Austrian maji kryta zada Lufthansou (+pro Viden)
ano, to jiste hraje roli
c) Za humny Vidne ma zakladnu Ryanair (+pro Prahu)
plus pro Prahu?? V jakem smyslu?? :shock:
Jinymi slovy rikas - pokud bude CSA stat s holym zadkem proti Lufhansa Group, tak se bude radius zvetsovat jen tezko :-)
nikoliv. ja rikam, ze ceska republika neni trhem pro expanzi na leteckem trhu. holy zadek CSA je v tomto ohledu z meho hlediska nepodstatny - klidne by to mohla byt firma XYZ a trh by byl porad stejny. jedine, co CSA mohou zmenit, je jejich pristup k business - ale opet, tim se trh v CR nenafoukne.


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od flyingblue »

rpet píše:
flyingblue píše:a) Tradice Vidne a o neco vetsi kupni sila Rakusanu (+pro Viden)
ne, to neni argument, ani duvod.
b) Austrian maji kryta zada Lufthansou (+pro Viden)
ano, to jiste hraje roli
c) Za humny Vidne ma zakladnu Ryanair (+pro Prahu)
plus pro Prahu?? V jakem smyslu?? :shock:
Jinymi slovy rikas - pokud bude CSA stat s holym zadkem proti Lufhansa Group, tak se bude radius zvetsovat jen tezko :-)
nikoliv. ja rikam, ze ceska republika neni trhem pro expanzi na leteckem trhu. holy zadek CSA je v tomto ohledu z meho hlediska nepodstatny - klidne by to mohla byt firma XYZ a trh by byl porad stejny. jedine, co CSA mohou zmenit, je jejich pristup k business - ale opet, tim se trh v CR nenafoukne.


Pokud by v Praze mela bazi AF/KLM, tak jsou sance Vidne a Prahy vyrovnane.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od HighFlyer »

rpet píše:
flyingblue píše:a) Tradice Vidne a o neco vetsi kupni sila Rakusanu (+pro Viden)
ne, to neni argument, ani duvod.

Ta kupni sila argument je, celkem zasadni. Tradice mozna taky, teda pokud by se dala nejak kvantifikovat ;-) Ale rovnice na to vytvaret nebudu, pro nektere tady jsou spatne stravitelne.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od HighFlyer »

rpet píše:Jste-li business klient, prosím pokračujte tudy. (a my vam nauctujeme cenu o [treba] 70% vyssi...)

Kezby jenom 70%...

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od HighFlyer »

prodejce píše:Něco bylo na straně low-costů špatně, již ve čtyřech případech, když neporazily jasně dražší konkurenci. Co to bylo?

Neco bylo na strane lowcostu zatracene dobre, kdyz porazily dinosaura na linkach do Londyna-Stantedu, Londyna-Gatwicku, Manchesteru, Edinburku a na linkach, na kterych je misto pro dva (az tri) do Parize, Milana, Rima, Barcelony, Madridu, Kodane, Osla... Na techto linkach (a je stale nutne to opakovat a zduraznovat) uz by dinosaur taky nepusobil, pokud by nebyl vykrmovan nelegalnimi dotacemi.


rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od rpet »

HighFlyer píše:...Ta kupni sila argument je, celkem zasadni. Tradice mozna taky, teda pokud by se dala nejak kvantifikovat ;-)
ale ne... ja nemyslel vidensky PAX, tedy domestic. tou vidni jsem argumentoval proto, ze spousta cestujicich z CR proste voli k odletu jine letiste, a je to jev cim dal tim vic castejsi [severocesi drazdany a altenburg, jihomoravaci viden, zapadocesi frankfurt atp..]. videnskou cestujici verejnost do toho motat nechci, neb ji neznam. proto pro mne kupni sila videnaku ve vztahu k mnou recenemu nema vyznam. jine by to bylo, pokud zacneme resit stred evropy jako celek, ale k tomu jsme se v topic PRAHA zatim snad nedostali :lol:
HighFlyer píše:...Ale rovnice na to vytvaret nebudu, pro nektere tady jsou spatne stravitelne.
ale no tak... nebud mekous :mrgreen: me by teda ten vzorec zrovna zajimal [zejmena, jak ho smontujes]. a prodejce to jiste unese. navic, vcera dal jasne najevo, ze se bude toulat venku, neb je u vas hezky. znas to, kdo se boji texaskeho masakru motorovou pilou, nesmi do lesa!

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od flyingblue »

rpet píše:
HighFlyer píše:...Ta kupni sila argument je, celkem zasadni. Tradice mozna taky, teda pokud by se dala nejak kvantifikovat ;-)
ale ne... ja nemyslel vidensky PAX, tedy domestic. tou vidni jsem argumentoval proto, ze spousta cestujicich z CR proste voli k odletu jine letiste, a je to jev cim dal tim vic castejsi [severocesi drazdany a altenburg, jihomoravaci viden, zapadocesi frankfurt atp..]. videnskou cestujici verejnost do toho motat nechci, neb ji neznam. proto pro mne kupni sila videnaku ve vztahu k mnou recenemu nema vyznam. jine by to bylo, pokud zacneme resit stred evropy jako celek, ale k tomu jsme se v topic PRAHA zatim snad nedostali :lol:



Dotycni voli ty lokality z nejakeho konkretniho duvodu. Nikoliv proto, ze se jim Praha nelibi. Pokud veMu nejproflaknutejsi Viden, tak hlavni duvody, ktery mam od cca 100+ kamaradu, jsou ceny lufthansy plus hovadska cesta do Prahy (d1 plus stav "prazskeho okruhu").

Altenburk a Drazdany beru ve stejne kategorii jako Katowice - pracovne ji rikam "statisticka chyba".

Ze by zapadocesi litali z frankfurtu, o tom TEZCE pochybuju. Kamaradu tam mam jen par, ale zadnej z nich netouzi stat pulden na dalnici. Duvod, proc cast z nich lita z Mnichova, jsou ceny lufthansy a klm.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od HighFlyer »

rpet píše:tou vidni jsem argumentoval proto, ze spousta cestujicich z CR proste voli k odletu jine letiste...videnskou cestujici verejnost do toho motat nechci

A jo taaaaak. Tak to jsme si jenom nerozumeli, k cemu se tvoje poznamka vztahovala.

me by teda ten vzorec zrovna zajimal [zejmena, jak ho smontujes].

Dt = B + Ic*x + Ip*y
...kde:
Dt = demand for travel
B = base (nejaky zaklad, tj. pocet letenek, ktery se proda bez ohledu na vyvoj kupni sily a dalsi ekonomicke vlivy)
Ic = disposable income (corporate)
Ip = disposable income (population)
x = penetrace letecke dopravy mezi firmami (%)
y = penetrace letecke dopravy u celkove populace (%)
Lze predpokladat, ze:
a) x > y
b) Jak x tak y se meni v case, do znacne miry v zavislosti na cenove hladine letecke dopravy.

Tim bychom meli rovnici poptavky, ktera zahrnuje kupni silu jako jeden z faktoru. Rovnici nabidky uz necham na jinych ;-)

Rovnice nebere v uvahu pokriveni trhu nelegalnimi dotacemi a pripadne jine externality.

EDIT: opraven preklep popolace
Naposledy upravil(a) HighFlyer dne 10. 05. 2010, 11:42, celkem upraveno 1 x.

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od rpet »

flyingblue píše:...Ze by zapadocesi litali z frankfurtu, o tom TEZCE pochybuju. Kamaradu tam mam jen par, ale zadnej z nich netouzi stat pulden na dalnici. Duvod, proc cast z nich lita z Mnichova, jsou ceny lufthansy a klm.
boze, proc?? zaco?? fakt musim vyjmenovat VSECHNA dostupna letiste v dosahu CR na uzemi SRN??? a udelej uz neco s tim tvym pravopisem, je to tragedie.

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od rpet »

HighFlyer píše:Dt = B + Ic*x + Ip*y
...kde:
Dt = demand for travel
B = base (nejaky zaklad, tj. pocet letenek, ktery se proda bez ohledu na vyvoj kupni sily a dalsi ekonomicke vlivy)
Ic = disposable income (corporate)
Ip = disposable income (population)
x = penetrace letecke dopravy mezi firmami (%)
y = penetrace letecke dopravy u celkove popolace (%)
Lze predpokladat, ze:
a) x > y
b) Jak x tak y se meni v case, do znacne miry v zavislosti na cenove hladine letecke dopravy.
hodnota B mi prijde jasna. ale.

u hodnot I [c a p] mi chybi provazanost na prumerny uskutecneny nakup letenky ve vztahu:
1) k prumeru letovych KM v radu jednoho roku [z toho vytezime udaj, co ktera skupina poptava v ramci evropskeho letoveho prostoru v ohledu na kilometrickou vzdalenost]
2) ke statistickemu prumeru poctu prodanych letenek v zavislosti na jednotliva sezonni obdobi [z toho nam vypadne posun poptavky obou skupin v jednotlivych castech roku tak, abychom vymezili statistickou odchylku, ktera NEMUSI byt zrovna nizka - nebot klient je tele a chova se VZDY naprosto nepredvidatelne]
3) pak by se asi nejspis hodilo vyseparovat zamorske lety [kamkoliv], pokud se tedy bavime o vidni, praze, mnichovu a evrope - nebot specielne u Berlina, Vidne a Mnichova nam muzou long segmenty dost nezdrave ovlivnit vysledek kupni sily cestujici verejnosti
4) jak to cele ovlivni chartery a koupacke linky x charterove pravidelne linky??

pokud to cele vypada nesmyslne, omlouvam se dopredu - obcas jsem opravdu tezko uchopitelny :lol:
Naposledy upravil(a) rpet dne 10. 05. 2010, 11:51, celkem upraveno 1 x.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od HighFlyer »

prodejce píše:to nevypadá zrovna na zásadní nárůst

Na miste by byla reflexe nad tvym prispevkem psanym ani ne 24h predtim:
prodejce v 08. 05. 2010, 03:38
"nabídka lowcostů klesá"

... ve svetle cisel, ktera uvedl euroflyer.

Misto reflexe tedy uhybny vyrok "to nevypadá zrovna na zásadní nárůst".

Vsiml sis prosim, jaky vyvoj zaziva evropska i celosvetova ekonomika od roku 2008 a jakym vyvojem prochazi letecke odvetvi v temze obdobi? Je mozne vyvozovat zasadni zavery prave z tohoto obdobi? Je spravne toto obdobi vytrhavat z celku?

Doplnkova otazka: Jakou barvu ma ve tvem svete nebe? Je to, prosim, modra nebo nejaka jina?

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od HighFlyer »

rpet píše:u hodnot I [c a p] mi chybi provazanost...

Rovnici lze samozrejme doplnovat a rozvijet o dalsi promenne ;-) Rad tuto ambici prenecham jinym - ty uz ses toho vlastne iniciativne ujal :)

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od rpet »

HighFlyer píše:
rpet píše:u hodnot I [c a p] mi chybi provazanost...

Rovnici lze samozrejme doplnovat a rozvijet o dalsi promenne ;-) Rad tuto ambici prenecham jinym - ty uz ses toho vlastne iniciativne ujal :)
no, Tvoje chvala mi sice imponuje, to je fakt, ale bohuzel, jediny co umim, je pocitat veci kolem meho podnikani - letecka doprava je fakt lehce mimo me chapani :lol: zkusime pockat, zda se nenajde "nekdo" jiny... :mrgreen:

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od flyingblue »

rpet píše:
flyingblue píše:...Ze by zapadocesi litali z frankfurtu, o tom TEZCE pochybuju. Kamaradu tam mam jen par, ale zadnej z nich netouzi stat pulden na dalnici. Duvod, proc cast z nich lita z Mnichova, jsou ceny lufthansy a klm.
boze, proc?? zaco?? fakt musim vyjmenovat VSECHNA dostupna letiste v dosahu CR na uzemi SRN??? a udelej uz neco s tim tvym pravopisem, je to tragedie.


Ne nemusis, staci uvest ty relevantni. Coz je Mnichov.

Co se pravopisu tejce, trenuju virtualni klavesnici v iPadu, ale asi toho necham :-)

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2010

Příspěvek od rpet »

flyingblue píše:
rpet píše:
flyingblue píše:...Ze by zapadocesi litali z frankfurtu, o tom TEZCE pochybuju. Kamaradu tam mam jen par, ale zadnej z nich netouzi stat pulden na dalnici. Duvod, proc cast z nich lita z Mnichova, jsou ceny lufthansy a klm.
boze, proc?? zaco?? fakt musim vyjmenovat VSECHNA dostupna letiste v dosahu CR na uzemi SRN??? a udelej uz neco s tim tvym pravopisem, je to tragedie.


Ne nemusis, staci uvest ty relevantni. Coz je Mnichov.

Co se pravopisu tejce, trenuju virtualni klavesnici v iPadu, ale asi toho necham :-)
tak to plne chapu - na mym htc se neda psat ani mail, natoz prispevek do topic... :mrgreen:


Odpovědět