HighFlyer píše:Dt = B + Ic*x + Ip*y
...kde:
Dt = demand for travel
B = base (nejaky zaklad, tj. pocet letenek, ktery se proda bez ohledu na vyvoj kupni sily a dalsi ekonomicke vlivy)
Ic = disposable income (corporate)
Ip = disposable income (population)
x = penetrace letecke dopravy mezi firmami (%)
y = penetrace letecke dopravy u celkove popolace (%)
Lze predpokladat, ze:
a) x > y
b) Jak x tak y se meni v case, do znacne miry v zavislosti na cenove hladine letecke dopravy.
hodnota B mi prijde jasna. ale.
u hodnot I [c a p] mi chybi provazanost na prumerny uskutecneny nakup letenky ve vztahu:
1) k prumeru letovych KM v radu jednoho roku [z toho vytezime udaj, co ktera skupina poptava v ramci evropskeho letoveho prostoru v ohledu na kilometrickou vzdalenost]
2) ke statistickemu prumeru poctu prodanych letenek v zavislosti na jednotliva sezonni obdobi [z toho nam vypadne posun poptavky obou skupin v jednotlivych castech roku tak, abychom vymezili statistickou odchylku, ktera NEMUSI byt zrovna nizka - nebot klient je tele a chova se VZDY naprosto nepredvidatelne]
3) pak by se asi nejspis hodilo vyseparovat zamorske lety [kamkoliv], pokud se tedy bavime o vidni, praze, mnichovu a evrope - nebot specielne u Berlina, Vidne a Mnichova nam muzou long segmenty dost nezdrave ovlivnit vysledek kupni sily cestujici verejnosti
4) jak to cele ovlivni chartery a koupacke linky x charterove pravidelne linky??
pokud to cele vypada nesmyslne, omlouvam se dopredu - obcas jsem opravdu tezko uchopitelny