romul píše:bigtomas píše:Mně Mnichov, Frankfurt, Londýn nebo Amsterdam rozhodně nestačí. To jsou všechno na přestup odporná letiště a navíc to vypadá, že na hranici kapacity. Na Schipholu člověk musí ujít běžně před kilometr starou ošklivou chodbou.
V Praze jsem často přestupoval taky a byl to ráj. Salonek kousek, davy zmizely buď v prstech nebo u východu.
Udělat z Prahy hub je pěkný sen, který bude reálnější, jestli poroste počet lidí znechucených Schipholem, Franfurtem nebo Gaullem. Pak bude záležet na tom, kdo zrovna Havla povede. Zatím to vypadá, že vize do budoucna moc nemají.
Já znám ještě tu o Karkulce, o Otesánkovi, o Ječmínkovi a spoustu dalších...
No, zpět do reality. Pokud bychom chtěli dosáhnout toho aby byla Praha významný hub, tak se musíme vrátit v čase nějakých 64 let zpět, zabránit nástupu komančů, navázat na tradice první republiky a třeba bychom dnes řešili jestli je PRG srovnatelné letiště s AMS, VIE nebo ZRH. Jenže jsme v reálném roce 2012, nikoliv ve filmu "Zítra ráno vstanu a opařím se čajem". ČSA je jak známo v (_!_) a z PRG je provinční letiště, které bude rádo když si udrží 2-3 pravidelné "dálkové" linky. Atraktivita Prahy jako města pro turisty je limitovaná a pro rozvoj nedělá zdejší reprezentace nic pořádného, no a atraktivita Prahy jako business destinace je ve srovnání s Varšavou malá. Ale třeba nebude tak zle. Třeba jako skanzen komunismu v EU, s rudými bratry ve vládě, budeme za pár měsíců pro řadu "západních" turistů nesmírně atraktivní. Nebudou se muset trmácet až do Číny, Vietnamu či nedejbože KLDR...
DL je stále 50/50 že se vrátí. I když posunuli termín návratu někdy na květen, tak zatím žádné drámo, budou rozlítávat linky pozastavené na zimu, všechny později než se čekalo. Mezitím chtějí u svých 767 renovovat interiéry. V ideálním případě se tedy dočkáme lepšího produktu DL. No, ale to stále nemění nic na věci, že PRG jako hub není, a ještě dlouho nebude...
sorry za OT
Bacha tri z DL 767 pudou pryc