Low cost terminál na Ruzyni

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od vitezslav »

vita: Ale to mluvíš o krizích čistě lokálních, zatímco já měl na mysli ty globální.


Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od Airbus380 »

Sice se vyjádřím s velkým zpožděním, ale přece :wink:

1) To číslo, že 80% turistů přiletí do Prahy letadlem se mi zdá hodně nadsazené. Prahu sice navštívily 4 miliony turistů, ale nejpočetnějším národem jsou Němci. Pochybuji, že by většinové létali letadlem, dále pak Slováci, Poláci, Rakušani, ti všichni sem jedou autem nebo vlakem. Stejně tak Italové, i když u nich už je číslo opačné, většinově létají letadlem, ale část jich rozhodně jede po zemi. Možná i Francouzi. To je jedna věc. Druhá, že na turistech zrovna společnosti moc nevydělají, proto nevím, proč by kvůli nim měli zavádět nové linky do Prahy..
A "novodobí" turisti z Arábie radši sednou na Austrian a jsou v Praze levně, pohodlně a rychle přes Vídeň.

2) Nemyslím si ale, že by Vodochody nějak Ruzyni výrazně ubraly pasažéry. Do Vodochod by mohl jít Ryan, který stejně na Ruzyni prakticky nelétá a mnoho lidí, kteří by s ním létali s Vodochod, z Ruzyně stejně nelétali. Pak už mě napadá jen Wizz, který by něco ubrat mohl. easyJet má jiný styl, podle mě by do Vodchod nešel. Stejně tak Travel Service, Norwegian Air Shuttle, Germanwings, Jet2, Aer Lingus, nevím jak bmi baby...

3) U T2 si skutečně myslím, že je hodně naddimenzovaný. Jistě, letiště musí hledět daleko dopředu, ale řekněme si upřímně, pokud se bude letiště rozvíjet, tak spíš mimoschengenským směrem...Lety do Schengenu už nijak závratně neporostou, na to bych vsadil i všechny svoje modely od Gemini a Dragon Wings :lol:

4) Kupní síla obyvatelstva se sice do letecké přepravy výrazně promítá, to však není ten pravý příklad při srovnávání PRG, VIE a MUC. Rostoucí kupní síla Čechů je sice príma věc, určitě pozitivní pro PRG, ale hlavní důvod, prič VIE a MUC odbaví víc destujících je v tom, že v těchto dvou městech zkrátka sídlí více významných firem, institucí a organizací než v Praze. Jsou to jak obchodní, tak přestupní destinace. Praha jen turistická. Navíc VIE a MUC mají výrazně početnější spádovou oblast.

5) A v neposlední řadě by to tu chtělo mít pravého síťového FUNGUJÍCÍHO dopravce, což zjevně PRG už delší dobu nemá a zdá se, že ještě dlouho (jestli někdy) mít nebude.

Z toho teda plyne, že si myslím, že PRG má potenciál maximálně na 15 milionech. Dálkovky to nezachrání. Jestli nějaké budou, tak možná tři nové. A to jsem hodně velký optimista.
A pokud Ruzyně přeci jen bude někdy odbavovat 20 mil, tak VIE, MUC, BRU, OSL a další zase o řád víc.

Ruzyně m§že na dálku soupeřit s Varšavou, Budapeští, Kyjevem, Hamburkem, Lisabonem, Stuttgartem, Lyonem, Helsinkami, Birminghamem, Linate, Benátkami, Nice, Ženevou, Malagou, Berlínem, ale s jinými asi těžko...Při troše štěstí se dostane do TOP 25 evropských letišť. Holt jsme malý kontinent...

creyman
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 899
Registrován: 24. 09. 2008, 14:29
Stav: Offline

Re: Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od creyman »

Osobně bych tipnul, že i Travel by nějaké lety odbavoval ve Vodochodech, nebo to jistě použije jako podpůrný argument k interní dohodě o slevě na poplatky s letištěm Praha. Pokud už jí jako druhý největší dopravce z Ruzyně nemá dávno.
"Jako jediný" odbavuje a vytěžuje letiště i v noci, tak by se to dalo předpokládat.

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od MS743 »

Kdyz mluvime o Vodochodech tak podle meho je to silna zbytecnost... Letiste PRG ma jeste mnoho prostoru pro rozvoj a jiz zajistene sluzby. Ja bych radeji videl rychlejsi investice do paralelni drahy a jednodussi/rychlejsi spoj do mesta...

Ryan proste rad buzeruje.. Docela jsem rad ze mohu rici bye bye Ryan ... misto neho proste prileti jina spolecnost.

Koukam na plany PRG a vidim dalsi faze jak bude od T2 dalsi spojovana budova a gates (spocital jsem min 13)... cele terminaly by designove uzavrela do pul kruhu

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od m@rtin »

MS743 píše:Kdyz mluvime o Vodochodech tak podle meho je to silna zbytecnost... Letiste PRG ma jeste mnoho prostoru pro rozvoj a jiz zajistene sluzby. Ja bych radeji videl rychlejsi investice do paralelni drahy a jednodussi/rychlejsi spoj do mesta...

Ryan proste rad buzeruje.. Docela jsem rad ze mohu rici bye bye Ryan ... misto neho proste prileti jina spolecnost.

Koukam na plany PRG a vidim dalsi faze jak bude od T2 dalsi spojovana budova a gates (spocital jsem min 13)... cele terminaly by designove uzavrela do pul kruhu


Jak se charakterizuej zbytečnost v tržní ekonomice? Mluvit o Vodochodech jako o zbytečnosti je dost mimo mísu. Vodochody chce postavit soukromý investor, který využívá díry na trhu. Je to stejný, jako tvrdit, že další pekař na sídlišti je zbytečnost, když ten stávající dělá dobrý housky.

Další investice na Ruzyni závisí jen a jen na majiteli letiště - státu. A Vodochody s tím nemají vůbec co dělat. To není paralelní projekt Letiště Praha, ale projekt Penty.


vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od vitezslav »

MS743: Já nějak nechápu, proč se pořád píše, že PRG má špatné spojení s centrem. Jasně, bus nenabízí pohodlí vlaku, to je jasné, ale zase si porovnejme parametr kvalita:cena. Kombinací bus 100 + metroB jsem v centru za cca 40-45min, komfort je relativně slušný, protože do obou spojů nastupuji na konečné. A to vše za 26Kč=1€. To je na evropskou metropoli naprosto nevídaná cena. Za tuto cenu se podle mne nic lepšího pořídit nedá. A jsou Pražené připraveni platit 7éček za vlak, jako stojí např. RER z CDG do centra??

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od MS743 »

vitezslav píše:MS743: Já nějak nechápu, proč se pořád píše, že PRG má špatné spojení s centrem. Jasně, bus nenabízí pohodlí vlaku, to je jasné, ale zase si porovnejme parametr kvalita:cena. Kombinací bus 100 + metroB jsem v centru za cca 40-45min, komfort je relativně slušný, protože do obou spojů nastupuji na konečné. A to vše za 26Kč=1€. To je na evropskou metropoli naprosto nevídaná cena. Za tuto cenu se podle mne nic lepšího pořídit nedá. A jsou Pražené připraveni platit 7éček za vlak, jako stojí např. RER z CDG do centra??


to jsem ani nemyslel a jiz jsme psali o bus/taxi/vlak... ale pravda je ze vlak by byl jistou zarukou spojitosti centrum-letiste ve smyslu ze se na nej nevztahuje pojem "rush hour" ci "zacpa". I kdyz jsou taxiky, busy i AE ale kdyz postoji nekde na Evropske tak muzes ztratit let apod. a s vlakem muzes tez nabidnout servis "city terminal" kde se primo kufry mohou zaslat na terminal aniz by se zpozdili apod..

Jak se charakterizuej zbytečnost v tržní ekonomice? Mluvit o Vodochodech jako o zbytečnosti je dost mimo mísu. Vodochody chce postavit soukromý investor, který využívá díry na trhu. Je to stejný, jako tvrdit, že další pekař na sídlišti je zbytečnost, když ten stávající dělá dobrý housky
.

To ani tak jsem to nemyslel.. kdyby Vodochody vyrostly tak bezva... ale ja to asi myslel ze 2 pekari v jednom baraku muze byt hodne :)))) Praha neni zas tak velika aby mela vic letist, nebo alespon si myslim... Kdyz PRG poroste a vyboduji si charakter "transit" letiste pro lety po evrope a kdo vi (snad nekdy) i dalkove lety, tak mozna by jim prospelo aby meli prostor. ale kdyz cestuji po svete tak nejsem milovnikem trajdani po meste mezi ruznymi letist. Velike zkusenosti jsem mel kdyz v BKK postavili Suvarnabhumi a jeste fungoval Don Muang... totalni chaos. I kdyz hodne lidi ktere dost cestuji ale muze to zpusobit castecny chaos... hodne lidi proste jedou na spatne letiste apod.. coz neni az tak dulezity faktor.

mozna by pomohlo tez kdyby bylo prime spojeni mezi obou letist = rail link.... ale ja budu spokojen kdyz alespon PRG bude mit spojeni na hlavak

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od m@rtin »

Já jsem názoru přesně opačnýho - s rostoucí nabídkou roste i poptávka. Konkurenci Ruzyně potřebuje, protože je drahá a brzdí tak mnohem rychlejší růst. Jakmile se otevřou Vodochody, půjde s cenou dolu i Ruzyně, což může ve výsledku znamenat i to, že celkový součet odbavených cestujících z Vodochod a Ruzyně bude vyšší o desítky procent než na stávající Ruzyni.

Praha je 5. nejnavštěvovanějším městem v Evropě, ale pořád velká část turistů přijíždí osobními automobily a autobusy. Například z Německa sem létají převážně obchodní cestující, protože pro běžné turisty jsou letenky do SRN drahé.

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od vitezslav »

m@rtin: A myslel jsi i na scénář ála SkyEurope - ten stlačil ceny na minimum, donutil zlevnit i ostatní a výsledek byl nakonec ten, že někteří silně omezili působení v Praze, Sky zkrachoval a tudíž mimo KRÁTKODOBÉHO efektu pro cestující nevydělal nikdo.
Druhou otázkou je, proč si všichni myslí, že Vodochody budou levné. To letiště bude vyžadovat obrovskou investici, která se bude muset zaplatit, jelikož Penta není charita.

MS743: Ano, já uznávám, že vlak na Ruzyni by byl hezký, ale opět - velká investice. V době, kdy se v ČR téměř zastavují dopravní stavby, je to nereálné. A opakuji - doprava na Ruzyni mi nepřijde nějak strašná (po zavedení busu 100) a je extrémně levná.

Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od Tragedie_v_JZD »

Extremne levna sice je, ale extremne spatna taky. Bus 100 neni samospasitelny, pro vic jak pulku prahy to znamena hodinu metrem a pak jeste dalsich dvacet minut autobusem. chtelo by to aspon metro (a doufam, ze se ho doziju).

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od hafi »

metro na letiste (jako prodloueni A) bude kvuli zajizdce do motola, atd pomalejsi nez 119 (pravda ze nezavisly na dopravni situaci).
jeho polovicni varianta do motola zkrati cestu 119 asi o pul kilometru. (ale zase vydela bim bam bemovi a jeho kamaradum neskutecne mnozstvi milionu korun).
pocet lidi obslouzenych prodlouzenym metrem je minimalni a jeste pro mene z nich bude metro urychleni.
takze metro nema pro cechy cenu, mozna pro cizince to bude prijemnejsi kvuli prehlednosti...jenze bus taky neni neprehledny a na druhou stranu - prece si turista nebude vybirat destinaci podle dopravy z letiste...

vlak by mel smysl z pohledu rychlosti dopravy a spojeni do kladna, zalezi ovsem na cene a ta by nejspis byla vysoka.

Jinymi slovy - jakakoli uprava dopravy na letiste by mohla byt zvolenim vhodnejsich autobusu nebo rezervaci dopravniho pruhu v cele delce, ale nema cenu investovat desitky miliard s pochybnymi vysledky.

a to ze je to na letiste z nekterych casti prahy pres hodinu? no a co...v kterem evropskem meste je to jinak? A i nocni doprava v praze funguje celkem dobre (bydlel jsem v ujezde nad lesy, tj. na uplne opacnem okraji prahy a na sestou na letiste to trva 1:20, v nejhlubsi noci o dvacet minut dyl, to neni nijak strasny)

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od Airbus380 »

vitězslave: Jediná pravda je v tom, že doprava na Ruzyni je extrémně levná (i když znám spoustu dalších měst, kde je srovnatelná - Neapol, Malaga, Dublin,...), ale v poměru cena/kvalita by měla být zadarmo. Nebo mi spíš dpp měl ještě platit.
Na letiště jezdím tak třikrát čtyřikrát týdně, bydlím na Hradčanské, což je 12 km. Metrem na Dejvickou je to v pohodě. První zádrhel je v tom, že jak na nástupní, tak na výstupní zastávce jsou jen schody, což je při velkých kufrech, které má většina lidí, dost terno. Druhý zádrhel je, že jízdí řád 119 kopíruje dopravní špičku v Praze, nikoliv však špičky na Ruzyni, stejně jako 100 nebo AE. Podaří-li se mi nacpat do neklimatizovaného autobusu, a nějak kulturně se postavit, jsem rád. Pokud jedu odpoledne na letiště nebo ráno z letiště, cesta mi zabere asi 50 (!!) minut. Stejně, nebo spíš hůř je na tom AE.
A to, že na informacích dpp na letišti turisty balamutí, že nejrychlejší doprava do centra je expresní linkou 100, považuji za vrchol vší nestoudnosti!! Kromě toho, že i ta bývá často natřískaná k prasknutí, mě zaveze na předměstí Plzně, odkud musím daaaleko metrem do centra.
Další nesmysl je na mapkách v metru, kde oznčují jako výchozí bod k cestě na letiště i Nové Butovice, odkud jede jen jednou za uherský rok 179, která vymete každou zastávku na Praze 5 i 6 a 225, která má delší intervaly než sobí spřežení na Čukotce a jede ještě déle.
Letiště potřebuje kolejovou dopravu jako sůl, i když pravda, metro přes Motol je jen pokladnička pro pavlika.

pocet lidi obslouzenych prodlouzenym metrem je minimalni a jeste pro mene z nich bude metro urychleni.


Tak to je dost blbost. Metro obslouží CELÉ sídliště Červený Vrch, Vokovice, Velslavín, přiblíže se k Dědině, Petřiny a v neposlední řadě konečně umožní obyvatelům největší pražské části se normálně a slušně dostat do motolské nemocnice.
Jak už jsem řekl, otázka prodloužení na letiště je samozřejmě velký non-sense...

Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od Tragedie_v_JZD »

s tou kritikou "100ky" bych to zas tak neprehanel .. on to neni zas tak spatny. sice jede na zlicin, ze kteryho je to metrem milion kilometru, ale ason se (ten autobus) vyhyba tem zasadnim mistum se zacpami. ale "zajizdka" pres zlicin je pro vetsinuo prazaku dost velka zajizdka.

kdyby nebyla evropska permanentne ucpana, tak koncept 100ka ze zlicina, airport express z hlavniho nadrazi a 119 z dejvicke neni tak spatny... kdyby ty autobusy jezdily casteji. nicmene , pokud se bavime o nejakem rustu ruzyne, tak je doprava ciste autobusy nedostacujici po vsech strankach. pokud nechceme polovinu pax nechat odkazanych na taxiky :)

Malvolio
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 992
Registrován: 28. 06. 2007, 21:18
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od Malvolio »

U té 119ky by se hlavně měly zrušit ty zastávky na Evropský - Červený vrch, Dědina a tak....prostě jenom od metra na letiště.

axen
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 112
Registrován: 06. 02. 2005, 23:43
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Low cost terminál na Ruzyni

Příspěvek od axen »

Ja tuhle priletel, 100 mi ujela pred nosem. Dalsi jela za 30 minut :shock: (bylo po pul devate vecer). Bydlim na metru B, tak jsem cekal. Mezitim jela 3x 119, z toho jednou nizkopodlazni - wow! Pokazde temer plna, se spoustou cizincu nastupujicich prednimi dvermi i s kufry kvuli koupi jizdenky... Reseni mista na kufry v busu 100 tez neni idealni - takova ta klicka s tremi patry :roll: Bus byl ze zastavky K Letisti naprosto narvany...


Odpovědět