RWYs 24 a 31

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

RWYs 24 a 31

Příspěvek od Airbus380 »

Mám dotaz. Dneska jsem poprvé v životě viděl na Ruzyni letadla startovat po 24, ale přistávat po 31, tzn. křížem. NEvíte někdo proč?


ogan
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 385
Registrován: 17. 11. 2008, 19:21
Stav: Offline

Re: RWYs 24 a 31

Příspěvek od ogan »

důvod nevim, ale už jsem to párkrát viděl...

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: RWYs 24 a 31

Příspěvek od Ace2 »

Pravděpodobně foukal nevhodný vítr. Odstartovat se dá při nevhodném větru lépe než přistávat. Nebo startovalo poslední letadlo z 24 a pak se přehodil provoz na 31. Netuším, co se tam dnes dělo.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: RWYs 24 a 31

Příspěvek od flyingblue »

Ace2 píše:Pravděpodobně foukal nevhodný vítr. Odstartovat se dá při nevhodném větru lépe než přistávat. Nebo startovalo poslední letadlo z 24 a pak se přehodil provoz na 31. Netuším, co se tam dnes dělo.


Zavreny dve pojizdecky a nevhodnej vitr.

Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: RWYs 24 a 31

Příspěvek od Tragedie_v_JZD »

Airbus380 píše:Mám dotaz. Dneska jsem poprvé v životě viděl na Ruzyni letadla startovat po 24, ale přistávat po 31, tzn. křížem. NEvíte někdo proč?


vcelku bezna zalezitost, slouzici ke zvyseni kapacity. ta pristani na 31 byla nejspis jaátra a podobne male obludky. umoznuje to zvysit kapacitu pohybu.


Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: RWYs 24 a 31

Příspěvek od Airbus380 »

vcelku bezna zalezitost, slouzici ke zvyseni kapacity. ta pristani na 31 byla nejspis jaátra a podobne male obludky. umoznuje to zvysit kapacitu pohybu.


Ta přistání byla všechna na 31 :D

Zavřený dvě pojížděčky to všechno vysvětlujou, díky.

Bublin
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 13
Registrován: 29. 03. 2010, 16:59
Stav: Offline

Re: RWYs 24 a 31

Příspěvek od Bublin »

prosím nevíte někdo, proč zas letadla startují z dráhy 31, když 14 denní plánovaná údržba dráhy 24/06 skončila minulý víkend?
díky...

ogan
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 385
Registrován: 17. 11. 2008, 19:21
Stav: Offline

Re: RWYs 24 a 31

Příspěvek od ogan »

Bublin píše:prosím nevíte někdo, proč zas letadla startují z dráhy 31, když 14 denní plánovaná údržba dráhy 24/06 skončila minulý víkend?
díky...


co třeba vítr :) v tyto dny fouká od jihovýchodu, což je přesně na RWY 13 :wink:

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: RWYs 24 a 31

Příspěvek od vitezslav »

Jenom větrem to není - píší 24/06 closed. Navíc 13 je kvůli neustálým stížnostem na hluk až nevyhnutelná volba.

loupeznik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 626
Registrován: 13. 08. 2010, 01:37
Bydliště: ČB/ZH
Stav: Offline

Re: RWYs 24 a 31

Příspěvek od loupeznik »

Dneska ráno mě docela překvapilo, když jsem nejdřív viděl start z RWY 13/31 směrem na Kladno a vzápětí přistání z opačného směru (od Kladna). Další starty pak už byly směrem na Prahu. Že by se do 07:00 nemohlo startovat nad Prahou?

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: RWYs 24 a 31

Příspěvek od vitezslav »

loupeznik: Striktně zakázáno to není. Ale jak už jsem psal, na ŘLP nám kdysi říkali, že dle dohod s okolními obcemi se snaží dráhu 13 používat co nejméně a že pokud je v provozu, drnčí telefony "proč to je, do kdy to bude, kdo to má poslouchat" atd. Jenže dneska je JV vítr, takže při opačném směru by se létalo takřka "ideálně" po větru. Kdyby nebyla 06/24 mimo provoz, tak by se samozřejmě létalo na 06.
Proč je mimo provoz nevím, údržba měla skončit 27/9.

Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: RWYs 24 a 31

Příspěvek od Tragedie_v_JZD »

vsak ona taky ta udrzba skoncila, a to dokonce s dvoudennim predstihem a na 6/24 se po skonceni udrzby uz letalo. tohel je neco "noveho"...

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: RWYs 24 a 31

Příspěvek od PavelD »

Je to trochu pozadu, ale zajímavé čtení.

http://www.prg.aero/cs/site/o_letisti/z ... rovozu.htm

RadekB
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 361
Registrován: 08. 03. 2010, 12:19
Oblíbené typy letadel: A350, A380, B747
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: RWYs 24 a 31

Příspěvek od RadekB »

Airbus380 píše:Mám dotaz. Dneska jsem poprvé v životě viděl na Ruzyni letadla startovat po 24, ale přistávat po 31, tzn. křížem. NEvíte někdo proč?


Ten den sem tam byl .. a běhal sem tam jak zběsilej .. :D chvíli 31 přílety .. chvíli 24 vzlety..
A už tam nikdy nejdu když bude tendle kříž :lol:

carlbomb
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 11
Registrován: 07. 03. 2009, 13:10
Stav: Offline

Re: RWYs 24 a 31

Příspěvek od carlbomb »

asi budu za blba, ale i tak- podle čeho se jmenuje RWY např 24,31,6 a podobně?? myslím to jako podle čeho se určí jaké to bude číslo?díky


Odpovědět