Tramvaj na ruzyňské letiště
Tramvaj na ruzyňské letiště
Tak není to sice metro, ale DP přichází s nápadem tramvaje na letiště
http://zpravy.idnes.cz/na-ruzynske-leti ... -zpravy_ab
http://zpravy.idnes.cz/na-ruzynske-leti ... -zpravy_ab
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 89
- Registrován: 02. 03. 2009, 15:41
- Bydliště: Praha-Prostějov
- Stav: Offline
Re: Tramvaj na ruzyňské letiště
Těch plánů a návrhů už bylo, jen aby se taky začalo konečně něco dít.
Re: Tramvaj na ruzyňské letiště
Tramvaj na letiště je POUZE novinářský výmysl nemající s realitou absolutně nic společného.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 89
- Registrován: 02. 03. 2009, 15:41
- Bydliště: Praha-Prostějov
- Stav: Offline
Re: Tramvaj na ruzyňské letiště
Zdenek píše:Tramvaj na letiště je POUZE novinářský výmysl nemající s realitou absolutně nic společného.
Mohu se zeptat proč to podle Vás není reálné? Je pravda, že to zatím není o nic víc reálnější než rychlodráha, nebo popřípadě metro.
Re: Tramvaj na ruzyňské letiště
ta tramvaj mi přijde taky jako totální nesmysl
a metro se už staví, sice to bude ještě asi pěknejch pár let trvat, ale staví
a metro se už staví, sice to bude ještě asi pěknejch pár let trvat, ale staví
Re: Tramvaj na ruzyňské letiště
http://img.ihned.cz/attachment.php/600/ ... etiste.jpg
1. vedení ulicí Vlastina je nemožné z prostorových a hlukových důvodů
2. jízdní doba tímto trasováním je i bez zastavení naprosto nekonkurenceschopná (v celé délce Vlastiny ulice a v ulici k Letišti se musí je pomalu ...)
3. povrchové vedení v oblasti terminálu 1 a 2 je nemožné z prostorových důvodů (minimální poloměr oblouků)
4. nejsou peníze a nevěřím tomu, že by Evropská unie něco přispěla (tyto časy už minuly)
Netuším, kde to novináři vyhrabali (proč jim to někdo podsunul), proč se o tom 2 dny píše, ale opravdu to je nerealizovatelné.
1. vedení ulicí Vlastina je nemožné z prostorových a hlukových důvodů
2. jízdní doba tímto trasováním je i bez zastavení naprosto nekonkurenceschopná (v celé délce Vlastiny ulice a v ulici k Letišti se musí je pomalu ...)
3. povrchové vedení v oblasti terminálu 1 a 2 je nemožné z prostorových důvodů (minimální poloměr oblouků)
4. nejsou peníze a nevěřím tomu, že by Evropská unie něco přispěla (tyto časy už minuly)
Netuším, kde to novináři vyhrabali (proč jim to někdo podsunul), proč se o tom 2 dny píše, ale opravdu to je nerealizovatelné.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 67
- Registrován: 04. 11. 2010, 06:56
- Oblíbené typy letadel: TU-154M, TU-204
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Jiamusi 佳木斯
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Tramvaj na ruzyňské letiště
http://aktualne.centrum.cz/domaci/regio ... ?id=688010
Už se k tomu vyjádřil i primátor, tak se ta idea asi zakládá na pravdě. Klasická tramvaj by ale byla pomalá a dost nepohodlná. To už by snad bylo lepší tam rozvíjet autobusovou dopravu. Nejlepší variantou by byla podle mě rychlodráha. Oproti metru asi třetinové náklady (podle studie stavárny ČVUT), navíc my běsto a letiště propojila i s Kladnem...
Už se k tomu vyjádřil i primátor, tak se ta idea asi zakládá na pravdě. Klasická tramvaj by ale byla pomalá a dost nepohodlná. To už by snad bylo lepší tam rozvíjet autobusovou dopravu. Nejlepší variantou by byla podle mě rychlodráha. Oproti metru asi třetinové náklady (podle studie stavárny ČVUT), navíc my běsto a letiště propojila i s Kladnem...
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 961
- Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
- Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :) - Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Tramvaj na ruzyňské letiště
yangzhening píše:http://aktualne.centrum.cz/domaci/regiony/praha/clanek.phtml?id=688010
Už se k tomu vyjádřil i primátor, tak se ta idea asi zakládá na pravdě. Klasická tramvaj by ale byla pomalá a dost nepohodlná. To už by snad bylo lepší tam rozvíjet autobusovou dopravu. Nejlepší variantou by byla podle mě rychlodráha. Oproti metru asi třetinové náklady (podle studie stavárny ČVUT), navíc my běsto a letiště propojila i s Kladnem...
Nové typy pražských tramvají (třeba 15T nebo i 14T po náležitých úpravách pro zavazadla) opravdu nepovažuji za pohodlné. Bez problémů mohou jezdit přes 80 km/h, interiér je moderní a pohodlný. Co je na tramvaji nepohodlné? Ve finále to může být to samé, jako rychlodráha.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5906
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Tramvaj na ruzyňské letiště
Smurfx píše:Nové typy pražských tramvají (třeba 15T nebo i 14T po náležitých úpravách pro zavazadla) opravdu nepovažuji za pohodlné. Bez problémů mohou jezdit přes 80 km/h, interiér je moderní a pohodlný. Co je na tramvaji nepohodlné? Ve finále to může být to samé, jako rychlodráha.
Nespletl jsi se?
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 686
- Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
- Bydliště: PU
- Stav: Offline
Re: Tramvaj na ruzyňské letiště
ogan píše:ta tramvaj mi přijde taky jako totální nesmysl
a metro se už staví, sice to bude ještě asi pěknejch pár let trvat, ale staví
Na BWI jezdi z Baltimoru taky tramvaj, takze to funguje .
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Tramvaj na ruzyňské letiště
Jednoznačně souhlasím se Zdeňkem, je to nerealizovatelně. Chodím na dopravku ČVUT a konzultoval jsem tento nápad s několika profesory a jen se mi vysmáli.
Navíc by jízdní doba byla opravdu hodně nekonkurenceschopná, pominu-li zásadní fakt, že ani není KUDY trmvaj na letiště vést...
Interiér 15T a 14T pohodlný a moderní?! 15T a 14T jsou největší omyly v celosvětové historii tramvajového provozu, nechápu, který idiot je navrhnul, nechápu ani, který idiot je zkonstruovala a už vůbec nechápu, který idiot je mohl zakoupit pro DP...Zlatý starý dobrý T3 (bez ironie)...
A ještě k tomu metru. Metro se sice staví, bude hotové v roce 2014 (stavba trvá 4 roky a čistě NÁHODOU se kryje s volebním obdobím) a v plánech magistrátu již dávno NENÍ pokračování stavby z Motola na letiště (naštěstí).
jako jediné možné východisko vidím rychlodráhu, bohužel se jedná o dobrou a potřebnou věc, což je záruka toho, že se nikdy nepostaví.
Navíc by jízdní doba byla opravdu hodně nekonkurenceschopná, pominu-li zásadní fakt, že ani není KUDY trmvaj na letiště vést...
Nové typy pražských tramvají (třeba 15T nebo i 14T po náležitých úpravách pro zavazadla) opravdu nepovažuji za pohodlné. Bez problémů mohou jezdit přes 80 km/h, interiér je moderní a pohodlný. Co je na tramvaji nepohodlné? Ve finále to může být to samé, jako rychlodráha.
Interiér 15T a 14T pohodlný a moderní?! 15T a 14T jsou největší omyly v celosvětové historii tramvajového provozu, nechápu, který idiot je navrhnul, nechápu ani, který idiot je zkonstruovala a už vůbec nechápu, který idiot je mohl zakoupit pro DP...Zlatý starý dobrý T3 (bez ironie)...
A ještě k tomu metru. Metro se sice staví, bude hotové v roce 2014 (stavba trvá 4 roky a čistě NÁHODOU se kryje s volebním obdobím) a v plánech magistrátu již dávno NENÍ pokračování stavby z Motola na letiště (naštěstí).
jako jediné možné východisko vidím rychlodráhu, bohužel se jedná o dobrou a potřebnou věc, což je záruka toho, že se nikdy nepostaví.
Re: Tramvaj na ruzyňské letiště
Rychlodraha je urcite nejlepsi reseni, navic, kdyby se to dokazalo vymyslet a propojit i treba smerem na Vodochody, mohla by se Praha zas jednou pochlubit propracovanym dopravnim systemem. Je mi vzdy smutno, kdyz vidim, jak jinde to je a u nas ne...
Jen prozajimavost fanouskovsky navrh trati pro Vodochody http://www.zelpage.cz/clanky/uvaha-o-no ... -vodochody
Jen prozajimavost fanouskovsky navrh trati pro Vodochody http://www.zelpage.cz/clanky/uvaha-o-no ... -vodochody
Re: Tramvaj na ruzyňské letiště
Rychlodráha naráží na tyto problémy:
- pan Stč. hejtman nemá peníze na trať na Kladno a není to jeho priorita
- okolo Buštěhradské dráhy v jedné oblasti vznikla nová výstavba a její obyvatelé jsou proti jakékoli modernizaci, možný je leda tunel a na ten nejsou peníze
- je konflikt zájmů mezi dopravou ala Heathrow expres a městskou linkou, kde první nenajde dost zájemců o přepravu a druhé nechce nikdo financovat
- pan Stč. hejtman nemá peníze na trať na Kladno a není to jeho priorita
- okolo Buštěhradské dráhy v jedné oblasti vznikla nová výstavba a její obyvatelé jsou proti jakékoli modernizaci, možný je leda tunel a na ten nejsou peníze
- je konflikt zájmů mezi dopravou ala Heathrow expres a městskou linkou, kde první nenajde dost zájemců o přepravu a druhé nechce nikdo financovat
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5906
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Tramvaj na ruzyňské letiště
Airbus380 píše:Jednoznačně souhlasím se Zdeňkem, je to nerealizovatelně. Chodím na dopravku ČVUT a konzultoval jsem tento nápad s několika profesory a jen se mi vysmáli.
Navíc by jízdní doba byla opravdu hodně nekonkurenceschopná, pominu-li zásadní fakt, že ani není KUDY trmvaj na letiště vést...
Interiér 15T a 14T pohodlný a moderní?! 15T a 14T jsou největší omyly v celosvětové historii tramvajového provozu, nechápu, který idiot je navrhnul, nechápu ani, který idiot je zkonstruovala a už vůbec nechápu, který idiot je mohl zakoupit pro DP...Zlatý starý dobrý T3 (bez ironie)...
Ano, je otázkou, zda by tramvaj byla rychlejší, než 119. Ale proč by to bylo nerealizovatelné? Proč by se to nemohlo vést po Evropské a pak přes pole a před terminály udělat podzemní zastávky?
T3 je svým způsobem lepší, ale není nízkopodlažní. Btw. já za lepší než T3 považuju T1.
Re: Tramvaj na ruzyňské letiště
Zkus si stáhnout mapu Letiště a fixou tam namalovat tamvajovou trať (šíře cca 5m, oblouky o poloměru min. 30m) zastávky 60m v přímé.