Tramvaj na ruzyňské letiště

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Robert »

Tak není to sice metro, ale DP přichází s nápadem tramvaje na letiště :shock:

http://zpravy.idnes.cz/na-ruzynske-leti ... -zpravy_ab


Caky
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 89
Registrován: 02. 03. 2009, 15:41
Bydliště: Praha-Prostějov
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Caky »

Těch plánů a návrhů už bylo, jen aby se taky začalo konečně něco dít.

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Zdenek »

Tramvaj na letiště je POUZE novinářský výmysl nemající s realitou absolutně nic společného.

Caky
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 89
Registrován: 02. 03. 2009, 15:41
Bydliště: Praha-Prostějov
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Caky »

Zdenek píše:Tramvaj na letiště je POUZE novinářský výmysl nemající s realitou absolutně nic společného.

Mohu se zeptat proč to podle Vás není reálné? Je pravda, že to zatím není o nic víc reálnější než rychlodráha, nebo popřípadě metro.

ogan
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 385
Registrován: 17. 11. 2008, 19:21
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od ogan »

ta tramvaj mi přijde taky jako totální nesmysl :roll:

a metro se už staví, sice to bude ještě asi pěknejch pár let trvat, ale staví :wink:


Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Zdenek »

http://img.ihned.cz/attachment.php/600/ ... etiste.jpg
1. vedení ulicí Vlastina je nemožné z prostorových a hlukových důvodů
2. jízdní doba tímto trasováním je i bez zastavení naprosto nekonkurenceschopná (v celé délce Vlastiny ulice a v ulici k Letišti se musí je pomalu ...)
3. povrchové vedení v oblasti terminálu 1 a 2 je nemožné z prostorových důvodů (minimální poloměr oblouků)
4. nejsou peníze a nevěřím tomu, že by Evropská unie něco přispěla (tyto časy už minuly)

Netuším, kde to novináři vyhrabali (proč jim to někdo podsunul), proč se o tom 2 dny píše, ale opravdu to je nerealizovatelné.

yangzhening
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 67
Registrován: 04. 11. 2010, 06:56
Oblíbené typy letadel: TU-154M, TU-204
Pohlaví: muž
Bydliště: Jiamusi 佳木斯
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od yangzhening »

http://aktualne.centrum.cz/domaci/regio ... ?id=688010

Už se k tomu vyjádřil i primátor, tak se ta idea asi zakládá na pravdě. Klasická tramvaj by ale byla pomalá a dost nepohodlná. To už by snad bylo lepší tam rozvíjet autobusovou dopravu. Nejlepší variantou by byla podle mě rychlodráha. Oproti metru asi třetinové náklady (podle studie stavárny ČVUT), navíc my běsto a letiště propojila i s Kladnem...

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Smurfx »

yangzhening píše:http://aktualne.centrum.cz/domaci/regiony/praha/clanek.phtml?id=688010

Už se k tomu vyjádřil i primátor, tak se ta idea asi zakládá na pravdě. Klasická tramvaj by ale byla pomalá a dost nepohodlná. To už by snad bylo lepší tam rozvíjet autobusovou dopravu. Nejlepší variantou by byla podle mě rychlodráha. Oproti metru asi třetinové náklady (podle studie stavárny ČVUT), navíc my běsto a letiště propojila i s Kladnem...


Nové typy pražských tramvají (třeba 15T nebo i 14T po náležitých úpravách pro zavazadla) opravdu nepovažuji za pohodlné. Bez problémů mohou jezdit přes 80 km/h, interiér je moderní a pohodlný. Co je na tramvaji nepohodlné? Ve finále to může být to samé, jako rychlodráha.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Globik »

Smurfx píše:Nové typy pražských tramvají (třeba 15T nebo i 14T po náležitých úpravách pro zavazadla) opravdu nepovažuji za pohodlné. Bez problémů mohou jezdit přes 80 km/h, interiér je moderní a pohodlný. Co je na tramvaji nepohodlné? Ve finále to může být to samé, jako rychlodráha.


Nespletl jsi se? :D

dydzej
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od dydzej »

ogan píše:ta tramvaj mi přijde taky jako totální nesmysl :roll:

a metro se už staví, sice to bude ještě asi pěknejch pár let trvat, ale staví :wink:


Na BWI jezdi z Baltimoru taky tramvaj, takze to funguje :-).

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Airbus380 »

Jednoznačně souhlasím se Zdeňkem, je to nerealizovatelně. Chodím na dopravku ČVUT a konzultoval jsem tento nápad s několika profesory a jen se mi vysmáli.
Navíc by jízdní doba byla opravdu hodně nekonkurenceschopná, pominu-li zásadní fakt, že ani není KUDY trmvaj na letiště vést...

Nové typy pražských tramvají (třeba 15T nebo i 14T po náležitých úpravách pro zavazadla) opravdu nepovažuji za pohodlné. Bez problémů mohou jezdit přes 80 km/h, interiér je moderní a pohodlný. Co je na tramvaji nepohodlné? Ve finále to může být to samé, jako rychlodráha.


Interiér 15T a 14T pohodlný a moderní?! 15T a 14T jsou největší omyly v celosvětové historii tramvajového provozu, nechápu, který idiot je navrhnul, nechápu ani, který idiot je zkonstruovala a už vůbec nechápu, který idiot je mohl zakoupit pro DP...Zlatý starý dobrý T3 (bez ironie)...

A ještě k tomu metru. Metro se sice staví, bude hotové v roce 2014 (stavba trvá 4 roky a čistě NÁHODOU se kryje s volebním obdobím) a v plánech magistrátu již dávno NENÍ pokračování stavby z Motola na letiště (naštěstí).

jako jediné možné východisko vidím rychlodráhu, bohužel se jedná o dobrou a potřebnou věc, což je záruka toho, že se nikdy nepostaví.

tygrlive
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 821
Registrován: 23. 12. 2009, 22:07
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od tygrlive »

Rychlodraha je urcite nejlepsi reseni, navic, kdyby se to dokazalo vymyslet a propojit i treba smerem na Vodochody, mohla by se Praha zas jednou pochlubit propracovanym dopravnim systemem. Je mi vzdy smutno, kdyz vidim, jak jinde to je a u nas ne...

Jen prozajimavost fanouskovsky navrh trati pro Vodochody http://www.zelpage.cz/clanky/uvaha-o-no ... -vodochody

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Zdenek »

Rychlodráha naráží na tyto problémy:
- pan Stč. hejtman nemá peníze na trať na Kladno a není to jeho priorita
- okolo Buštěhradské dráhy v jedné oblasti vznikla nová výstavba a její obyvatelé jsou proti jakékoli modernizaci, možný je leda tunel a na ten nejsou peníze
- je konflikt zájmů mezi dopravou ala Heathrow expres a městskou linkou, kde první nenajde dost zájemců o přepravu a druhé nechce nikdo financovat

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Globik »

Airbus380 píše:Jednoznačně souhlasím se Zdeňkem, je to nerealizovatelně. Chodím na dopravku ČVUT a konzultoval jsem tento nápad s několika profesory a jen se mi vysmáli.
Navíc by jízdní doba byla opravdu hodně nekonkurenceschopná, pominu-li zásadní fakt, že ani není KUDY trmvaj na letiště vést...
Interiér 15T a 14T pohodlný a moderní?! 15T a 14T jsou největší omyly v celosvětové historii tramvajového provozu, nechápu, který idiot je navrhnul, nechápu ani, který idiot je zkonstruovala a už vůbec nechápu, který idiot je mohl zakoupit pro DP...Zlatý starý dobrý T3 (bez ironie)...

Ano, je otázkou, zda by tramvaj byla rychlejší, než 119. Ale proč by to bylo nerealizovatelné? Proč by se to nemohlo vést po Evropské a pak přes pole a před terminály udělat podzemní zastávky?
T3 je svým způsobem lepší, ale není nízkopodlažní. Btw. já za lepší než T3 považuju T1.

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Zdenek »

Zkus si stáhnout mapu Letiště a fixou tam namalovat tamvajovou trať (šíře cca 5m, oblouky o poloměru min. 30m) zastávky 60m v přímé.


Odpovědět