Tramvaj na ruzyňské letiště

dydzej
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od dydzej »

Globík píše:
k.m píše:K tomu značení Aiport Expressu...rozhodně od léta neni nulové(a i před tím v hale pár ukazatelů bylo)...naopak už při vstupu z nástupiště do podchodu vás ukazatele nasměrují přímo na nástupní ostrůvek!
AE je psán i na tabuly odjezdů vlaků a je i hlášen.
Jinak ten AE má jednu moc velkou chybu...nejezdí v noci!

No ono toho mezi námi v noci zase tak nelétá :wink:

Bohuzel tesne pred a po odjezdu posledniho AE do downtownu prileta jeste nekolik zasadnich linek (AMS, SVO, MUC, LHR, CDG, FRA), takze by se pozdejsi odjezdy docela hodily :).


Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Airbus380 »

Za domácí úkol budeš běhat stokrát se 2 kufry po schůdkách do a ze stopadesátdvojky (810)
Nepřeháněj. 14T se na letiště opravdu nehodí. Ale radši bych jezdl tak krátký úsek s ní, než se 152 (810).


hyperbolu s 810 jsem použil záměrně. Pochopitlně, že nejsem takovej idiot, abych jí chtěl posílat na letiště, chci tím jen demonstrovat svůj vztah ke 14T (i 15T) a i jejich nevhodnost, jakožto dopravního prostředku na letiště.

loupeznik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 624
Registrován: 13. 08. 2010, 01:37
Bydliště: ČB/ZH
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od loupeznik »

MS743 píše:
loupeznik píše:A hlavně z Klotenu jezdí přímé vlaky do celého Švýcarska. Tohle je sen, jehož splnění se nedožiju. Nasednout v Budějicích na vlak a za necelé dvě hodiny vystoupit na Ruzyni.


Situace Prahy je tak trochu jina a vidim to i v pozitivnim smyslu.

1. Letiste Praha je nezvykle blizko centra, takze nejake rychlejsi -komfortnejsi- reseni neni az tak problemem. Sice je treba politicke vule ale to je prirozeny process. Nekteri pro a dalsi proti.

2. Hlavni nadrazi a hlavni uzel je jiz koncentrovan okolo Hlavaku, takze vytvorit umele nejaky dalsi uzel neni treba. velike procento lidi kteri cestuji do PRG miri prave do hlavniho mesta. Pro spoluobcane kteri cestuji z letiste by nemel byt problem vyuzit HL.N. jako uzel.

Právě že situace je víceméně stejná, Kloten je centru možná blíž než Ruzyň a Curych má svůj hauptbahnhof. Jde o to, že Kloten je, podobně jako Schiphol, integrován do železniční sítě a staví tam jak příměstské s-bahny tak dálkové IR a EC vlaky. Výsledkem je, že z míst jako Neuchatel, Fribourg, Chur, atd. se dá dostat vlakem na letiště za 1,5 až 2 hodiny, zatímco z podobně vzádálených ČB to na Ruzyň dnes trvá nejméně 3,5 hodiny.

MS743 píše:Zatim se mi jevi ze rychlodraha je nejlepsi ... napojena primo na nejake hlavni nadrazi ci Massarycka... Metro je moc drahe a klikate a ekonomicky se mi to jevi jako nesmysl... mozna OK pro lide kteri bydli blizko ale toto by melo byt mestske planovani a ne hlavne pro letiste. Fotky zastavek rychlodrahy jsou super a bylo by to uzasne.... a nejaky solidni vlak by to do centra dokazal hodne rychle...

Souhlas. Ovšem koukal jsem, že "rychlodráha" je plánovaná na max rychlost 80 km/h, s několika zastávkami, tudíž výsledný čas spojení vychází podobně jako u dnešního AE busu.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5910
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Globik »

dydzej píše:
Globík píše:
k.m píše:K tomu značení Aiport Expressu...rozhodně od léta neni nulové(a i před tím v hale pár ukazatelů bylo)...naopak už při vstupu z nástupiště do podchodu vás ukazatele nasměrují přímo na nástupní ostrůvek!
AE je psán i na tabuly odjezdů vlaků a je i hlášen.
Jinak ten AE má jednu moc velkou chybu...nejezdí v noci!

No ono toho mezi námi v noci zase tak nelétá :wink:

Bohuzel tesne pred a po odjezdu posledniho AE do downtownu prileta jeste nekolik zasadnich linek (AMS, SVO, MUC, LHR, CDG, FRA), takze by se pozdejsi odjezdy docela hodily :).

To je jiná situace. To zase někdo někde (na Ropidu?) myslel :cry: Ale aby to jezdilo celou noc, to mi přijde fakt zbytečné.

k.m
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 111
Registrován: 15. 11. 2009, 13:27
Bydliště: Č.B
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od k.m »

Globík píše:To je jiná situace. To zase někdo někde (na Ropidu?) myslel :cry: Ale aby to jezdilo celou noc, to mi přijde fakt zbytečné.


No poslední AE jede z hlaváku ve 22:05 a první v 6:35...z letiště první 5:46 a poslední 21:16 - tj.více jak osm hodin nic...vmáčknout tam šikovně alespoň tři-čtyři noční spoje by snad nikoho nezabilo nee :)


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5910
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Globik »

k.m píše:
Globík píše:To je jiná situace. To zase někdo někde (na Ropidu?) myslel :cry: Ale aby to jezdilo celou noc, to mi přijde fakt zbytečné.


No poslední AE jede z hlaváku ve 22:05 a první v 6:35...z letiště první 5:46 a poslední 21:16 - tj.více jak osm hodin nic...vmáčknout tam šikovně alespoň tři-čtyři noční spoje by snad nikoho nezabilo nee :)

No hlavně zkrátit tu "noc". Tedy aby to jezdilo alespoň do půlnoci a ráno začalo dřív. O tom zbytku by se dalo polemizovat :wink: . Btw.víte někdo, jak plná 510?

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od hafi »

Globík píše:Btw.víte někdo, jak plná 510?

Když (ještě ne tak dávno) jezdila po hodině, tak bývala narvaná. Kolem šesté bylo z Prahy několik odletů a pokud člověk nechtěl riskovat a být tam na poslední chvíli, tak musel být už ve 4:15 na letisti. A tento a ten další bus bývali fakt dost k prasknutí.
Teď už se to asi více rozmělní, ale nejel jsem, takže nevím, jen hádám.

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Zdenek »

AE v noci musí někdo zaplatit. A jezdí okolo 23 hodiny nějaké vlaky? Těch pár lidí co se v tom vozí to opravdu není.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od flyingblue »

hafi píše:
Globík píše:Btw.víte někdo, jak plná 510?

Když (ještě ne tak dávno) jezdila po hodině, tak bývala narvaná. Kolem šesté bylo z Prahy několik odletů a pokud člověk nechtěl riskovat a být tam na poslední chvíli, tak musel být už ve 4:15 na letisti. A tento a ten další bus bývali fakt dost k prasknutí.
Teď už se to asi více rozmělní, ale nejel jsem, takže nevím, jen hádám.


To ses na letisti hodinu a pul pred odletem? Delta snad tak brzo nelita :-)

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od m@rtin »

Globík píše:
k.m píše:
Globík píše:To je jiná situace. To zase někdo někde (na Ropidu?) myslel :cry: Ale aby to jezdilo celou noc, to mi přijde fakt zbytečné.


No poslední AE jede z hlaváku ve 22:05 a první v 6:35...z letiště první 5:46 a poslední 21:16 - tj.více jak osm hodin nic...vmáčknout tam šikovně alespoň tři-čtyři noční spoje by snad nikoho nezabilo nee :)

No hlavně zkrátit tu "noc". Tedy aby to jezdilo alespoň do půlnoci a ráno začalo dřív. O tom zbytku by se dalo polemizovat :wink: . Btw.víte někdo, jak plná 510?


510 jezdí narvaná k prasknutí skoro pořád. Od doby, co jezdí přímo do centra Prahy a vymetá všechny možné VŠ koleje, se do ní mnohdy (hlavně o víkendu) není možno ani dostat.

Switch
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 17. 01. 2011, 18:45
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Switch »

Globík píše:Ale LKPR by taky mohlo být průjezdné. Podle mě by nejlepší bylo vést trať mezi Ruzyní a Hostivicemi přes letiště, tedy nedělat žádnou odbočku. Výhody:
- Možnost kratších intervalů (je lhostejné, kolik lidí příslušným spojem jede na/z letiště).
- Přímé spojení Kladna a severozápadních Čech s LKPR.


Ano, v některých plánech jsem viděl i budoucí možné zprůjezdnění letiště a snad i napojení na koridor přes Plzeň do Německa, už si to přesně nepamatuji, ale to je z říše snů.

Nemec píše:Problém ale je, že by se velká část mezi Hostivicí a Letištěm musela vést pod zemí, protože v tomto směru už stojí R6 a v budoucnu tam má vyrůst i paralelní dráha. Stejně tak nevím, jak chtějí smysluplně vést z Hostivice odbočku, když by se musela velká část buď objet nebo zavést pod zem.


Odbočka by neměla vést z Hostivic, ale odtud: http://www.mapy.cz/#mm=TtTcFP@ax=132787904@ay=135935936@at=Odbo%C4%8Dka@ad=popis@x=132792320@y=135938176@z=14 Po podjetí pražského okruhu by se měla stočit na sever a jet podle něj až k Šestce na stanici Dlouhá Míle. Odtud podjede ulici K Letišti, za ní vyjede nad zem, kousek bude pokračovat souběžně s R7 a kousek za ČOVkou letiště opět pod zem až pod parkoviště vedle estakády.

oto
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 65
Registrován: 13. 03. 2009, 22:27
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od oto »

Zdenek píše:A jezdí okolo 23 hodiny nějaké vlaky?

Poslední dálkové (Ostrava-Žilina-Košice, Brno-Bratislava-Budapest/Wien) i příměstské vlaky (Kolín, Poděbrady, Benešov, Beroun, Kralupy) odjíždějí po půlnoci, v rozmezí 0:05-0:24.

Takže z tohoto pohledu by měl smysl i spoj AE s odjezdem z letiště ve 23:38.

oto
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 65
Registrován: 13. 03. 2009, 22:27
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od oto »

Switch píše:
Globík píše:Ale LKPR by taky mohlo být průjezdné. Podle mě by nejlepší bylo vést trať mezi Ruzyní a Hostivicemi přes letiště, tedy nedělat žádnou odbočku. Výhody:
- Možnost kratších intervalů (je lhostejné, kolik lidí příslušným spojem jede na/z letiště).
- Přímé spojení Kladna a severozápadních Čech s LKPR.

Ano, v některých plánech jsem viděl i budoucí možné zprůjezdnění letiště a snad i napojení na koridor přes Plzeň do Německa, už si to přesně nepamatuji, ale to je z říše snů.

Jak by to mohlo být, je vidět na pěkné mapě zde: http://www.praha-kladno.cz/files/zakres-situace.jpg
A ano, průjezdný model (tj. letiště jen jako zastávka, ne konečná) by měl zásadní výhodu v tom, že by interval na letiště mohl být kratší. Ono totiž, když si to spočítáte, tak poptávka po cestě z letiště bude vždy nižší, než počet lidí dojíždějících z Kladna.

Hlavní nevýhoda je taky jasná, takový vlak by se vyhnul Hostivicím - těm by pak zbyla jen linka Eska přes Zličín a Semmering na Smíchov.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5910
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od Globik »

oto píše:Hlavní nevýhoda je taky jasná, takový vlak by se vyhnul Hostivicím - těm by pak zbyla jen linka Eska přes Zličín a Semmering na Smíchov.

Myslíš, že počet PAX z Hostivic je podstatný v kontextu počtu PAX z LKPR?

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: Tramvaj na ruzyňské letiště

Příspěvek od MS743 »

Konecne nejaky docela rozumny napad jak postavit drahu na letiste a jeste pouzit financovani ze zdroju EU.

Vzdy jsem psal ze je treba spise napojit drahu na Hlavak ale toto reseni by nebylo uplne spatne...

http://www.novinky.cz/ekonomika/286049-hlavni-a-masarykovo-nadrazi-by-kvuli-trati-na-letiste-mohl-propojit-pojizdny-pas.html

Ale nevidim zadne terminy takze predpokladam nejaky 2018??


Odpovědět