peetcz píše:Jen by mě zajímala jedna věc ? Jak přišli, že musí být na dálkové trase jen velká letadla (B767, A330/340 či větší. Např. linka Praha - Abu Dhabi dle rezervační systému trvá 6h:40 (což myslím že je dálková linka) a létá s A320 family. ČSA mají A321, které nejsou moc využité. Myslíte si, že by neuletěli trasu do JFK, která trvá jen cca o 2 hodiny déle. Dálková letadla jsou lepší ovšem ČSA na ně nemá. Je potřeba postupovat malými krůčky a velký skok by mohl ČSA pohřbít.
Ono bohuzel problem neni jen s doletem. (A32X i 321) nema az tak dobry dolet pro takove lety. Jen ty mensi (19 a 18) ale tam spolecnost nenacpe tolik lidi.
Veliky rozdil je letani po sousi a po vode. Jsou velike Restrikce ohledne 2 motoraku pres ocean a tady je kamen urazu. dalka mezi Prahou a east cost je proste daleko aby se povolil let a narrow body a (opravte me zda nekecam) tyto letouny nemaji ETOPS a bez neho se neda letat, tudiz mezipristani, vice nakladu, vice penez a delsi let.
Dnes je debata ohledne naslednika B757 ktera je silna masina i kdyz narrow body a nekteri ji prirovnavaji k A321, coz neni (zatim) ono. A321 je mnohem lepsi letoun na kratsich a strednich destinaci a B757 u delsich. Boeing je vetsi a tezsi letoun. Uplny maximum dolet ze statu je nemecko. dal uz ne. A321 by to nezvaldlo ani omylem. Mnohem vice spolecnosti by letalo do PRG kdyby dolet byl o trochu vic. A ted prave je debata o tom ze Boeing nema oficialniho naslednika B757 a chce firmam cpat 737MAX ci 737-900 coz neni optimanli. Rika se ze trh ktery se zada takovy profil letounu neni mnoho a vetsinou 757 se vyrobila jen pro USA. Chteji silny letoun ktery zvladne east coast- West coast a HLAVNE lety na Havajske ostrovy.
Sice jeste zbyva nekolik let na A32X NEO, Airbus prisel a jiz se na tom maka. Myslim si ze to bude dalsi veliky uspech - silnejsi, setrnejsi a hlavne s vetsim doletem = A321-NEO. Tento letoun nebude jen nahradou 757 v USA ale otevre mnohem vetsi trhy pro letecke spolecnosti -hlavne- v Asii. objendavky na 321Neo jsou jiz ve stovkach.. a hlavni uspech je prebrani American Airlines od Boeingu klavne u tohoto letounu.
nebude to ale ciste jako dakovka... spise stredne delsi trate kde neni potreba 330 aspol
Ja nemam nejmensi problem letat dalkovku v Narrow body.. Sice z PRG do AUH se leta jen 6 hodin ale bylo to velike prijemne a komfortni.
Asi je pozde ted kritizovat CSA... veskere chyby se uz neda spravit... Mozna amaterky to reknu ale spolecnost by se lepe vyporadala s provozem po Evrope s mensimi letouny (Embraer a podobne typy), A320 pro silnejsi trasy... ted budou i CSeries ktere jsou vetsi a slibuji -az vejdou- dobre vysledky a jelikoz neprodavaji hodne tak cena muze byt prijemna... uvidime i japonsky MRJ... proste vyber tady je. Mozna timto smerem pujde OK az se utlumi provoz pak se rozhodne opet neco stavet --- ale zdrave zaklady. a dalkovky? kdo vi... clovek se vzdy rad prekvapi