Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Odpovědět
MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od MS743 »

peetcz píše:Jen by mě zajímala jedna věc ? Jak přišli, že musí být na dálkové trase jen velká letadla (B767, A330/340 či větší. Např. linka Praha - Abu Dhabi dle rezervační systému trvá 6h:40 (což myslím že je dálková linka) a létá s A320 family. ČSA mají A321, které nejsou moc využité. Myslíte si, že by neuletěli trasu do JFK, která trvá jen cca o 2 hodiny déle. Dálková letadla jsou lepší ovšem ČSA na ně nemá. Je potřeba postupovat malými krůčky a velký skok by mohl ČSA pohřbít.


Ono bohuzel problem neni jen s doletem. (A32X i 321) nema az tak dobry dolet pro takove lety. Jen ty mensi (19 a 18) ale tam spolecnost nenacpe tolik lidi.

Veliky rozdil je letani po sousi a po vode. Jsou velike Restrikce ohledne 2 motoraku pres ocean a tady je kamen urazu. dalka mezi Prahou a east cost je proste daleko aby se povolil let a narrow body a (opravte me zda nekecam) tyto letouny nemaji ETOPS a bez neho se neda letat, tudiz mezipristani, vice nakladu, vice penez a delsi let.

Dnes je debata ohledne naslednika B757 ktera je silna masina i kdyz narrow body a nekteri ji prirovnavaji k A321, coz neni (zatim) ono. A321 je mnohem lepsi letoun na kratsich a strednich destinaci a B757 u delsich. Boeing je vetsi a tezsi letoun. Uplny maximum dolet ze statu je nemecko. dal uz ne. A321 by to nezvaldlo ani omylem. Mnohem vice spolecnosti by letalo do PRG kdyby dolet byl o trochu vic. A ted prave je debata o tom ze Boeing nema oficialniho naslednika B757 a chce firmam cpat 737MAX ci 737-900 coz neni optimanli. Rika se ze trh ktery se zada takovy profil letounu neni mnoho a vetsinou 757 se vyrobila jen pro USA. Chteji silny letoun ktery zvladne east coast- West coast a HLAVNE lety na Havajske ostrovy.

Sice jeste zbyva nekolik let na A32X NEO, Airbus prisel a jiz se na tom maka. Myslim si ze to bude dalsi veliky uspech - silnejsi, setrnejsi a hlavne s vetsim doletem = A321-NEO. Tento letoun nebude jen nahradou 757 v USA ale otevre mnohem vetsi trhy pro letecke spolecnosti -hlavne- v Asii. objendavky na 321Neo jsou jiz ve stovkach.. a hlavni uspech je prebrani American Airlines od Boeingu klavne u tohoto letounu.

Obrázek

nebude to ale ciste jako dakovka... spise stredne delsi trate kde neni potreba 330 aspol

Ja nemam nejmensi problem letat dalkovku v Narrow body.. Sice z PRG do AUH se leta jen 6 hodin ale bylo to velike prijemne a komfortni.

Asi je pozde ted kritizovat CSA... veskere chyby se uz neda spravit... Mozna amaterky to reknu ale spolecnost by se lepe vyporadala s provozem po Evrope s mensimi letouny (Embraer a podobne typy), A320 pro silnejsi trasy... ted budou i CSeries ktere jsou vetsi a slibuji -az vejdou- dobre vysledky a jelikoz neprodavaji hodne tak cena muze byt prijemna... uvidime i japonsky MRJ... proste vyber tady je. Mozna timto smerem pujde OK az se utlumi provoz pak se rozhodne opet neco stavet --- ale zdrave zaklady. a dalkovky? kdo vi... clovek se vzdy rad prekvapi


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od HighFlyer »

dydzej píše:
gr09 píše:Do nekolika threadu psal o tom, ze A321 je pro dalkove lety atd, takze ani nevim, jestli se ptal vazne..

Na provokatera nevypada, takze spis mladicka naivita. :lol:

Nebo proste vytrvalost v hledani odpovedi. Kez by takto vytrvala byla vetsina jeho vrstevniku. Ja to naopak podporuji.

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od gr09 »

HighFlyer píše:Nebo proste vytrvalost v hledani odpovedi. Kez by takto vytrvala byla vetsina jeho vrstevniku. Ja to naopak podporuji.

To je tvuj bracha? :D OK, uz mlcim, ale kdyz chci ja neco zjistit, nepisu stejnou vec do vice threadu...

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od HighFlyer »

gr09 píše:To je tvuj bracha? :D

Vsichni jsme bratri a sestry :mrgreen:

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od PavelD »

gr09 píše:
HighFlyer píše:Nebo proste vytrvalost v hledani odpovedi. Kez by takto vytrvala byla vetsina jeho vrstevniku. Ja to naopak podporuji.

To je tvuj bracha? :D OK, uz mlcim, ale kdyz chci ja neco zjistit, nepisu stejnou vec do vice threadu...


Taky bych se tazatele zastal.
Nektere otazky tady proste vysi bez odpovedi. Ja jsem napr. chtel vedet, jak se u " plastovyho " 787 resi problem Faradayovy klece, a proste jsem mel stesti, ze odpoved jsem nasel jinde a nasledne ji sem sam ( sobe :D ) umistil. On to stesti zatim nemel, tak zkousel na vice mistech, zda se nekde zadari :D


gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od gr09 »

PavelD píše:On to stesti zatim nemel, tak zkousel na vice mistech, zda se nekde zadari :D

Psal to na vice mistech a ve stejnou chvili (v radu minut)..

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od kuba.biker »

Nějak tu neproběhla informace, že na lince PRG-MAD začal létat Orbest. Asi doprodávají kapacitu charterů, protože to létá jednou za uherský rok a jsou stejně "levní" jako SmartWings...

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od MS743 »

Nejsou zadne novinky co planovane spolecnosti do PRG (mimo Darwin samozrejme)?

Emirates bude mit v seznamu Varsavu od Unora 2013 s A330 4x tydne a

Qatar pokracuje ss strategii lety A320 do Vychodni evropy takze zaciina tez Varsavu nekde v prosinci 2012 a pridava Belehrad (DOH-Ankara-BEG-DOH)...

Sice nechci tvrdit ze se vsechny spolecnosti ze stredniho vychodu budou cpat do Prahy, ale nez zacaly Emirates, zpravy spise poukazovaly na zajem Qatar...

Qatar ci Etihad? Jelikoz CSA sama nezvlada linku a naplnit mini letoun 4x tydne (i kdyz posledne letoun byl plny az overbooked), nemaji v plany EY zacit letat vlastnim metalem? Stale si myslim ze A330 4x tydne by slo bez vetsich problemu...

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od jvoj »

MS743 píše:Nejsou zadne novinky co planovane spolecnosti do PRG (mimo Darwin samozrejme)?

Emirates bude mit v seznamu Varsavu od Unora 2013 s A330 4x tydne a

Qatar pokracuje ss strategii lety A320 do Vychodni evropy takze zaciina tez Varsavu nekde v prosinci 2012 a pridava Belehrad (DOH-Ankara-BEG-DOH)...

Sice nechci tvrdit ze se vsechny spolecnosti ze stredniho vychodu budou cpat do Prahy, ale nez zacaly Emirates, zpravy spise poukazovaly na zajem Qatar...

Qatar ci Etihad? Jelikoz CSA sama nezvlada linku a naplnit mini letoun 4x tydne (i kdyz posledne letoun byl plny az overbooked), nemaji v plany EY zacit letat vlastnim metalem? Stale si myslim ze A330 4x tydne by slo bez vetsich problemu...


Dyt Etihad by do prahy klidne mohli taky s A320 jako Qatar. Nebylo by mozna spatne, kdyby stavajici lety nechala OK a doplnila o dalsi vlastni frekvence, aby se letalo denne :)

Pan Am
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1822
Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od Pan Am »

jvoj píše:
MS743 píše:Nejsou zadne novinky co planovane spolecnosti do PRG (mimo Darwin samozrejme)?

Emirates bude mit v seznamu Varsavu od Unora 2013 s A330 4x tydne a

Qatar pokracuje ss strategii lety A320 do Vychodni evropy takze zaciina tez Varsavu nekde v prosinci 2012 a pridava Belehrad (DOH-Ankara-BEG-DOH)...

Sice nechci tvrdit ze se vsechny spolecnosti ze stredniho vychodu budou cpat do Prahy, ale nez zacaly Emirates, zpravy spise poukazovaly na zajem Qatar...

Qatar ci Etihad? Jelikoz CSA sama nezvlada linku a naplnit mini letoun 4x tydne (i kdyz posledne letoun byl plny az overbooked), nemaji v plany EY zacit letat vlastnim metalem? Stale si myslim ze A330 4x tydne by slo bez vetsich problemu...


Dyt Etihad by do prahy klidne mohli taky s A320 jako Qatar. Nebylo by mozna spatne, kdyby stavajici lety nechala OK a doplnila o dalsi vlastni frekvence, aby se letalo denne :)


Každý další dopravce ze Zálivu to bude mít již těžké, poptávka je více méně na čas uspokojena po nasazení většího letounu od Emirates. Pokud porovnám s Varšavou tak tam je dost podstatný rozdíl, Emirates budou létat jen 4x týdně s A330.

Marr3wk
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 123
Registrován: 11. 05. 2012, 09:24
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od Marr3wk »

To je linka PRG-GVA tak oblíbená, že zde Darwin cítí příležitost na zisk? Navíc za takové vcelku vysoké ceny?

dydzej
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od dydzej »

Marr3wk píše:To je linka PRG-GVA tak oblíbená, že zde Darwin cítí příležitost na zisk? Navíc za takové vcelku vysoké ceny?

jj, s tou nastavenou cenou opravdu nemohou zbyvajiicim dopravcum na teto lince konkurovat. Jsem zvedavy na dalsi vyvoj.

ondra534
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 24
Registrován: 27. 08. 2010, 16:30
Bydliště: České Budějovice
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od ondra534 »

Pokud porovnám s Varšavou tak tam je dost podstatný rozdíl, Emirates budou létat jen 4x týdně s A330

Emirates má nalétávat WAW denně od 6.2.2013 s A330 a Qatar 4x týdně od 5.12.2012 s A320.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od jvoj »

ondra534 píše:Pokud porovnám s Varšavou tak tam je dost podstatný rozdíl, Emirates budou létat jen 4x týdně s A330

Emirates má nalétávat WAW denně od 6.2.2013 s A330 a Qatar 4x týdně od 5.12.2012 s A320.

Tak na počet letů týdně to vyjde stejně jako Etihad/ČSA a Emirates z Prahy, co se týče celkové kapacity, 772/773 Mají poněkud větší kapacitu než A330, a A320 se proti A319 zas tak hrozně moc neliší...

Marek.R
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 245
Registrován: 13. 07. 2006, 16:45
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2012

Příspěvek od Marek.R »

jvoj píše:
ondra534 píše:Pokud porovnám s Varšavou tak tam je dost podstatný rozdíl, Emirates budou létat jen 4x týdně s A330

Emirates má nalétávat WAW denně od 6.2.2013 s A330 a Qatar 4x týdně od 5.12.2012 s A320.

Tak na počet letů týdně to vyjde stejně jako Etihad/ČSA a Emirates z Prahy, co se týče celkové kapacity, 772/773 Mají poněkud větší kapacitu než A330, a A320 se proti A319 zas tak hrozně moc neliší...


Já bych byl rád, zbývající dny doplnil Etihad no a tím by to bylo vyřešené.


Odpovědět