Nové linky, změny v provozu, apod. 2013

Odpovědět
Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2013

Příspěvek od Fabo »

romul píše:České aerolinie (OK) nebudou od 1. září 2013 provozovat pravidelné linky mezi Prahou (PRG) a Stuttgartem (STR). Cestujícím z dotčených letů budou knihování zrušena bez náhrady.

Optimalizace pokračuje...


Ja si rikal ze se ta MM karticka bude hodit vic nez by se hodila OK+.


gaba02
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 224
Registrován: 09. 11. 2008, 11:06
Oblíbené typy letadel: B787
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2013

Příspěvek od gaba02 »

Ruská letecká společnost Jakutija Airlines naplánovala od 27.10.2013 nové přímé spojení Prahy a Soči. Linku R3 863/4 bude obsluhovat Boeing 737-800 ze základny v Krasnodaru, který bude létat každou neděli následovně: Krasnodar (07:00) - Praha (07:15/08:40) - Soči (14:30/15:50) - Praha (16:05/17:25) - Krasnodar (23:30). Nyní se pravidelná linka z Krasnodaru vrací z Prahy každý čtvrtek (nelétá v období červen - srpen) a neděli po stejné trase zpět.

Zdroj: planes.cz

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2013

Příspěvek od kuba.biker »

Dopravce Motor Sič chce začít během září začít létat dvakrát týdně z Užhorodu (na slovensko-ukrajinských hranicích) do Prahy. Linku by obsluhoval zajímavý typ - Antonov 140, kterého zatím léta v komerčním civilním osobním provozu pouze 5 kusů (u Motor Sič a Jakutija Airlines). Po Praze se již objevily reklamní letáky, podle kterých bude stát jednosměrná letenka 170 eur, zpáteční pak 299 eur. Na lince se podílí i Praha Accord Hotel v Užhorodu a Zakarpatská oblastní státní administrace. Její gubernátor Alexander Ledida se nechal slyšet, že generovaný zájem odpovídá 70 % vytížení letadel a zahájení linky tím má smysl.

(planes.cz)

No nevim...Ta cena se mi zdá poněkud přepálená.

OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2013

Příspěvek od OR »

A jakou byste si tak cenu predstavovali? Levneji nez autobus? Cenou konkurovat nemuzete, neni to pro lidi, pro ktere je alternativa 16 hodin v autobusu. A nez tam jet i ve dvou autem to vyjde levneji i za 300 EUR pri aspon minimalnim zapocteni casu straveneho na ceste.
Pokud tam budu potrebovat jet obchodne, nebudu premyslet, zda letenka stoji v prepoctu 5 nebo 8 tisic. Na vylet bude zalezet, jestli se budu chtit projet vlakem a budu na to mit cas.
Dvakrat tydne to stejne podle mne nebude zadny extra slagr. Nebo to naplni mistni stredni trida? Podle mne moc ne.

Provozni naklady na ATR42 budou na rotaci tak 150-180 tisic CZK. AN140 je snad jeste o kousek mensi, naklady budou cca stejne.

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2013

Příspěvek od kuba.biker »

OR píše:A jakou byste si tak cenu predstavovali? Levneji nez autobus? Cenou konkurovat nemuzete, neni to pro lidi, pro ktere je alternativa 16 hodin v autobusu. A nez tam jet i ve dvou autem to vyjde levneji i za 300 EUR pri aspon minimalnim zapocteni casu straveneho na ceste.
Pokud tam budu potrebovat jet obchodne, nebudu premyslet, zda letenka stoji v prepoctu 5 nebo 8 tisic. Na vylet bude zalezet, jestli se budu chtit projet vlakem a budu na to mit cas.
Dvakrat tydne to stejne podle mne nebude zadny extra slagr. Nebo to naplni mistni stredni trida? Podle mne moc ne.

Provozni naklady na ATR42 budou na rotaci tak 150-180 tisic CZK. AN140 je snad jeste o kousek mensi, naklady budou cca stejne.


Otázka je, zda zrovna do Užhorodu létá tolik byznys klientely(?) A ukrajinští gastarbeiteři podle mého sedm tisíc za letenku rozhodně nedají.


OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2013

Příspěvek od OR »

kuba.biker píše:
OR píše:A jakou byste si tak cenu predstavovali? Levneji nez autobus? Cenou konkurovat nemuzete, neni to pro lidi, pro ktere je alternativa 16 hodin v autobusu. A nez tam jet i ve dvou autem to vyjde levneji i za 300 EUR pri aspon minimalnim zapocteni casu straveneho na ceste.
Pokud tam budu potrebovat jet obchodne, nebudu premyslet, zda letenka stoji v prepoctu 5 nebo 8 tisic. Na vylet bude zalezet, jestli se budu chtit projet vlakem a budu na to mit cas.
Dvakrat tydne to stejne podle mne nebude zadny extra slagr. Nebo to naplni mistni stredni trida? Podle mne moc ne.

Provozni naklady na ATR42 budou na rotaci tak 150-180 tisic CZK. AN140 je snad jeste o kousek mensi, naklady budou cca stejne.


Otázka je, zda zrovna do Užhorodu létá tolik byznys klientely(?) A ukrajinští gastarbeiteři podle mého sedm tisíc za letenku rozhodně nedají.


No prave ze gastarbeitri z chude casti Ukrajiny nedaji o nic (nebo jen o malo) vic nez je cena autobusu pripadne nakladu na palivo na cestu autem v peti lidech. Pro ne to bude nezajimave i za pulku - dejme tomu za 3500 Kc/zpatecku. A to uz nevychazi nakladove ani nahodou.

Pokud tim nekdo poleti, bude to bud nekdo jedouci za obchodem a nebo stredni trida, ktera pojede na vylet. Bude to mit aspon nejaky rozumny interline z Prahy dal?
Obchodne je to stejne dost divne. Stotisicove, pomerne chude mesto, do Prahy se lita relativne rozumne ze 120 km vzdalenych Kosic. Chapu silne vazby na Cechy, ale stejne.

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2013

Příspěvek od romul »

České aerolinie přidají v zimní sezóně 2013/14 více spojů do Ruska, Paříže nebo Ženevy a plánují nové destinace na Dálném východě

Praha 15. srpna 2013

Meziročně více spojů přidají České aerolinie v nadcházející zimní sezóně 2013/2014 na pravidelných linkách do Ruska, ale také do Paříže, Stockholmu nebo Ženevy. Společnost plánuje otevřít nové dálkové destinace na Dálném východě. České aerolinie tak budou dále posilovat hlavní strategii propojování východu se západem s přestupem v Praze. Novou spolupráci na bázi sdílení kódů připravují České aerolinie s Air Europa, která postupně přinese do letového řádu společnosti několik nových destinací v karibské oblasti a Jižní Americe. Pravidelné linky do Taškentu a Tbilisi České aerolinie převedou na sezónní operování.

V nadcházející zimní sezóně 2013/2014 České aerolinie meziročně mírně posílí pravidelné spoje zejména do Ruské federace. Nejen letošní novinka, linka do Permu, ale i spoje z Prahy do Nižného Novgorodu, Petrohradu nebo z Karlových Varů do Moskvy budou navýšeny o nové frekvence. Také ostatní destinace, tj. do Curychu, Mnichova, Nice a Soulu, jež České aerolinie letos otevřely, zůstávají součástí letového řádu společnosti pro zimní sezónu 2013/2014.

„Chceme dále upevňovat a rozvíjet naši hlavní strategii orientace na východní trhy, tj. Rusko
a Dálný východ, a jejich propojování s Českou republikou a západní Evropu. To jsou oblasti, kde máme jasně identifikovaný tok a poptávku po cestách do České republiky a střední Evropy. Do této koncepce plně zapadá postupně se rozvíjející strategická spolupráce na bázi vzájemného sdílení kódů s naším partnerem a minoritním akcionářem, společností Korean Air. V souladu s touto strategií připravujeme otevření jedné až dvou nových přímých dálkových linek z Prahy na Dálný východ, přičemž jedna z nich by mohla být v Japonsku. Další detaily k novým destinacím zveřejníme až po obdržení všech nezbytných povolení od příslušných úřadů v daných zemích,“ uvedl Jiří Marek, výkonný ředitel Českých aerolinií pro Obchod a marketing.

Meziročně více frekvencí přidají České aerolinie v zimní sezóně také na linkách do Milána, Paříže, Stockholmu nebo Ženevy. Naopak, kvůli sezónním výkyvům v poptávce společnost meziročně mírně sníží počet letů do Bruselu, Budapešti, Bukurešti, Düsseldorfu nebo Varšavy, nicméně u všech zmiňovaných destinací zůstávají nadále v nabídce Českých aerolinií dva spoje denně, v případě Bukurešti pak denní spojení. U pravidelných linek do Taškentu a Tbilisi České aerolinie mění celoročního operování na sezónní, stejně jak bylo již zavedeno v případě Oděsy. „Důvodem je jejich extrémní sezónnost. Nejvyšší zájem o cesty na těchto linkách je v období od přibližně poloviny května do poloviny září. V těchto měsících budou opět v provozu. Jejich celoroční provoz se vůbec nevyplácí, ani z pohledu lokálního, ani transferového produktu,“ vysvětlil Jiří Marek.

Připravovaná codeshare spolupráce přinese spoje do Jižní Ameriky
České aerolinie na prahu zimní sezóny zahájí spolupráci na bázi vzájemného sdílení kódů s Air Europa, španělským partnerem z aliance SkyTeam. Nové partnerství postupně přinese do letového řádu Českých aerolinií několik zajímavých destinací, které ze svých bází v Barceloně
a Madridu operuje Air Europa. V první fázi se bude jednat o body na Baleárských a Kanárských ostrovech, např. Palma de Mallorca, Las Palmas nebo Santa Cruz de Tenerife, ve druhé pak v karibské oblasti a Jižní Americe. Po vzájemné harmonizaci letových řádů budou mít cestující z Prahy jedinečnou možnost jednoduše cestovat do takových destinací jako Cancún, Havana, Santo Domingo a další. „Díky spolupráci s Korean Air a Etihad Airways má společnost pokryty nejdůležitější a nejžádanější destinace ve východní a jihovýchodní Asii, Austrálii i Africe. Po zahájení spolupráce s Air Europa České aerolinie doplní obchodní nabídku také o spoje do Jižní Ameriky. Rádi bychom v nejbližší době ještě doplnili a zatraktivnili nabídku spojů na severoamerický kontinent,“ doplnil Jiří Marek.

Novou codeshare spolupráci v uplynulých dnech uzavřely České aerolinie také s rumunskou společností Tarom, partnerem z aliance SkyTeam. České aerolinie budou mít kód na pravidelnou linku, kterou Tarom operuje z Kluže do Prahy a naopak, rumunský národní dopravce bude mít svůj kód na pravidelný spoj Českých aerolinií z Bukurešti do Prahy.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2013

Příspěvek od Fabo »

@Uzhorod:

Motor Sic lita snad Uzhorod z Kyjeva, takze zadne mrtve lety by tam byt nemely.
Proti Kosicim ma ten let jistou vyhodu - nemusis pres hranici, co muze byt nekdy problematicke a zdlouhave... jinak ale moc smyslu v te lince taky nevidim.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2013

Příspěvek od Airbus380 »

Fabo píše:@Uzhorod:

Motor Sic lita snad Uzhorod z Kyjeva, takze zadne mrtve lety by tam byt nemely.
Proti Kosicim ma ten let jistou vyhodu - nemusis pres hranici, co muze byt nekdy problematicke a zdlouhave... jinak ale moc smyslu v te lince taky nevidim.


No... záleží, ve který dny to poletí... Aby nebyly mrtvý lety, buď by se muselo lítat sobota a neděle (což je trochu uhozený), anebo by se musely změnit časy na některý lince z Kyjeva, vzhledem k tomu, že IEV-UDJ se lítá ve všední dny večer, zpět pak druhý den ráno...

Nicméně Motor Sič ve své síti nějaký mrtvý lety už stejně má, lítá z Vinnicje a Cherson na Vnukovo, přičemž ani jedno z měst nemá spojení s Kyjevem, kde základnu.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2013

Příspěvek od HighFlyer »

Airbus380 píše:Nicméně Motor Sič ve své síti nějaký mrtvý lety už stejně má, lítá z Vinnicje a Cherson na Vnukovo, přičemž ani jedno z měst nemá spojení s Kyjevem, kde základnu.

A nelita to "vejirovite"?

KBP-VKO
VKO-VIN-VKO
VKO-KHE-VKO
VKO-KPB

Sice trochu narocnejsi na posadky, ale u takoveho dopravce bych se nicemu nedivil.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2013

Příspěvek od Airbus380 »

HighFlyer píše:
Airbus380 píše:Nicméně Motor Sič ve své síti nějaký mrtvý lety už stejně má, lítá z Vinnicje a Cherson na Vnukovo, přičemž ani jedno z měst nemá spojení s Kyjevem, kde základnu.

A nelita to "vejirovite"?

KBP-VKO
VKO-VIN-VKO
VKO-KHE-VKO
VKO-KPB

Sice trochu narocnejsi na posadky, ale u takoveho dopravce bych se nicemu nedivil.


1) Motor Sič vůbec na KBP nelítají.
2) Motor Sič vůbec nelítají z Kyjeva do Moskvy.
3) Společnost je to sympatická :D Má zajímavou flotilu a VELMI prozákaznický přístup. Měl jsem zakoupenoé letenky UDJ-IEV a IEV-KWG-IEV, bohužel jsem byl nucen zrušit, vyměnil jsem si s nim asi 8 mailů (přičemž odpověď vždy přišla do 30 minut), letenky jsem kupoval v nerefundovatelném tarifu, PŘESTO jsem měl druhý den peníze zpět na účtu. Na oplátku jsem si koupil nové letenky na září :D


Ale zpět k tématu: 299 Eur za zpátečku UDJ-PRG mi přijde fakt trochu moc. Resp. ono je to asi celkem akorát, ale opravdu jsem velmi skeptický k tomu, že se jim za tuhle cenu podaří naplnit dvě frekvence týdně. Kolik obchodníků lítá mezi PRG a Zakarpatksou Rusí týdně? A kolik turistů, kteří jsou ochotní zaplatit 7,5 tis.? Fakt to dá celkem těch cca 70 lidí týdně? Navíc, pokud už by bylo tolik business cestujících, pochybuju, že jim budou vyhovovat 2 frekvence týdně...

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2013

Příspěvek od kuba.biker »

Airbus380 píše:Ale zpět k tématu: 299 Eur za zpátečku UDJ-PRG mi přijde fakt trochu moc. Resp. ono je to asi celkem akorát, ale opravdu jsem velmi skeptický k tomu, že se jim za tuhle cenu podaří naplnit dvě frekvence týdně. Kolik obchodníků lítá mezi PRG a Zakarpatksou Rusí týdně? A kolik turistů, kteří jsou ochotní zaplatit 7,5 tis.? Fakt to dá celkem těch cca 70 lidí týdně? Navíc, pokud už by bylo tolik business cestujících, pochybuju, že jim budou vyhovovat 2 frekvence týdně...


Já se domnívám, že to nemá šanci. Pokud tedy na to Zakarpatská oblast neuvolní nějaké prachy, aby bylo možné srazit cenu zpáteční letenky pod pět tisíc.

//O.T.: A je tu opět to vděčné téma: zvolit velkokapitalistický přístup a létat pouze tam, kde to bez sebemenších výjimek "dává ekonomický smysl" (= klient je nucen/ochoten zaplatit to i s chlupama - typicky třeba linky do Ruska)? Nebo přistoupit na dotační politiku a nechat zapadlý region s pravěkou dopravní infrastrukturou (jako je třeba UDJ, ale také BRQ, OSR, ILZ apod.) lít prachy do zabezpečení rychlého a relativně dostupného spojení se světem?//

Btw, zde je "konkurence" plánované linky: http://www.noblessline.cz/

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1805
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2013

Příspěvek od hafi »

Zdar, UDJ jedu za týden, tam ČD+lokálbus, zpět Nobless pro porovnání. Kdyby šlo letět, budu nad tím uvažovat, ale ne za sedmičku, i 4 by pro mě byly hodně.

Ale...před cca deseti lety jsme rekonstruovali byt a dělal to Ukrajinec. Zmiňoval, že ukrmafie to má ošéfované a když vezou prachy domů, platí desátky. Prý moc dobře vědí, kdo a jak jede a kolik si mohl vydělat. Máma kdysi jela nějakým busem na východní Slovensko, prý kdesi zastavili, někdo prošel busem, najisto vybral obálky od Ukrajinců, dal drobné řidiči a vystoupil. Vím, že on tehdy řešil cenově dostupnou variantu, jak se dostat domů a prý občas lítal, jelikož ho to vyšlo levněji!

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2013

Příspěvek od Lkprak »

Belavia navyšuje počet spojů a od 16. září bude létat do Prahy denně. Překládám celou z právu z airlineroute.net:

Belavia from 16SEP13 is increasing Minsk – Prague operation, with new flight operates on Mondays and Fridays. With this increase, Belavia will offer daily operation on this route on board Embraer E175 and CRJ200 aircraft.

B2861 MSQ1210 – 1255PRG E75 367
B2861 MSQ1210 – 1255PRG CRJ 5
B2861 MSQ1340 – 1425PRG E75 124

B2862 PRG1340 – 1625MSQ E75 367
B2862 PRG1340 – 1625MSQ CRJ 5
B2862 PRG1510 – 1755MSQ E75 124

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2013

Příspěvek od kuba.biker »

Seoul Incheon – Prague eff 28OCT13 Service operates with 218-seater A330-200, instead of 261-seater Boeing 777-200ER in W12
KE935 ICN1250 – 1640PRG 332 x247
KE936 PRG1830 – 1245+1ICN 332 x247


(airlineroute.net)


Odpovědět