Nové linky, změny v provozu, apod. 2015

Odpovědět
s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2015

Příspěvek od s543 »

Airbus380 píše:No, troufám si tvrdit, že i pro lidi, kteří nejdou po ceně, je na trasách vzdálenosti a charakteru podobnými Praha - Berlín, jednoznačná volba vlak. Časová úspora při cestě letadlem minimální a pohodlí o několik levelů níž než při cestě vlakem ve všech směrech. A to říkám jako pravověrný letecký nadšenec.


Vlakem to trvá bez chlupu 5 hodin - začátek a cíl cesty v centru města. Letadlem cca hodinu + 2xcca 1 hodinu cesty na/z letiště + 1 hodinu před odletem.... tedy úspora času je fakt realisticky méně než 1 hodina....

To jsou ty vzdálenosti 300-450 km kde je cesta letadlem opravdu sporná.....


hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2015

Příspěvek od hafi »

Jako výpočet hezký, pokud zrovna bydlíš ve Fantově kavárně. Myslím, že tak pro 30 % lidí v Praze je to na letiště časově stejně daleko nebo blíž jak na hlavní (nebo holešovické) nádraží. U lidí bydlících ve spádové oblasti PRG, ale mimo Prahu ten poměr bude ještě vyšší (zhruba všichni, kdo nebydlej přímo u tratí na Benešov, Kolín nebo Nymburk). Stejně tak na odjezd mezinárodního vlaku taky nejspíš nepřijdeš bez rezervy, ale hádám tak 20 minut předem. Podobně tak v Berlíně. Tedy to není méně než 1 hodina, ale spíš ke dvoum, s příručním zavazadlem i více než dvě.

(čímž to neobhajuju, taky bych radši volil levnější cestu, tedy vlak)

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2015

Příspěvek od kuba.biker »

Jednou jsem jel EC ČD PRG-DRS a stačilo mi to. Nedovedu si představit, že bych v tom vlaku seděl ještě o tři hodiny déle a pokračoval až do BER (nebo nedej bože až někam na Rujánu). Jestliže pozemní spojení funguje tímto způsobem, pak samozřejmě přímé lety mají smysl.
(Ani nemluvě o tom, že Berlín je pro určitou sortu lidí podobně módní destinací, jako je pro zcela jinou sortu lidí módní třeba Dubaj...)

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2015

Příspěvek od PavelD »

kuba.biker píše:Jednou jsem jel EC ČD PRG-DRS a stačilo mi to. Nedovedu si představit, že bych v tom vlaku seděl ještě o tři hodiny déle a pokračoval až do BER


To si každý musí vyzkoušet sám. Jeli jsme na ILA vlakem. Jídelní vůz, Budvárek...

Jak dlouho ten vlak do Berlína vlastně jede ? :D

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1337
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2015

Příspěvek od Lkprak »

PavelD píše:
kuba.biker píše:Jednou jsem jel EC ČD PRG-DRS a stačilo mi to. Nedovedu si představit, že bych v tom vlaku seděl ještě o tři hodiny déle a pokračoval až do BER


To si každý musí vyzkoušet sám. Jeli jsme na ILA vlakem. Jídelní vůz, Budvárek...

Jak dlouho ten vlak do Berlína vlastně jede ? :D


Podle Idosu 4h 45 minut (ten první první a poslední, což není EuroCity, ale EuroNight, asi o čtvrt hodinu déle).

Osobně jsem to absolvoval před pár lety a celkem pohoda. Jen to není moc použitelné na jednodenní služebky, tam by mohl Air Berlin získat nějaké cestující. Ale bude jich tolik, aby se linka vyplatila?


dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2015

Příspěvek od dider »

No myslím, že TXL-PRG smysl má, mezi oběma městy existuje slušnej traffic, jen je otázka kolik z toho bude high yield. Berlín totiž po stránce byznysu nemůže konkurovat FRA nebo MUC.

Také tam jezdí hodně denních vlaků s časem pod 5h (kvalitou to ale asi bude horší) a k dispozici je i téměr dokončená dálnice, po které se to dá udělat pod 4h. Časově sice nic moc, ale kdo chce ušetřit...

Chtělo by to možná víc možnosti kam pak dál. Na P2P bude 150 míst denně vzhledem k výše uvedeným možnostem asi moc. Speciálně ten prostřední let bude mít problém.

Zrovna před týdnem jsem s kolegyni řešil jak se dostat v pátek večer z Berlína do Prahy. Chtěli jsme letět, ale nebylo čím (do přestupu se nám nechtělo nejenom kvůli času, ale i OW ceně LH). Risknout Euronight taky ne a tak padla volba na Sixt oneway pronájem za 290EUR plus 1000CZK nafta.

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1337
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2015

Příspěvek od Lkprak »

K té kvalitě denních vlaků, jezdí tam už hodně let vlaky kategorie Euro City, takže rozhodně žádné "béčkové rychlíky". To, že jeden z těch vlaků využil nedávno i ke své cestě mongolský prezident (pravda, jel v 1. třídě), možná taky o něčem svědčí.

Samozřejmě individuální zkušenosti můžou být všelijaké.

Abych se ale vrátil k tématu, přeju téhle lince úspěch, i když to bude mít hodně těžké.

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2015

Příspěvek od HonzaLB »

od prosince letošního roku začne platit nová smlouva mezi ČD a DB, která poměrně dost řeší i kvalitu vozů, ostatně x desítek vozů pro tuto trasu je aktuálně na modernizaci.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2015

Příspěvek od Airbus380 »

Někdy se mi zdá, že se na vlaky nadává tak trochu ze setrvačnosti. Za poslední dobu kvalita přeci jen vzrostla. Například pro mě je vlak vždy volbou číslo jedna (pokud cestuju za nějakým účelem, ne jen abych se proletěl nějakou zajímavou linkou :D )na vzdálenosti +- do 500 km. Jede z centra do centra, je levný, je pohodlný, můžu v něm pracovat, můžu se v něm protáhnout jak chci a nemusím podstupovat někdy otravné bezpečností prohlídky, apod.

Nicméně je pravda, že brzké ranní odlety AB z PRG a večerní z TXL jsou opravdu super. Do Berlína nejde prakticky nic, abych tam byl brzo ráno a nemusel EuroNightem, stejně tak z Berlína do Prahy večer. Věřím, že ta nocující rotace v PRG by mohla být nejúspěšnější.

Jinak ta konektivita na straně TXL je fakt trochu slabá. Použitelné jsou vlastně jen dálkovky, ale ty jsou zas jen dvě, nějaké přípoje na sever, ale ten je zas z PRG docela dobře a levně pokrytý Norwegianem, no a pak možná to Španělsko, pokud budou zajímavý ceny.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2015

Příspěvek od prodejce »

Já bych v tomto případě vlakovou a letadlovou klientelu vůbec nezkoušel míchat dohromady. AB cílí na služební cesty a transferové cestující, nikoliv na lidi "co by normálně jeli vlakem". To by ostatně znamenalo porovnávat vlak a letadlo i na trase PRG-BTS a to už snad ne.. :)

Vlak i letadlo mají v tomto případě každý svůj vlastní okruh konzumentů, jejichž motivace se navzájem příliš neprotínají. Kdybych měl obě skupiny nějak stylizovat, tak třeba následujícími fiktivními citáty:

A) VLAK

První cestující:
".. a představ si, že nějakej šílenec si na tohle koupí za bůra letenku a letí to letadlem ty vole! "

Druhý cestující:
"Jo, to sem slyšel, prej se lítá letadlem i z Bratislavy do Vídně psali v novinách."

První cestující:
"Z Bratislavy do Vídně? Dyk tam už snad jezdí normálně emhádéčko, ne?"

B) LETADLO

První cestující:
"Prej se tam dá jet i vlakem čéče, nějaký teď écé, nebo vécé vlaky mi mlela do telefonu."

Druhý cestující:
"Vlakem jo? No to je taky dobrý ty vole."

***

Zde je velmi důležitá síla značky, která dostane existenci leteckého spojení do obecného povědomí v dané cílové skupině v té které zemi.

Příkladem nechť je linka PRG-BTS-KSC, o které se ještě tak trochu psalo v mainstreamu a ČSA našly jakousi vnitřní sílu jí do obecného povědomí česko-slovenského trhu dostat.

O síle marketingu AB v Německu, návštěvnosti samotného německého webu AB a dopadu jejich massmailingu nemám ani páru, nicméně o počtech cestujících a ekonomice linky do Prahy si nedělám žádné velké iluze.

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2015

Příspěvek od dejavu »

Do Berlína jezdím vcelku pravidelně a vyzkoušel jsem všechny možnosti vyjma busu, do kterýho bych na takhle dlouhou trasu dobrovolně nesedl.
Vlak je ok, především 1. třída, ale pak je cena asi už nad cenou letenky (nepamatuji si, vím že Hamburg kdysi stál 9 500). Vždycky mi vadilo, jak se to táhne po těch německých rovinách, kde by to mohlo jet dvakrát rychleji.
Letadlo ok, Tegel je docela v centru, leckdy jsem to měl z letiště a nádraží podobně daleko.
A teď, když se budu rozhodovat, jak pojedu. Jako nezkušený železniční turista vlezu na stránku ČD, dám hledat jízdenku na květen a nenajdu nic. Spoj neexistuje. Našel jsem cenu nějaké včasné jízdenky, 1 600 za zpátečku je dobrá cena, ale koupit mi to nešlo.
Vlezu na airberlin web a za 20 sekund můžu kupovat. 3 700 je sice víc, ale ok.

Poslední dvě cesty jsem jel autem, nemusel jsem dojet v přesný čas, prostě jsem tam musel dojet ten den, tak jsem jel dopoledne a trvalo mi to od domu v Praze do hotelu v Berlíně 3 hodiny 20 minut. Včetně kafe na "Mitropě" :-) Cesta zpět v pátek večer byla trochu delší, ale furt jsem byl rychlejší než vlak.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5915
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2015

Příspěvek od Globik »

dejavu píše:Do Berlína jezdím vcelku pravidelně a vyzkoušel jsem všechny možnosti vyjma busu, do kterýho bych na takhle dlouhou trasu dobrovolně nesedl.

Pokud chceš být v Berlíně do pozdního večera a nemáš auto, tak Ti v podstatě nic jiného nezbývá. Vlakové spojení do Prahy přes noc prakticky neexistuje. Když máš možnost ráno po příjezdu vlézt rozlámaný do postele, tak se to dá přežít.

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1337
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2015

Příspěvek od Lkprak »

dejavu píše:Jako nezkušený železniční turista vlezu na stránku ČD, dám hledat jízdenku na květen a nenajdu nic. Spoj neexistuje. Našel jsem cenu nějaké včasné jízdenky, 1 600 za zpátečku je dobrá cena, ale koupit mi to nešlo.
Vlezu na airberlin web a za 20 sekund můžu kupovat. 3 700 je sice víc, ale ok.
.


ČD mají tuším šedesáti denní předprodej. Teď jsem to letmo zkoušel, 8. května to koupit šlo, 26. už ne.
Možná je na čase tohle změnit. Nezkušený železniční turista to jednou zkusí, když to nejde, zkusí to jinde (u autobusových dopravců nebo u nějakého toho low-costu) a když tam dostane dobrou cenu, tak příště už nepřijde. Ale tohle už je těžkej OT.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2015

Příspěvek od alesesl »

Lkprak píše:
dejavu píše:Jako nezkušený železniční turista vlezu na stránku ČD, dám hledat jízdenku na květen a nenajdu nic. Spoj neexistuje. Našel jsem cenu nějaké včasné jízdenky, 1 600 za zpátečku je dobrá cena, ale koupit mi to nešlo.
Vlezu na airberlin web a za 20 sekund můžu kupovat. 3 700 je sice víc, ale ok.
.


ČD mají tuším šedesáti denní předprodej. Teď jsem to letmo zkoušel, 8. května to koupit šlo, 26. už ne.
Možná je na čase tohle změnit. Nezkušený železniční turista to jednou zkusí, když to nejde, zkusí to jinde (u autobusových dopravců nebo u nějakého toho low-costu) a když tam dostane dobrou cenu, tak příště už nepřijde. Ale tohle už je těžkej OT.


zkus to koupit pres Deutsche Bahn a tam to jde koupit na mnohem delsi periodu nez u CD. Do nemecka prakticky nikdy nekupuji jizdenky pres CD.

gaba02
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 224
Registrován: 09. 11. 2008, 11:06
Oblíbené typy letadel: B787
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2015

Příspěvek od gaba02 »

Od října by měla začít létat linka Praha - Peking, Hainan Airlines získal už od čínské strany povolení. zdroj: Lidové noviny


Odpovědět