Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Odpovědět
pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3001
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od pepa007 »

s543 píše:
27.12. jsem letěl PRG-IST odpoledním letem a že poletí 321 jsem zjistil až přes flightradar po jeho vzletu z IST. Ve skutečnosti byla obsazenost sotva 150, těžko říct, jaká byla při letu do Prahy.


No když o TK diskutujeme tak jsem si řekl, že to pozkoumám a mají na webu skvělou podrobnou zprávu za 1-3Q 2015 a závěry:
investor.turkishairlines.com/documents/ThyInvestorRelations/download/sunumlar/IR_PRESENTATION_9M'15_vf1.pdf
-Ekonomicky se jim daří skvěle.
-LF na mezinárodních linkách mají v průměru 79% což je na takovou společnost pěkné

Tedy dedukce - není to CHAOS ale je to ZÁMĚR.
Letadla prostě šíbujou tak aby je co nejlépe zaplnili - určitě to vždycky nevyjde, ale v zásadě asi ano - jinak by se jim nedařilo jak se jim daří.


- LF 79% je takovej "normál". Ani dobrý ani špatný.
- Korelace LF a výsledku hospodaření nemusí být úplně silná

Jinými slovy, z těchhle dvou faktů podle mě nelze dedukovat, jestli častý míchání typů na lince do prahy je chaos nebo záměr.


s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od s543 »

No každopádně podle pozorování Alca by se jim 150 lidí do A319/B737-700 v jejich seatingu nevešlo.....
Tedy na tomto letu to zvládli.

79% je celkový průměr - netušíme kolik je to na lince IST-PRG-IST.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2892
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od Fabo »

Obsazenost 150 na PRG nemusi moc znamenat, i kdyz leti 321. Pokud ma TK nejaky hodne sikovny software, ktery umi udelat dobrou analyzu nakladu a kam co poslat, klidne mohl zhodnotit, ze je lepsi poslat do PRG neco vetsi, a to co by letelo normalne poslat treba do MAD, kde mozna byl zrovna v ten den nizsi LF.

Rozdil v maximalni hmotnosti pak udela na trati o 700 mil delsi vetsi usporu.

MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 937
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od MK »

Alca píše:27.12. jsem letěl PRG-IST odpoledním letem a že poletí 321 jsem zjistil až přes flightradar po jeho vzletu z IST. Ve skutečnosti byla obsazenost sotva 150, těžko říct, jaká byla při letu do Prahy.


...těch 150 pax už znamená u většiny A320 THY víceméně fullhouse (standardní konfigurace 12/138 příp. 12/141), takže zde již A321 může mít své opodstatnění pokud je linka např. mírně překnihovaná... jinak na příletu byl let o něco prázdnější..

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3952
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od HighFlyer »

MK píše:...těch 150 pax už znamená u většiny A320 THY víceméně fullhouse (standardní konfigurace 12/138 příp. 12/141), takže zde již A321 může mít své opodstatnění pokud je linka např. mírně překnihovaná... jinak na příletu byl let o něco prázdnější..

Nemam informace o tomto konkretnim letu, jenom spekuluju, ale... ze by vetsi naklad cargo? Jednim ci druhym smerem? Takze A319 by uz byla se 150 pax pretizena?


MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 937
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od MK »

HighFlyer píše:
MK píše:...těch 150 pax už znamená u většiny A320 THY víceméně fullhouse (standardní konfigurace 12/138 příp. 12/141), takže zde již A321 může mít své opodstatnění pokud je linka např. mírně překnihovaná... jinak na příletu byl let o něco prázdnější..

Nemam informace o tomto konkretnim letu, jenom spekuluju, ale... ze by vetsi naklad cargo? Jednim ci druhym smerem? Takze A319 by uz byla se 150 pax pretizena?


carga bylo minimálně (přes svátky létá carga všeobecně málo) - já bych řekl, že buď neměli žádnou volnou A320 s dostatečnou sedačkovou kapacitou a vznikl by tak overbooking, a nebo prostě ta A321 zrovna vycházela lépe do rotací :)

s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od s543 »

HighFlyer píše:
MK píše:...těch 150 pax už znamená u většiny A320 THY víceméně fullhouse (standardní konfigurace 12/138 příp. 12/141), takže zde již A321 může mít své opodstatnění pokud je linka např. mírně překnihovaná... jinak na příletu byl let o něco prázdnější..

Nemam informace o tomto konkretnim letu, jenom spekuluju, ale... ze by vetsi naklad cargo? Jednim ci druhym smerem? Takze A319 by uz byla se 150 pax pretizena?


No A319 určitě - v provedení TK "spolkne" 132 PAX

tomassanto
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 47
Registrován: 07. 04. 2015, 21:23
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od tomassanto »

SmartWings zahájí 27. května 2016 novou pravidelnou linku Praha – Rimini v Itálii. Přímé letecké spojení do italského přímořského letoviska Rimini bude provozováno do 3.října 2016, a to třikrát týdně. Zpáteční letenku do Rimini lze pořídit již od 4 311 Kč (vč. všech tax a poplatků).

QS1022 PRG 06:00 - RMI 07:30 135
QS1023 RMI 08:20 - PRG 09:55 135

ogan
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 385
Registrován: 17. 11. 2008, 19:21
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od ogan »

od 21.5. Croatia airlines ze Záhřebu 4x týdně
http://www.planes.cz/cs/article/201015/ ... -od-kvetna

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2791
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od alesesl »

ogan píše:od 21.5. Croatia airlines ze Záhřebu 4x týdně
http://www.planes.cz/cs/article/201015/ ... -od-kvetna


Si myslim, ze jestli to OU zacne letat, tak OK tuto linku zabali, nebot pres PRG nema co nabidnout v porovnani s OU.

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1992
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od j.ree »

Po CSA bude litat na trase Radom-Praha Sprint Air (od 18.4.)
http://www.fly4free.pl/sprint-air-loty-z-radomia/

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 458
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od 737 »

V Arménii vzniká nová aerolinka, která se chystá zahájit lety mj. do Prahy.

The owners of “Armenia” say they plan to launch flights already in April. Destinations will include Moscow and other large Russian cities as well as Kyiv, Minsk, Tehran, Dubai, Barcelona, Prague and a number of other European cities.


Zdroj: http://www.azatutyun.am/content/article/27600865.html

Osobně tipuju, že k zahájení nakonec na 90 % nedojde. Ale pokud ano, měla by Praha opět přímé spojení s Jerevanem.

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1992
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od j.ree »

TVS/SW: PRG-LGW 2x denne od 26.5.2016
Cumim teda... lita do/z Londyna s nima nekdo?

M-a-S
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 136
Registrován: 24. 06. 2009, 15:40
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od M-a-S »

info z anna.aero:

"Prague or Sofia next…

With Ryanair it is always hard to predict where it will open their next base. This week at CONNECT, anna.aero’s Ralph Anker highlighted that the majority of Ryanair’s growth this year is from capital city airports, falling in line with the carrier’s ‘new’ strategy of offering more weekly flights on routes, as well as operating to more primary European airports. When asked about where the carrier’s next base will be, O’Brien stated: “We have seen big developments recently in the Eastern Europe market, particularly in Romania and Bulgaria. I can’t seeing it being long before we announce more bases in this part of the world. It is more than likely that we will have aircraft based in Prague and Sofia before too long, however I cannot say for certain when.” With both of these being capital cities, it reiterates the new strategy behind Ryanair’s network development."

link: http://www.anna.aero/2016/03/15/ryanair ... nius-base/

ma nekdo nejake dalsi informace? ryanair v posledni dobe ve vychodni Evrope jasne utoci na wizzair, tak proc by Praha nebyla jeho dalsi staci?

ogan
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 385
Registrován: 17. 11. 2008, 19:21
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Příspěvek od ogan »

koukam, že Sichuan už to nějak posouvá, ten start linky do PRG :(


Odpovědět