Stránka 9 z 17

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Napsal: 05. 02. 2016, 13:00
od RadekB
alesesl píše:
hafi píše:Ohledně spojení PRG-FCO/CIA jsem spíš nikdy nepochopil, že tam lítá x aerolinek, každá x letů denně a žádná tam neledí ráno, aby tam člověk byl dopoledne...


Tedka to zmeni FR, ktery bude mit dopoledni rotaci, nebo se pletu?


Myslim ze hafi to myslel spis tak, ze neni rotace napr v 7-8 rano aby tam byl clovek v 10, jinak dopoledni odlet ma i wizz v 10:45.

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Napsal: 05. 02. 2016, 14:40
od micaello
RadekB píše: Jaka to nahoda ! Letel jsem stejnou trasu a stejne datumy :D LF presne jak tvrdis, na zpatecni let jsem jeste koukal pro zajimavost den predem a bylo volnych 17 mist. Ale je to nahoda ze byl na palube i dalsi clen z fora, nebyl jsi nahodou na 21A ? :D


Haha, tak to je fakt náhoda. Nene, do CIA jsme měli 17AB a z CIA pak 17EF. Neseděla na 21A ta ukecaná trojice týpek a dvě ženský a chovali se..ehm..typicky česky? :thumbdown:

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Napsal: 05. 02. 2016, 16:28
od hafi
RadekB píše:Myslim ze hafi to myslel spis tak, ze neni rotace napr v 7-8 rano aby tam byl clovek v 10, jinak dopoledni odlet ma i wizz v 10:45.

odlet jo, ale člověk je tam v 1 odpo a ještě jen 3x týdně. Ryan bude sice o chvíli dřív, ale furt ne tak, aby člověk byl v římě použitelný už ten den. Ryan aspoň částečně ten samý nedostatek spojení vyřeší v opačném směru, kdy je ranní Alitalia v Praze taky v podstatě v poledne. Prostě mi Řím přijde obchodně srovnatelně významný jako třeba Kodaň, Milán, Budapešť nebo Amsterdam a tedy mi absence letu, z něhož by člověk mohl být na 10h v centru, přišla celkem překvapivá.

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Napsal: 08. 02. 2016, 14:54
od tomassanto

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Napsal: 09. 02. 2016, 11:25
od micaello
Tohle je nějaká dnešní specialitka nebo tady se 767 lítají už delší dobu? :shock:
British B767
British B767

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Napsal: 09. 02. 2016, 11:42
od flyingblue
micaello píše:Tohle je nějaká dnešní specialitka nebo tady se 767 lítají už delší dobu? :shock:


Specialitka. Obcas se tu prolne jako zmena typu - napriklad kdyz vynecha predchozi linka.

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Napsal: 09. 02. 2016, 13:09
od prodejce
Včera měly BA v Praze problém a zkejslo jim tu letadlo. Ta dnešní B767 s tím patrně souvisí.

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Napsal: 09. 02. 2016, 22:35
od kuba.biker
Možná jsem něco zaspal, ale na některých letech KL je plánovaný B737-900...

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Napsal: 10. 02. 2016, 07:39
od Orus-x
kuba biker: No B737-900 KLM už dost často lítala minulé léto - tak dobrá polovina linek, na které byl oficiálně plánovaný B737-700, lítala na -900

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Napsal: 10. 02. 2016, 10:35
od s543
Ona většina linek - snad kromě BA :D ti jsou s A320 konzistentní-toto byla vyjímka, pošle letadlo podle toho kolik prodají lentenek nebo co je volné a tak například od TK může přiltět od 737-700 přes 737-800 po 737-900 a od A319,A320, A321 po A332 cokoliv.

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Napsal: 10. 02. 2016, 10:47
od pepa007
s543 píše:Ona většina linek - snad kromě BA :D ti jsou s A320 konzistentní-toto byla vyjímka, pošle letadlo podle toho kolik prodají lentenek nebo co je volné a tak například od TK může přiltět od 737-700 přes 737-800 po 737-900 a od A319,A320, A321 po A332 cokoliv.


Já bych řek že se to děje naopak jen výjimečně. Ony sou asi relativně konzistentní ty prodeje, ale čistě pocitově málokdy vidím že by třeba místo 320 letěla 321, a to třeba i u Lufthansy, která teoreticky "má kde brát".

Má někdo nějaký konkrétní čísla, ať se nebavíme jen o pocitech?

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Napsal: 10. 02. 2016, 11:36
od MK
s543 píše:Ona většina linek - snad kromě BA :D ti jsou s A320 konzistentní-toto byla vyjímka, pošle letadlo podle toho kolik prodají lentenek nebo co je volné a tak například od TK může přiltět od 737-700 přes 737-800 po 737-900 a od A319,A320, A321 po A332 cokoliv.


S TK souhlasím - v letovém řádu psaná vždy A320, ale posílají to, co jim zrovna vyjde do rotací a pak se řeší overbooking, málo místa v nákladovém prostoru a podobně. A nehledě na to, že docela platí, že co letadlo TK, to unikát co se týče konfigurace a interiéru. A tak jejich A321 může mít 194 míst, ale klidně i 151, což je méně, než v některých jejich A320.

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Napsal: 12. 02. 2016, 09:27
od s543
Tady je přehled za únor:

1.2. 321 320 320
2.2. 738 738 320
3.2. 737 320 320
4.2. 321 738 320
5.2. 319 738 320
6.2. 320 320 319
7.2. 738 739 320
8.2. 321 320 320
9.2. 320 320 320
10.2. 320 738 320
11.2. 321 739 321

Tedy....

Otázka je zda je to "chaos" nebo "záměr" .... to netuším.

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Napsal: 12. 02. 2016, 10:44
od Alca
s543 píše:Tady je přehled za únor:

1.2. 321 320 320
2.2. 738 738 320
3.2. 737 320 320
4.2. 321 738 320
5.2. 319 738 320
6.2. 320 320 319
7.2. 738 739 320
8.2. 321 320 320
9.2. 320 320 320
10.2. 320 738 320
11.2. 321 739 321

Tedy....

Otázka je zda je to "chaos" nebo "záměr" .... to netuším.


27.12. jsem letěl PRG-IST odpoledním letem a že poletí 321 jsem zjistil až přes flightradar po jeho vzletu z IST. Ve skutečnosti byla obsazenost sotva 150, těžko říct, jaká byla při letu do Prahy.

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2016

Napsal: 12. 02. 2016, 19:52
od s543
27.12. jsem letěl PRG-IST odpoledním letem a že poletí 321 jsem zjistil až přes flightradar po jeho vzletu z IST. Ve skutečnosti byla obsazenost sotva 150, těžko říct, jaká byla při letu do Prahy.[/quote]

No když o TK diskutujeme tak jsem si řekl, že to pozkoumám a mají na webu skvělou podrobnou zprávu za 1-3Q 2015 a závěry:
investor.turkishairlines.com/documents/ThyInvestorRelations/download/sunumlar/IR_PRESENTATION_9M'15_vf1.pdf
-Ekonomicky se jim daří skvěle.
-LF na mezinárodních linkách mají v průměru 79% což je na takovou společnost pěkné

Tedy dedukce - není to CHAOS ale je to ZÁMĚR.
Letadla prostě šíbujou tak aby je co nejlépe zaplnili - určitě to vždycky nevyjde, ale v zásadě asi ano - jinak by se jim nedařilo jak se jim daří.