Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Odpovědět
pavelkja
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 110
Registrován: 05. 11. 2010, 10:14
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od pavelkja »

Lkprak píše:Nemůžu si pomoct, ale když už všechny ty linky oznámili a novináři v čele s Janem Sůrou jim svými články udělali v podstatě bezplatnou reklamu, měli to dát rovnou do prodeje. Takhle se na ten jejich web plno lidí podívá a tam nic...žádná z nových linek v nabídce. Myslím, že celkem error.
Jinak díky moc za Malagu, mám jí dlouho v plánu, ale ceny, za které to nabízely TVS, mně nějak neoslovovaly.


Málaga super! Už chybí jen ty Kanáry! Teď jsem byl na pár dní v Andalusii s Ryanem z Krakowa a zpáteční lístek stál 110 EUR a to jsem ještě v danej okamžik bral celkem levnej tarif. Každopádně let tam i zpět byl vyprodanej, většinou lidé cestující na dovolenou či za jinou zábavou. TVS z Prahy byl o něco dražší a nevyhovovaly mi časy, takže jsem raději jel z Moravy do KRK autem.


MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 947
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od MK »

duke píše:Omlouvám se za OT. Na netu jsem našel že Vietnam airlines údajně opět uvažují o lince do Prahy viz.

http://www.ttrweekly.com/site/2016/12/v ... in-prague/
a
http://www.traveldailymedia.com/245260/ ... ch-launch/

Vím, že se o tom v minulosti dost diskutovalo. Neví někdo jaká je aktuální situace?


Tak možná jsme k lince do Hanoje opět blíže (http://www.planes.cz/cs/article/201559/ ... anoj-praha), nicméně, pokud neuvidím na linku sloty, tak je cokoliv předběžné.
Dříve se zmiňovalo, že je k otevření linky málo letadel a že se situace změní příchodem A350/B787. Teď je nových dálkových letadel opravdu více, ALE
...do Evropy a Austrálie už VN posílají pouze A350 a B787, snad jen do Moskvy A330. Dále jsou A330 hojně využívany na vnitrostátních letech a na letech do J.Korei, Japonska a Číny. A s B777 to vypadá dost bledě, možná už dolétaly úplně...
Když jsem se někdy před 4 roky zajímal o rotace dálkovek, tak měli 8x A330 a 10x B777 a z dálkovek létali FRA, LON, CDG, DME, SYD, MEL. A říkalo se, že na další destinace by potřebovali více letadel, aby vylétali i vnitrostátní lety + nějaké další linky, kam widebody nasazují. Teď mají na dálkovky (kromě Moskvy) 10x B787 a 6x A350...což, pakliže už nepočítáme s B777/A330 na dálkovky, je +- to samé jako to bylo před 4 roky, takže uvidíme. Jinak ještě k tomu nasazení widebody někde vyšel nedávno článek, že v přepravních špičkách bude mezi HAN-SGN létat výhradně widebody,a to co půl hodinu až hodinu :)

Matt
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 54
Registrován: 31. 05. 2006, 20:55
Oblíbené typy letadel: Boeing 747
Airbus A380
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od Matt »

MK píše:Jinak ještě k tomu nasazení widebody někde vyšel nedávno článek, že v přepravních špičkách bude mezi HAN-SGN létat výhradně widebody,a to co půl hodinu až hodinu :)


Při mé nedávné návštěvě Vietnamu jsem si chtěl dát přelety HAN-SGN v B787 a A350 a dopadlo to tak, že oba lety nakonec operoval A321. Letoun změnili v jednom případě 2 měsíce před odletem, ve druhém den předem...

Co bylo příjemné, že za málo peněz bylo v ceně odbavené zavazadlo i teplé jídlo a dost prostoru na nohy.

MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 947
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od MK »

Matt píše:
MK píše:Jinak ještě k tomu nasazení widebody někde vyšel nedávno článek, že v přepravních špičkách bude mezi HAN-SGN létat výhradně widebody,a to co půl hodinu až hodinu :)


Při mé nedávné návštěvě Vietnamu jsem si chtěl dát přelety HAN-SGN v B787 a A350 a dopadlo to tak, že oba lety nakonec operoval A321. Letoun změnili v jednom případě 2 měsíce před odletem, ve druhém den předem...

Co bylo příjemné, že za málo peněz bylo v ceně odbavené zavazadlo i teplé jídlo a dost prostoru na nohy.


oni to hodně mění, neustále.. Mně takhle změnili B787 na B777, pak pár hodin před odletem na A330..a nakonec tam stála A321 :/

Ale v listopadu jsem štěstí měl :)
15129490_10210927021882227_3890252065767421018_o.jpg

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od Marty-t »

RadekFM píše:
Rofledman píše:RYR se krásně u nás rozjíždí, naprostý luxus a jen tak dále :) Navíc další likvidační rána pro ČSA ^:)^

a pro OSR, BRQ

Událost na první pohled negativní nakonec nemusí negativní být. Určitě totiž dá managery ČSA do pohybu... Teda aspoň u fungující firmy by mělo...

Jasně než letět ATRkem s ČSA za z PRG draho do BUD, poletím raději s Ryanem, bude pohodlnější a levnější... Ale zrovna let z BUD se hodně často lítá nad BRQ a nad BTS tak by nebyl problém sednout si tam a nabídnout za draho BRQ/BTS-PRG a BRQ/BTS-BUD což by mi umožnilo dát PRG-BUD levněji než dosud a pokud poletím jindy než Ryan tak mi nějací cestující i na relaci PRG-BUD zůstanou... Případně zavést trojúhelník PRG-VIE-BUD a snažit se ukousnout něco Austrianu...

Ale spíš by se měly ČSA podívat na menší trhy typu OSR/BRQ - zda by se jim sem W z letiště typu FRA, AMS, FCO s exponenciální cenami ala BMI nevyplatilo víc. Tj. letět ATRkem 2-3x týdně PRG-FRA-(OSR nebo BRQ)-FRA-PRG. Podle mne trhy podobně malých měst jsou v zemích okolo nás již saturovány a má tak smysl zaměřit se na domácí trh...

Ale třeba ČSA PRG-BUD zruší a překvapí místo toho staronovou exotikou z PRG typu LWO, STR... nalítávanou ATRkem :-)


alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od alesesl »

Marty-t píše:
RadekFM píše:
Rofledman píše:RYR se krásně u nás rozjíždí, naprostý luxus a jen tak dále :) Navíc další likvidační rána pro ČSA ^:)^

a pro OSR, BRQ

Událost na první pohled negativní nakonec nemusí negativní být. Určitě totiž dá managery ČSA do pohybu... Teda aspoň u fungující firmy by mělo...

Jasně než letět ATRkem s ČSA za z PRG draho do BUD, poletím raději s Ryanem, bude pohodlnější a levnější... Ale zrovna let z BUD se hodně často lítá nad BRQ a nad BTS tak by nebyl problém sednout si tam a nabídnout za draho BRQ/BTS-PRG a BRQ/BTS-BUD což by mi umožnilo dát PRG-BUD levněji než dosud a pokud poletím jindy než Ryan tak mi nějací cestující i na relaci PRG-BUD zůstanou... Případně zavést trojúhelník PRG-VIE-BUD a snažit se ukousnout něco Austrianu...

Ale spíš by se měly ČSA podívat na menší trhy typu OSR/BRQ - zda by se jim sem W z letiště typu FRA, AMS, FCO s exponenciální cenami ala BMI nevyplatilo víc. Tj. letět ATRkem 2-3x týdně PRG-FRA-(OSR nebo BRQ)-FRA-PRG. Podle mne trhy podobně malých měst jsou v zemích okolo nás již saturovány a má tak smysl zaměřit se na domácí trh...

Ale třeba ČSA PRG-BUD zruší a překvapí místo toho staronovou exotikou z PRG typu LWO, STR... nalítávanou ATRkem :-)


Pekna fantasmagorie

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1251
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od Orus-x »

Marty-t píše:
RadekFM píše:
Rofledman píše:RYR se krásně u nás rozjíždí, naprostý luxus a jen tak dále :) Navíc další likvidační rána pro ČSA ^:)^

a pro OSR, BRQ

Událost na první pohled negativní nakonec nemusí negativní být. Určitě totiž dá managery ČSA do pohybu... Teda aspoň u fungující firmy by mělo...

Jasně než letět ATRkem s ČSA za z PRG draho do BUD, poletím raději s Ryanem, bude pohodlnější a levnější... Ale zrovna let z BUD se hodně často lítá nad BRQ a nad BTS tak by nebyl problém sednout si tam a nabídnout za draho BRQ/BTS-PRG a BRQ/BTS-BUD což by mi umožnilo dát PRG-BUD levněji než dosud a pokud poletím jindy než Ryan tak mi nějací cestující i na relaci PRG-BUD zůstanou... Případně zavést trojúhelník PRG-VIE-BUD a snažit se ukousnout něco Austrianu...

Ale spíš by se měly ČSA podívat na menší trhy typu OSR/BRQ - zda by se jim sem W z letiště typu FRA, AMS, FCO s exponenciální cenami ala BMI nevyplatilo víc. Tj. letět ATRkem 2-3x týdně PRG-FRA-(OSR nebo BRQ)-FRA-PRG. Podle mne trhy podobně malých měst jsou v zemích okolo nás již saturovány a má tak smysl zaměřit se na domácí trh...

Ale třeba ČSA PRG-BUD zruší a překvapí místo toho staronovou exotikou z PRG typu LWO, STR... nalítávanou ATRkem :-)


Skutečně absolutní nesmysl...ok nalejme si čistého vína - ta hra na to, že v malé východoevropské zemičce, která nemá gastarbeitery pracující v cizině, existuje něco jako paralelní trh v Ostravě, Brně (a nedejbože v Č. Budějovicích) se silným potenciálem naplnit letadla kamkoliv, je fakt úsměvná. Neexistuje. Existuje jeden trh a jeho řešením je letiště v Praze - potažmo okolní letiště v režimu dojezdu do 3-4 hodin. To že někdo něco někde těžce dotuje ještě neznamená že to má za a) vůbec nárok na existenci a za b) dlouhodobou udržitelnost a perspektivu rozvoje. Poslední ránu z milosti malým letištím v Evropě dal Ryanair, když dal najevo, že ho se změnou strategie daleko víc zajímají hlavní letiště - Praha, Barcelona BCN, Frankfurt FRA... Těch pár linek do všech těch Brn, Osijeků atd si sice držet budou, ale nesmíme zapomínat, že se tam mnohdy lokální samosprávy podílejí daleko víc na financování nákladů za low-costy (ať už cestou přímých dotací, nebo úhradou vícenákladů), což se jaksi u hlavních letišť neděje.

vladivostok
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 505
Registrován: 10. 12. 2014, 12:03
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od vladivostok »

Orus-x Česko nemá gasterbaitery pracujúcich v zahraničí ? A čo tie tisíce českých robotníkov a zdravotných sestier pracujúcich v Nemecku ? Len smole že Nemecko je moc blizko a lietať sa tam neoplatí .....Aj v Anglicku pracuje a žije mnoho cechov ktorý plnia lietadla do Brna a Ostrava ...Podľa mňa ešte jedno anglické mesto nad z Brna alebo Ostravy by sa uživilo

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1251
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od Orus-x »

vladivostok: odpověděl sis sám v případě toho Německa...u té Anglie: ano, existují Češi co tam pracují, ale neporovnatelně méně než Poláků, Rumunů, Slováků, dosaď další. Všichni nejsou z Brna nebo Ostravy. Pokud je například někdo z Olomouce, už je mu jedno, jestli pojede autem/vlakem do PRG, BRQ nebo OSR. Půjde po ceně letenky v kombinaci s časově vyhovujícím spojením. PRG toho může nabídnout zase víc - vyšší frekvence letů ve všech dnech, případně kombinaci s dalším low-costem (RYRxEZYxJet2). Jízdenka vlakem může nakonec být do Prahy taky levnější (OK parking asi dražší 8) .. A hlavně, jak BRQ tak OSR chybí zoufale potenciál k přitáhnutí incoming klientely..je to smutný, ale je to tak. Já mám třeba Ostravu hrozně rád a přesně takový typy destinací bych vyhledával i v cizině, ale asi ne úplně jako první volbu a většina turistů prostě myslí jinak

hanez
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 39
Registrován: 16. 01. 2010, 13:43
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od hanez »

Orus-x píše:vladivostok: odpověděl sis sám v případě toho Německa...u té Anglie: ano, existují Češi co tam pracují, ale neporovnatelně méně než Poláků, Rumunů, Slováků, dosaď další. Všichni nejsou z Brna nebo Ostravy. Pokud je například někdo z Olomouce, už je mu jedno, jestli pojede autem/vlakem do PRG, BRQ nebo OSR. Půjde po ceně letenky v kombinaci s časově vyhovujícím spojením. PRG toho může nabídnout zase víc - vyšší frekvence letů ve všech dnech, případně kombinaci s dalším low-costem (RYRxEZYxJet2). Jízdenka vlakem může nakonec být do Prahy taky levnější (OK parking asi dražší 8) .. A hlavně, jak BRQ tak OSR chybí zoufale potenciál k přitáhnutí incoming klientely..je to smutný, ale je to tak. Já mám třeba Ostravu hrozně rád a přesně takový typy destinací bych vyhledával i v cizině, ale asi ne úplně jako první volbu a většina turistů prostě myslí jinak

tak já jsem zrovna z olomouce a pro mě je sjízdná v pohodě vídeň, navíc se zdá, že tento rok už rakušáci dotáhnou dálnici až na hranici, jenom nevím, na co to u nás napojí??

vladivostok
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 505
Registrován: 10. 12. 2014, 12:03
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od vladivostok »

yellow píše:
vladivostok píše:Orus-x Česko nemá gasterbaitery pracujúcich v zahraničí ? A čo tie tisíce českých robotníkov a zdravotných sestier pracujúcich v Nemecku ? Len smole že Nemecko je moc blizko a lietať sa tam neoplatí .....Aj v Anglicku pracuje a žije mnoho cechov ktorý plnia lietadla do Brna a Ostrava ...Podľa mňa ešte jedno anglické mesto nad z Brna alebo Ostravy by sa uživilo

Nesmysl. ČR není Slovensko, kde je opravdu gastarbeiterů hodně. Z ČR se spíš jedná o kratší pobytu a rozhodně i tak jsou ty stávající lety tak na hranici, rozhodně mimo Prahu jsou možnosti rozvoje nulové.

V Německu je to zase hodně roztříštěné. Neexistuje nějaký výrazný cíl české migrace a ještě to je blízko, jak správně říkáš.

Víc letů by bylo jenom za cenu obrovských dotací a opravdu podporovat dojíždění gastarbeiterů asi není ten pravý dotační titul...


Jo maš pravdu len škoda že sa to neprejavuje aj v leteckej preprave Jedine gasterbaitacke linky su Poprad-Lutton, Košice-Lutton,Bristol a Donecaster....Len napr taky Rzesow ma raz tolko gastarbeitackych liniek
Kolega letel kratko pred vianocami z Leedsu do Bratislavy a hovoril že min 40% pax tvorili Češi-Moravaci z toho som usudil že by sa ešte jedna linka z Brna alebo Ostravy na Britske ostrovy uživila ....ale mohla to byť len nahoda

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od Marty-t »

@Alesesl, Orus-x: Díky za ocejchování mého názoru za nesmysl.

Dovolím si poznamenat, že mýlit se může každý, stejně jako mnoho lidí z fóra co by před 2 lety nevěřili (ani já ne), že během jednoho roku se v KSC s nižší kupní silou, vzdáleném "jen" 3 hodiny jízdy od BUD a obsluhovaném Austrianem a ČSA najednou objeví i Wizz, Turkish a LOT... Na Moravě (buď OSR nebo BRQ) to může být jednou podobný zlom. Nemluvím o spoustě linek, ale o 2-3 spojeních na velké huby denně a pár P2P low costech. To by bohatě stačilo.

Ta potřeba mít lepší dopravní dostupnost měst na Moravě prostě existuje. Zejména u podniků co nejsou jen montovny. Moc jich sice stále není, ale přibývají. Ten kdo má auto a na drahé parkovné jede jednoznačně do VIE (od prosince snad přes Dolní Rakousy i rychleji a pohodlněji). Ale furt je rizikem špuntu Vídeň, tak se často kupuje kromě rakouské i slovenská dálniční známka. V Ostravě mají něco podobného v Katowicích, ovšem s menší nabídkou letů. I do BTS se naučili lidi za low costem jezdit - těch výše zmiňovaných 40pct. rozhodně není náhoda. Do Prahy na letiště jedou hlavně lidi veřejnou dopravou - busy/vlakem z Brna nebo vlakem z Olomouce a Ostravy. Bohužel vždy jen s přestupem v Praze a to se zřejmě nezmění ani po několikamiliardových investicích do vlaku z Masarykova nádraží na Ruzyň. VRT Praha-Benešov-Jihlava-Brno je utopie s cílem za 20 let (a cestovní rychlostí nakonec jen o trochu vyšší než současný koridor), rozumná dálniční síť na Moravu (hotová D35 a opravená D1 s 3+3 okolo Brna) snad bude nejdříve za deset let. Vsadil bych se, ale nevím jestli se dožiju...

Třeba mají lidi z fóra pravdu, a na Moravě nakonec zbydou v OSR a BRQ jen letní chartery a low costy do Londýna. Já ale stejně nepřestanu věřit, že vývoj půjde skokově jinak... Třeba tím, že Ryan s Wizzem v PRG donutí ČSA ke změně jejich strategie.

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1332
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od Lkprak »

Marty-t píše:@Alesesl, Orus-x: Díky za ocejchování mého názoru za nesmysl.

Dovolím si poznamenat, že mýlit se může každý, stejně jako mnoho lidí z fóra co by před 2 lety nevěřili (ani já ne), že během jednoho roku se v KSC s nižší kupní silou, vzdáleném "jen" 3 hodiny jízdy od BUD a obsluhovaném Austrianem a ČSA najednou objeví i Wizz, Turkish a LOT... Na Moravě (buď OSR nebo BRQ) to může být jednou podobný zlom. Nemluvím o spoustě linek, ale o 2-3 spojeních na velké huby denně a pár P2P low costech. To by bohatě stačilo.

Ta potřeba mít lepší dopravní dostupnost měst na Moravě prostě existuje. Zejména u podniků co nejsou jen montovny. Moc jich sice stále není, ale přibývají. Ten kdo má auto a na drahé parkovné jede jednoznačně do VIE (od prosince snad přes Dolní Rakousy i rychleji a pohodlněji). Ale furt je rizikem špuntu Vídeň, tak se často kupuje kromě rakouské i slovenská dálniční známka. V Ostravě mají něco podobného v Katowicích, ovšem s menší nabídkou letů. I do BTS se naučili lidi za low costem jezdit - těch výše zmiňovaných 40pct. rozhodně není náhoda. Do Prahy na letiště jedou hlavně lidi veřejnou dopravou - busy/vlakem z Brna nebo vlakem z Olomouce a Ostravy. Bohužel vždy jen s přestupem v Praze a to se zřejmě nezmění ani po několikamiliardových investicích do vlaku z Masarykova nádraží na Ruzyň. VRT Praha-Benešov-Jihlava-Brno je utopie s cílem za 20 let (a cestovní rychlostí nakonec jen o trochu vyšší než současný koridor), rozumná dálniční síť na Moravu (hotová D35 a opravená D1 s 3+3 okolo Brna) snad bude nejdříve za deset let. Vsadil bych se, ale nevím jestli se dožiju...

Třeba mají lidi z fóra pravdu, a na Moravě nakonec zbydou v OSR a BRQ jen letní chartery a low costy do Londýna. Já ale stejně nepřestanu věřit, že vývoj půjde skokově jinak... Třeba tím, že Ryan s Wizzem v PRG donutí ČSA ke změně jejich strategie.


Osobně si myslím, že to "ocejchování za nesmysl" se týkalo především té první úvahy, že by ČSA měli (po vstupu Ryanu na tuhle linku) létát z Prahy do Budapešti s mezipřistáním v Brně, Bratislavě či dokonce Vídni. To opravdu nesmysl je, tedy především ekonomický. Proč, to si snad každý domyslí.

Ta druhá úvaha, že Brno a Ostrava potřebují nějakou feedovací linku na velké letiště a že by se na to ČSA, po té co je Ryan pravděpodobně vytlačí z některých linek, měli zaměřit, tak úplný nesmysl není, i když...především se to mluvilo o Frankfurtu, což je jaksi hub Lufthansy (a potažmo Star Aliance) a ČSA, jako člen konkurenčního Sky Teamu bude těžko vozit cestující konkurenci. Takže když už ČSA někam létat z Brna/Ostravy, tak spíš do Paříže nebo Amsterdamu. Ostatně proč ne...kdysi jsem si říkal, že by třeba Air France mohli jednu denní linku z CDG do Brna zaplnit, zvláště, pokud by posílali nějaké menší letadlo, to samé KLM se svými City Hopery.

Ale, často je to tak, že nějaká společnost zavede na první pohled překvapivou linku, ta se chytí a najednou začnou zavádět buď ona nebo konkurence "podobné" linky. Typicky je to vidět v Bratislavě. Wizzair tam zavedl spoj do Skopje, ten se kupodivu chytil, a za chvíli tu byl Ryan s Nisem, Wizzair přidal Cluj, Kyjev a z Bratislavy se nám pomalu stává bránou do (jiho)východní Evropy. Ano, tak Skopje byl ten průlom. Jenže mi už tu jednu linku, jež by mohla být průlomem pro další feedovací linky z Brna nebo z Ostravy a máme a tou je Bmi linka z Brna do Mnichova. Už nějaký ten pátek funguje a nic. Pořád stejné frekvence, jen cestujících snad pomalu přibývá po hodně rozpačitých začátcích. Ale pokud by ta linka byla opravdu úspěšná, už by tu nejspíš lítala Lufthansa do toho Frankfurtu nebo nějaký jiný dopravce do svého hubu.

No a závěrem odpověď na tvé přání, "že Ryan s Wizzem v PRG donutí ČSA ke změně jejich strategie." K tomu asi tak, pokud Ryan ČSA nebo TVS z některé linek vytlačí (a to opravdu není jisté), spíš než do Brna či Ostravy využijí svá letadla pro lety z Prahy někam jinam (čistě proto, že tam uvidí větší jistotu zisku).

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od Marty-t »

Už se musím omluvit, debata se rozjela jiným směrem... Ale přesto pár poznámek k předchozímu:

- CDG by se určitě slušně rozjelo buď z BRQ nebo OSR - podmínkou je ovšem C/S, na což ovšem v TVS buď zatím nepřišli nebo je jen AF úspěšně ignoruje,
- ČSA a její dogma Sky Teamu - nevím co z účasti v Alianci nyní reálně mají. Buď budou dělat feedery CDG, AMS, FCO a mít linky do těchto hubů a odtud C/S s AF, KLM, Alitalií... podobně jak to dělají v celku úspěšně s ICN a Koreanem - anebo si už konečně musí říct, že je jejich účast v alianci omezující,
- pokud se na nefunkčnosti aliance z pohledu ČSA nic nezmění, nezbyde jim než hledat malá evropská města bez přímé linky do PRG, ale tato strategie je spíš na přežití než na rozvoj. Proto by měli podle mne opustit alianční paradigma a spíš hledat města vhodná pro jejich ATRka, která zatím nemají saturovanou potřebu 2-3 leteckých linek denně do opravdu velkých hubů, (tj. ne PRG)
- dokud bude linka BRQ-MUC létat jen 1x denně a ještě v po-pá tak blbě v poledne, tak bude dál přehlížena těmi, kteří potřebují jeden den ráno na jednání tam a druhý den večer zpět - když se na ni podíváte blíž uvidíte schéma obrovských peaků poptávky do MUC v pátek poledne a neděli večer - proč asi ?
- ano, pro mnohé překvapivě je v BTS vysoký podíl PAX z Moravy, zejména u low cost letních destinací k moři. Moje osobní zkušenost s BTS-AHO je asi ještě víc extrémní, česky mluvících byla tehdy dokonce většina. Německy mluvících jen asi 10pct, zbytek 30-40pct mluvili slovensky. Je to totiž nejbližší alternativa cestovky resp. TVS, který navíc z BRQ a OSR prodává individuálům za relativně draho jen každou druhou destinaci. Navíc alternativa časově blíž než VIE...
- veřejná doprava z KSC přímo na BUD existuje - sice jen soukromými firmami jako např https://cassoviaexpres.sk/ 6x denně, airtrans.sk 3x denně, ovšem třeba přímý vlak z Budapešti do Košic jede opravdu jen 2x denně (3,5 hodiny)

No abych to shrnul. Díky masivnímu rozjezdu Ryanu (a taky dalších nízkonákladovak) v PRG zcela jistě dojde ke změně "leteckého normálu" v ČR, výsledkem nemusí být nutně jedno centrální letiště pro celou ČR a zbytek dál ještě více skomírat... Uvidíme.
Naposledy upravil(a) Marty-t dne 18. 02. 2017, 06:13, celkem upraveno 1 x.

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1332
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Nové linky, změny v provozu, apod. 2017

Příspěvek od Lkprak »

yellow píše:
Lkprak píše:Ale, často je to tak, že nějaká společnost zavede na první pohled překvapivou linku, ta se chytí a najednou začnou zavádět buď ona nebo konkurence "podobné" linky. Typicky je to vidět v Bratislavě. Wizzair tam zavedl spoj do Skopje, ten se kupodivu chytil, a za chvíli tu byl Ryan s Nisem, Wizzair přidal Cluj, Kyjev a z Bratislavy se nám pomalu stává bránou do (jiho)východní Evropy. Ano, tak Skopje byl ten průlom.

Linky na balkán cilí samozřejmě na gastarbeitery z Vídně. Velké trhy jsou slušně zaplněné a v době ekonomického boomu je balkán ideální přiležitostí. Jestli je snad každý druhý člověk na ulici ve Vídni balkánského vzhledu, tak je pochopitelné, že se může stvořit zároveň i poptávka po levném létání.

KBP-BTS... To je pro mě taková malá záhada. Řekl bych spíš otázkou prestiže a nějakého "síťového" efektu.


K tomu asi tolik, že v době, kdy byla linka BTS-SKP zaváděna, se nejen tady objevovaly různé posměšky o její smysluplnosti této linky a její předpokládné krátké životnosti. A hle, linka se chytla a podle očitých svědků (a i já to můžu ze zkušenosti potvrdit) neoslovila zdaleka jen gastarbeitery z Vídně, ale i česko-slovenské baťůžkáře.

KBP-BTS (nebo spíš IEV-BTS, ať jsme přesní), ať už za zavedením této linky stojí cokoliv, evidentně se to také chytlo, soudě podle toho, že tuším od podzimu zvyšují počet letů


Odpovědět