Marty-t píše:@Alesesl, Orus-x: Díky za ocejchování mého názoru za nesmysl.
Dovolím si poznamenat, že mýlit se může každý, stejně jako mnoho lidí z fóra co by před 2 lety nevěřili (ani já ne), že během jednoho roku se v KSC s nižší kupní silou, vzdáleném "jen" 3 hodiny jízdy od BUD a obsluhovaném Austrianem a ČSA najednou objeví i Wizz, Turkish a LOT... Na Moravě (buď OSR nebo BRQ) to může být jednou podobný zlom. Nemluvím o spoustě linek, ale o 2-3 spojeních na velké huby denně a pár P2P low costech. To by bohatě stačilo.
Ta potřeba mít lepší dopravní dostupnost měst na Moravě prostě existuje. Zejména u podniků co nejsou jen montovny. Moc jich sice stále není, ale přibývají. Ten kdo má auto a na drahé parkovné jede jednoznačně do VIE (od prosince snad přes Dolní Rakousy i rychleji a pohodlněji). Ale furt je rizikem špuntu Vídeň, tak se často kupuje kromě rakouské i slovenská dálniční známka. V Ostravě mají něco podobného v Katowicích, ovšem s menší nabídkou letů. I do BTS se naučili lidi za low costem jezdit - těch výše zmiňovaných 40pct. rozhodně není náhoda. Do Prahy na letiště jedou hlavně lidi veřejnou dopravou - busy/vlakem z Brna nebo vlakem z Olomouce a Ostravy. Bohužel vždy jen s přestupem v Praze a to se zřejmě nezmění ani po několikamiliardových investicích do vlaku z Masarykova nádraží na Ruzyň. VRT Praha-Benešov-Jihlava-Brno je utopie s cílem za 20 let (a cestovní rychlostí nakonec jen o trochu vyšší než současný koridor), rozumná dálniční síť na Moravu (hotová D35 a opravená D1 s 3+3 okolo Brna) snad bude nejdříve za deset let. Vsadil bych se, ale nevím jestli se dožiju...
Třeba mají lidi z fóra pravdu, a na Moravě nakonec zbydou v OSR a BRQ jen letní chartery a low costy do Londýna. Já ale stejně nepřestanu věřit, že vývoj půjde skokově jinak... Třeba tím, že Ryan s Wizzem v PRG donutí ČSA ke změně jejich strategie.
Osobně si myslím, že to "ocejchování za nesmysl" se týkalo především té první úvahy, že by ČSA měli (po vstupu Ryanu na tuhle linku) létát z Prahy do Budapešti s mezipřistáním v Brně, Bratislavě či dokonce Vídni. To opravdu nesmysl je, tedy především ekonomický. Proč, to si snad každý domyslí.
Ta druhá úvaha, že Brno a Ostrava potřebují nějakou feedovací linku na velké letiště a že by se na to ČSA, po té co je Ryan pravděpodobně vytlačí z některých linek, měli zaměřit, tak úplný nesmysl není, i když...především se to mluvilo o Frankfurtu, což je jaksi hub Lufthansy (a potažmo Star Aliance) a ČSA, jako člen konkurenčního Sky Teamu bude těžko vozit cestující konkurenci. Takže když už ČSA někam létat z Brna/Ostravy, tak spíš do Paříže nebo Amsterdamu. Ostatně proč ne...kdysi jsem si říkal, že by třeba Air France mohli jednu denní linku z CDG do Brna zaplnit, zvláště, pokud by posílali nějaké menší letadlo, to samé KLM se svými City Hopery.
Ale, často je to tak, že nějaká společnost zavede na první pohled překvapivou linku, ta se chytí a najednou začnou zavádět buď ona nebo konkurence "podobné" linky. Typicky je to vidět v Bratislavě. Wizzair tam zavedl spoj do Skopje, ten se kupodivu chytil, a za chvíli tu byl Ryan s Nisem, Wizzair přidal Cluj, Kyjev a z Bratislavy se nám pomalu stává bránou do (jiho)východní Evropy. Ano, tak Skopje byl ten průlom. Jenže mi už tu jednu linku, jež by mohla být průlomem pro další feedovací linky z Brna nebo z Ostravy a máme a tou je Bmi linka z Brna do Mnichova. Už nějaký ten pátek funguje a nic. Pořád stejné frekvence, jen cestujících snad pomalu přibývá po hodně rozpačitých začátcích. Ale pokud by ta linka byla opravdu úspěšná, už by tu nejspíš lítala Lufthansa do toho Frankfurtu nebo nějaký jiný dopravce do svého hubu.
No a závěrem odpověď na tvé přání, "že Ryan s Wizzem v PRG donutí ČSA ke změně jejich strategie." K tomu asi tak, pokud Ryan ČSA nebo TVS z některé linek vytlačí (a to opravdu není jisté), spíš než do Brna či Ostravy využijí svá letadla pro lety z Prahy někam jinam (čistě proto, že tam uvidí větší jistotu zisku).