Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 750
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod jvoj » 24. 06. 2019, 18:49


",...ale v žádném případě nechceme jít cestou dotování linek stamilionovými částkami, jako některé jiné kraje,“ řekl hejtman Bohumil Šimek.

Good luck with that attitude...
Naposledy upravil(a) jvoj dne 28. 06. 2019, 08:08, celkem upraveno 1 x.


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1016
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Marty-t » 24. 06. 2019, 21:34

No tak samotná LH vyhodnotila Tallin (Estonsko) a Newcastle (UK) jako atraktivnější destinace z MUC a budou je od W19 rozlítávat. Zdroj: http://www.airliners.de/lufthansa-ziele-muenchen/50648

Možná je to taky o tvrdohlavosti výběru podpory spojení zrovna do MUC. Kdoví, třeba jiný evropský hub by byl z hlediska aerolinky reálnější... Ale dokud se nevyřeší uzemnění Maxů tak rozlítání BRQ nikdo řešit nebude...

H_K
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 42
Registrován: 10. 12. 2016, 19:15
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod H_K » 24. 06. 2019, 21:46

Možná s L410 Vídeň a Prahu, ty by nemusely být dotčený výpadkem Maxů, a kapacita akorát. :)

Jirkav
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 11
Registrován: 15. 05. 2019, 00:44
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Jirkav » 27. 06. 2019, 06:47

Že by zítra 330 Onur air ? To by byla parada tak velké letadlo k nám z cestujícími na chartrech nevezlo nikdy snad
Přílohy
094C29AE-5447-45FC-A033-B24BE40CF4A2.png
094C29AE-5447-45FC-A033-B24BE40CF4A2.png (210.07 KiB) Zobrazeno 2316 x

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1475
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod HonzaLB » 27. 06. 2019, 10:11

Podle vyjádření letiště byla skutečně plánovaná, ale nyní počítají opět s A321


Jirkav
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 11
Registrován: 15. 05. 2019, 00:44
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Jirkav » 27. 06. 2019, 22:31

Co jsem videl i letiště Antalya píše ,ze to bude Airbus 330 a ne 321

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1016
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Marty-t » 11. 07. 2019, 09:07

Brno vítězí nad problémovými boeingy, letišti dál přibývají cestující

Více na https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-log ... ci-1360514

EDIT: zřejmě čerpali sami odsud http://www.brno-airport.cz/letiste/tisk ... 170-tisic/


a teď si představte jaký by byl nárůst kdyby byl i nějaký low cost k moři pro individuální cestovatele nebo spolehlivý feeder hubu...

Proč chybí hlavně low cost z BRQ k moři ? - Osobní zkušenost z letu BTS - SKG - subjetivní odhad: cca 30pct češi (odkud asi - hlavně Brno a okolí, zlínsko, olomoucko...) 30pct slováci, zbytek ostatní národy - řeci, španělé, maďaři a k mému překvapení jen minimum rakušanů... Na Chalkidiki relativně hodně aut se značkami B,T, Z i individuálně - a to i přes 14-15 hodinovou jízdu + zácpy a čekání na hranicích... Včerejší večerní bouřka byla síla - R.I.P. pro ty, co ji nepřežili...

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2976
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod pepa007 » 12. 07. 2019, 23:54

Marty-t píše:Proč chybí hlavně low cost z BRQ k moři ? - Osobní zkušenost z letu BTS - SKG - subjetivní odhad: cca 30pct češi (odkud asi - hlavně Brno a okolí, zlínsko, olomoucko...) 30pct slováci, zbytek ostatní národy - řeci, španělé, maďaři a k mému překvapení jen minimum rakušanů... Na Chalkidiki relativně hodně aut se značkami B,T, Z i individuálně - a to i přes 14-15 hodinovou jízdu + zácpy a čekání na hranicích... Včerejší večerní bouřka byla síla - R.I.P. pro ty, co ji nepřežili...


BRQ-SKG (nebo OSR-SKG) by byla pecka pro mě osobně :-) V Brně, i na severu Moravy je relativně početná komunita Řeků, kteří sem byli donuceni přijít na konci občanské války kolem roku 49. To se týká i naší famílie :-) A ti mají příbuzenstvo pořád “dole”. Ale jsou to spíš jednotky tisíc lidí.

Chalkidiki je oproti ostrovům spíš míň populární rekreační oblast, a přesto relativně dost drahá (oproti např jižní Itálii, Chorvatsku, atd)

A Soluň, to není hezký město (90% zničeno v 20. století). Ale má teda úžasnou gastroscénu, ta je opravdu famózní. V podstatě je to takový “řecký Brno” :-)

My jsme lítávali BUD-SKG, teď hodně BTS-SKG i VIE-SKG. Z VIE jsme letěli ve středu, odhadem tak 30% Čechů a Slováků, 50% Řeků, zbytek možná Rakušani.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Karel_x » 14. 07. 2019, 20:00

pepa007 píše:
Marty-t píše:Proč chybí hlavně low cost z BRQ k moři ? - Osobní zkušenost z letu BTS - SKG - subjetivní odhad: cca 30pct češi (odkud asi - hlavně Brno a okolí, zlínsko, olomoucko...) 30pct slováci, zbytek ostatní národy - řeci, španělé, maďaři a k mému překvapení jen minimum rakušanů... Na Chalkidiki relativně hodně aut se značkami B,T, Z i individuálně - a to i přes 14-15 hodinovou jízdu + zácpy a čekání na hranicích... Včerejší večerní bouřka byla síla - R.I.P. pro ty, co ji nepřežili...


BRQ-SKG (nebo OSR-SKG) by byla pecka pro mě osobně :-) V Brně, i na severu Moravy je relativně početná komunita Řeků, kteří sem byli donuceni přijít na konci občanské války kolem roku 49. To se týká i naší famílie :-) A ti mají příbuzenstvo pořád “dole”. Ale jsou to spíš jednotky tisíc lidí.
Chalkidiki je oproti ostrovům spíš míň populární rekreační oblast, a přesto relativně dost drahá (oproti např jižní Itálii, Chorvatsku, atd)
A Soluň, to není hezký město (90% zničeno v 20. století). Ale má teda úžasnou gastroscénu, ta je opravdu famózní. V podstatě je to takový “řecký Brno” :-)
My jsme lítávali BUD-SKG, teď hodně BTS-SKG i VIE-SKG. Z VIE jsme letěli ve středu, odhadem tak 30% Čechů a Slováků, 50% Řeků, zbytek možná Rakušani.


Těch řeckých utečenců bylo v 70. letech asi 15 tis., hodně se jich hlavně v 80. letech vrátilo do vlasti, možná se sem po létech občas rádi kouknou. Doteď tu zůstalo podle Wikipedie asi 3500 osob, a dokonce se zase někteří v poslední době vrátili. Myslím, že zde byli vždy dobře přijímáni a zase určitě budou. Kromě uvedených důvodů by se mohlo určité množství turistů rekrutovat z nábožensky a historicky cítících lidí - se Soluní nás pojí stále živé dědictví dvou bratří, patronů Evropy, filosofa Konstantina-Cyrila a jeho mladšího bratra Metoděje, našeho vůbec prvního arcibiskupa.

Ať tak, nebo tak, myslím, že by se dalo uvažovat nanejvýš o provozu linky 6 měsíců do roka, a to maximálně 2 rotace týdně, tedy nanejvýš nějakých 15 tis. pax. Pokud bych uvažoval o letním mořském charteru, viděl bych to spíš na Split, který už několikrát slibovali a docela dost lidí bylo zklamaných, že se to pak neuskutečnilo.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5147
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Globik » 14. 07. 2019, 20:20

Karel_x píše:
pepa007 píše:
Marty-t píše:Proč chybí hlavně low cost z BRQ k moři ? - Osobní zkušenost z letu BTS - SKG - subjetivní odhad: cca 30pct češi (odkud asi - hlavně Brno a okolí, zlínsko, olomoucko...) 30pct slováci, zbytek ostatní národy - řeci, španělé, maďaři a k mému překvapení jen minimum rakušanů... Na Chalkidiki relativně hodně aut se značkami B,T, Z i individuálně - a to i přes 14-15 hodinovou jízdu + zácpy a čekání na hranicích... Včerejší večerní bouřka byla síla - R.I.P. pro ty, co ji nepřežili...


BRQ-SKG (nebo OSR-SKG) by byla pecka pro mě osobně :-) V Brně, i na severu Moravy je relativně početná komunita Řeků, kteří sem byli donuceni přijít na konci občanské války kolem roku 49. To se týká i naší famílie :-) A ti mají příbuzenstvo pořád “dole”. Ale jsou to spíš jednotky tisíc lidí.
Chalkidiki je oproti ostrovům spíš míň populární rekreační oblast, a přesto relativně dost drahá (oproti např jižní Itálii, Chorvatsku, atd)
A Soluň, to není hezký město (90% zničeno v 20. století). Ale má teda úžasnou gastroscénu, ta je opravdu famózní. V podstatě je to takový “řecký Brno” :-)
My jsme lítávali BUD-SKG, teď hodně BTS-SKG i VIE-SKG. Z VIE jsme letěli ve středu, odhadem tak 30% Čechů a Slováků, 50% Řeků, zbytek možná Rakušani.


Těch řeckých utečenců bylo v 70. letech asi 15 tis., hodně se jich hlavně v 80. letech vrátilo do vlasti, možná se sem po létech občas rádi kouknou. Doteď tu zůstalo podle Wikipedie asi 3500 osob, a dokonce se zase někteří v poslední době vrátili. Myslím, že zde byli vždy dobře přijímáni a zase určitě budou. Kromě uvedených důvodů by se mohlo určité množství turistů rekrutovat z nábožensky a historicky cítících lidí - se Soluní nás pojí stále živé dědictví dvou bratří, patronů Evropy, filosofa Konstantina-Cyrila a jeho mladšího bratra Metoděje, našeho vůbec prvního arcibiskupa.

Ať tak, nebo tak, myslím, že by se dalo uvažovat nanejvýš o provozu linky 6 měsíců do roka, a to maximálně 2 rotace týdně, tedy nanejvýš nějakých 15 tis. pax. Pokud bych uvažoval o letním mořském charteru, viděl bych to spíš na Split, který už několikrát slibovali a docela dost lidí bylo zklamaných, že se to pak neuskutečnilo.

Myslím, že Moravaku, toužících poznat dnešní Soluň, odkud přišli slovanští zverozvestove, by se určitě naplnily tři rotace týdně a to po celý rok. A jestli sis nevšiml, Pepa (dokonce z vlastní zkušenosti) o migraci během občanské války a Ty o migraci během diktatury plukovníků (která byla nesrovnatelně menší, možná až o dva řády).

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2976
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod pepa007 » 15. 07. 2019, 01:30

Globik píše:
Karel_x píše:
pepa007 píše:
BRQ-SKG (nebo OSR-SKG) by byla pecka pro mě osobně :-) V Brně, i na severu Moravy je relativně početná komunita Řeků, kteří sem byli donuceni přijít na konci občanské války kolem roku 49. To se týká i naší famílie :-) A ti mají příbuzenstvo pořád “dole”. Ale jsou to spíš jednotky tisíc lidí.
Chalkidiki je oproti ostrovům spíš míň populární rekreační oblast, a přesto relativně dost drahá (oproti např jižní Itálii, Chorvatsku, atd)
A Soluň, to není hezký město (90% zničeno v 20. století). Ale má teda úžasnou gastroscénu, ta je opravdu famózní. V podstatě je to takový “řecký Brno” :-)
My jsme lítávali BUD-SKG, teď hodně BTS-SKG i VIE-SKG. Z VIE jsme letěli ve středu, odhadem tak 30% Čechů a Slováků, 50% Řeků, zbytek možná Rakušani.


Těch řeckých utečenců bylo v 70. letech asi 15 tis., hodně se jich hlavně v 80. letech vrátilo do vlasti, možná se sem po létech občas rádi kouknou. Doteď tu zůstalo podle Wikipedie asi 3500 osob, a dokonce se zase někteří v poslední době vrátili. Myslím, že zde byli vždy dobře přijímáni a zase určitě budou. Kromě uvedených důvodů by se mohlo určité množství turistů rekrutovat z nábožensky a historicky cítících lidí - se Soluní nás pojí stále živé dědictví dvou bratří, patronů Evropy, filosofa Konstantina-Cyrila a jeho mladšího bratra Metoděje, našeho vůbec prvního arcibiskupa.

Ať tak, nebo tak, myslím, že by se dalo uvažovat nanejvýš o provozu linky 6 měsíců do roka, a to maximálně 2 rotace týdně, tedy nanejvýš nějakých 15 tis. pax. Pokud bych uvažoval o letním mořském charteru, viděl bych to spíš na Split, který už několikrát slibovali a docela dost lidí bylo zklamaných, že se to pak neuskutečnilo.

Myslím, že Moravaku, toužících poznat dnešní Soluň, odkud přišli slovanští zverozvestove, by se určitě naplnily tři rotace týdně a to po celý rok. A jestli sis nevšiml, Pepa (dokonce z vlastní zkušenosti) o migraci během občanské války a Ty o migraci během diktatury plukovníků (která byla nesrovnatelně menší, možná až o dva řády).


Mluvíme každej o jiné epoše, ale suma sumárum se asi shodnem že to je spíš stéblo pro tonoucího. Ale lepší než nic :-)

Já jsem pragmatik, kromě těch pár rodinných vazeb (obousměrně) to fakt vidím jen na to gastro (asymetrický obousměrně) a Chalkidiki (jednosměrka).

Potenciál náboženské turistiky vidím téměř nulový, byť i jako ateisti uznáváme misi C&M z pohledu jejího vzdělávacího významu, tak s pravoslavnými řeky máme pramálo společného, naše svátky a zvyky se překvapivě dramaticky odlišují i časově míjejí.

Split = Chorvatsko = v hlavách Čechů něco kam se jezdí autem s paštikama. Když už někam letím, tak přece ne do Chorvatska. To je jen můj subjektivní odhad jak to Češi vidí.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5147
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Globik » 15. 07. 2019, 07:22

Ty 3 rotace týdně na poznání místa, odkud kdysi přišli Cyril s Metodějem byla samozřejmě ironie. Jinak souhlas se vším, co Pepa napsal.

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1224
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Orus-x » 15. 07. 2019, 09:34

"Problém" s "řeckou" komunitou na Ostravsku a Brně je jaksi podle mého názoru hlavně ten, že se jedná o zanedbatelné množství lidí a že se výrazně asimilovala a hlavně jejich potomci se vlastně považují za Čechy. Takže potenciál pro nějakou etno turistiku jako je třeba u Vietnamců je nulový.
Zásadní problém u regionů ve směru k rozšiřování nových linek vidím v zajetých vzorcích chování lidí (z vlastní zkušenosti z OSR - většina lidí si stejně koupí zájezd od cestovky se vším všudy; individuální turistiku v pohodě pokryjí okolní letiště) a nižší kupní síle oproti PRG. To už tu bylo napsáno mnohokrát a dokud se toto nezmění, žádné zázraky se dít nebudou

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2573
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod JackBrno » 15. 07. 2019, 10:17

Karel_x píše:
pepa007 píše:
Marty-t píše:Proč chybí hlavně low cost z BRQ k moři ? - Osobní zkušenost z letu BTS - SKG - subjetivní odhad: cca 30pct češi (odkud asi - hlavně Brno a okolí, zlínsko, olomoucko...) 30pct slováci, zbytek ostatní národy - řeci, španělé, maďaři a k mému překvapení jen minimum rakušanů... Na Chalkidiki relativně hodně aut se značkami B,T, Z i individuálně - a to i přes 14-15 hodinovou jízdu + zácpy a čekání na hranicích... Včerejší večerní bouřka byla síla - R.I.P. pro ty, co ji nepřežili...


BRQ-SKG (nebo OSR-SKG) by byla pecka pro mě osobně :-) V Brně, i na severu Moravy je relativně početná komunita Řeků, kteří sem byli donuceni přijít na konci občanské války kolem roku 49. To se týká i naší famílie :-) A ti mají příbuzenstvo pořád “dole”. Ale jsou to spíš jednotky tisíc lidí.
Chalkidiki je oproti ostrovům spíš míň populární rekreační oblast, a přesto relativně dost drahá (oproti např jižní Itálii, Chorvatsku, atd)
A Soluň, to není hezký město (90% zničeno v 20. století). Ale má teda úžasnou gastroscénu, ta je opravdu famózní. V podstatě je to takový “řecký Brno” :-)
My jsme lítávali BUD-SKG, teď hodně BTS-SKG i VIE-SKG. Z VIE jsme letěli ve středu, odhadem tak 30% Čechů a Slováků, 50% Řeků, zbytek možná Rakušani.


Těch řeckých utečenců bylo v 70. letech asi 15 tis., hodně se jich hlavně v 80. letech vrátilo do vlasti, možná se sem po létech občas rádi kouknou. Doteď tu zůstalo podle Wikipedie asi 3500 osob, a dokonce se zase někteří v poslední době vrátili. Myslím, že zde byli vždy dobře přijímáni a zase určitě budou. Kromě uvedených důvodů by se mohlo určité množství turistů rekrutovat z nábožensky a historicky cítících lidí - se Soluní nás pojí stále živé dědictví dvou bratří, patronů Evropy, filosofa Konstantina-Cyrila a jeho mladšího bratra Metoděje, našeho vůbec prvního arcibiskupa.

Ať tak, nebo tak, myslím, že by se dalo uvažovat nanejvýš o provozu linky 6 měsíců do roka, a to maximálně 2 rotace týdně, tedy nanejvýš nějakých 15 tis. pax. Pokud bych uvažoval o letním mořském charteru, viděl bych to spíš na Split, který už několikrát slibovali a docela dost lidí bylo zklamaných, že se to pak neuskutečnilo.

Split by podle mě byl spíš propadák. To je moc blízko na letadlo a moc drahé na Čechy :-) Do Chorvatska se jezdí spíš na low-cost dovolenou autem. Řecko bych viděl jako mnohem větší jistotu plných letadel. Zvlášť nějaký jižnější ostrov, kde je i mnohem delší sezóna, než v Chorvatsku.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Karel_x » 15. 07. 2019, 10:39

pepa007 píše:
Globik píše:
Karel_x píše:
Těch řeckých utečenců bylo v 70. letech asi 15 tis., hodně se jich hlavně v 80. letech vrátilo do vlasti, možná se sem po létech občas rádi kouknou. Doteď tu zůstalo podle Wikipedie asi 3500 osob, a dokonce se zase někteří v poslední době vrátili. Myslím, že zde byli vždy dobře přijímáni a zase určitě budou. Kromě uvedených důvodů by se mohlo určité množství turistů rekrutovat z nábožensky a historicky cítících lidí - se Soluní nás pojí stále živé dědictví dvou bratří, patronů Evropy, filosofa Konstantina-Cyrila a jeho mladšího bratra Metoděje, našeho vůbec prvního arcibiskupa.

Ať tak, nebo tak, myslím, že by se dalo uvažovat nanejvýš o provozu linky 6 měsíců do roka, a to maximálně 2 rotace týdně, tedy nanejvýš nějakých 15 tis. pax. Pokud bych uvažoval o letním mořském charteru, viděl bych to spíš na Split, který už několikrát slibovali a docela dost lidí bylo zklamaných, že se to pak neuskutečnilo.

Myslím, že Moravaku, toužících poznat dnešní Soluň, odkud přišli slovanští zverozvestove, by se určitě naplnily tři rotace týdně a to po celý rok. A jestli sis nevšiml, Pepa (dokonce z vlastní zkušenosti) o migraci během občanské války a Ty o migraci během diktatury plukovníků (která byla nesrovnatelně menší, možná až o dva řády).


Mluvíme každej o jiné epoše, ale suma sumárum se asi shodnem že to je spíš stéblo pro tonoucího. Ale lepší než nic :-)

Já jsem pragmatik, kromě těch pár rodinných vazeb (obousměrně) to fakt vidím jen na to gastro (asymetrický obousměrně) a Chalkidiki (jednosměrka).

Potenciál náboženské turistiky vidím téměř nulový, byť i jako ateisti uznáváme misi C&M z pohledu jejího vzdělávacího významu, tak s pravoslavnými řeky máme pramálo společného, naše svátky a zvyky se překvapivě dramaticky odlišují i časově míjejí.

Split = Chorvatsko = v hlavách Čechů něco kam se jezdí autem s paštikama. Když už někam letím, tak přece ne do Chorvatska. To je jen můj subjektivní odhad jak to Češi vidí.


Myslím, že nemluvíme o různých utečencích, jen jsem se možná nevyjádřil jasně :-). Po vlně válečných utečenců se u nás usazeni Řekové začali množit a jejich počet rostl. Maxima dosáhl v 70. letech, kolem těch 15tis. Pak jejich počet začal zase klesat díky návratům do vlasti. Nicméně i tito lidé by mohli mít chuť se kouknout do míst a ukázat vnukům, kde vyrůstali jako děti. Podobně jako režisér Georgis Agathonikiadis ve filmu Podzimní návrat. Ale, i když budu hodně optimistický, tipl bych si, že to dá do roka do 5 tis. Řeků. K tomu tak do 1 tis. věřících a milovníků historie. Zbývá nejmíň 9000 (2x4500), které musíte prodat normálním lidem. Snad by se to dalo, i když spoj 2x týdně znamená na místě 2-3 noci. Ale žádný velký potenciál v tom rozhodně nevidím, na tom se určitě shodneme.



Zpět na “Ostatní česká letiště”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti