Brno - Tuřany
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Tento článek o problému s duplicitním vlastnictvím pozemku pod přistávací dráhou brněnského letiště a shrnutí chování místních vyčpělých politických postaviček se mi raději ani komentovat nechce - ale rozhodně doporučuji si jej přečíst: https://zpravy.aktualne.cz/domaci/hasek ... f6b220ee8/ Snad jen - doufejme, že i toto kraj konečně (byť zbytečně za draho) vyřeší a příště budou zprávy o brněnském letišti zase už jen o letectví...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Nechápu, že ten člověk už dávno není v teplákách. A tím nemyslím toho "taxikáře ".Marty-t píše: ↑02. 07. 2021, 17:34Tento článek o problému s duplicitním vlastnictvím pozemku pod přistávací dráhou brněnského letiště a shrnutí chování místních vyčpělých politických postaviček se mi raději ani komentovat nechce - ale rozhodně doporučuji si jej přečíst: https://zpravy.aktualne.cz/domaci/hasek ... f6b220ee8/ Snad jen - doufejme, že i toto kraj konečně (byť zbytečně za draho) vyřeší a příště budou zprávy o brněnském letišti zase už jen o letectví...
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 414
- Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
- Oblíbené typy letadel: 787
- Pohlaví: muž
- Bydliště: LKTB
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Btw. Taxíky tohoto taxikáře mají jako jediné štafl na brněnském letišti.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Brněnské letiště bude hospodařit se ztrátou 5-10 milionů korun. Zmírnit dopady celosvětové krize letectví pomohlo 176 811 odbavených cestujících v letní sezóně i nová linka DHL Express.
http://www.brno-airport.cz/letiste/tisk ... onu-korun/
http://www.brno-airport.cz/letiste/tisk ... onu-korun/
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 414
- Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
- Oblíbené typy letadel: 787
- Pohlaví: muž
- Bydliště: LKTB
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Že by se nám v Brně blýskalo na další cargo linku?
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekon ... di-215015#
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekon ... di-215015#
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 18
- Registrován: 02. 12. 2022, 21:15
- Bydliště: BRQ
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
A co ta "nová" linka do Bergáma. Kolik času jí dávate?
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Já to vidím 50:50, že to uspěje nebo to po sezóně zruší a ani v létě 2024 neobnoví. Časy má Ryanair dobré, pozdní let v noci nevadí. Taky pátek večer a pondělí večer zpět umožní brňanům prodloužený víkend bez dlouhého cestování na letiště do Vídně, Prahy nebo Bratislavy i jinam než v Londýně, ale podle mne P2P linky do velkých měst není to hlavní co v Brně chybí. Spíš je to podle mne low-cost přes letní sezónu k moři (Bulharsko, jih Itálie, Řecko, Španělsko, Turecko...). Na druhém místě stále vidím klidně i dražší ranní a večerní malé letadélko do velkého hubu s garancí přestupu dál. A hlavně - ať je na ten feeder spoj 100pct spoleh (ne jako to dělali zoufalci typu BMI nebo ČSA - kteří hodně feeder spojů rušili a pak se divili, že lidi raději příště jedou na letiště do Vídně...). Ale ať si na to přijde trh sám - tj. hlavně bez dotací ! No asi právě z nedostatku výzkumu potřeb brněnské aglomerace velké letecké společnosti, co si pamatuji, otevírají místo toho destinace jako Bergámo, Berlín, Eindhoven, Řím, Moskvu (opravte-doplňte mne), aby po chvíli fungování linky zjistily, že jinde jim letadlo vydělá víc. Škoda. Uvidíme jestli se nyní situace s Bergámem nebude znovu opakovat...Ale já si aspoň udělám na jaře hezký euro-víkend, takže za mne dobrý. Hlavní pozitivum podle mne ale je, že tyto pokusy zkouší trh a ne někdo pod vidinou velké dotace z veřejných rozpočtů. Tož asi tak...
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 18
- Registrován: 02. 12. 2022, 21:15
- Bydliště: BRQ
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Asi souhlasím. Ale pokud do nějakého hubu tak kam? LOT ruší Varšavu z Ostravy a LH se sem z Frankfurtu asi nikdy ani neodváží vkročit. I tak si myslím, že by se hodila nějaká linka do Itálie nebo tak i přes zimu. Jako např. v Košicích Dublin. No uvidíme
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 155
- Registrován: 08. 05. 2011, 16:02
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
I když jsem ostravák srdcem i duší, myslím že LOT by měl větší šanci uspět právě v BRQ a je to vlastně svým způsobem jediná aerolinka která by relativně připadala v úvahu a která má i vhodné menší letadla (Embraery) když LH nemá zájem, pak tedy ještě Air France/HOP!, ale to je spíš utopie.
Co se týče low costu tak za mě jednoznačně linka do MAN/LPL nebo DUB, stále tam maká dost českých arbeiteru a dá se i za turismem což jsou hlavní dva předpoklady pro úspěch linky.
Co se týče low costu tak za mě jednoznačně linka do MAN/LPL nebo DUB, stále tam maká dost českých arbeiteru a dá se i za turismem což jsou hlavní dva předpoklady pro úspěch linky.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
souhlas + ještě jeden argument pro: na rozdíl od STN lze v DUB, MAN, LPL sice negarantovaně, ale i tak přestoupit na levné spoje do severní Ameriky. Například do všech 3 jmenovaných letišť létá z Kanady Airtransat a zároveň ani do jednoho milánského letiště nelétá... A Londýn obsluhuje přesně z druhé strany než je Stansted - létá do Gatwicku... A to už je jednodušší a hlavně výrazně levnější přejet z Brna do Vídně/Prahy na let do GTW než složitě přejíždět ze STN do GTW... Ale náhodně pokračujme ve výčtu levných transatl. spojení: JetBlue - Gatwick a Heathrow. Norse - Gatwick. WestJet - Gatwick, Manchester, Dublin ... AerLingus - Dublin, Manchester, Gatwick, Heathrow. Kupodivu levní bývají na východní pobřeží USA i British Airways, ale spíš z Gatwicku než z Heathrow. Další levné spoje z UK/Irska kdyžtak doplňte... Takže bych k navrhovaným DUB a MAN spíš přidal duplicitní Londýn do GTW než LPL... I když pokud se bavíme o Ryanairu - tak se ten seznam zjednoduší podle jeho velkých základen jen na DUB. Jak píšu pro brňáky to však bude až třetí přání v pořadí po sezónním low costu k moři a spolehlivém feederu hubu. Ale stejně tyhle úvahy o potenciálních linkách, kde by mohl být zájem cestujících jsou stejně podle mne zbytečné...
Já osobně mám totiž pocit, že třeba v low costech typu Ryanair o potřebnosti spojů moc neuvažují. Tam je základem úvah, co tak pozoruju, kde mít velkou základnu. Z ní pak spíš něco někam zkusí a pak to vyhodnotí. Asi tam převažuje plánování nových linek spíše stylem - "mám zrovna v Bergamu volné letadlo na 2 krátké noční otočky - tak kam ho pošleme ?"...
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 414
- Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
- Oblíbené typy letadel: 787
- Pohlaví: muž
- Bydliště: LKTB
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Řešení by bylo spojit BRQ-OSR-WAW, ale to by se naše krajské garnitury musely domluvit...majkl666 píše: ↑03. 12. 2022, 21:06I když jsem ostravák srdcem i duší, myslím že LOT by měl větší šanci uspět právě v BRQ a je to vlastně svým způsobem jediná aerolinka která by relativně připadala v úvahu a která má i vhodné menší letadla (Embraery) když LH nemá zájem, pak tedy ještě Air France/HOP!, ale to je spíš utopie.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 18
- Registrován: 02. 12. 2022, 21:15
- Bydliště: BRQ
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
S tím úplně nesouhlasím. Jako ano WAW v BRQ má šanci, ale určitě ne přes OSR. Bylo by to drahé, dlouhé a Ostraváci raději pojedou vlakem.
A ještě k té LH. Myslím že CRJ by z Frankfurtu nebyl problém, už tak létají do Polska, popř. by šel v úvahu Eurowings z DUS nebo KLM z AMS (Šel by i ZUR). Nově KLM léta z AMS do Krakowa a špatně to nevypadá. P2p by ve Frankfurtu, DUS, nebo AMS nebyl špatný.
Novým linkám a oživení BRQ bych dával převážně šanci při otevření ARENA BRNO ODKAZ
To by se sem mohlo začít létat na nějaké koncerty atd.
Další možnost nových linek si myslím by bylo a bude při otevření zastávky (železniční) Brno - Tuřany Letiště.
Má stát na Přerovské trati, kde by mohly zastavovat rychlíky z Olomouce a měli by mnohem jednoduší cestu na blízké letiště.
K tomu aby tohle fungovalo, by byla asi potřeba ta linka do hubu.
A ještě k té LH. Myslím že CRJ by z Frankfurtu nebyl problém, už tak létají do Polska, popř. by šel v úvahu Eurowings z DUS nebo KLM z AMS (Šel by i ZUR). Nově KLM léta z AMS do Krakowa a špatně to nevypadá. P2p by ve Frankfurtu, DUS, nebo AMS nebyl špatný.
Novým linkám a oživení BRQ bych dával převážně šanci při otevření ARENA BRNO ODKAZ
To by se sem mohlo začít létat na nějaké koncerty atd.
Další možnost nových linek si myslím by bylo a bude při otevření zastávky (železniční) Brno - Tuřany Letiště.
Má stát na Přerovské trati, kde by mohly zastavovat rychlíky z Olomouce a měli by mnohem jednoduší cestu na blízké letiště.
K tomu aby tohle fungovalo, by byla asi potřeba ta linka do hubu.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Lufthansa nemá důvod kanibalizovat Vídeň. Jasně ono se to vyplatit může, někdo si připlatí za let z Brna někdo pojede do Vídně. Nejspíš ale najdou i lepší místo kam to letadlo poslat.
KLM nemá kapacitu přidávat lety, resp Schiphol je plný a sloty budou klesat.
Takže když vůbec, tak jen Air France.
Vůbec mě hodně štve absence alternativ. Lufthansa Group je jeden obrovský monopol ve střední a východní Evropě a není kdo by konkuroval, kromě možná někde LOTu a vyzobávačů rozinek od LCC, kteří udrží tak linku do Londýna a možná ještě jednu.
KLM nemá kapacitu přidávat lety, resp Schiphol je plný a sloty budou klesat.
Takže když vůbec, tak jen Air France.
Vůbec mě hodně štve absence alternativ. Lufthansa Group je jeden obrovský monopol ve střední a východní Evropě a není kdo by konkuroval, kromě možná někde LOTu a vyzobávačů rozinek od LCC, kteří udrží tak linku do Londýna a možná ještě jednu.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
jako by tu někdo reagoval na poslední diskusi: Air Montenegro zavede od června 2023 z Brna sezónní lety do Tivatu... V sezóně 3x týdně, v plánu Embraer 195, cena začíná na 110 euro za jeden směr. V ceně je odbavené 23kg zavazadlo a příruční 8kg též. Takže jdu s kůží na trh - jestli i tohle bude v Brně propadák, tak to jsem opravdu s názory hodně mimo...
Dále informuje Air Montenegro i o navýšení četnosti linky do Prahy a o nové lince z Bratislavy do Podgorice...
Zdroj: https://airmontenegro.com/footer/o-nama ... bratislava
Dále informuje Air Montenegro i o navýšení četnosti linky do Prahy a o nové lince z Bratislavy do Podgorice...
Zdroj: https://airmontenegro.com/footer/o-nama ... bratislava
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 18
- Registrován: 02. 12. 2022, 21:15
- Bydliště: BRQ
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Tak sezonní máme, teď by to chtělo ještě nějakou celoroční. Ten Londýn totiž nestačí.
Konečně si, ale někdo všiml potenciál Brna a celkově Moravy.
Konečně si, ale někdo všiml potenciál Brna a celkově Moravy.