Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
David2
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 07. 2005, 10:54
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od David2 »

Podle metodiky MMR existuje Brněnská metropolitní oblast.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Brn%C4%9B ... %AD_oblast
A rozhodně by stálo za to některé statistiky dělat vůči metropoliním oblastem. Některá čisla by v nich asi vypadala jinak než když se třeba srovnává Praha a JMK.


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1120
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

David2 píše:
24. 05. 2024, 09:47
Podle metodiky MMR existuje Brněnská metropolitní oblast.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Brn%C4%9B ... %AD_oblast
A rozhodně by stálo za to některé statistiky dělat vůči metropoliním oblastem. Některá čisla by v nich asi vypadala jinak než když se třeba srovnává Praha a JMK.
Zajímavé. A přitom vymezení obcí v BMO (=Brněnská metropolitní oblast) je určitě značně diskutabilní. Příklady - proč Pohořelice ano, ale Hustopeče ne ? Proč Ráječko ano, ale Rájec-Jestřebí už ne ? Černá Hora ano, Lysice ne ? Zajímala by mne ta zmiňovaná "metodika Ministerstva pro místní rozvoj ČR" - ale pokud by byla třeba definice - 30% všech telefonů co alespoň 3x za týden vyskytly o půlnoci v malé obci a současně 3x za týden v poledne ve spádovém městě - pak by dotyčná malá obec měla patřit do metropolitní oblasti velké obce. Pak by šlo o jednotně aplikovatelné kritérium metropolitních oblastí na celou ČR. Možná by šlo vymyslet i jiné jednodušší a přitom objektivní kritérium... Jenže pak by měly počty obcí v metropolitních oblastech také dynamicky růst, s tím jak se zvyšuje mobilita obyvatel a města se suburbanizují vzhledem k drahým nemovitostem stále dále za své hranice... Určitě by lepšímu popisu reality v ČR prospělo detailnější provedení některých statistik.

Jarda123
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 33
Registrován: 29. 10. 2022, 18:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Jarda123 »

https://aviationweek.com/air-transport/ ... nnectivity

Ta Varšava mě zaujmula... Dával by případně Lot v Brně vůbec smysl... možná přestupy sever Evropy možná dálkovky.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5959
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Globik »

Jarda123 píše:
20. 06. 2024, 15:15
https://aviationweek.com/air-transport/ ... nnectivity

Ta Varšava mě zaujmula... Dával by případně Lot v Brně vůbec smysl... možná přestupy sever Evropy možná dálkovky.
Vzhledem k tomu, že v Brně není žádná síťová aerolinka, tak by samozřejmě smysl dával, pro lety kamkoliv, kam nelétá P2P některý low cost nebo charter.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1120
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Jarda123 píše:
20. 06. 2024, 15:15
https://aviationweek.com/air-transport/ ... nnectivity

Ta Varšava mě zaujmula... Dával by případně Lot v Brně vůbec smysl... možná přestupy sever Evropy možná dálkovky.
Určitě ano. Zejména přestup na dálkovky a evropské destinace - nejen na sever Evropy. Ale i jako P2P. Už teď mám ve Varšavě kolegu co na Jižní Moravu rád pravidelně jezdí autem na prodloužený víkend do sklípku. Takže je tu i jistý turistický potenciál ekonomicky silného hlavního města sousedního národa co se tu bez problému domluví. Navíc byla by to první vlaštovka, která by mohla iniciovat LH k rozlétání linky do MUC i přes existenci blízkého hubu AUA.

Jinak všechny destinace co lidé kolem BRQ letiště zadali do "Unserved Opportunities" mi z Brna smysl dávají a věřím, že by byly rychle výdělečné. (FCO, BCN, CDG, BVA, AMS, WAW, FRA i MUC). Mít jednu z nich, tak otevírám bublinky !!! Ale nemusí to být hned. Až aerolinky vyřeší chybějící letadla kvůli GTF motorům a doberou personál. Za pět, deset let bych se ale velmi divil, pokud trval současný stav BRQ s celoroční pravidelkou jen do Londýna...
Naposledy upravil(a) Marty-t dne 21. 06. 2024, 10:56, celkem upraveno 1 x.


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1120
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Ještě, aby to nezapadlo - společně s čerstvou zelenou pro diskutabilní přesun hlavního nádraží v Brně - viz. https://zdopravy.cz/zelena-pro-nove-hla ... se-209893/ (prosím o tom tu nediskutujme) se má výhledově v letech 2028 až 2035 modernizovat většina kolejí brněnského uzlu. Mimo jiné se má přeložit i stávající trať přes Šlapanice a hlavně má vzniknout ve směru na Přerov (ten se má taky ve stejné době modernizovat na 1plus1 kolej a na rychlost 200kmh v rámci jiného projektu) i nová vlaková zastávka BRNO-LETIŠTĚ - viz. https://europointbrno.cz/nadrazi-u-reky/ - ještě, že to bude mít pravděpodobně jako každý velký infra projekt zdržení - to tak ještě aby mělo i Brno napojené své letiště na železnici dřív než Praha, že... :)) Ne vážně - ono se to nezdá, ale pokud budou jednou přímé vlaky na Přerov, Ostravu, Olomouc a Zlín zastavovat na zastávce Brno-letiště, tak je jasné, že zájem o lety z Brna hodně vzroste...


Odpovědět