romul píše:díky za (hodně) odborné vysvětlení, teď konečně vím, že třeba Ostravsko vlastně ani nemá rozvinutý průmysl, protože kdyby mělo tak do Ostravy míří řada pravidelných linek, jestli KV (+ ML+FL) jsou či nejsou turisticky atraktivní tady neřešme, pro mně je to domácí region a názor na to vcelku mám... Souhlasím s tím, že letiště nemůže poptávku aktivně ovlivnit, to je role např. kraje, regionu...
V Ostravě mají převážně jen ten průmysl, navíc jsou relativně daleko od metropole, což se odráží těch pár spojeních do Prahy a dříve do Vídně, které té poptávce po obchodních cestách postačují, ale turistický potenciál minimální, takže je tam obdobná situace jako v KV - limitovaná poptávka. Na druhou stranu je to kraj mnohem větší, takže je tam třeba větší poptávka po letních charterech. Ale důvody, proč to v Ostravě moc nejde, jsou kompikovanější a má to příčinu v minulých vedeních letiště a kraje.
Netvrdil jsem, že KV region není turisticky atraktivní, naopak, ale bohužel je špatně (na západě) propagovaný a hlavně, přílišné zaměření na klasickou lázeňskou péči, základ nabídky produktů pro turistický ruch, je pro západního turistu nezajímavé, zejména pro příliš dlouhou dobu pobytu, který vyžaduje. Nabídka krátkodobých pobytů s programem atraktivním pro západní turisty však neexistuje a ani se jí nikdo nechce moc zabývat, stávající situace je pohodlná a všem vyhovuje.