Karlovy Vary (LKKV)

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Stav: Offline

Re: Karlovy Vary (LKKV)

Příspěvek od tempranilo »

romul píše:díky za (hodně) odborné vysvětlení, teď konečně vím, že třeba Ostravsko vlastně ani nemá rozvinutý průmysl, protože kdyby mělo tak do Ostravy míří řada pravidelných linek, jestli KV (+ ML+FL) jsou či nejsou turisticky atraktivní tady neřešme, pro mně je to domácí region a názor na to vcelku mám... Souhlasím s tím, že letiště nemůže poptávku aktivně ovlivnit, to je role např. kraje, regionu...

V Ostravě mají převážně jen ten průmysl, navíc jsou relativně daleko od metropole, což se odráží těch pár spojeních do Prahy a dříve do Vídně, které té poptávce po obchodních cestách postačují, ale turistický potenciál minimální, takže je tam obdobná situace jako v KV - limitovaná poptávka. Na druhou stranu je to kraj mnohem větší, takže je tam třeba větší poptávka po letních charterech. Ale důvody, proč to v Ostravě moc nejde, jsou kompikovanější a má to příčinu v minulých vedeních letiště a kraje.
Netvrdil jsem, že KV region není turisticky atraktivní, naopak, ale bohužel je špatně (na západě) propagovaný a hlavně, přílišné zaměření na klasickou lázeňskou péči, základ nabídky produktů pro turistický ruch, je pro západního turistu nezajímavé, zejména pro příliš dlouhou dobu pobytu, který vyžaduje. Nabídka krátkodobých pobytů s programem atraktivním pro západní turisty však neexistuje a ani se jí nikdo nechce moc zabývat, stávající situace je pohodlná a všem vyhovuje.


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4081
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Karlovy Vary (LKKV)

Příspěvek od HighFlyer »

tempranilo píše:Trošku (hodně) naivní názor mimo ekonomickou realitu, nikdo nebude provozovat prodělečné linky. Linky existují tam, kde je poptávka. Dokud budou KV jako (turistická) destinace a s tím související nabídka služeb známé na západ od Chebu jen v Německu (a i tam zájem dramaticky klesá), pokud neexistuje dostatečně rozvinutý průmysl, který by generoval poptávku po cestách a celkově slabá ekonomická situace většiny obyvatel regionu, tj. zanedbatelná lokální poptávka, tak žádné linky tímto směrem nebudou, protože nikdo nemá potřebu odtud a tam létat. Letiště samotné může tuto absenci poptávky ovlivnit dost málo.

Presne tyto argumenty zaznivaly pred rokem 2005 na adresu BRQ. Obzvlast oblibeny byl ten "Kdyby to vydelavalo, tak uz tam davno nekdo lita." (K tomu se jeste omilala blizkost letist v BTS a VIE). Za poslednich 7 let se ukazalo, ze poptavka jak z regionu tak do regionu je dostatecna na 10x tydne STN/LTN, 2x FCO, 3x BGY (mimo zimu), GRO byla aspon neztratova, uvidi se co EIN. Uzivila by se i PAR, daleko lepe nez EIN nebo GRO, ale dopravci do toho zatim nesli. Nerikam, ze v KLV by se uzivily vsechny tyto destinace s touto frekvenci. Ale jsem presvedcen, ze 2-3x tydne napr. ze severu Nemecka (HAM/DUS/CGN) by fungovalo. Samozrejme by napomohla, jak pises, nabidka kratkodobych/vikendovych pobytu, ktera zatim chybi.

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Stav: Offline

Re: Karlovy Vary (LKKV)

Příspěvek od tempranilo »

HighFlyer píše:Presne tyto argumenty zaznivaly pred rokem 2005 na adresu BRQ. Obzvlast oblibeny byl ten "Kdyby to vydelavalo, tak uz tam davno nekdo lita." (K tomu se jeste omilala blizkost letist v BTS a VIE). Za poslednich 7 let se ukazalo, ze poptavka jak z regionu tak do regionu je dostatecna na 10x tydne STN/LTN, 2x FCO, 3x BGY (mimo zimu), GRO byla aspon neztratova, uvidi se co EIN. Uzivila by se i PAR, daleko lepe nez EIN nebo GRO, ale dopravci do toho zatim nesli. Nerikam, ze v KLV by se uzivily vsechny tyto destinace s touto frekvenci. Ale jsem presvedcen, ze 2-3x tydne napr. ze severu Nemecka (HAM/DUS/CGN) by fungovalo. Samozrejme by napomohla, jak pises, nabidka kratkodobych/vikendovych pobytu, ktera zatim chybi.

Ty argumenty byly chybné, Brno vždy mělo značný potenciál, jinak ale potvrzuješ to, co uvádím výše. JM kraj je mnohem větší a ekonomicky silnější (jen třeba počet firem je 3,5x vyšší, počet obyvatel skoro 4x), což generuje mnohem větší poptávku. Zároveň budou i větší prostředky na podporu uvedených linek ze strany kraje (WZZ ani RYR nejsou charita a létají jen za jimi stanovených podminek, tj. že se jim dostane nějaké formy financování ze strany kraje nebo letiště). Souhlas s myšlenkou na linky do S Německa, jen je otázka, zda by KV mělo na to se podílet na jejich financování.

Skyfan
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 289
Registrován: 04. 05. 2006, 19:57
Stav: Offline

Re: Karlovy Vary (LKKV)

Příspěvek od Skyfan »

Jsem téhož názoru, dneska můžou být v KV rádi, že lítaj Rusové. Na západ fakt teď není podle mého doba. Hlavně aby ty ruský linky zůstaly aspoň tak jak jsou. Obávám se, že za situace v PRG bude prioritou případný nový spoje z Ruska tahat hlavně tam a navýšení do KV jen tak nebude (viz. loňský pokus AZALu z GYD a následný dohody s ČSA na PRG). Hlavně ať není pokles.

Jinak jednoznačně souhlasím, že všem situace vyhovuje, je to pohodlný a nikdo se tím nechce zabývat, když to všem postačuje a samotnýmu letišti to přináší zisk. Jen aby se to nevymstilo, cílit jen na jeden trh, ale to je otázka.

tempranilo píše:
romul píše:
podunaj píše:Bolo by škoda, keby táto správa zapadla. Na veľkosť prevádzky super úspech: http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/z-regi ... earch=letiště%20karlovy%20vary/
Keby tak fungovali regionálne letiská (vr. Bratislavy) aj u nás ....


Nechci nijak snižovat hospodářské výsledky letiště KV, nicméně za úspěšné bych tohle letiště považoval kdyby zde existovaly přímé pravidelné lety taky trochu jiným směrem (kromě východního)...

Trošku (hodně) naivní názor mimo ekonomickou realitu, nikdo nebude provozovat prodělečné linky. Linky existují tam, kde je poptávka. Dokud budou KV jako (turistická) destinace a s tím související nabídka služeb známé na západ od Chebu jen v Německu (a i tam zájem dramaticky klesá), pokud neexistuje dostatečně rozvinutý průmysl, který by generoval poptávku po cestách a celkově slabá ekonomická situace většiny obyvatel regionu, tj. zanedbatelná lokální poptávka, tak žádné linky tímto směrem nebudou, protože nikdo nemá potřebu odtud a tam létat. Letiště samotné může tuto absenci poptávky ovlivnit dost málo.

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Karlovy Vary (LKKV)

Příspěvek od kuba.biker »

Ural Airlines bude létat od 2. října do Karlových Varů i z ruského města Ťumeň;
Jak jsme již dříve informovali, letecká společnost Ural Airlines rozšíří své působení na letišti v Karlových Varech a lázeňské město přímo spojí s další oblastí Ruské federace. Druhou destinací, kterou po Jekatěrinburgu nalétávaném od 22. března loňského roku bude z/do Karlových Varů obsluhovat, je ruské město s více než 500 000 obyvateli nacházející se přes 2000 km východně od Moskvy - Ťumeň (Tyumen).

Pravidelná linka U6 758/757 bude zahájena v úterý 2. října letošního roku a vložena do stávající rotace z/do Jekatěrinburgu. Airbus A320 Ural Airlines tak od uvedeného data poletí každé úterý po trase (v místních časech):

- do konce letního letového řádu: Jekatěrinburg (06:30) - Karlovy Vary (07:20 - 08:20) - Ťumeň (17:00 - 19:00) - Karlovy Vary (20:00 - 21:00) - Jekatěrinburg (05:25 následujícího dne);

- od počátku letového řádu zimního: Jekatěrinburg (06:30) - Karlovy Vary (06:20 - 07:20) - Ťumeň (17:00 - 19:00) - Karlovy Vary (19:00 - 20:00) - Jekatěrinburg (05:25 následujícího dne).


(lkkv.info)


podunaj
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 20
Registrován: 22. 10. 2011, 20:55
Stav: Offline

Re: Karlovy Vary (LKKV)

Příspěvek od podunaj »

České regionálne letiská zažívajú dobrý rok: http://www.cianews.cz/tiskove-zpravy-pr ... dnom-roce/

jdr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 271
Registrován: 02. 06. 2007, 18:52
Stav: Offline

Re: Karlovy Vary (LKKV)

Příspěvek od jdr »

Karlovarské letiště loni využilo nejvíce cestujících v historii
http://www.financninoviny.cz/zpravodajs ... rii/889174

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1812
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Stav: Offline

Re: Karlovy Vary (LKKV)

Příspěvek od vita »

V roce 2012 bylo na letišti odbaveno celkem 51 673 cestujících na odletu, 49 137 cestujících na příletu a 2872 tranzitních cestujících

Omluvte moji neznalost, ale z čeho na co se dá v KV přestupovat?

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Karlovy Vary (LKKV)

Příspěvek od kuba.biker »

vita píše:V roce 2012 bylo na letišti odbaveno celkem 51 673 cestujících na odletu, 49 137 cestujících na příletu a 2872 tranzitních cestujících

Omluvte moji neznalost, ale z čeho na co se dá v KV přestupovat?


QS: KLV-PED-AYT-KLV-PED

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Karlovy Vary (LKKV)

Příspěvek od Airbus380 »

kuba.biker píše:
vita píše:V roce 2012 bylo na letišti odbaveno celkem 51 673 cestujících na odletu, 49 137 cestujících na příletu a 2872 tranzitních cestujících

Omluvte moji neznalost, ale z čeho na co se dá v KV přestupovat?


QS: KLV-PED-AYT-KLV-PED


Přesně jak říká kuba.biker. Jen bych si dovolil opravit, a sice, že "tranzitní" cestující nepřestepuje. Přestupující = transferový. Tranzitní je právě například ten, který letí z Antalye do Pardubic a má mezipřistání v KLV, tedy v KLV zůstane sedět v letadle (nebo možná nezůstane, ale vystoupí a hned zas pokračuje tím samým letadlem)

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Karlovy Vary (LKKV)

Příspěvek od kuba.biker »


tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Stav: Offline

Re: Karlovy Vary (LKKV)

Příspěvek od tempranilo »


Pan namestek asi nebyl pri smyslech... :-) kde pri zisku 12 milionu rocne (coz je jinak na objem provozu super vysledek!) chce najit 127 milionu za 5 let... to nejak nesedi. Nemyslim, ze by bylo realne, aby letiste pri tomto provozu dosahlo kazdy nasledujici rok pres 20 milionu zisku... to by se rovnalo ekonomickemu zazraku

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Karlovy Vary (LKKV)

Příspěvek od hafi »

...tam ovšem nikdo nepíše, že si na to nepůjčej a že před začátkem minulého roku měli na účtě nulu.

Zlin142
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2049
Registrován: 21. 01. 2004, 00:53
Bydliště: LKHK
Stav: Offline

Re: Karlovy Vary (LKKV)

Příspěvek od Zlin142 »

Airbus380 píše: Tranzitní je právě například ten, který letí z Antalye do Pardubic a má mezipřistání v KLV, tedy v KLV zůstane sedět v letadle (nebo možná nezůstane, ale vystoupí a hned zas pokračuje tím samým letadlem)


A tihle "tranzitní" koupáci, které TVS rozváží po republice se nějak pozitivně promítají do hospodaření letiště tím, že z nich letiště inkasuje nějakou tranzitní odletovou taxu, tak jako by platil (v případě KLV hypotetický) klasický přestupující cestující mezi dvěma lety nebo je to jen statistické číslo, které dobře vypadá na papíře?

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Stav: Offline

Re: Karlovy Vary (LKKV)

Příspěvek od tempranilo »

hafi píše:...tam ovšem nikdo nepíše, že si na to nepůjčej a že před začátkem minulého roku měli na účtě nulu.

Ano, to je pravda, ale plánovat investice skoro 130 miliónů za pěl let se mi zdá na letiště s objemem přepravy 100000 cestujících trošku ambiciózní, i kdyby to mělo být (částečně) profinancováno z úvěru. Nechci tím říci, že je to špatně, naopak, jde jen o to, aby to utáhli, protože kraj jako majitel zjevně nepředpokládá, že by něco přispěl.


Odpovědět