Statistika letišť v ČR

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Statistika letišť v ČR

Příspěvek od Jafa »

Dostala se mi do rukou příloha HN Regiony z 9.5.2006, která se věnuje dopravní infrastruktuře a téma "České letiště se modernizují a rozšiřují".

Pro ty z vás, kteří neměli možnost číst, tak dávám k dobru některé info:

Pardubice:
Počty cestujících/rok: 4814/2001, 6700/2002, 28724/2003, 46999/2004, 49165/2005, odhad více jak 60000/2006
Perlička: "...letos od nás chtějí létat některé společnosti do Tunisu, Bulharska, Černé Hory, na Krétu a několika dalších destinací, každý týden odbavujeme 4 linky z Moskvy. Probíhají i jednání s japonskými a čínskými zájemci. Oslovilo nás například vedení kolínské automobilky. Zjistili, že z Pardubic se po příletu dostanou do Kolína rychleji..."

Brno:
Počty cestujících/rok: 87000/1995, 123000/1996, 138000/1997, 110036/1998, 127962/1999, 112797/2000, 128383/2001, 157257/2002, 166142/2003, 171888/2004, 315672/2005
Perlička: "...letouny Ryanair do Londýna jsou obsazeny z více než 80%, což znamená asi 10 tis.cestujících za měsíc..."

Karlovy Vary:
Počty cestujících/rok: 33720/2004, 35853/2005, 37313/2006 (nezapočítávají se tranzitující cesťáci na charterových linkách), plán po rekonstrukci 60000
Perlička: "...ve hře je letecké spojení mezi lázeňským městem a německými letišt v Hofu, Frankfurtu a Mnichově.... Vedení karlovarského krajského úřadu počátkem dubna avizovalo jednání o zavedení pravidelné linky Karlovy Vary-Hof-Frankfurt. ....získat volné místo pro přistání ve Frankfurtu je téměř nemožné. Karlovy Vary mají šanci získat je díky přeshraniční spolupráci s letištěm v bavorském Hofu. Souběžně probíhají také jednání o zavedení linky Hof-Karlovy Vary-Mnichov

Ostrava:
Perlička: "...podle optimistické varianty odbaví v roce 2010 cca 950 tis.cestujících a v roce 2015 dokonce 2,4 mil.cestujících za rok. Pro tento objem lidí bude třeba odbavovací plocha s kapacitou až patnácti stání letadel a odbavovací budova s kapacitou až 1050 cestujících ve špičkové hodině. ...rovněž je možné i prodloužení vzletové a přistávací dráhy severním směrem na celkovou délku 4000 metrů. Letiště tak bude schopné přijímat i ta největší letadla. ...Ve výkresu se počítá i s propojením na vodní kanál Dunaj-Odra-Labe..."


mike-delta
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 20. 02. 2006, 18:00
Bydliště: LUX
Stav: Offline

Příspěvek od mike-delta »

S optimistickou variantou na rok 2015 bych byl hodne opatrny.. v te dobe muze byt ropa tak vysoko, ze prezivsi LCC budou litat za ceny dnesnich classic, a classic budou mit v Y-cl ceny dnesni C-cl

Odpovědět