Liberec - přistání a vzlet pouze z jednoho směru

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
jirkajiri
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 28
Registrován: 01. 08. 2006, 21:41
Stav: Offline

Liberec - přistání a vzlet pouze z jednoho směru

Příspěvek od jirkajiri »

Je technicky možný aby se na letiště přistávalo a vzlítalo pouze z jednoho směru? (U druhýho směru jsou na konci dráhy paneláky) Nebo to není možný a letadla budou lítat přes paneláky?


bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 482
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Stav: Offline

Příspěvek od bubo »

ano, mozne to je, jsou takova letiste. takovym draham se potom mezi lidem leteckym rika jednosmerky. Samozrejme to ale prinasi omezeni - nejvetsim problemem je silnejsi vitr, ktery za jistych okolnosti potom muze uplne znemoznit vzlet nebo pristani.

Papinak73
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 328
Registrován: 17. 12. 2006, 02:12
Stav: Offline

Příspěvek od Papinak73 »

Nevíte někdo jaká je aktuální situace okolo budoucnosti letiště LKLB?

Ian
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 154
Registrován: 08. 07. 2006, 19:19
Stav: Offline

Příspěvek od Ian »

jirkajiri píše:Je technicky možný aby se na letiště přistávalo a vzlítalo pouze z jednoho směru? (U druhýho směru jsou na konci dráhy paneláky) Nebo to není možný a letadla budou lítat přes paneláky?

V Liberci se dá vzlétnout z obou stran, akorát dráha 34 má o 150 m kratší TORA (take-off run available) než dráha 16 (směr Františkov), tzn. je potřeba se dřív odlepit. Ale nějak mě nenapadá, co je za dráhou 34 za překážku :roll:.

Papinak73 píše:Nevíte někdo jaká je aktuální situace okolo budoucnosti letiště LKLB?

Něco jsem našel na internetu, pravdivost nemohu posoudit. Společnost, která by měla financovat liberecké letiště, nepůsobí příliš věrohodně. Navíc je problém s Františkovem, je moc blízko letiště. Už teď si prý lidé stěžují na hluk (ale nevím, co je na jednom přeletu EC za den tak hrozného :(). Byl bych velmi šťastný, kdyby to tam aspoň trošku ožilo, ale obávám se, že se tak už nestane :cry:.

Papinak73
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 328
Registrován: 17. 12. 2006, 02:12
Stav: Offline

Příspěvek od Papinak73 »

Ta společnost měla příští rok začít stavět dráhu a terminál ví bůh co ještě všechno.Město řeklo,že do letiště nedá ani korunu.Mě to připadá jako jeden velký tunel,jak získat lukrativní pozemky.Letiště se rozkope,pak se řekne že už nejsou peníze,tak město zruší firmě pronájem a letiště tím skončí.Město na pozemku postaví sídliště rodinných domků za těžké peníze a tím zaplatí své obrovské dluhy za Tipsport arénu.A je vyřešeno a pár nadšenců,kteří jsou pro letiště mají smůlu a město je uargumentuje,že je za rohem Mnichovo Hradiště-Hoškovice.Liberec se tím stane jedním z mála stotisícových měst v EU,které nemá vlastní letiště.Kdo zná polohu letiště LKLB,tak ví na jak lukrativním místě stojí a jak postupně okolo něj výstavba ukrajuje poslední volné plochy.Je mi z toho špatně.Myslel jsem,že se tu od podzimu dovím nějakou lepší zprávu,ale jak je vidět,je to v ....... .


Papinak73
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 328
Registrován: 17. 12. 2006, 02:12
Stav: Offline

Příspěvek od Papinak73 »

Osiris píše:V Liberci se dá vzlétnout z obou stran, akorát dráha 34 má o 150 m kratší TORA (take-off run available) než dráha 16 (směr Františkov), tzn. je potřeba se dřív odlepit. Ale nějak mě nenapadá, co je za dráhou 34 za překážku :roll:.

Za dráhou 34 vede veřejná komunikace,která je v souvislosti s výstavbou v okolí letiště značně využívaná a moc tam co si pamatuji z vlastní zkušenosti auta letadlům přednost nedávala,tak se zřejmě práh dráhy posunul kvůli tomu a to nemluvím o přistání s vlečným lanem.

Ian
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 154
Registrován: 08. 07. 2006, 19:19
Stav: Offline

Příspěvek od Ian »

O ní vím, ale že by na ní byl velký provoz mi nepřipadá. Ale kvůli ničemu jinému to být asi nemůže.

Papinak73
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 328
Registrován: 17. 12. 2006, 02:12
Stav: Offline

Příspěvek od Papinak73 »

Z populačního plánu Libereckého kraje...

Z hlediska letecké dopravy lze pro plánovaný komerční provoz v Libereckém kraji a jeho okolí uvažovat pouze o letišti Liberec případně letišti Mnichovo Hradiště. Jejich komerční využití totiž závisí na velikosti spádové oblasti. Nyní jsou lety zajišťující dopravu do Libereckého kraje směrovány na letiště Praha – Ruzyně a Mnichovo Hradiště. Letecká doprava má nesporně velkou budoucnost a bylo by chybou její význam opomíjet. Město Liberec by mělo mít po vzoru podobně velkých měst v západní Evropě vlastní letiště se zpevněnou vzletovou a přistávací dráhou, aby zajistilo snadný a rychlý způsob dopravy pro libereckou oblast a okolí. Vzletová a přistávací dráha by mohla být využívána pro větší letouny pouze jako jednosměrná.

Ian
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 154
Registrován: 08. 07. 2006, 19:19
Stav: Offline

Příspěvek od Ian »

Zní to hezky :D.

Papinak73
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 328
Registrován: 17. 12. 2006, 02:12
Stav: Offline

Příspěvek od Papinak73 »

Jenom zní,letiště získala do pronájmu firma EXONEX AIRPORT CZ s r.o. se sídlem někde na Kajmanských ostrovech.Do příštího roku by měla být hotová nová dráha do velikosti letadel jako je ATR včetně dalšího vybavení letiště.Je divné,že se na letišti ještě nekoplo a má to být hotové do Mistrovství světa v lyžování v Liberci.Tato firma prý vůbec plánuje rozmach několika letišť v ČR.Jen tomu nikdo nevěří a zastupitelstvo taktně mlčí.O to víc mě to mrzí,protože na tomto letišti jsem v letech 1987 až 1994 vyrůstal :D a myslím,že je pro létání nádherně umístěné,přímo ve městě :shock: kousek od Ještědu a na druhou stranu Jizerky.To přistání přes baráky na 34 je zážitek.

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

To mi připomíná LKBE, tam se o asfaltu a přístrojové dráze mluví už nejméně 10let :D

Ian
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 154
Registrován: 08. 07. 2006, 19:19
Stav: Offline

Příspěvek od Ian »

Papinak73 píše:Jenom zní...

Já vím, ale naděje umírá poslední.

Papinak73
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 328
Registrován: 17. 12. 2006, 02:12
Stav: Offline

Příspěvek od Papinak73 »

dell píše:To mi připomíná LKBE, tam se o asfaltu a přístrojové dráze mluví už nejméně 10let :D

Tam by to bylo vůbec potřeba,v LKBE je narozdíl od LKLB provoz a ještě nějaké prodloužení dráhy by také nebylo od věci.I když kdyby v LKLB ta dráha byla,tak by tam ten provoz byl taky,protože by se tam určitě vrátilo hodně lidí,kteří svá letadla provozují jinde.

Papinak73
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 328
Registrován: 17. 12. 2006, 02:12
Stav: Offline

Příspěvek od Papinak73 »

Poslední info je,že LKLB bude na podzim betonovat SKANSKA.Na jaro má být hotovo.

Ian
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 154
Registrován: 08. 07. 2006, 19:19
Stav: Offline

Příspěvek od Ian »

Tak uvidíme :?


Odpovědět