Liberec - přistání a vzlet pouze z jednoho směru
Liberec - přistání a vzlet pouze z jednoho směru
Je technicky možný aby se na letiště přistávalo a vzlítalo pouze z jednoho směru? (U druhýho směru jsou na konci dráhy paneláky) Nebo to není možný a letadla budou lítat přes paneláky?
jirkajiri píše:Je technicky možný aby se na letiště přistávalo a vzlítalo pouze z jednoho směru? (U druhýho směru jsou na konci dráhy paneláky) Nebo to není možný a letadla budou lítat přes paneláky?
V Liberci se dá vzlétnout z obou stran, akorát dráha 34 má o 150 m kratší TORA (take-off run available) než dráha 16 (směr Františkov), tzn. je potřeba se dřív odlepit. Ale nějak mě nenapadá, co je za dráhou 34 za překážku .
Papinak73 píše:Nevíte někdo jaká je aktuální situace okolo budoucnosti letiště LKLB?
Něco jsem našel na internetu, pravdivost nemohu posoudit. Společnost, která by měla financovat liberecké letiště, nepůsobí příliš věrohodně. Navíc je problém s Františkovem, je moc blízko letiště. Už teď si prý lidé stěžují na hluk (ale nevím, co je na jednom přeletu EC za den tak hrozného ). Byl bych velmi šťastný, kdyby to tam aspoň trošku ožilo, ale obávám se, že se tak už nestane .
Ta společnost měla příští rok začít stavět dráhu a terminál ví bůh co ještě všechno.Město řeklo,že do letiště nedá ani korunu.Mě to připadá jako jeden velký tunel,jak získat lukrativní pozemky.Letiště se rozkope,pak se řekne že už nejsou peníze,tak město zruší firmě pronájem a letiště tím skončí.Město na pozemku postaví sídliště rodinných domků za těžké peníze a tím zaplatí své obrovské dluhy za Tipsport arénu.A je vyřešeno a pár nadšenců,kteří jsou pro letiště mají smůlu a město je uargumentuje,že je za rohem Mnichovo Hradiště-Hoškovice.Liberec se tím stane jedním z mála stotisícových měst v EU,které nemá vlastní letiště.Kdo zná polohu letiště LKLB,tak ví na jak lukrativním místě stojí a jak postupně okolo něj výstavba ukrajuje poslední volné plochy.Je mi z toho špatně.Myslel jsem,že se tu od podzimu dovím nějakou lepší zprávu,ale jak je vidět,je to v ....... .
Osiris píše:V Liberci se dá vzlétnout z obou stran, akorát dráha 34 má o 150 m kratší TORA (take-off run available) než dráha 16 (směr Františkov), tzn. je potřeba se dřív odlepit. Ale nějak mě nenapadá, co je za dráhou 34 za překážku .
Za dráhou 34 vede veřejná komunikace,která je v souvislosti s výstavbou v okolí letiště značně využívaná a moc tam co si pamatuji z vlastní zkušenosti auta letadlům přednost nedávala,tak se zřejmě práh dráhy posunul kvůli tomu a to nemluvím o přistání s vlečným lanem.
Z populačního plánu Libereckého kraje...
Z hlediska letecké dopravy lze pro plánovaný komerční provoz v Libereckém kraji a jeho okolí uvažovat pouze o letišti Liberec případně letišti Mnichovo Hradiště. Jejich komerční využití totiž závisí na velikosti spádové oblasti. Nyní jsou lety zajišťující dopravu do Libereckého kraje směrovány na letiště Praha – Ruzyně a Mnichovo Hradiště. Letecká doprava má nesporně velkou budoucnost a bylo by chybou její význam opomíjet. Město Liberec by mělo mít po vzoru podobně velkých měst v západní Evropě vlastní letiště se zpevněnou vzletovou a přistávací dráhou, aby zajistilo snadný a rychlý způsob dopravy pro libereckou oblast a okolí. Vzletová a přistávací dráha by mohla být využívána pro větší letouny pouze jako jednosměrná.
Z hlediska letecké dopravy lze pro plánovaný komerční provoz v Libereckém kraji a jeho okolí uvažovat pouze o letišti Liberec případně letišti Mnichovo Hradiště. Jejich komerční využití totiž závisí na velikosti spádové oblasti. Nyní jsou lety zajišťující dopravu do Libereckého kraje směrovány na letiště Praha – Ruzyně a Mnichovo Hradiště. Letecká doprava má nesporně velkou budoucnost a bylo by chybou její význam opomíjet. Město Liberec by mělo mít po vzoru podobně velkých měst v západní Evropě vlastní letiště se zpevněnou vzletovou a přistávací dráhou, aby zajistilo snadný a rychlý způsob dopravy pro libereckou oblast a okolí. Vzletová a přistávací dráha by mohla být využívána pro větší letouny pouze jako jednosměrná.
Jenom zní,letiště získala do pronájmu firma EXONEX AIRPORT CZ s r.o. se sídlem někde na Kajmanských ostrovech.Do příštího roku by měla být hotová nová dráha do velikosti letadel jako je ATR včetně dalšího vybavení letiště.Je divné,že se na letišti ještě nekoplo a má to být hotové do Mistrovství světa v lyžování v Liberci.Tato firma prý vůbec plánuje rozmach několika letišť v ČR.Jen tomu nikdo nevěří a zastupitelstvo taktně mlčí.O to víc mě to mrzí,protože na tomto letišti jsem v letech 1987 až 1994 vyrůstal a myslím,že je pro létání nádherně umístěné,přímo ve městě kousek od Ještědu a na druhou stranu Jizerky.To přistání přes baráky na 34 je zážitek.
dell píše:To mi připomíná LKBE, tam se o asfaltu a přístrojové dráze mluví už nejméně 10let
Tam by to bylo vůbec potřeba,v LKBE je narozdíl od LKLB provoz a ještě nějaké prodloužení dráhy by také nebylo od věci.I když kdyby v LKLB ta dráha byla,tak by tam ten provoz byl taky,protože by se tam určitě vrátilo hodně lidí,kteří svá letadla provozují jinde.