Vytíženost letiště Brno
Vytíženost letiště Brno
Zajímalo by mě jak moc je vytíženo Brněnské letiště. Podle mě nic moc, ale když pan hejtman Juránek říká že CIAF je omezením provozu tak na tom asi něco musí být ...a nebo to jsou jenom velké oči krajských zastupitelů ?
Re: Vytíženost letiště Brno
pkuran píše:Zajímalo by mě jak moc je vytíženo Brněnské letiště. Podle mě nic moc, ale když pan hejtman Juránek říká že CIAF je omezením provozu tak na tom asi něco musí být ...a nebo to jsou jenom velké oči krajských zastupitelů ?
Jsou to velké oči....kapacita nového odletového terminálu je 1100 pasažérů/hodinu, což v současné době je naprosto v pohodě...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4080
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Vytíženost letiště Brno
Jafa píše:Jsou to velké oči....kapacita nového odletového terminálu je 1100 pasažérů/hodinu, což v současné době je naprosto v pohodě...
Ano, ale v dobe CIAFu novy terminal jeste nebyl otevren. A je to veru zajimavy pohled do odletove haly brnenskeho letiste, kdyz tam ve stejnou dobu maji nalozit pasazery byt' jen dva 737. Je to podobne tristni pohled jako v hlavnim terminalu vlakoveho nadrazi v Hyderabadu ci Bangalore (upocene rodiny sedici s detmi na zemi apod.)
No myslím že jde hlavně o to oddělit na letiště přijíždějící cestující od návštěvníků CIAFu a vecpat program mezi sem tam přilétající linky.
Takže to podle mne při troše dobré vůle a organizace jde a pokud budou organizátoři schopni s KDU komunikovat na patřičné úrovni , tak se určitě nakonec dohodnou i na příští rok.
Takže to podle mne při troše dobré vůle a organizace jde a pokud budou organizátoři schopni s KDU komunikovat na patřičné úrovni , tak se určitě nakonec dohodnou i na příští rok.
Re: Vytíženost letiště Brno
pkuran píše:Zajímalo by mě jak moc je vytíženo Brněnské letiště. Podle mě nic moc, ale když pan hejtman Juránek říká že CIAF je omezením provozu tak na tom asi něco musí být ...a nebo to jsou jenom velké oči krajských zastupitelů ?
Dle http://www.modernibrno.cz/aktualita.htm?aktualita=3317 je vytíženost cca 65 tisíc cestujících za měsíc. Těžko hodnotit, zda je to nic moc nebo ne. Každopádně ve srovnání s předchozími roky vytíženost roste, v posledních letech dokonce o desítky procent.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 87
- Registrován: 26. 10. 2005, 13:32
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Vytíženost letiště Brno
pkuran píše:Zajímalo by mě jak moc je vytíženo Brněnské letiště. Podle mě nic moc, ale když pan hejtman Juránek říká že CIAF je omezením provozu tak na tom asi něco musí být ...a nebo to jsou jenom velké oči krajských zastupitelů ?
Ono nejde argumentovat číslama za měsíc nebo kapacitou terminálu, de o to, že během CIAFu se letiště zaplní moc letadlama a lidma, koordinovat ukázky, nácviky a přílety účastníků s příletama a odletama linek a charterů taky není lehký, já teda myslim že když v Brně CIAF nebude, že se nic moc špatnýho nestane
jinak jak se tu řeší kapacita terminálu, ono jedna věc je hodinová kapacita, druhá věc je aktuální stav příletů, když si člověk uvědomí že na letišti nemusí stát ani jedno letadlo, nebo se naráz objeví 6 plných Boeingů 737, tak údaj o průměrné kapacitě terminálu ztrácí na vypovídací schopnosti..
Re: Vytíženost letiště Brno
Taky si myslím, že problém složité koordinace běžného provozu v Brně na letišti s CIAF určitě existuje (například v závěru nedělního vystoupení těch červeňáků z Polska to museli v půlce přerušit a odletět stranou, aby mohl přistát Ryanair), ale ukázalo se, že to je řešitelný. Jinými slovy, je to složité, ale proveditelné. Z toho mně vychází, že by CIAF měl v Brně zůstat, protože moc dalších podobných akcí město ani kraj nemá.
Co se týká vytíženosti haly, tak se už těším, až tam bude stát naráz těch 6 plných 737, ale myslím, že to hned tak nehrozí.
Co se týká vytíženosti haly, tak se už těším, až tam bude stát naráz těch 6 plných 737, ale myslím, že to hned tak nehrozí.
Re: Vytíženost letiště Brno
RAdek píše:Taky si myslím, že problém složité koordinace běžného provozu v Brně na letišti s CIAF určitě existuje (například v závěru nedělního vystoupení těch červeňáků z Polska to museli v půlce přerušit a odletět stranou, aby mohl přistát Ryanair), ale ukázalo se, že to je řešitelný. Jinými slovy, je to složité, ale proveditelné. Z toho mně vychází, že by CIAF měl v Brně zůstat, protože moc dalších podobných akcí město ani kraj nemá.
Co se týká vytíženosti haly, tak se už těším, až tam bude stát naráz těch 6 plných 737, ale myslím, že to hned tak nehrozí.
Souhlas. CIAF je za současné (i budoucí) situace v Brně řešitelný a pořadatelé ukázali, že se jim to daří - třeba v sobotu, kdy tam byl poměrně čilý provoz (a nezaskočí je ani přílet diktátora Ryana v půlce vystoupení v neděli ani když se v sobotu slovenskému Mig29 neotevřel brzdící padák a musel si dát neplánovaně repete, přestože už chtěli jít nahoru další...)
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 354
- Registrován: 28. 01. 2003, 10:16
- Stav: Offline
Re: Vytíženost letiště Brno
RAdek píše:Taky si myslím, že problém složité koordinace běžného provozu v Brně na letišti s CIAF určitě existuje (například v závěru nedělního vystoupení těch červeňáků z Polska to museli v půlce přerušit a odletět stranou, aby mohl přistát Ryanair), ale ukázalo se, že to je řešitelný. Jinými slovy, je to složité, ale proveditelné. Z toho mně vychází, že by CIAF měl v Brně zůstat, protože moc dalších podobných akcí město ani kraj nemá.
Delat dvoudenni letecky den na civilnim letisti, ktera ma pravidelny provoz /byt minimalni/ doplneny o "pravidelne" chartery je opet jen nase ceska specialita. Po cele Evrope se tyto akce delaji predevsim na vojenskych letistich. Nebylo by tedy od veci, kdyby se CIAF vratil na nekterou z voj. zakladen, pokud tedy jeste vubec nejaky pristi rocnik bude...
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 87
- Registrován: 26. 10. 2005, 13:32
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Vytíženost letiště Brno
RAdek píše:Taky si myslím, že problém složité koordinace běžného provozu v Brně na letišti s CIAF určitě existuje (například v závěru nedělního vystoupení těch červeňáků z Polska to museli v půlce přerušit a odletět stranou, aby mohl přistát Ryanair), ale ukázalo se, že to je řešitelný. Jinými slovy, je to složité, ale proveditelné. Z toho mně vychází, že by CIAF měl v Brně zůstat, protože moc dalších podobných akcí město ani kraj nemá.
Co se týká vytíženosti haly, tak se už těším, až tam bude stát naráz těch 6 plných 737, ale myslím, že to hned tak nehrozí.
ono vyřešit to de, ale snazší je to bez toho, že.. jinak teda pokud vim tak snaha zrušit v Brně CIAF jde spíš od letiště než od kraje, že je to dobré pro kraj je asi pravda, ale má to prostě i negativa.. a pokud se usoudí že se to bije s regulérní dopravou, kdy tato je priorita, tak je asi jasný že je snaha to tu zrušit..
jinak ad 6x 737 :
http://www.lktb.info/2005/2005-09-02/overview1.JPG
je to sice z loňska, ale už i letos se to stalo.. a 2 - 3 letadla sou tam skoro běžný..
Re: Vytíženost letiště Brno
Ondra píše:RAdek píše:Taky si myslím, že problém složité koordinace běžného provozu v Brně na letišti s CIAF určitě existuje (například v závěru nedělního vystoupení těch červeňáků z Polska to museli v půlce přerušit a odletět stranou, aby mohl přistát Ryanair), ale ukázalo se, že to je řešitelný. Jinými slovy, je to složité, ale proveditelné. Z toho mně vychází, že by CIAF měl v Brně zůstat, protože moc dalších podobných akcí město ani kraj nemá.
Co se týká vytíženosti haly, tak se už těším, až tam bude stát naráz těch 6 plných 737, ale myslím, že to hned tak nehrozí.
ono vyřešit to de, ale snazší je to bez toho, že.. jinak teda pokud vim tak snaha zrušit v Brně CIAF jde spíš od letiště než od kraje, že je to dobré pro kraj je asi pravda, ale má to prostě i negativa.. a pokud se usoudí že se to bije s regulérní dopravou, kdy tato je priorita, tak je asi jasný že je snaha to tu zrušit..
...ve zrušení CIAFu v Brně jsou taky výrazně namočení obyvatelé přilehlých Tuřan (údajně prý hlavně místní hospodský v sokolovně u hřiště, který sepisoval petici...a v době konání CIAFu plus/mínus 2 dny, kdy se poblíž houfují čumilové a spotteři a mohl by vydělat nejvíc peněz za sezónu, tak má schválně zavřeno a raději dělá problémy...)
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 87
- Registrován: 26. 10. 2005, 13:32
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Vytíženost letiště Brno
...ve zrušení CIAFu v Brně jsou taky výrazně namočení obyvatelé přilehlých Tuřan (údajně prý hlavně místní hospodský v sokolovně u hřiště, který sepisoval petici...a v době konání CIAFu plus/mínus 2 dny, kdy se poblíž houfují čumilové a spotteři a mohl by vydělat nejvíc peněz za sezónu, tak má schválně zavřeno a raději dělá problémy...)
no, že tam ten člověk dělá tyhle problémy je známá věc, ale že by se on zasadil o rušení CIAFu, to nevim