České Budějovice

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od PavelD »

půl miliardy

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... dy-1153679

Osobně to Budějičákům přeji, ale nějak v návratnost nevěřím...


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od Globik »

PavelD píše:půl miliardy

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... dy-1153679

Osobně to Budějičákům přeji, ale nějak v návratnost nevěřím...

Až 80.000 ročně? Tedy až 1.534 týdně? Jako pasažér se počítá každá OW osoba, tedy 767 RT týdně? To se přeci nemůže vyplatit ani provoz, natož že by se ta investice někdy vrátila, ne?

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od PavelD »

My do toho nevidíme. Proč stavět paralelní dráhu na Ruzyni, když si každé krajské město postaví vlastní aerodrom a provoz se rozprostře. Do Budějek se už staví dálnice i koridor a Ryan turisty do Prague-Budweiss jistě rád dopraví, dotaci dostane a o sloty nouze nebude. :-)

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od Petr31 »

Globik píše:
PavelD píše:půl miliardy

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... dy-1153679

Osobně to Budějičákům přeji, ale nějak v návratnost nevěřím...

Až 80.000 ročně? Tedy až 1.534 týdně? Jako pasažér se počítá každá OW osoba, tedy 767 RT týdně? To se přeci nemůže vyplatit ani provoz, natož že by se ta investice někdy vrátila, ne?


...no to my tady všichni víme, že je to ekonomický nesmysl, ale regionální politici se opírají o voliče, kteří sem na AIRWAYS nechodí, k tomu neumí počítat a ani sami myslet.Tyhle nápady a jejich neustálé oprašování jsou na přes hubu, bohužel jim to situace umožňuje.Pevně věřím, že dotace nebudou a z každé banky je vyhodí..... :D

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od romul »

PavelD píše:My do toho nevidíme. Proč stavět paralelní dráhu na Ruzyni, když si každé krajské město postaví vlastní aerodrom a provoz se rozprostře. Do Budějek se už staví dálnice i koridor a Ryan turisty do Prague-Budweiss jistě rád dopraví, dotaci dostane a o sloty nouze nebude. :-)


Je to ekonomický nesmysl, o tom žádná debata. Nicméně faktem je to, že doprava z Prahy do Budějovic je mizerná a to se hned tak nezmění. Dálnice D3 se sice staví, ale salámovou metodou a pokud bude vůbec někdy hotová tak to bude min. 10-15 let trvat. Ten region potřebuje další turisty, mají jim co nabídnout. Jestli přesvědčí nějakou tu aerolinku k zahájení provozu, to je otázka argumentů, ale zkušenosti z jiných českých regionů nejsou valné...


jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od jvoj »

Určitou ekonomickou možná feasibilitu by to mělo (v širokém, regionálním kontextu), ale ne s terminálem za půl miliardy pro 80tis. pax ročně. Teď si přesně nevzpomenu, za kolik se stavěl terminál v BRQ, ale to bylo myslím nějakých 700 mil., ale projektován na kapacitu 800k-1m pax ročně, neboli desetkrát tolik. Myslím že dněšní technologie by měly umožňovat stavbu něčeho úplně základního s možností budoucího rozvoje... Osobně bych postavil terminál z lodních kontejnerů, ale to je subjektivní názor :D

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od Petr31 »

jvoj píše:Určitou ekonomickou možná feasibilitu by to mělo (v širokém, regionálním kontextu), ale ne s terminálem za půl miliardy pro 80tis. pax ročně. Teď si přesně nevzpomenu, za kolik se stavěl terminál v BRQ, ale to bylo myslím nějakých 700 mil., ale projektován na kapacitu 800k-1m pax ročně, neboli desetkrát tolik. Myslím že dněšní technologie by měly umožňovat stavbu něčeho úplně základního s možností budoucího rozvoje... Osobně bych postavil terminál z lodních kontejnerů, ale to je subjektivní názor :D


...nicméně nejde jen o ten terminál.Aby to letiště mohlo být provozováno pravidelně pro "velký provoz", potřebuješ spoustu certifikátů, papírů a taky musíš platit lidi, kteří to na tom letišti budou pravidelně dělat. A pokud se nepletu, tak co se týče RNAV vybavení, tak na letišti v Budějicích je stále jen 2 x NDB, což už nestačí v mizerném počasí ani vojákům...Pletu se? To stojí další peníze - a pro kolik hypotetických linek??? To ani nemluvím o om, že do údržby letiště nikdo nevrazil léta ani korunu...Pardubice i Vary bojují o přežití, ostatně jak jsem před lety předpovídal, tudíž další letiště v CB je dle mě naprostý úlet, spíš zástěrka jak vyrazit nějaké dotace. Jo a ještě jsem zapomněl na ekoteroristy a občanská sdružení, kteří se určitě včas ozvou...... :ymdevil:

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od HighFlyer »

jvoj píše:Teď si přesně nevzpomenu, za kolik se stavěl terminál v BRQ, ale to bylo myslím nějakých 700 mil.

Uber. Jenom 250, dle archivnich zdroju.
(Jenom abychom si rozumeli, nedelam reklamu jiste taxisluzbe, uber = rozkazovaci zpusob 2. osoby jednotneho cisla od slovesa ubrat ;)

Osobně bych postavil terminál z lodních kontejnerů, ale to je subjektivní názor

Ja s tebou zcela subjektuji. Letiste Cochstedt (Magdeburg) to postavil za par set tisic eur. Samozrejme technicke vybaveni uvnitr te luxusni unimobunky pak stalo o "malinko" vic.
Obrázek

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4146
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Online

Re: České Budějovice

Příspěvek od whiskey »

Nebolo by efektivnejsie za eurodotacie zrenovovat Pferdeeisenbahn? LNZ ma celkom slusne letisko :twisted:

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od jvoj »

HighFlyer píše:
jvoj píše:Teď si přesně nevzpomenu, za kolik se stavěl terminál v BRQ, ale to bylo myslím nějakých 700 mil.

Uber. Jenom 250, dle archivnich zdroju.
(Jenom abychom si rozumeli, nedelam reklamu jiste taxisluzbe, uber = rozkazovaci zpusob 2. osoby jednotneho cisla od slovesa ubrat ;)

Osobně bych postavil terminál z lodních kontejnerů, ale to je subjektivní názor

Ja s tebou zcela subjektuji. Letiste Cochstedt (Magdeburg) to postavil za par set tisic eur. Samozrejme technicke vybaveni uvnitr te luxusni unimobunky pak stalo o "malinko" vic.
Obrázek

No, dyk taková levná krabička by na ty chartery a případně nějaký feeder úplně stačila! :) Díky za fotku, to mě nenapadlo, že někde jim to došlo :)

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od Marty-t »

whiskey píše:Nebolo by efektivnejsie za eurodotacie zrenovovat Pferdeeisenbahn? LNZ ma celkom slusne letisko :twisted:

To určitě jo. V dnešním tisíciletí se tomu ale nadává 4 tý železniční koridor - viz. http://www.koridory.cz/archives/category/4-koridor/ anebo mapka na http://koridory.wz.cz/koridor4.php. Zatím je ve stavu rozpracovaném mezi PH a ČB a hraniční úsek ve fázi příprav, více na předchozím URL...

Budějičáky spíš trápí průtahy na dalších úsecích dálnice D3, zejména váznoucí příprava obchvatu. Je to o to tristnější, že ŘSD má peněz dost (pravidelně nevyčerpává přidělené prostředky), momentálně asi díky politickým tlakům (časté výměny ředitelů) a neumí prostavět páč nemá moc staveb připravených. Navíc když vybere vítěze výběrového řízení, tak se ostatní okamžitě soudí a napadají rozhodnutí u ÚHOS, což je případ i D3 severně od Budějic mezi ČB a Veselím - ta již mohla být ve stavbě... Čeká se na úřady, ne na peníze !!!

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od PavelD »

Pokud dráhy nasadí do Linze stejné tarify jako na Drážďany nebo Brno - Vídeň, je lepší dostavět D3. Jančura určitě něco dodá :-)

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od Marty-t »

PavelD píše:Pokud dráhy nasadí do Linze stejné tarify jako na Drážďany nebo Brno - Vídeň, je lepší dostavět D3. Jančura určitě něco dodá :-)

Jinak k mému překvapení na VIE bývá aut se značkou "C" docela dost - a to na těch 210km musí počítat se 3,5 hodinami jízdy. Ale v rámci objektivity - i když je letiště v Linci cca 100km a nyní 1,5 hodiny jízdy (s výrazným zkrácením po dostavbě dálnice), přeci jen pro ČB je nejdůležitější PRG - 170 km a 2 hodiny jízdy daleko.

Osobně bych odhadl, že poměr lidí z ČB je 85pct. PRG, 10pct. VIE a 5pct. LNZ... A to holt díky poměru nabídky spojů na daném letišti a jeho vzdálenosti z ČB. Proto zkrácení trasy do LNZ až takovým přínosem nebude, jak se možná zdá z výše uvedených příspěvků...

Toť mé odhady. Jak to vidí místní ?

loupeznik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 622
Registrován: 13. 08. 2010, 01:37
Bydliště: ČB/ZH
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od loupeznik »

já to měl vloni takto (počty odletů): PRG/LNZ/VIE=13/25/0
letos zatím 1/0/1 a ta nula Linci zřejmě zůstane, neboť Etihad Regional už přestalo bavit vozit vzduch mezi ZRH a LNZ.

orel
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 24. 01. 2010, 17:11
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od orel »

Etihad Regional už přestalo bavit vozit vzduch mezi ZRH a LNZ.[/quote]

Tak, teď jste si pravděpodobně odpověděl na otázku, co s letištěm v Budějovicích. Prosím
vás, neberte to jako něco proti JČ, Budějovice jsou mi velmi sympatické město, ale když se vozí vzduch z/do LNZ, velmi Hi - tech prosperujícího města s nesrovnatelně vyšší kupní silou, co by se potom vozilo z/do ČB? Buďme soudní. ČB přeji jen to nejlepší ale ne megalomanské plány a hrobky politiků, ale drobné chytré promyšlené investice do každodennosti, dělající život ve městě lepším pro samotné jihočechy, všechny skupiny obyvatel. Když už to proboha ale musí být, tak v Silači mají docela pěkný miniterminálek pro těch pár charterů za rok a nějaký ten byzjet jednou za mesic. vzor by mohly být i terminálek v Kunovicích (UHE) ten určitě taky nebyl drahý. Proč terminál za půl mld, to opravdu nepochopím. Občané by se o návratnost této investice měli velmi vážně zajímat


Odpovědět