České Budějovice

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od Petr31 »

jdr píše:Už ne miliarda. Na oživení letiště u Budějovic musí stačit 460 milionů

Zdroj: http://budejovice.idnes.cz/modernizace- ... zpravy_khr


Vím že to Jihočeši, které mám moc rád, to neuslyší rádi, ale je to samozřejmě ekonomický nesmysl.Moc by mě zajímalo, jak a čím má někdo podloženou ekonomickou návratnost takového "projektu". Kdo bude proboha do /z Budějic lítat a proč? Myslím leteckou společnost???Uplatí kraj Ryanair jako Ostrava??? Je třeba se smířit s tím, že jsme malá země a i jediné letiště, kterému v ČR můžeme říkat letiště - LKPR, pomalu ale jistě střízliví z megalomanských rozvojových plánů, díky konstantně klesajícím výkonům.O ostatních regionálních letištích, snad kromě LKKV - všeho dočasu, ani nemluvě.


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5911
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od Globik »

Možná ho na podporu úspěchu přejmenují na Linz Nord.

Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 471
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od Alca »

V rámci regionů: to, s jak pomalým rozjezdem se potýkalo Brno, potýká Ostrava, to je jednoznačné, navíc, v porovnání s CEB, jak velký mají trh? několikanásobný. Srovnávat (nesrovnatelné) Budějky je možné možná s Pardubicemi, jež mají "jen" dvojnásobný potenciál (Pardubice+Hradec) a s KLV. Při tom je ale třeby pomyslet i na to, že v KLV cca 95% tvoří lázeňští turisté, v Pardubicích jen díky vyššímu počtu letních charterů o nějaké to jednotlivé procento méně. Nečekal bych ale pak, že v CEB bude těch charterů jak píší do 3 destinací.
...Budějky jako letiště mi jsou děsně sympatické, měl jsem tu čest vidět i nad nimi vidět průlet DC-6 Red Bullu, přeju jim vše nej, ale né veké oči. Prostě regionální letiště s nepravidelným provozem. A kraji přeju co nejvzdálenější kontakty s Ryanem :D

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5911
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od Globik »

Btw.jsem si vzpomněl, jak před cca 18 lety přijela kolegyně z miniveletrhu (místního významu) cestovního ruchu z Tábora a vyprávěla, jak se jí jedna paní ptala, zda mají odlety z Tábora :))

peetcz
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 29. 03. 2012, 20:00
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od peetcz »

Jen nesmysl porovnávat CEB s PCE s BRQ a OSR.
BRQ a OSR je letiště pro místní. CEB, ale takovéto zaměření nemá, to se bude specializovat na zahraniční chartery. letiště PCE není cílovou staninicí. Letiště rozvojj turismu v podstatě neovlivňuje. Jehož náklady na provoz spíše táhne armáda než, že by si na sebe vydělalo. Navíc za jak dlouho se dostanete z PRG do PCE a zak dlouho z CEB do PRG nebo LNZ.
Jestli srovnávat tak s KLV kde většinou tvoří zaharaniční turisté. Očekávám , že budějovické letiště bude mít obdobné zaměření. Co se týče spádové oblasti je třeba započítat okrajové okresy sousedních krajů ne pouce JČ
Pro inspirace porovnejte regionální letiště např v Rakousku ( Klagenfurt cca 92000 obyv.)


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5911
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od Globik »

peetcz píše:BRQ a OSR je letiště pro místní. CEB, ale takovéto zaměření nemá, to se bude specializovat na zahraniční chartery.

A koho budou kam vozit? Holanďany na Lipno?
peetcz píše:Pro inspirace porovnejte regionální letiště např v Rakousku ( Klagenfurt cca 92000 obyv.)

Pokud je to někdo, kdo porovnává neporovnatelné, tak jsi to Ty. Budějice (a širší okolí) s Klagenfurtem (a širším okolím). Jak po stránce kupní síly outgoingu, tak po stránce potenciálu incomingu.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od Petr31 »

peetcz píše:Jen nesmysl porovnávat CEB s PCE s BRQ a OSR.
BRQ a OSR je letiště pro místní. CEB, ale takovéto zaměření nemá, to se bude specializovat na zahraniční chartery. letiště PCE není cílovou staninicí. Letiště rozvojj turismu v podstatě neovlivňuje. Jehož náklady na provoz spíše táhne armáda než, že by si na sebe vydělalo. Navíc za jak dlouho se dostanete z PRG do PCE a zak dlouho z CEB do PRG nebo LNZ.
Jestli srovnávat tak s KLV kde většinou tvoří zaharaniční turisté. Očekávám , že budějovické letiště bude mít obdobné zaměření. Co se týče spádové oblasti je třeba započítat okrajové okresy sousedních krajů ne pouce JČ
Pro inspirace porovnejte regionální letiště např v Rakousku ( Klagenfurt cca 92000 obyv.)


Promiň, ale to co jsi napsal je naprostý blábol.Zkus nám rozumně vysvětlit která letecká společnost a proč by na LKCE měla létat? Od armády mnoho nečekej, letiště Přerov v roce 2014 končí a Budějovice armáda taky nepotřebuje, takže se toho možná taky nebude chtít účastnit.Prostě možné investice do "Budějice International" jsou naprosto vyhozené peníze, pokud tedy nejde od začátku o nějaký další megatunel.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od Petr31 »

Globik píše:
peetcz píše:BRQ a OSR je letiště pro místní. CEB, ale takovéto zaměření nemá, to se bude specializovat na zahraniční chartery.

A koho budou kam vozit? Holanďany na Lipno?
peetcz píše:Pro inspirace porovnejte regionální letiště např v Rakousku ( Klagenfurt cca 92000 obyv.)

Pokud je to někdo, kdo porovnává neporovnatelné, tak jsi to Ty. Budějice (a širší okolí) s Klagenfurtem (a širším okolím). Jak po stránce kupní síly outgoingu, tak po stránce potenciálu incomingu.


S těmi Holanďany jsi mě rozesmál...všichni vědí že k nám jako známi šetřílkové jezdí, protože je u nás levněji než v Holandsku a zásadně autem, případně i s karavanem:-).Znalci vědí, proč se ve světě říká: "Generous as Dutch:-)"
Tak jsem zvědav, co nám "peetcz" odpoví!

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od kuba.biker »

Petr31 píše:S těmi Holanďany jsi mě rozesmál...všichni vědí že k nám jako známi šetřílkové jezdí, protože je u nás levněji než v Holandsku a zásadně autem, případně i s karavanem:-).Znalci vědí, proč se ve světě říká: "Generous as Dutch:-)"
Tak jsem zvědav, co nám "peetcz" odpoví!


Opravdu je cesta autem z Holandska na jih Čech tak levná? Já bych neřekl. I čtyřčlennou rodinu by vyšlo levněji letět za padesát éček Transavií (nebo Ryanairem či Wizzairem)...

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od hafi »

ve chvíli kdy započteš náklady na hotel, vs. umístění karavanu v kempu, tak je jednoznačně levnější auto i pro dva.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5911
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od Globik »

kuba.biker píše:Opravdu je cesta autem z Holandska na jih Čech tak levná? Já bych neřekl. I čtyřčlennou rodinu by vyšlo levněji letět za padesát éček Transavií (nebo Ryanairem či Wizzairem)...

A budou spát u letiště a jezdit jen veřejnou dopravou? Pokud ne, zapomněl jsi do toho započítat rent a car. Možná by to mělo smysl pro ty lidi, co mají na Lipně koupené baráky a nechají si tu auto. Myslíš, že naplní 737/320?
Hele, já vím, že jsem s tím už trapný, ale mám tu necelou hodinu od sebe odstrašující příklad. Nejbohatší a nejpracovitější italský region. Letiště s krátkou dráhou, o jejímž prodloužení se nemluví, kam skoro nic nelétá. Spádová oblast obdobná, ale s nesrovnatelnou kupní sílou. Neuvěřitelně obrovský (využitý) turistický potenciál. A nic. I Švédové sem jezdí autobusy a auty. Rusové a Angláni létají ve velkém na skoro 200 km vzdálené letiště (tedy obdoba Budějice-Ruzyně). A nic. Jihočechům se to povede, Jihotyrolané to radši nezkusí. Věříš té pohádce?

Zlin142
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2049
Registrován: 21. 01. 2004, 00:53
Bydliště: LKHK
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od Zlin142 »

peetcz píše:BRQ a OSR je letiště pro místní.

Termín "pro místní" je asi dost diskutabilní. Realita bude spíš taková, že pokud provozujete nízkonákladovky, kde apelem je na první pohled "nízká cena" tak záběr bude větší než hranice kraje. OSR si bude navzájem kanibalizovat klienty s BRQ resp. s KTW, tak jako se BRQ přetahuje o klientelu s BTS.

peetcz píše: letiště PCE není cílovou staninicí. Letiště rozvojj turismu v podstatě neovlivňuje. Jehož náklady na provoz spíše táhne armáda než, že by si na sebe vydělalo.

Na tom ale nic špatného v principu není, nebo je? Kombinovat civilní a vojenský provoz v PED mi přijde jako ekonomicky efektivnější a smysluplnější než snahy provinčních papalášů mít z bývalých základen "mezinárodní" letiště v každém krajském městě.

peetcz píše:Pro inspirace porovnejte regionální letiště např v Rakousku ( Klagenfurt cca 92000 obyv.)

Pro inspiraci neškodí rovněž porovnat kupní sílu resp. výši disponibilního příjmu typického zástupce střední třídy tamtéž a v Budějovicích.

Petr31 píše:Vím že to Jihočeši, které mám moc rád, to neuslyší rádi

Nemyslím, že být lokálpatriot znamená automaticky podporovat kdejakou ekonomicky životaneschopnou hloupost se kterou regionální potentáti přijdou. Já jsem Hradečák a naprosto souhlasím s tím, že byť jen koruna investovaná do rozvoje LKHK coby civilního letiště je absolutní ekonomický nesmysl.

cimarosa
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 20. 09. 2011, 20:55
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od cimarosa »

jdr píše:Už ne miliarda. Na oživení letiště u Budějovic musí stačit 460 milionů

Zdroj: http://budejovice.idnes.cz/modernizace- ... zpravy_khr


Podle mého názoru je 460 milionů dost peněz na to, aby se dalo mluvit o "neutrácení", zejména v dnešní době, kdy jsou ceny stavebních prací na polovině toho, co byly v roce 2008. To v praxi znamená, že při troše dobré vůle by šlo postavit to, co si tehdy naplánovali téměř za miliardu Ano, uznávám, nezbylo by moc na malou domů... :lol:, protože jinak, pokud ty citace v článku jsou alespoň trošku pravdivě uvedené, tak tam asi byla nesktuečná vata.... Například tohle nemá chybu: "Jen odbavovací hala, která především splní svůj účel, nové vstupní prostory, kvalitní navigační systém a přistávací, respektive vzletová dráha. To je v hrubých obrysech tvář současného zredukovaného projektu." Po pradě, co by proboha jiného na letišti chtěli stavět??? A tahle je také dobrá: ""Pracovní skupina připravila variantu redukované modernizace. Rozhodli jsme se jít s náklady dolů a omezili se jen na prosté splnění zákonných požadavků," upozornil náměstek budějovického primátora Miroslav Joch, čímž vysvětloval, proč se podařilo náklady o tolik srazit."
Nebo ..... "To by měly začít práce na oplocení areálu. Hotovo bude přibližně za osm měsíců," doplnila mluvčí s tím, že tato akce vyjde na zhruba 17 až 19 milionů korun, původně se přitom počítalo s 30 miliony....

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od vitezslav »

Je pravda, že zahraniční turisty v ČR obvykle zajímají tři města: Praha, Karlovy Vary a Český Krumlov. Ovšem že by jen tato skutečnost stačila k naplnění nějaké pravidelné linky, dost pochybuji. A na to udělat z Budějek Prag - South je to moc daleko.

jdr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 271
Registrován: 02. 06. 2007, 18:52
Stav: Offline

Re: České Budějovice

Příspěvek od jdr »

Letiště trpí. Kraj mu hodlá poslat stovky milionů na navigaci a halu
Zdroj: http://budejovice.idnes.cz/letiste-potr ... zpravy_khr


Odpovědět