fricoolinek2 píše:No nemaj. Ale já jsem domníval, že něco jienýho je provoz pro komerční lety a něco jinýho nouzový přistání letadla s (když to přeženu) hořícim motorem.
BTW: Ta palivová rezerva na 45 minut letu, jakýmu doletu na kilometry to vlastně u tryskáče odpovídá?
To ses domníval blbě
Pokud v nějakou dobu letiště nemá oficiálně otevřeno, nemusí v tu dobu mít k dispozici ani záchranné složky. Jinak hořící motor není až taková katastrofa, obvykle se dá uhasit a letadlo pak v klidu doletí na jeden motor na nejvhodnější otevřené letiště se záchrannými složkami. A to nejvhodnější letiště nemusí být nutně to nejbližší. Je jen málo závad, které by vyžadovaly okamžitě přistát na nejbližším letišti. Zvlášť nad Evropou si letadlo více méně může vybírat i letiště k nouzovému přistání, vzhledem k tomu, kolik jich tady je. Často to nejbližší nemusí být nejvhodnější, protože je tam třeba komplikované přiblížení nebo tam není vhodné zázemí k opravě nebo tam je slabší kategorie požární služby nebo je tam vzhledem k závadě třeba nevhodně krátká nebo směrovaná dráha A nebo třeba je to letiště příliš blízko vzhledem k letové hladině a letadlo by muselo komplikovaně kroužit, aby stihlo zklesat na přistání, takže je snadnější letět rovně a plynule klesat na vzdálenější letiště. Vážně, vzhledem k hustotě letišť po Evropě nemá smysl toto řešit. A k té rezervě, např. u 737 musí počítat palivo do destinace + go-around + přelet na záložní letiště + nějaká doba vyčkávání (v tom má posádka volněji a volí si to na základě zkušeností a očekávaných podmínek) + i po tom všem po přistání musí ještě zbýt minimálně 2 tuny paliva v nádržích, což je ještě ta absolutně poslední rezerva, na kterou se nesmí normálně vůbec sahat. Pokud někdy přistane 737 s menším množstvím, než 2 tuny, automaticky se spouští vyšetřování, co kdo udělal blbě.