Stránka 2 z 5

Re: Re:

Napsal: 31. 07. 2012, 12:08
od JiS_Progressus
Night fly píše:
Reaguješ na 5 (slovy PĚT) let starý post, to jen tak na okraj...


Rád bych srovnal jejich předpovědi s realitou, mám doma poměrně slušnou sbírku prognostických článků a příloh a tuto jsem tehdy nezaznamenal ...

Re: Re:

Napsal: 31. 07. 2012, 13:00
od Night fly
JiS_Progressus píše:
Night fly píše:
Reaguješ na 5 (slovy PĚT) let starý post, to jen tak na okraj...


Rád bych srovnal jejich předpovědi s realitou, mám doma poměrně slušnou sbírku prognostických článků a příloh a tuto jsem tehdy nezaznamenal ...


Tak to potom jo, ja ten clanek taky nekde mel, ale uz je asi v propadlisti dejin...

Re: Re:

Napsal: 31. 07. 2012, 16:07
od JiS_Progressus
Night fly píše:
JiS_Progressus píše:
Night fly píše:
Reaguješ na 5 (slovy PĚT) let starý post, to jen tak na okraj...


Rád bych srovnal jejich předpovědi s realitou, mám doma poměrně slušnou sbírku prognostických článků a příloh a tuto jsem tehdy nezaznamenal ...


Tak to potom jo, ja ten clanek taky nekde mel, ale uz je asi v propadlisti dejin...


Třeba pana And****a možná i vydám knižně :clap:

Dotaz k Hradci Králové

Napsal: 31. 08. 2012, 18:09
od tiburon
Dobrý den,
potřeboval bych konzultovat alespoň v obecné rovině použitelnost letiště v Hradci Králové pro civilní letecký provoz. Před několika týdny byl publikován návrh konceptu územního plánu města, který se, jinak to nelze hodnotit, opájí ideou plnohodnotného mezinárodního letiště v HK a tato skutečnost velmi determinuje navrhovanou podobu ÚP (včetně prosazování idey vlakotramvaje vedoucí na letiště, apod.) Osobně považuji celý tento záměr za zcestný a nebezpečný pro budoucí vývoj města, v němž žiji a na jehož osudu mi záleží. Myslím si, že je to záměr ekonomicky nesmyslný, nesoucí s sebou pro město velkou budoucí zátěž včetně rizik zadlužování, apod. Zatímco s ostatními částmi návrhu jsem schopen celkem solidně polemizovat, v oblasti letecké dopravy a samotné použitelnosti letiště např. z hlediska dopravní potřebnosti, technického vybavení, dostupnosti slotů, koridorů, apod. jsem laik. Proto se obracím se na zdejší diskutující, mezi nimiž tuším i profesionály z oboru, s prosbou o názor a případně podrobnější náměty.

Re: Dotaz k Hradci Králové

Napsal: 31. 08. 2012, 18:36
od JiS_Progressus
tiburon píše:Dobrý den,
potřeboval bych konzultovat alespoň v obecné rovině použitelnost letiště v Hradci Králové pro civilní letecký provoz. Před několika týdny byl publikován návrh konceptu územního plánu města, který se, jinak to nelze hodnotit, opájí ideou plnohodnotného mezinárodního letiště v HK a tato skutečnost velmi determinuje navrhovanou podobu ÚP (včetně prosazování idey vlakotramvaje vedoucí na letiště, apod.) Osobně považuji celý tento záměr za zcestný a nebezpečný pro budoucí vývoj města, v němž žiji a na jehož osudu mi záleží. Myslím si, že je to záměr ekonomicky nesmyslný, nesoucí s sebou pro město velkou budoucí zátěž včetně rizik zadlužování, apod. Zatímco s ostatními částmi návrhu jsem schopen celkem solidně polemizovat, v oblasti letecké dopravy a samotné použitelnosti letiště např. z hlediska dopravní potřebnosti, technického vybavení, dostupnosti slotů, koridorů, apod. jsem laik. Proto se obracím se na zdejší diskutující, mezi nimiž tuším i profesionály z oboru, s prosbou o názor a případně podrobnější náměty.


Zajímalo by mě, co byste rád slyšel? Město HK tuším zhruba před rokem přehodnotilo významným způsobem rozvoj LKHK a celé přehodnocování vyústilo v redukci společnosti LSHK a praktickému přesunutí výhradně do roviny letiště pro GA a eventy, což jsme si s panem primátorem osobně odsouhlasili. Pokud za ten zhruba rok, co jsem mimo východočeské vzdušné dění, došlo ke změnám, cítil bych v tom politické nebo obchodní zájmy bez přínosu pro veřejnost.

Re: Mezinárodní letiště v ČR

Napsal: 31. 08. 2012, 18:58
od tiburon
Upřímně řečeno, rád bych znal argumenty z leteckého prostředí, proč je to nereálný záměr. Nevím, zda existují i právně technická omezení vzhledem k dostupným leteckým trasám (např.), slotům, atd.? Souhlasím s možnými obchodními zájmy i megalomanií politiků, ale vyloučit nemohu ani reálný vliv dalších dvou faktorů, a to skutečnosti, že si s územím letiště a jeho okolí jaksi nikdo moc neví rady, v kombinaci s ambicemi tvůrce konceptu Patrika Kotase zapsat se do dějin i jako urbanista a jeho schopností vnutit své barvotiskové vize (odtud ta vlakotramvaj obsluhující nový terminál). Ač jsem příznivcem i kolejové i letecké dopravy, ten považuji za naprosto barnumský.

Re: Mezinárodní letiště v ČR

Napsal: 31. 08. 2012, 19:25
od JiS_Progressus
tiburon píše:Upřímně řečeno, rád bych znal argumenty z leteckého prostředí, proč je to nereálný záměr. Nevím, zda existují i právně technická omezení vzhledem k dostupným leteckým trasám (např.), slotům, atd.? Souhlasím s možnými obchodními zájmy i megalomanií politiků, ale vyloučit nemohu ani reálný vliv dalších dvou faktorů, a to skutečnosti, že si s územím letiště a jeho okolí jaksi nikdo moc neví rady, v kombinaci s ambicemi tvůrce konceptu Patrika Kotase zapsat se do dějin i jako urbanista a jeho schopností vnutit své barvotiskové vize (odtud ta vlakotramvaj obsluhující nový terminál). Ač jsem příznivcem i kolejové i letecké dopravy, ten považuji za naprosto barnumský.


Zahráváte si neodborně s odbornými pojmy. Faktem je, že z technického hlediska nenajdete nic, co LKHK zcela diskvalifikovalo, ve srovnání například s řeckými sezonními letišti je na tom vlastně dobře. "Letecké trasy" se přeskupují poměrně často a nebyl by tedy až takový problém poskytnout odpovídající kapacity. To co považuji za diskvalifikaci je to, že dostat letiště na úroveň dnešní doby a schopnost pravidelně odbavovat letouny kategorie B738/A320 by půlmiliarda nespravila, podívejte se na sousední Pardubice, které už se na těchto částkách pohybují a pořád mají před sebou kus práce ... Což je druhá věc, dvě velká letiště 20 km vzdálená nemají šanci na úspěch a šance na získání euro prostředků je prakticky nulová ...

Re: Mezinárodní letiště v ČR

Napsal: 31. 08. 2012, 20:03
od tiburon
Zahráváte si neodborně s odbornými pojmy. Faktem je, že z technického hlediska nenajdete nic, co LKHK zcela diskvalifikovalo, ve srovnání například s řeckými sezonními letišti je na tom vlastně dobře. Podívejte, já chci proti tomuto záměru brojit, a správný proces brojení je sám o sobě součástí mé normální profese, abych tak řekl. Ale snažím se najít všechny možné věcné argumenty nebo naopak zjistit, kudy cesta nevede. Respektuji, že jsem v letectví laik, takže proto možná nesprávně používám některé pojmy. V každém případě děkuji za postřehy, ta půlmiliarda je dobrá :)
Zoufalá blízkost Pardubic mne vede k obezřetnosti, neboť to je tak zřejmý argument, že pokud i v této situaci vypadá koncept, jak vypadá, a byl vydán k veřejné diskusi, je to na pováženou a zakládá to další otázky.

Re: Mezinárodní letiště v ČR

Napsal: 04. 09. 2012, 00:20
od Zlin142
tiburon píše:Osobně považuji celý tento záměr za zcestný a nebezpečný pro budoucí vývoj města, v němž žiji a na jehož osudu mi záleží. Myslím si, že je to záměr ekonomicky nesmyslný, nesoucí s sebou pro město velkou budoucí zátěž včetně rizik zadlužování, apod.


Jako kolega Hradečák s Vámi naprosto souhlasím, ale ekonomicky i jinak nesmyslné projekty... to je v posledních letech skoro obchodní značka Hradce Králové resp. jeho nominálně pravicového magistrátu. Magistrátu, který na jedné straně vede div ne třídní boj s malými živnostníky v centru města, outsourcuje výkon veřejné moci soukromým firmám jako Atol a zároveň je servilní vůči velkým developerům až je člověku hanba.
Že v případě "mezinárodního" letiště nikdy nešlo (skoro se mi chce říct naštěstí) o životaschopný projekt ale jen o trafiku pro zastupitele bylo myslím evidentní na 13 členech představenstva a 7 nebo kolika zaměstnancích. :crazy:
Mám ale obavu, že vznášet jakékoli racionální argumenty: počínaje konkurencí s dobudovanou Hradubickou rychlodráhou ještě bližšího, jakž takž s bídou fungujícho letiště v Pardubicích které si dokázalo najít místo na slunci jednak přítomností vojenské posádky a určitého trhu ruských a nákladních charterů + pár sezónních koupáckých charterů přes limitovanou koupěschopnost obyvatel v aglomeraci HK-Pce až po faktickou blízkost PRG je házením příslovečného hrachu na stěnu. Já tady dlouhodobě prosazuju myšlenku že v ČR dáno velikostí a geografickým uspořádáním se uživí jedno velké mezinárodní letiště a je to převážně jen díky provinčnímu šovinismu, tragikomického pragomindráku a megalománii regionálních potentátů, nejen že se udržují při životě BRQ, OSR ale vymýšlejí se nesmyslné projekty jako Vodochody, České Budějovice nebo HK. Že motivací není ani nic co se zlepšení dopravní infrastruktury ale jen dostat se k evropským dotacím a z nich pustit žilou kamárádům je asi pravdou víc než si jsme ochotni připustit.
Mám ale rovněž obavu hraničící s jistotou že s věcnými argumenty proti tomu investovat do slepé ulice jakéhosi provinčního minipidiletišťátka se bude nakládat stejně jako se děje v případě opozice vůči jiným, neméně megalomanským a zhovadilým projektům typu gigashopping centrum Malšovice Park + další shopping u Koruny, tzn. budou ostentativně ignorována. Člověk musí klást otázku jestli zastupitelstvo žije v nějakém jiném Hradci, kde všechny stávající shopping centra (snad s s výjmkou jednoho a to ještě jen o víkendech) nezejí poloprázdnotou a nemají problém přitáhnout zákazníky a nájemce nebo jestli korupce už dosáhla takové míry že už to má vliv na soudnost dotyčných pánů.

Re: Mezinárodní letiště v ČR

Napsal: 04. 09. 2012, 20:42
od skater
Zlin142 píše:
tiburon píše:Osobně považuji celý tento záměr za zcestný a nebezpečný pro budoucí vývoj města, v němž žiji a na jehož osudu mi záleží. Myslím si, že je to záměr ekonomicky nesmyslný, nesoucí s sebou pro město velkou budoucí zátěž včetně rizik zadlužování, apod.


Jako kolega Hradečák s Vámi naprosto souhlasím, ale ekonomicky i jinak nesmyslné projekty... to je v posledních letech skoro obchodní značka Hradce Králové resp. jeho nominálně pravicového magistrátu. Magistrátu, který na jedné straně vede div ne třídní boj s malými živnostníky v centru města, outsourcuje výkon veřejné moci soukromým firmám jako Atol a zároveň je servilní vůči velkým developerům až je člověku hanba.
Že v případě "mezinárodního" letiště nikdy nešlo (skoro se mi chce říct naštěstí) o životaschopný projekt ale jen o trafiku pro zastupitele bylo myslím evidentní na 13 členech představenstva a 7 nebo kolika zaměstnancích. :crazy:
Mám ale obavu, že vznášet jakékoli racionální argumenty: počínaje konkurencí s dobudovanou Hradubickou rychlodráhou ještě bližšího, jakž takž s bídou fungujícho letiště v Pardubicích které si dokázalo najít místo na slunci jednak přítomností vojenské posádky a určitého trhu ruských a nákladních charterů + pár sezónních koupáckých charterů přes limitovanou koupěschopnost obyvatel v aglomeraci HK-Pce až po faktickou blízkost PRG je házením příslovečného hrachu na stěnu. Já tady dlouhodobě prosazuju myšlenku že v ČR dáno velikostí a geografickým uspořádáním se uživí jedno velké mezinárodní letiště a je to převážně jen díky provinčnímu šovinismu, tragikomického pragomindráku a megalománii regionálních potentátů, nejen že se udržují při životě BRQ, OSR ale vymýšlejí se nesmyslné projekty jako Vodochody, České Budějovice nebo HK. Že motivací není ani nic co se zlepšení dopravní infrastruktury ale jen dostat se k evropským dotacím a z nich pustit žilou kamárádům je asi pravdou víc než si jsme ochotni připustit.
Mám ale rovněž obavu hraničící s jistotou že s věcnými argumenty proti tomu investovat do slepé ulice jakéhosi provinčního minipidiletišťátka se bude nakládat stejně jako se děje v případě opozice vůči jiným, neméně megalomanským a zhovadilým projektům typu gigashopping centrum Malšovice Park + další shopping u Koruny, tzn. budou ostentativně ignorována. Člověk musí klást otázku jestli zastupitelstvo žije v nějakém jiném Hradci, kde všechny stávající shopping centra (snad s s výjmkou jednoho a to ještě jen o víkendech) nezejí poloprázdnotou a nemají problém přitáhnout zákazníky a nájemce nebo jestli korupce už dosáhla takové míry že už to má vliv na soudnost dotyčných pánů.


Pod to bych se klidně podepsal....

Re: Mezinárodní letiště v ČR

Napsal: 08. 09. 2012, 11:51
od cimarosa
Zlin142 píše:
tiburon píše:Osobně považuji celý tento záměr za zcestný a nebezpečný pro budoucí vývoj města, v němž žiji a na jehož osudu mi záleží. Myslím si, že je to záměr ekonomicky nesmyslný, nesoucí s sebou pro město velkou budoucí zátěž včetně rizik zadlužování, apod.


Já tady dlouhodobě prosazuju myšlenku že v ČR dáno velikostí a geografickým uspořádáním se uživí jedno velké mezinárodní letiště a je to převážně jen díky provinčnímu šovinismu, tragikomického pragomindráku a megalománii regionálních potentátů, nejen že se udržují při životě BRQ, OSR ale vymýšlejí se nesmyslné projekty jako Vodochody, České Budějovice nebo HK. Že motivací není ani nic co se zlepšení dopravní infrastruktury ale jen dostat se k evropským dotacím a z nich pustit žilou kamárádům je asi pravdou víc než si jsme ochotni připustit.
Mám ale rovněž obavu hraničící s jistotou že s věcnými argumenty proti tomu investovat do slepé ulice jakéhosi provinčního minipidiletišťátka se bude nakládat stejně jako se děje v případě opozice vůči jiným, neméně megalomanským a zhovadilým projektům.....


Nesouhlasim s tvrzením, že se v ČR uživí jen jedno velké mezinárodní letiště, myslím, že regionální letišťě mají svoji budoucnost a myslím, že ty naše se v zásadě i uživí, protože alespoň na provoz si vydělají (na rozdíl od mnoha v ex-západních zemích, kde jsou v zájmu obdobné sorty politiků silně dotovány i provozní náklady). A jejich rozložení je v zásadě funční.
Na druhou stranu naprosto souhlasím s dalsí částí, týkající se LKVO, LKCS nebo LKHK. O to větší šok jsem zažil z následující informace: http://www.tyden.cz/rubriky/byznys/cesk ... 45124.html. Opravdu výživné čtení, tak jasně formulovaná snaha přiživit se na veřejných (našich) penězích (nevyšlo to z Bruselu, zkusíme kraj....) není často k vidění. Je vidět, že jsou oblasti, kde kamarádi ještě čekají na svůj díl.

Re: Mezinárodní letiště v ČR

Napsal: 28. 02. 2013, 16:22
od jdr
Hradecké letiště už nebude soutěžit s Pardubicemi, kde plánují terminál
http://hradec.idnes.cz/letiste-pardubic ... -zpravy_mt

Re: Mezinárodní letiště v ČR

Napsal: 28. 02. 2013, 16:42
od alesesl
jdr píše:Hradecké letiště už nebude soutěžit s Pardubicemi, kde plánují terminál
http://hradec.idnes.cz/letiste-pardubic ... -zpravy_mt


To si myslim, ze je velmi rozumne rozhodnuti, a hlavne po ekonomicke strance. Alespon se usetri penize a letiste, kterou jsou od sebe velmi malo vzdalene nepotrebuji mit kazde terminal.

Re: Mezinárodní letiště v ČR

Napsal: 28. 02. 2013, 22:51
od Zlin142
jdr píše:Hradecké letiště už nebude soutěžit s Pardubicemi, kde plánují terminál

Božínku, že to ale trvalo... :roll:

Re: Mezinárodní letiště v ČR

Napsal: 15. 03. 2013, 10:45
od jdr
Přímá letecká linka z Jihlavy do Prahy? Oprašují se plány :surprised:
http://jihlavsky.denik.cz/zpravy_region ... 30315.html