Mezinárodní letiště v ČR

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2392
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Mezinárodní letiště v ČR

Příspěvekod Fabo » 13. 11. 2016, 13:13

lukaskr píše:
micaello píše:
lukaskr píše:
pokud praha zrovna nebude zavřená


Tak jsou tu Kbely :-?


Kbely nemůžeš použít jako alternate, až na výjimky.


Pokud je situace tak spatna, ze misto zavrene Ruzyne to doleti do Varu nebo Pardubic, ale dal uz ne... tak ano, jsou tu Kbely.


Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: Mezinárodní letiště v ČR

Příspěvekod Petr31 » 13. 11. 2016, 13:33

Fabo píše:
lukaskr píše:
micaello píše:
Tak jsou tu Kbely :-?


Kbely nemůžeš použít jako alternate, až na výjimky.


Pokud je situace tak spatna, ze misto zavrene Ruzyne to doleti do Varu nebo Pardubic, ale dal uz ne... tak ano, jsou tu Kbely.


Pánové, mrkněte se se do AIPu ČR, podívejte se se na kategorii letiště, otvírací dobu a na požární kategorrii + poskytované služby.To jsou nejdůležitejší pravidla, která rozhodují o tom, které letiště VŮBEC lze v ČR plánovat jako ALTERNATE, abyste tady neplácali nesmysly jako KBELY!!! (což je VOJENSKÉ LETIŠTĚ, z čehož vyplývá řada omezení). Potom se nebudete divit, proč když je na Ruzyni mlha, většina letadel pokračuje do Brna, nebo do Drážďan. Možná Vás to překvapí, ale Drážďany často plánuje jako Alternate taktéž ČSA.Proč? Protože třeba Vary mají omezenou otvírací dobu a limitovaný apron. O tom, že se težko dokáží postarat o několik set cesťáků z divertovaných letadel ani nemluvě.Myslete hlavou pánové a nebuďte líní si vyhledat příslušné informace!

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2392
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Mezinárodní letiště v ČR

Příspěvekod Fabo » 13. 11. 2016, 13:38

Já ale neříkám nic o plánování, ale o použití v nouzi.
Ostatně plánovat alternate pár mil od destinace je stejně blbost, když třeba sníh zavře Ruzyni, tak bude nejspíš i ve Kbelech...

Sent from my D6503 using Tapatalk

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: Mezinárodní letiště v ČR

Příspěvekod Petr31 » 13. 11. 2016, 15:35

Fabo píše:Já ale neříkám nic o plánování, ale o použití v nouzi.
Ostatně plánovat alternate pár mil od destinace je stejně blbost, když třeba sníh zavře Ruzyni, tak bude nejspíš i ve Kbelech...

Sent from my D6503 using Tapatalk


... v nouzi je možno použít i nejblížší pole (viz. F100 před EDDM) případně řeka Hudson :lol: když sedí v kokpitu opravdový pilot. Mám ale pocit, že tím jsme uhnuli od počátku debaty.

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Mezinárodní letiště v ČR

Příspěvekod micaello » 14. 11. 2016, 09:46

Holt jsme slovo NOUZE pochopili asi každý jinak :D
Samozřejmě, že z toho vyplývá řada omezení, ale v nouzi nejvyšší je to pořád možnost a lepší, než pole


lukaskr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 235
Registrován: 17. 05. 2009, 11:59
Status: Offline

Re: Mezinárodní letiště v ČR

Příspěvekod lukaskr » 24. 11. 2016, 22:58

plánujou se i Vary i Pardubice...

fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 147
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Status: Offline

Re: Mezinárodní letiště v ČR

Příspěvekod fricoolinek2 » 25. 11. 2016, 04:58

Takže se dá říct, že večer se třeba ve Varech vypne na věži radar, hasiči odejdou se ze zbrojnice... zkrátka padla.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2259
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: Mezinárodní letiště v ČR

Příspěvekod JackBrno » 25. 11. 2016, 14:35

Záleží na tom, jestli mají publikován provoz H24 nebo ne.

fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 147
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Status: Offline

Re: Mezinárodní letiště v ČR

Příspěvekod fricoolinek2 » 25. 11. 2016, 14:55

No nemaj. Ale já jsem domníval, že něco jienýho je provoz pro komerční lety a něco jinýho nouzový přistání letadla s (když to přeženu) hořícim motorem.

BTW: Ta palivová rezerva na 45 minut letu, jakýmu doletu na kilometry to vlastně u tryskáče odpovídá?

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2392
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Mezinárodní letiště v ČR

Příspěvekod Fabo » 25. 11. 2016, 15:55

par stovek kilometru. Ale ta rezerva se nepocita do rezervy k odletu na zalozne letiste.

No a co se tyce provozni doby... ano, tak nejak to funguje.

fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 147
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Status: Offline

Re: Mezinárodní letiště v ČR

Příspěvekod fricoolinek2 » 25. 11. 2016, 16:43

Fabo píše:Ale ta rezerva se nepocita do rezervy k odletu na zalozne letiste.


A jak se počítá? Tak dejme tomu, že letadlo, co přistává 120 vteřin přede mnou (na letiště o jedné ranveji), zle dosedne, urve se jeden zadní povozek, od jednoho motoru vyšlehnou plameny a takhle zůstane stát v půlce ranveje, postříkané pěnou.

...takže je jasný, že letiště, kam jsem měl za 120 vteřin dosednout, náhle nepřijímá. V tu chvíli je přeci naprostý základ mít v nádrži dost paliva na cestu na záložní érport, ne? + i třeba možnost, že bude nutné přistání 1-2x opakovat, bo se na potvoru zvedne vítr.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2392
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Mezinárodní letiště v ČR

Příspěvekod Fabo » 25. 11. 2016, 18:12

tech 45 minut se do paliva na let k zaloze nepocita, t.j. mas mit zalohu na let na zalozni letiste a pak jeste 45 minut letu. A jeste samozrejme dalsi veci, jako 5% kontingenci pridavek k planovanemu tratovemu palivu a tak.

Palivo na let na zalohu se pocita vc. go-around.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2259
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: RE: Re: Mezinárodní letiště v ČR

Příspěvekod JackBrno » 25. 11. 2016, 20:39

fricoolinek2 píše:No nemaj. Ale já jsem domníval, že něco jienýho je provoz pro komerční lety a něco jinýho nouzový přistání letadla s (když to přeženu) hořícim motorem.

BTW: Ta palivová rezerva na 45 minut letu, jakýmu doletu na kilometry to vlastně u tryskáče odpovídá?

To ses domníval blbě :) Pokud v nějakou dobu letiště nemá oficiálně otevřeno, nemusí v tu dobu mít k dispozici ani záchranné složky. Jinak hořící motor není až taková katastrofa, obvykle se dá uhasit a letadlo pak v klidu doletí na jeden motor na nejvhodnější otevřené letiště se záchrannými složkami. A to nejvhodnější letiště nemusí být nutně to nejbližší. Je jen málo závad, které by vyžadovaly okamžitě přistát na nejbližším letišti. Zvlášť nad Evropou si letadlo více méně může vybírat i letiště k nouzovému přistání, vzhledem k tomu, kolik jich tady je. Často to nejbližší nemusí být nejvhodnější, protože je tam třeba komplikované přiblížení nebo tam není vhodné zázemí k opravě nebo tam je slabší kategorie požární služby nebo je tam vzhledem k závadě třeba nevhodně krátká nebo směrovaná dráha A nebo třeba je to letiště příliš blízko vzhledem k letové hladině a letadlo by muselo komplikovaně kroužit, aby stihlo zklesat na přistání, takže je snadnější letět rovně a plynule klesat na vzdálenější letiště. Vážně, vzhledem k hustotě letišť po Evropě nemá smysl toto řešit. A k té rezervě, např. u 737 musí počítat palivo do destinace + go-around + přelet na záložní letiště + nějaká doba vyčkávání (v tom má posádka volněji a volí si to na základě zkušeností a očekávaných podmínek) + i po tom všem po přistání musí ještě zbýt minimálně 2 tuny paliva v nádržích, což je ještě ta absolutně poslední rezerva, na kterou se nesmí normálně vůbec sahat. Pokud někdy přistane 737 s menším množstvím, než 2 tuny, automaticky se spouští vyšetřování, co kdo udělal blbě.

fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 147
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Status: Offline

Re: Mezinárodní letiště v ČR

Příspěvekod fricoolinek2 » 25. 11. 2016, 22:23

Tak snad low-costy nezačne napadat, že tuna by stačila. :crazy:

Když už to zkoušeli s myšlenkou jednoho pilota + "lepšího" stewarda.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2392
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Mezinárodní letiště v ČR

Příspěvekod Fabo » 25. 11. 2016, 23:13

To nikoho nenapadlo, to si jen delal O Leary levne PR.

A to zda staci tuna, dve (co teda dela tech ~45 minut u 737) si neurci aerolinka, ale regulator



Zpět na “Ostatní česká letiště”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti