Plzeň-Líně

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Johny Ka.
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 17. 04. 2006, 16:51
Status: Offline

Plzeň-Líně

Příspěvekod Johny Ka. » 30. 07. 2007, 22:56

Zdravim, co si myslíte o rozvoji tohoto Západočeského letiště.
http://plzensky.denik.cz/podnikani/line ... 70502.html
http://www.letectvi.cz/letectvi/Article63613.html


vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1795
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Status: Offline

Příspěvekod vita » 31. 07. 2007, 02:08

Já myslím, že rozvoj regionálních letišt stojí a padá s vnitrostátní leteckou dopravou. A jsem toho názoru, že tu pro vnitrostátního přepravce prostor je. Kdyby se to udělalo šikovně a hlavně se tomu udělala pořádná reklama. Kdybych měl pár přebytečných milionů, tak do toho jdu :D
Mluvím o následující společnosti:
Letový park:
LET 410(proč nepodpořit tuzemského výrobce :) ) - letadlo s kapacitou do 20 lidí, ideálně možnost přistávat na travnatých letištích
ATR 42 - stroj s kapacitou okolo 50 lidí
Embraer 170(ATR 72) - letoun na spojení krajských měst jako Plzeň - Brno, Plzeň - Ostrava, České Budějovice - Ostrava, Ostrava - Karlovy Vary
Boeing 737-700- letadlo na spojení největších českých měst - Praha - Brno, Praha - Ostrava
Destinace
Klíčem k úspěchu je co nejširší síť linek. Společnost, která létá z Prahy do Ostravy dvakrát denně je na dvě věci. Klíčem je létat menšími letadly, ale častěji, abychom nabídli co nejvýhodnější spojení.
Zamýšlené destinace: Plzeň-Líně, Karlovy vary, České Budějovice-Planá, Ostrava, Hradec Králové, Pardubice, Brno-Tuřany, Zlín-Otrokovice, Uherské hradiště-Kunovice, Praha-Ruzyně(pro transfér), Praha-Kbely/Letňany(city letiště pro byznys klientelu)
Uvažované destinace: Severní Čechy - Liberec, Severozápadní Čechy - ústecká aglomerace, Olomouc, zatím nemám vybraná vhodná letiště
Zvažovány i lety na Slovensko a to nejen z Prahy
Cenová politika, rezervace letenek
Cílem by mělo být co nejvíce konkurovat vlakům. Vlak z Plzně do Ostravy stojí 532 Kč, a jede šest a půl hodiny. Letadlo to stihne zhruba za hodinu, otázka je, kolik by mohla letenka stát, aby to bylo rentabilní. Co nejvyšší usnadnění rezervace přes internet - zobrazení zbývajícího počtu volných míst. Konstatní cena letenek(zvýhodněný pouze předprodej od uveřejnění letového řádu do cca. jednoho měsíce od datumu uskutečnění letu, pak cena zhruba o 20% vyšší, ale stejná až do chvíle, kdy bude prodej ukončen).
Propojení s nějakým prodejcem letenek - možnost rezervace na linky klasických přepravců po celém světě s počátkem či koncem cesty na regionálním letišti v ČR(příklad: možnost koupě následujícího tripu: České Budějovice - Praha-Ruzyně - Frankfurt - New York - Frankfurt - Praha-Ruzyně - České Budějovice)
Fungující call centrum, ideálně pro volajícího zdarma, kde operátorky poskytnou informace o volných místech ve zvoleném letu, eventuelně najdou let s přestupem.
Tlak na obce a kraje, které provozují letiště, aby pro přepravce vytvářely co nejvýhodnější podmínky - tzn. co nejnižší poplatky, případně poskytovaly dotace a zajišťovali návaznou MHD dopravu z/na letiště(pro cestující přirozeně zdarma), pokud kraj/obec dopravu nezajistí, nasmlouvat u nějakého místního přepravce, pro cestující možnost odbavení v pobočce v centru města(pak by mu naložili kufry do busu, na letišti je vyložili a rovnou poslali k letadlu, cestující by pak měl o starost méně přímo na letišti.)
Na letištích, kde není terminál, podpořit jeho stavbu, ideálně nechat vypracovat jednotný projekt a podle něj pak všude stavět(snížení nákladů na projektování dalších terminálů - na co? když se dá použít jeden model).
Mediální politika
životně důležité je, aby lidé věděli, že se z jejich města taky dá létat. Takže billboardy po celém městě, vždy ve znění: Z vašeho města létáme do......
Reklamy do regionálních rádií a televizí a na krajské a městské internetové stránky.
Ideálně jedno zapamatovatelné telefonní číslo na call centrum, kde se akorát mění koncovka podle volačky města, příklad - 800999002(Praha), 800999005(Brno)

Určitě mě ještě něco napadne, ale teď už je pozdě, abych něco vymýšlel :)

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2557
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod alesesl » 31. 07. 2007, 09:01

vita píše:Já myslím, že rozvoj regionálních letišt stojí a padá s vnitrostátní leteckou dopravou. A jsem toho názoru, že tu pro vnitrostátního přepravce prostor je. Kdyby se to udělalo šikovně a hlavně se tomu udělala pořádná reklama. Kdybych měl pár přebytečných milionů, tak do toho jdu :D
Mluvím o následující společnosti:
Letový park:
LET 410(proč nepodpořit tuzemského výrobce :) ) - letadlo s kapacitou do 20 lidí, ideálně možnost přistávat na travnatých letištích
ATR 42 - stroj s kapacitou okolo 50 lidí
Embraer 170(ATR 72) - letoun na spojení krajských měst jako Plzeň - Brno, Plzeň - Ostrava, České Budějovice - Ostrava, Ostrava - Karlovy Vary
Boeing 737-700- letadlo na spojení největších českých měst - Praha - Brno, Praha - Ostrava
Destinace
Klíčem k úspěchu je co nejširší síť linek. Společnost, která létá z Prahy do Ostravy dvakrát denně je na dvě věci. Klíčem je létat menšími letadly, ale častěji, abychom nabídli co nejvýhodnější spojení.
Zamýšlené destinace: Plzeň-Líně, Karlovy vary, České Budějovice-Planá, Ostrava, Hradec Králové, Pardubice, Brno-Tuřany, Zlín-Otrokovice, Uherské hradiště-Kunovice, Praha-Ruzyně(pro transfér), Praha-Kbely/Letňany(city letiště pro byznys klientelu)
Uvažované destinace: Severní Čechy - Liberec, Severozápadní Čechy - ústecká aglomerace, Olomouc, zatím nemám vybraná vhodná letiště
Zvažovány i lety na Slovensko a to nejen z Prahy
Cenová politika, rezervace letenek
Cílem by mělo být co nejvíce konkurovat vlakům. Vlak z Plzně do Ostravy stojí 532 Kč, a jede šest a půl hodiny. Letadlo to stihne zhruba za hodinu, otázka je, kolik by mohla letenka stát, aby to bylo rentabilní. Co nejvyšší usnadnění rezervace přes internet - zobrazení zbývajícího počtu volných míst. Konstatní cena letenek(zvýhodněný pouze předprodej od uveřejnění letového řádu do cca. jednoho měsíce od datumu uskutečnění letu, pak cena zhruba o 20% vyšší, ale stejná až do chvíle, kdy bude prodej ukončen).
Propojení s nějakým prodejcem letenek - možnost rezervace na linky klasických přepravců po celém světě s počátkem či koncem cesty na regionálním letišti v ČR(příklad: možnost koupě následujícího tripu: České Budějovice - Praha-Ruzyně - Frankfurt - New York - Frankfurt - Praha-Ruzyně - České Budějovice)
Fungující call centrum, ideálně pro volajícího zdarma, kde operátorky poskytnou informace o volných místech ve zvoleném letu, eventuelně najdou let s přestupem.
Tlak na obce a kraje, které provozují letiště, aby pro přepravce vytvářely co nejvýhodnější podmínky - tzn. co nejnižší poplatky, případně poskytovaly dotace a zajišťovali návaznou MHD dopravu z/na letiště(pro cestující přirozeně zdarma), pokud kraj/obec dopravu nezajistí, nasmlouvat u nějakého místního přepravce, pro cestující možnost odbavení v pobočce v centru města(pak by mu naložili kufry do busu, na letišti je vyložili a rovnou poslali k letadlu, cestující by pak měl o starost méně přímo na letišti.)
Na letištích, kde není terminál, podpořit jeho stavbu, ideálně nechat vypracovat jednotný projekt a podle něj pak všude stavět(snížení nákladů na projektování dalších terminálů - na co? když se dá použít jeden model).
Mediální politika
životně důležité je, aby lidé věděli, že se z jejich města taky dá létat. Takže billboardy po celém městě, vždy ve znění: Z vašeho města létáme do......
Reklamy do regionálních rádií a televizí a na krajské a městské internetové stránky.
Ideálně jedno zapamatovatelné telefonní číslo na call centrum, kde se akorát mění koncovka podle volačky města, příklad - 800999002(Praha), 800999005(Brno)

Určitě mě ještě něco napadne, ale teď už je pozdě, abych něco vymýšlel :)


.... a pak jsme se vsichni probudili a ocitli jsme se v realite.

V CR, takova sit nema absolutne sance a ani neni tolik zakazniku jako napr. v UK nebo USA, etc. vetsich zemi a ne CR ktera ma 10 mil. obyvatel.

Promin za tento styl odpovedi, ale absolutne nerealne.

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1176
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Status: Online

Příspěvekod Orus-x » 31. 07. 2007, 09:09

to vita: vidím, že si přemýšlel a dal sis s tím velkou práci, ale sorry, tahle vize je absolutně mimo mísu :(
Tohle prostě nemůže fungovat ani ve srovnatelně velkým státě na Západě s o mnoho větší kupní silou obyvatelstva. Srovnej si to třeba s Rakouskem, kde je asi i na západoevropský průměr kupní síla poměrně vysoká - funguje tam sice hustší síť vnitrostátních linek, ovšem pouze ve směru centrum - hlavní města regionů a ještě to lítá Austrian, tzn. přímé napojení na mezinárodní lety ve Vídni.
V malé postkomunistické zemičce, kde prostě lidi nejsou zvyklí lítat (a už vůbec by je nenapadlo vydávat peníze za vnitrostátní lety) je takovýto projekt sebevražda. Když bude stát letenka 532,- Kč a jízdenka na vlak 492,- Kč tak si většina stejně vybere vlak....
Vito, jak bych s Tebou do toho projektu nešel ani kdybych měl finanční krytí od brunejského sultána :)

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod dider » 31. 07. 2007, 09:34

No hlavně s velikostí letadel 20-50 sedadel bude Vita potřebovat utržit tak 3000 na sedačku...a minimmálně 50% load factor.

Ale jinak jako sen je to supr :) a oceňuji námahu.


pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2855
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: E190, A319, A340, A350
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Příspěvekod pepa007 » 31. 07. 2007, 09:58

No Víťo hezky sis to namaloval. Ale jednou čas regionální letecké dopravy přijde i do našich končit. Pak bude záležet kdo pozná tu správnou chvíli a přijdě s tím správným plánem.

Mrkni na http://www.czechinvest.org/podpora-vk-ba-investic napiš podle příručky business plán, sežeň venture kapitalistu a začni.

Takhle nějak začali ti dva kluci ze SkyEurope se dvěma EMB120 a kde jsou dneska :wink:

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1795
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Status: Offline

Příspěvekod vita » 31. 07. 2007, 11:01

pepa007 píše:No Víťo hezky sis to namaloval. Ale jednou čas regionální letecké dopravy přijde i do našich končit. Pak bude záležet kdo pozná tu správnou chvíli a přijdě s tím správným plánem.

Mrkni na http://www.czechinvest.org/podpora-vk-ba-investic napiš podle příručky business plán, sežeň venture kapitalistu a začni.

Takhle nějak začali ti dva kluci ze SkyEurope se dvěma EMB120 a kde jsou dneska :wink:


Děkuji, rozhodně se podívám.

Jinak malá poznámka: Jak víme, že ten čas právě nepřichází?

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1795
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Status: Offline

Příspěvekod vita » 31. 07. 2007, 11:09

Orus-x píše:V malé postkomunistické zemičce, kde prostě lidi nejsou zvyklí lítat (a už vůbec by je nenapadlo vydávat peníze za vnitrostátní lety) je takovýto projekt sebevražda. Když bude stát letenka 532,- Kč a jízdenka na vlak 492,- Kč tak si většina stejně vybere vlak....
Vito, jak bych s Tebou do toho projektu nešel ani kdybych měl finanční krytí od brunejského sultána :)


Vezmi si, kolik lidí bylo před deseti lety zvyklých létat třeba do Londýna a kolik jich tam jezdilo autobusem a jak je tomu teď. Lidé se tu musí jednou naučit, že čas jsou peníze a proč vstávat na vlak v půl čtvrté ráno a trmácet se šest a půl hodiny s dvěma přestupy z Plzně do Ostravy, když za podobnou cenu tam v půl osmé letí přímý let a je tam dřív než ten vlak?

No a pak je tu přeprava zásilek a pošty - to taky musí být zlatý důl.

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1963
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

4All

Příspěvekod j.ree » 31. 07. 2007, 12:27

To se mi libi ...

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod dider » 31. 07. 2007, 14:02

No Vita drzim palce. Ono pred deseti lety potreboval clovek do UK pracovni povoleni, libra byla 60CZK a kupni sila polovicni...

Ale jinak zkusit to muzes, ale nevim nevim. Jedine o co se da oprit je fakt, ze stav zeleznicni a cestni infrastruktury je tristni v cele stredni a vychodni evrope. Zkusil bych aerotaxi na zacatek :) Jinak silna regionalni aerolinka tady chybi - MA, LO a OK budou mit co delat,aby vubec prezili a tak by tady prostor i byl. Problem je, ze regionalni letadlo uveze malo lidi a tak cena za sedadlo bude moc vysoka. Ostatne mame tady JobAir...

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3725
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod HighFlyer » 01. 08. 2007, 19:04

Orus-x píše:Srovnej si to třeba s Rakouskem, kde je asi i na západoevropský průměr kupní síla poměrně vysoká - funguje tam sice hustší síť vnitrostátních linek, ovšem pouze ve směru centrum - hlavní města regionů a ještě to lítá Austrian, tzn. přímé napojení na mezinárodní lety ve Vídni.


Drobna oprava: V Rakousku funguje uz asi 7 let jedna vnitrostatni linka, ktera se vyhyba Vidni: Je to Innsbruck-Graz. Provozuje to 2x denne Welecomeair. Ale taky je to vzdalenost 430km po dalnici nebo temer 6h vlakem.

Za vnitrostatni linku se da povazovat i Friedrichshafen-Graz (operuje Intersky). FDH sice lezi v Nemecku, ale hojne ho vyuzivaji pax z rakouske spolkove zeme Vorarlsberg (hlav. mesto Bregenz), ktera vlastni letiste s linkovym provozem nema. Ale tato linka se uzivi max. 4x tydne, takze zadnej zlatej dul.

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2088
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Status: Offline

Příspěvekod kuba.biker » 01. 08. 2007, 22:28

Ono je ale obecně docela vtipné sledovat, jak každé české regionální letiště mělo projít bouřlivým rozvojem: Líně (velký cargoterminál), Milovice (investiční záměry TARA Aerospace; hub Ryanairu), Přerov (letiště se smíšeným provozem) atd.atd...Do vnitřních záležitostí krajských úřadů sice nevidím, ale dovedu si docela živě představit, jak to tam funguje... :evil: Nové regionální letiště by podle mého názoru mohlo vzniknout v Plané u Českých Budějovic (tam by se v pohodě uživilo pár linek s turisty z Ruska, nějaký ten low cost a samozřejmě koupáci, o asijských turistech směřujících do Českého Krumlova a Holašovic ani nemluvě) a v Liberci. Tam je poměrně velký spádová zóna (Liberec, Jablonec, Turnov, Zittau, Bogatynia, Jizerky, Krkonoše...relativně daleko do Prahy, Drážďan a Wroclawi), jenomže život tamního letiště prý visí na kahánku (a ani sebelepší firma z Kajmanských ostrovů osud asi nezvrátí :lol: ) a ostatně ani rozšíření letiště o novou VPD, která by pojala třeba B737 by nebylo možné kvůli husté okolní zástavbě a poměrně členitému terénu...Jinak to vidím bledě; výraznější nárůst provozu, jaký zažila česká letiště v roce 2004 se již asi nebude opakovat: Ruzyně se dostane na 20 000 000 a pak to bez nové dráhy a železnice do centra může zabalit; Brno, Ostrava, Karlovy Vary a Pardubice nikdy nepřesáhnou hranici 1 000 000 cestujících ročně a projekty typu Vodochody považuji za zcestné, cargo závisí zřejmě jen a jen na Asii. Líně tak asi zůstanou - stejně jako řada dalších - mrtvým letištěm... :(
Naposledy upravil(a) kuba.biker dne 02. 08. 2007, 14:27, celkem upraveno 1 x.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3725
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod HighFlyer » 01. 08. 2007, 22:59

kuba.biker píše:Ruzyně se dostane na 20 000 000 a pak to bez nové dráhy a železnice do centra může zabalit; Brno, Ostrava, Karlovy Vary a Pardubice nikdy nepřesáhnou hranici 1 000 000 cestujících ročně a projekty typu Vodochody považuji za zcestné, cargo závisí zřejmě jen a jen na Asii. Líně tak asi zůstanou - stejně jako řada dalších - mrtvým letištěm... :(


No kdyz uz si tady hrajeme na jasnovidce, tak ja si zkusim zatipovat scenar za 10 let:

Vodochody 2 mil.
Brno, Ostrava tesne pod 1 mil.
Pardubice 300 tis.

Takze 1.8. 2017 se tady zase v 11 vecer sejdeme a reknem si! :lol:

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod dider » 01. 08. 2007, 23:16

Vodochody souhlas. Poptávka po linkách do PRG stoupá a stoupat bude. Jestli si LKPR nepospíši s výstavbou paralelni RWY tak Vodochody budou nutností. Zbytek by mohl vyjít, možná Brno bych tipoval víc a OSR míň.
PED, KLV a popřípadě CB mají šanci růst - hlavně díky charterům. Jižní čechy jsou v současnoti odříznuté od světa a tak bych tam viděl jistý potenciál pro koupácké chartery.

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1176
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Status: Online

Příspěvekod Orus-x » 02. 08. 2007, 09:16

To HF: o tom Welcome Airu vím, docela by mě zajímalo, jak to lítá vytížený :?: Tak paralelu k týhle lince v ČR vidím tak maximálně OSR-Č. Budějovice :D ale fakt nevím, přijde mi že tyhle dva regiony ČR toho mají pramálo společného a potřeba vzájemného většího pohybu lidí mezi nima taky nebude

Jinak souhlas s Vodochodama - jak mám Ruzyni rád, tak ji neprorokuju zářivou budoucnost, protože pokud už má lépe vyřešenou dopravu na letiště i Budapešť, Tunis a Casablanca a paralelní RWY v oblasti snů tak je to do budoucna prostě konečná s rozvojem..



Zpět na “Ostatní česká letiště”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti