Nové pravidelní linky na lkmt

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Radim
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 10. 08. 2007, 18:45
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Nové pravidelní linky na lkmt

Příspěvekod Radim » 10. 08. 2007, 18:51

Letiště rozšíří nabídku

Už příští rok se bude z Ostravy létat do Bruselu, Londýna, Moskvy a Amsterdamu

Ostrava – Dvanáct nových mezinárodních linek bude mít do tří let letiště Leoše Janáčka v Ostravě. Moravskoslezský kraj chce, aby se mošnovské letiště stalo reprezentativní branou do dynamicky se rozvíjejícího regionu.

Rozvoj Letiště Leoše Janáčka v Mošnově patří už několik let k hlavním prioritám Moravskoslezského kraje. Cílem je jednak spojit Moravskoslezský kraj s významnými evropskými městy a zároveň nabídnout kvalitní služby co nejširšímu spektru cestujících. Kraj, který vlastní letiště od poloviny roku 2004 a je stoprocentním vlastníkem společnosti Letiště Ostrava, a. s., která jej provozuje, hodlá do rozšíření nabídky destinací investovat 700 milionů korun. „Tato částka je určena na dotace ztrát leteckým dopravcům, které vznikají při zavádění nových pravidelných mezinárodních linek z regionálních letišť. Jde tedy o zásadní impuls k rozvoji osobní letecké dopravy,“ vysvětluje náměstek hejtmana Pavol Lukša (KDU-ČSL).
To, že prvních několik let bývají linky z regionálních letišť ztrátové, je podle něj obvyklé. Stejně tak, jako by se bez krajských dotací neobešla řada autobusových spojů, je třeba zpočátku podpořit i leteckou dopravu. „Zastupitelstvo kraje označilo zavádění nových linek za hospodářský zájem kraje a jednotliví dopravci budou tyto linky provozovat v tzv. závazku veřejné služby,“ doplnil náměstek. Dopravci, kteří budou jednotlivé linky zajišťovat, budou vybráni v rámci výběrového řízení, které kraj připraví ve spolupráci s Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže v Brně.
Už příští rok by se cestující měli nově dočkat spojů do čtyř evropských metropolí – Bruselu, Londýna, Moskvy a Amsterdamu. Vedení letiště si od nových linek slibuje radikální zvýšení počtu cestujících. V konkurenci ostatních poskytovatelů těchto služeb by mu mohlo výrazně pomoci i jeho strategické umístění. „Letiště Leoše Janáčka má velmi dobrou polohu mezi nově budovanou dálnicí D47 a stávající rychlostní komunikaci R48, páteřními komunikacemi, které vedou ze severu na jih a z východu na západ naší republiky. Do budoucna bude jedním ze způsobů dopravy k odletu také železnice. Celkové napojení z letiště na stávající železniční trať do Studénky je ve fázi projektové přípravy a jeho realizace by měla začít v roce 2009,“ upřesnil generální ředitel letiště Lubomír Vavroš.
Zatím nejvíce je podle mluvčí letiště Michaely Kubešové využíván pravidelný spoj do Prahy, který jen za poslední rok přepravil z Ostravy téměř 95 tisíc cestujících.
Kromě nových linek se mošnovské letiště snaží přilákat cestující i stále rostoucím komfortem a kvalitou poskytovaných služeb. „Novinek je mnoho, a ať už jsou viditelné nebo ne, všechny směřují ke zvýšení bezpečnosti a pohodlí cestujících. Jedná se například o dokončování změn v systému odbavení a bezpečnosti v návaznosti na vstup ČR do schengenského prostoru, zprovoznění obchodů, kaváren nebo balení kufrů do fólií atd. V příštím roce připravujeme rozšíření odbavovací plochy a výstavbu nástupních mostů, což bude opět po nové odbavovací hale velmi výrazný kvalitativní krok vpřed v úrovni poskytování služby,“ vyjmenovala mluvčí Michaela Kubešová.
Nabídka služeb by měla uspokojit všechny klienty od takzvaných „dovolenkářů“ až po manažery. „Jdeme cestou rozšiřování komplexních služeb, ke kterým patří také charterové lety a stále rostoucí segment tzv. všeobecného letectví, ve kterém je zahrnuta také nepravidelná letecká doprava soukromými letadly i sportovní letectví,“ dodal Lukša.

Hlavní cíle rozvoje Letiště Ostrava:
1) nárůst celkového počtu odbavených cestujících k hranici 1,5 milionu za rok v roce 2015,
2) zvýšení podílu pravidelné osobní dopravy na celkovém počtu přepravených cestujících na 70 %,
3) stabilizace a posílení tržní pozice regionálního letiště vzhledem ke konkurenci letišť v Brně, Krakově a Katovicích.

V roce 2004 byla pro provozování mezinárodního letiště založena akciová společnost Letiště Ostrava, a. s., ve které je kraj 100 % vlastníkem.
Od té doby do něj investoval už více než 400 milionů korun.
V roce 2006 byla předána do užívání nová odbavovací hala se špičkovou kapacitou 500 odbavených cestujících za hodinu. Za celý loňský rok jich bylo odbaveno 300 tisíc.
V období let 2007 – 2013 plánuje kraj investovat do letiště a jeho infrastruktury, včetně kolejového napojení, dalších 2,6 mld. korun z Regionálního operačního programu, který disponuje penězi z evropských strukturálních fondů.

Časový harmonogram zavádění nových linek do nových destinací:
2008 – Brusel (3x týdně), Londýn (5x týdně), Moskva (4x týdně), Amsterdam (2x týdně)
2009 – Kyjev (3x týdně), Riga (2x týdně), Vilnius (2x týdně), Düsseldorf nebo Münster/Osnabrück (2x týdně), Curych (2x týdně)
2010 – Helsinky (2x týdně), Varšava (3x týdně), Paříž (2x týdně)

Zdroj: Moravskoslezský kraj (novinový měsíčník) – ročník 5/číslo 7-8/Srpen 2007


Erix8
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 134
Registrován: 30. 01. 2007, 18:25
Status: Offline

Držím palce

Příspěvekod Erix8 » 10. 08. 2007, 20:41

... hmm nástupní mosty a taková frekvence, to je smělý plán. Držím kraji a letišti palec :wink:

RAdek
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 437
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Status: Offline

Příspěvekod RAdek » 10. 08. 2007, 21:38

Mně to spíš příjde jako pozůstatek socialistickýho plánování. Snaha se samozřejmě chválí, ale všeho s mírou.......

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod dider » 10. 08. 2007, 22:08

To jako kraj postavi nastupni mosty a pak se sami od sebe zavedou pravidelni linky? :D :D

Nejak mi tam chybi informace o tom, kdo to bude vsechno litat. Resp. jaka nadprirozena sila rozhodla o tom, ze kolik bude krekvenci a kam - a taky kdy presne zacnou...

Jinak zabavne cteni :cry: :)

Poly
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 369
Registrován: 18. 12. 2006, 12:08
Oblíbené typy letadel: B747-400, B777-300, A330-300, A340-600
Status: Offline

Příspěvekod Poly » 10. 08. 2007, 22:19

dider píše:Nejak mi tam chybi informace o tom, kdo to bude vsechno litat.


To tam máš napsané, rozhodne se na základě vypsaného výběrového řízení. Nikdo však zatím neřekl podmínky, kdy to proběhne, kdo se tam může přijlásit, mám na mysli, zda-li jen klasičtí dopravci či i nízkonákladoví. Mám sice pocit, že říkali, že se tam může přihlásit kterákoliv letecká společnost působící v Evropě.


Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Status: Offline

Příspěvekod Pilgrim » 10. 08. 2007, 23:41

Souhlas s Radek - mi to připadá jako takový socialistický plánování, "budeme mít tolik a tolik frekvencí do těch a těch destinací". Obvykle rozhoduje poptávka-nabídka. Ta vyřeší jak destinace, tak počet frekvencí.

Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 468
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Status: Offline

Příspěvekod Alca » 11. 08. 2007, 10:57

Zaslal: 11. 08. 2007, 09:56 Předmět: OSR

--------------------------------------------------------------------------------

je to opravdu krásná představa vedení města, a více než naivní a zoufalá, 1 společnost=všechny linky; spíše než jako pro CCA jak stvořeno pro ČSA, či jiné společnosti již zavedené...
když chcete létat do Amstru, musíte se dohodnout s KLM, když do CDG, tak AF, Londýn s BA nebo BM, DUS s LH, ZRH s Swissem, SVO/VKO/DME s nějakou ruskou společností...bez code-share to u klasických aerolinek nepůjde a míchat SkyTeam se StarAlliance a OneWorld dnes již není možné anebo není perspektivní
Low-cost je další věc, dělá si co chce, zakládá a ruší lety kdy a kam chce a po získání 700mil. a vypršení času zmizí... a řekněte sami, chcete dát dotaci RyanAiru(irové )EasyJetu (už snad radši jak Ryanu))SkyEurope(těm zas momentálně jde o zisk, a tak hodně letů ruší a létají více frekvencí do těch ziskových, a nemyslim, že by je OSR zrovna vzrušovala- to spíš bohatí rakušáci a nebo "vlastní" slováci) nebo SmartWingsu(který se zázrakem ještě nesesypal )
nechť to je jen na zamyšlení a neprovokuje ostraváky...budu však rád, když se dobrá věc povede

poja
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 681
Registrován: 29. 04. 2007, 11:45
Status: Offline

Příspěvekod poja » 11. 08. 2007, 12:35

no za tech 700mil by vyslo pomalu lip koupit si nákou ojetou 737 nebo dat dohromady fischera a založit vlastní chachar airways...rozhodne me to prijde menší sci-fi než co si planuje kraj...

pepoš
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 176
Registrován: 04. 09. 2004, 12:14
Status: Offline

Příspěvekod pepoš » 11. 08. 2007, 14:01

Poly píše:
dider píše:Nejak mi tam chybi informace o tom, kdo to bude vsechno litat.


To tam máš napsané, rozhodne se na základě vypsaného výběrového řízení. Nikdo však zatím neřekl podmínky, kdy to proběhne, kdo se tam může přijlásit, mám na mysli, zda-li jen klasičtí dopravci či i nízkonákladoví. Mám sice pocit, že říkali, že se tam může přihlásit kterákoliv letecká společnost působící v Evropě.


A dotaz si někdo mysli že bez dostatečné dotace se někdo přihlásí? A hádanka co bude po skončení dotace?:)

Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 468
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Status: Offline

Příspěvekod Alca » 13. 08. 2007, 19:22

Je to jen taková malá Ydea, ale co kdyby to vše létala Ydea - tedy uvažovaná značka low-costové pobočky klasické ČSA... (trochu složité, že) představte si v OSR 1 735 Ydea pro 125pax, která by vše hravě obsloužila, a ještě by obsloužila v pár prvních řadách(3 - 4) pasažery ČSA, čímž by se rozšířila síť ČSA.....

Radim
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 10. 08. 2007, 18:45
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Výňatek z článku, který jsem našel na www.idnes.cz

Příspěvekod Radim » 11. 11. 2007, 15:37

Letiště chystá nové linky

LETECKÁ DOPRAVA V KRAJI Na podporu letecké dopravy dostanou provozovatelé linek z letiště Leoše Janáčka v Mošnově v příštích třech letech několik stovek milionů korun od Moravskoslezského krajského úřadu.

Ostrava - Brusel, Londýn, Moskva a Amsterodam. O tyto čtyři destinace by se v příštím roce měl rozšířit počet mezinárodních leteckých linek spojujících Ostravu se světem.

„V nejbližší době chceme vyhlásit výběrové řízení tak, abychom mohli na začátku příštího roku podepsat smlouvu a zhruba v březnu začít létat,“ popsal nejbližší plány kraje na rozvoj letiště jeho ředitel Lubomír Vavroš.

Do nových linek chce kraj, potažmo letiště investovat v příštích třech letech na sedm set milionů korun. Kromě čtyř zmiňovaných linek se chystají spojení také do Kyjeva, Rigy, Vilniusu, Paříže nebo do Varšavy.

Nízkonákladové linky asi nebudou

S tím, že by obyvatelé kraje mohli mít příležitost využít nízkonákladových linek, které dokáží své pasažéry přepravovat do cílových destinací za výrazně nižší ceny než klasické aerolinie, ale vedení letiště, ani kraj příliš nepočítají.

„Už ze samotného zadání výběrového řízení na plánované linky je zřejmé, že nízkonákladovým společnostem příliš vyhovovat nebudou,“ říká Lubomír Vavroš. „V zadání totiž požadujeme například možnost prodeje letenek přes standardní systémy a to nízkonákladoví přepravci nedělají,“ dodal ředitel letiště v Mošnově.

Nízkonákladovým dopravcům by se ale pravděpodobně nelíbily ani další podmínky, za kterých je kraj ochoten v počátečních fázích provozu linky hradit ztráty. Přihlásit se totiž mohou jen společnosti, které budou své pasažéry přepravovat turbovrtulovými letadly o kapacitě okolo sedmdesáti míst.

Tento bod bude vyhovovat například společnosti CCA, která má licence na opravy letadel Saab 2000, pro které většina výběrových kritérií přesně sedí.

Naposledy jednali o možném příchodu zástupci kraje v roce 2005 se společností EasyJet. „Nízkonákladové společnosti chtějí peníze na to, aby z letiště létaly. V roce 2005 jsme jednali se společností EasyJet, která po nás požadovala devadesát milionů korun ročně za to, aby zahájila provoz linky z Ostravy,“ vysvětlil náměstek hejtmana pro dopravu Pavol Lukša.

Kraj požadavek nízkonákladové společnosti odmítl, rozhodl se raději podporovat společnost CCA, které během necelých dvou let vyplatil za provoz trasy Ostrava - Vídeň 71,5 milionu korun.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2554
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod alesesl » 11. 11. 2007, 18:41

podvod ze strany letiste na verejnost a namasteni kapes pro CCA.

Jen tak vedeni letiste. Kdyz do podminek daji ze to musi byt operavano turbovrtulovymi letadly, tak nikdy to pro aerolinku nemuze byt ziskove, zvlaste z OSR.

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1963
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod j.ree » 13. 11. 2007, 14:42

alesesl píše:podvod ze strany letiste na verejnost a namasteni kapes pro CCA.

Jen tak vedeni letiste. Kdyz do podminek daji ze to musi byt operavano turbovrtulovymi letadly, tak nikdy to pro aerolinku nemuze byt ziskove, zvlaste z OSR.


Jenze vsichni ostatni krom posran**o vedeni letiste to vi... o to je to vic smutne a chtel bych se na to podivat vice z blizka.



Zpět na “Ostatní česká letiště”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti