flyingblue píše:Mozna se dozijeme rozorani 22/4 a paralelni draha bude travnata.
Pak tedy Vodochody už vůbec nepotřebujeme, páč máme ve spádové oblasti Metropole Letňany a Točnou A problém je vyřešen...
flyingblue píše:Mozna se dozijeme rozorani 22/4 a paralelni draha bude travnata.
flyingblue píše:dider píše:Praha další letiště nebo dráhu nepotřebuje a pokavaď nepřijde nějaká zázračná populační exploze, nebude potřeba nic stavět několik desetiletí. Samozřejmě za předpokladu, že na LKPR v budoucnu nevznikne nějaký super úspěšný síťový dopravce.
Pozor, soucasny sef CAH si mysli, ze LKPR paralelni drahu potrebuje, ale treba by mohla byt kratsi (pry aby nebylo potreba tolik pozemku - ktere uz byly vykoupeny)
Mozna se dozijeme rozorani 22/4 a paralelni draha bude travnata.
romul píše:tempranilo píše:Z ekonomického hlediska ano . Ale vážně, cestující na příletu žádnou taxu neplatí a proto přínos příletového cestujícího je z ekonomického hlediska nulový (a ano, dá se předpokládat, že pokud někdo přiletí, tak bude i odlétat, ale není to 1:1; cestující, který z PRG neodletěl nebo neodletí např. pouze AMS-PRG, tak má "použití" letiště na přiletu zadarmo, byť určité služby čerpá).
To je hodně zjednodušující pohled. Příletový cestující sice neplatí letištní poplatky (ačkoliv čerpá související služby letiště), nicméně druhotný ekonomický efekt je v tom, že platí za služby jiným poskytovatelům (směnárny, autopůjčovny, taxislužby apod.), kteří odvádějí letišti nájemné popř. procenta z tržeb...
rpet píše:redakce je jednočlenná a nevidím důvod, proč bych to měl tajit. a stejně tak nevidím důvod, proč by to mělo být "echt" špatně. na jednu stranu stranu jste schopni výčítat Honzovi Sůrovi jeho přítomnost v mnohočlenné redakci...
to, že vydavatelská firma sídlí v UK, na tom nevidím nic špatného - naopak, má to jisté právní výhody ... navíc v UK žiju a většina z vás to ví, takže o jaké překvapení se vlastně jedná?
.. a pořád nechápu tu výtku na někoho, kdo sedí v zahraničí, a nesmí se o něm mluvit - co to má co společného se mnou?
prodejce píše:Zkus to spíš brát tak, že "výnos letiště" z každého cestujícího na příletu je jeden cestující na odletu (co potom zaplatí taxu a odvede za sebe obratové nájemné z duty free).
kuba.biker píše:Podle hnutí Starostové a nezávislí Penta na nějaké Vodochody kašle - letiště totiž bude v Letňanech.
Nepodporujeme:
Výstavbu druhé přistávací dráhy na Letišti Václava Havla, která je ještě blíž k centru města a městské zástavbě než ta stávající. Vysvětlení: Vedení Letiště Václava Havla argumentuje snížením zátěže hlavní přistávací dráhy. Kapacita letiště však dnes bohatě stačí na odbavení 10 tisíc pasažérů denně, jejichž počet poslední léta stagnuje. Počet letadel dokonce klesá, jen jsou vytíženější. V Letňanech připravuje Penta projekt druhého pražského letiště pro nízkonákladové lety s kapacitou cca 3, 5 tisíce pasažérů denně. Praha 6 nechce být překladištěm velkých dopravních letadel ani mezizastávkou obřích letadel a letů z Asie.
tempranilo píše:HighFlyer píše:1) Do jakych desitnaci by letal?
2) Jakou by mel flotilu (typ letadel, pocet letadel)?
3) Jakym zpusobem by konkuroval Ryanairu (v BTS) a Wizzairu (KSC + TAT)?
4) Jakym zpusobem by konkuroval velkemu mnozstvi lowcost a full-service aerolinek, ktere nabizeji opravdu mnoho spojeni z letiste Schwechat, ktere je 40min od Bratislavy?
5) Jakym zpusobem by konkuroval sitovym aerolinkam (OS, OK), ktere obsluhuji trhy v KSC a BTS?
6) Pokud by investice do domaciho dopravce nebyla z verejnych zdroju, tak predpokladam, ze ze soukromych. Jak znamo, soukromi investori striktne sleduji navratnost. Jaka by byla navratnost investice do vzniku domaciho dopravce na Slovensku?
V tomto vlákně je to dost OT...
romul píše:flyingblue píše:Mozna se dozijeme rozorani 22/4 a paralelni draha bude travnata.
Pak tedy Vodochody už vůbec nepotřebujeme, páč máme ve spádové oblasti Metropole Letňany a Točnou A problém je vyřešen...
Petr31 píše:1) Zmíněné články mi přijdou přínosné na rozdíl od bludů, které šíří masmédia.
2) Protože jsem už párkrát něco v životě taky sepsal, tak ocěňuji, kolik času to autorovi muselo dát.
3) Samozřejmě autor automaticky nepočítá, že s ním budou všichni souhlasit, nicméně diskuse má být věcná.Můj dojem je, že HighFlyer a prodejce se chovají jak malí kluci, kterým někdo šlápl na bábovičku...
PS:Laskavě žádám prodejce aby mi objasnil, kdo tam koho zostudil.Nevšiml jsem si toho DĚKUJI!