Vodochody
Re: Vodochody
Chápu, že pro mnohé low-cost cestovatele, je představa LC letiště u Prahy lákavá. Jenže jejich styl cestování, letět tam, kam je to zrovna nejlevnější, neuživí ani letiště ani aerolinky.
Já prostě nevidím ty cestující ani nové linky. Čechů pracujících v zahraničí, je oproti jiným východoevropským zemím relativně málo, tady asi potenciál nebude. Obráceně by připadala v úvahu linka na Ukrajinu, ale tam asi nebude dostatečně bonitní gastarbeiterská klientela.
Při sledování vzniku a zániku linek na PRG nevidím ani příliš koupáckých a turistických destinací, které by se uživily víc jak jednou týdně (možná) v sezóně. Pokrytí byznys či transfer destinací mi přijde z Prahy v pohodě, asi něco menšího chybí, ale tam pravděpodobně nebude dostatečná poptávka.
Umím si představit nějaké exotické destinace, ale to je utopie. Takže ano, kdyby se tam za nějakých geniálně výhodných podmínek přestěhoval celý TVS, k tomu Ryan a Wizz a obě by přidaly tři linky, tak to asi bude nějak fungovat. Ale asi to nebude vydělávat.
Navíc mi dopravní dostupnost na Vodochody nepřijde nikterak lepší než na Ruzyni s výjimkou obyvatel Prahy 8 a 9. A to bydlím od obou letišť přesně na druhé straně města. Naopak, do centra je zatím mnohem horší cesta z Vodochod, kde to jde fakticky jen přes Holešovice. Ano lidé z Ústí a okolí by to asi měli na Vodochody blíž, ale když uhnou přes Kralupy, tak to taky žádná hrůza není. A ano, i z pár dalších regionů by to bylo blíž na Vodochody. Ale je to klíčový prvek byznysplánu?
Politicko/byznysové hrátky pak dobře popsal tempranilo.
Já prostě nevidím ty cestující ani nové linky. Čechů pracujících v zahraničí, je oproti jiným východoevropským zemím relativně málo, tady asi potenciál nebude. Obráceně by připadala v úvahu linka na Ukrajinu, ale tam asi nebude dostatečně bonitní gastarbeiterská klientela.
Při sledování vzniku a zániku linek na PRG nevidím ani příliš koupáckých a turistických destinací, které by se uživily víc jak jednou týdně (možná) v sezóně. Pokrytí byznys či transfer destinací mi přijde z Prahy v pohodě, asi něco menšího chybí, ale tam pravděpodobně nebude dostatečná poptávka.
Umím si představit nějaké exotické destinace, ale to je utopie. Takže ano, kdyby se tam za nějakých geniálně výhodných podmínek přestěhoval celý TVS, k tomu Ryan a Wizz a obě by přidaly tři linky, tak to asi bude nějak fungovat. Ale asi to nebude vydělávat.
Navíc mi dopravní dostupnost na Vodochody nepřijde nikterak lepší než na Ruzyni s výjimkou obyvatel Prahy 8 a 9. A to bydlím od obou letišť přesně na druhé straně města. Naopak, do centra je zatím mnohem horší cesta z Vodochod, kde to jde fakticky jen přes Holešovice. Ano lidé z Ústí a okolí by to asi měli na Vodochody blíž, ale když uhnou přes Kralupy, tak to taky žádná hrůza není. A ano, i z pár dalších regionů by to bylo blíž na Vodochody. Ale je to klíčový prvek byznysplánu?
Politicko/byznysové hrátky pak dobře popsal tempranilo.
Re: Vodochody
Já pochybuji, že by se Travel Service přestěhoval na jiné letiště, když teď spolupracuje s ČSA.
Re: Vodochody
TVS s ČSA nejen spolupracuje, ale částečně je vlastní. Takže by teoreticky ČSA mohl přetáhnout na jiné letiště sebou Ovšem vzhledem k tomu, že ČSA jsou také součástí Českého Aeroholdingu společně s Ruzyní, tak tam zřejmě budou mít velmi výhodné podmínky.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
- Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Vodochody
dejavu píše:Nevím, ptám se (a podotýkám, nejsem ani fanoušek ani odpůrce Vodochod, je mi to jedno): jsou poplatky na Ruzyni hlavním problémem, aby k nám létalo víc linek? Odkud by mohly létat? Koho by do a z těch Vodochod vozili?
Jaké zásadní konkurenční prostředí by tady vzniklo?
Pokud vím, tak města v našem regionu zhruba velikosti Prahy také obvykle nemívají dvě mezinárodní letiště. Nepočítaje Berlín, kde to stejně plánují smrsknout na jedno letiště a ani Vídeň s Bratislavou.
Praha už řadu let svoje alternativní low cost letiště má, ten náš "Hahn" se nazývá Pardubice. A jaký je výsledek? Z pravidelných linek tam létají jen ruské společnosti, které mezistátní dohoda zatím nepustila přímo na trať Praha-Moskva. Otázkou je, jak to bude až se regulace (již brzy) uvolní a až se naplno projeví pokles zájmu ruských turistů o Prahu. Žádný "klasický low cost" (což je děsivá kombinace slov) se do Pardubic zatím nevydal a zjevně se k tomu ani nechystá. Je to moc daleko od Prahy, LP má dostatek volných kapacit a má tedy vůči dopravcům nastavenu velmi vstřícnou politiku. Projekt Vodochody půjde k ledu, zůstane továrním letištěm jako dnes. Naopak je to další argument pro urychlení projektu paralelní dráhy na Ruzyni.
Pentě holt bude muset dál vydělávat jen Aero a je jen dobře, že se jim v tom daří. Jen se místní budou divit tomu kraválu při testovacích letech, až se trochu víc rozjede výroba podzvukových bitevníků, párkrát jsem u toho byl - zlatý bulík po vzletu...
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 348
- Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
- Stav: Offline
Re: Vodochody
romul píše:Praha už řadu let svoje alternativní low cost letiště má, ten náš "Hahn" se nazývá Pardubice. A jaký je výsledek? Z pravidelných linek tam létají jen ruské společnosti, které mezistátní dohoda zatím nepustila přímo na trať Praha-Moskva. Otázkou je, jak to bude až se regulace (již brzy) uvolní a až se naplno projeví pokles zájmu ruských turistů o Prahu. Žádný "klasický low cost" (což je děsivá kombinace slov) se do Pardubic zatím nevydal a zjevně se k tomu ani nechystá. Je to moc daleko od Prahy, LP má dostatek volných kapacit a má tedy vůči dopravcům nastavenu velmi vstřícnou politiku. Projekt Vodochody půjde k ledu, zůstane továrním letištěm jako dnes. Naopak je to další argument pro urychlení projektu paralelní dráhy na Ruzyni.
Pentě holt bude muset dál vydělávat jen Aero a je jen dobře, že se jim v tom daří. Jen se místní budou divit tomu kraválu při testovacích letech, až se trochu víc rozjede výroba podzvukových bitevníků, párkrát jsem u toho byl - zlatý bulík po vzletu...
Penta nikdy moc nepředpokládala, že by ji letiště mělo vydělávat, byla to spekulativní investice... Co se týče PED, tak dřívejší vedení postupovalo dost podobně jako v OSR - my LC nechceme. Ale na druhou stranu třeba se teď něco změní, když mají jako nového ředitele bývalého ředitele OSR, netřeba ztrácet naději! Jen nevím, kdo těm klasickým LC klasicky zaplatí za to, aby do PED kdyžtak letěli
Ale vážně, naprosto souhlas s posledními dvěma větami tvého příspěvku.
Re: Vodochody
JackBrno píše:TVS s ČSA nejen spolupracuje, ale částečně je vlastní. Takže by teoreticky ČSA mohl přetáhnout na jiné letiště sebou
A jaký smysl by to mělo když zbytek klasických aerolinek, zejména těch se kterými ČSA codesharují lety zůstane na Ruzyni? Navíc když naděje ze vstupu Korean zdá se zůstanou navždy jen nadějemi planými, tak kapacita PRG se stane ještě víc dostatečnou než tomu je doposud.
JackBrno píše:Airbus380:
Co ti připadá zvláštního na tom, že když letiště zlevní a zkvalitní služby, že to přitáhne více dopravců s širší nabídkou letů, což zase přitáhne více cesťáků? Mě to připadá zcela logické
Tak proč tomu tak není v Brně, kde služby jsou minimálně stejně mizerné jako v Praze a nabídka letů je dlouhodobě stagnující. Pokud by to mělo fungovat vše dle nazírání světa skrze poučky učebnic ekonomie, tak by v Brně měl být nezřízený boom a rozvoj.
Odpovím za tebe: Přestože aerolinky dělají kolem poplatků mnoho povyku tak rozhodující je vždy poptávka. A ta chybí jak v Brně tak Praze.
tempranilo píše:Co se týče PED, tak dřívejší vedení postupovalo dost podobně jako v OSR - my LC nechceme.
Investoval bys do techniky, personálu infrastruktury jen abys odbavoval zákazníky-aerolinky kteří nechtějí platit a letiště fungovalo jako satelitní pro Prahu tudíž přínos pro region a město veškerý žádný? Spádová oblast 250,000 aglomerace HK-Koněpůlky to nijak nevytrhne.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 348
- Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
- Stav: Offline
Re: Vodochody
Zlin142 píše:tempranilo píše:Co se týče PED, tak dřívejší vedení postupovalo dost podobně jako v OSR - my LC nechceme.
Investoval bys do techniky, personálu infrastruktury jen abys odbavoval zákazníky-aerolinky kteří nechtějí platit a letiště fungovalo jako satelitní pro Prahu tudíž přínos pro region a město veškerý žádný? Spádová oblast 250,000 aglomerace HK-Koněpůlky to nijak nevytrhne.
Drobné upřesnění - celá poznámka k PED, ze které jsi vytáhl výše uvedenou větu, byla myšlena v nadsázce. S tebou uváděným nelze než souhlasit a já jsem se to snažil vystihnout v předposlední větě.
Re: Vodochody
dejavu píše:Navíc mi dopravní dostupnost na Vodochody nepřijde nikterak lepší než na Ruzyni s výjimkou obyvatel Prahy 8 a 9. A to bydlím od obou letišť přesně na druhé straně města. Naopak, do centra je zatím mnohem horší cesta z Vodochod, kde to jde fakticky jen přes Holešovice. Ano lidé z Ústí a okolí by to asi měli na Vodochody blíž, ale když uhnou přes Kralupy, tak to taky žádná hrůza není. A ano, i z pár dalších regionů by to bylo blíž na Vodochody. Ale je to klíčový prvek byznysplánu
Dostupnost MHD z centra je stejně blbá jak na Ruzyně tak to Vodochod (rozdíl 10 min teď z václaváku a předpokládám vznik speciálního spoje z metra na letište). Autem taky na stejně - obě u dálnice (s Blankou se situace zlepší - most a tunel na víc).
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 712
- Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
- Bydliště: LHR
- Stav: Offline
Re: Vodochody
aktuální tempranilův pohled na dění kolem letiště Vodochody:
http://dopravni-magazin.cz/letiste-vodo ... t-reality/
hodnoťte, komentujte a sdílejte - tempranilo si určitě své minuty slávy zaslouží
http://dopravni-magazin.cz/letiste-vodo ... t-reality/
hodnoťte, komentujte a sdílejte - tempranilo si určitě své minuty slávy zaslouží
Re: Vodochody
rpet píše:aktuální tempranilův pohled na dění kolem letiště Vodochody:
http://dopravni-magazin.cz/letiste-vodo ... t-reality/
hodnoťte, komentujte a sdílejte - tempranilo si určitě své minuty slávy zaslouží
Zatím koupila a pak prodala Penta letiště jednou byla by stranda kdyby se to povedlo s dalším
Re: Vodochody
rpet píše:aktuální tempranilův pohled na dění kolem letiště Vodochody:
http://dopravni-magazin.cz/letiste-vodo ... t-reality/
hodnoťte, komentujte a sdílejte - tempranilo si určitě své minuty slávy zaslouží
..nejen minuty, vřele doporučuji!
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Vodochody
Kluci jestli jsem to dobře pochopil, tak nás tímto budete zásobovat trvale?
Já jen že mi ten magazín lehce připomíná toho, o kom se nemluví (kdysi zde vystupoval pod nickem alfa). Tak mám jen takové lehtání v žaludku, zda-li z nás náhodou neděláte blbce. Na ostatních fórech jste zkusili tiež?
Pokud jsem sám, komu na těch odkazech od rpeta zde vložených přijde cosi zvláštního, tak se omlouvám v předklonu.
Já jen že mi ten magazín lehce připomíná toho, o kom se nemluví (kdysi zde vystupoval pod nickem alfa). Tak mám jen takové lehtání v žaludku, zda-li z nás náhodou neděláte blbce. Na ostatních fórech jste zkusili tiež?
Pokud jsem sám, komu na těch odkazech od rpeta zde vložených přijde cosi zvláštního, tak se omlouvám v předklonu.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 712
- Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
- Bydliště: LHR
- Stav: Offline
Re: Vodochody
urcite nejsem nick alfa, to muzu s klidnym svedomim zarucit. vsude, kde vystupuju, nebo jsem vystupoval, tak vzdy pod stejnym nickem, jako tady...
jestli planuju trvale zasobovani? nikoliv, sem jdou jen zasoby, ktere se nejak tykaji letecke tematiky a stoji za zvyrazneni - coz asi vis, protoze aktualit o letecke doprave je tam vic, ale nevidim duvod, proc je sem davat. jinak receno, zvyraznuji zde pouze clanky od tempranila, svoje nepovazuju za tak zasadni a prinosne, protoze letecke technice nerozumim tak, jako on. ja se chci venovat zeleznicni doprave, a diky tempranilovi se mi uvolnili ruce.
jina fora? nikoliv. nezkousel jsem to a ani to nemam v umyslu, reklama jede jinudy. bud ten obsah bude zajimavej a ctenari se tam budou vracet, nebo zajimavej nebude a pak to za nejakou dobu samo umre. uprimne, postavit magazin na foru airways by bylo asi hodne prostoduche...
co je na tech odkazech zvlastniho? priznam se, ze to nechapu...
jestli planuju trvale zasobovani? nikoliv, sem jdou jen zasoby, ktere se nejak tykaji letecke tematiky a stoji za zvyrazneni - coz asi vis, protoze aktualit o letecke doprave je tam vic, ale nevidim duvod, proc je sem davat. jinak receno, zvyraznuji zde pouze clanky od tempranila, svoje nepovazuju za tak zasadni a prinosne, protoze letecke technice nerozumim tak, jako on. ja se chci venovat zeleznicni doprave, a diky tempranilovi se mi uvolnili ruce.
jina fora? nikoliv. nezkousel jsem to a ani to nemam v umyslu, reklama jede jinudy. bud ten obsah bude zajimavej a ctenari se tam budou vracet, nebo zajimavej nebude a pak to za nejakou dobu samo umre. uprimne, postavit magazin na foru airways by bylo asi hodne prostoduche...
co je na tech odkazech zvlastniho? priznam se, ze to nechapu...
Naposledy upravil(a) rpet dne 07. 10. 2014, 23:33, celkem upraveno 1 x.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 712
- Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
- Bydliště: LHR
- Stav: Offline
Re: Vodochody
abys to mel ponekud jednodussi:
http://www.zelpage.cz/autor/?id=1886
to je taky moje - konec koncu, ten muj nick je tam videt docela jasne
http://www.zelpage.cz/autor/?id=1886
to je taky moje - konec koncu, ten muj nick je tam videt docela jasne
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Vodochody
OK, děkuji za upřesnění. Já chci věřit - a podtrhuji to slovo chci věřit, že to myslíte upřímně.
A co mi na DM přijde zvláštního?
Na myšlenku, že s DM není všechno tak úplně v pořádku, mě včera přivedl tento článek http://dopravni-magazin.cz/podporujme-vystavbu-vrt/, protože tam je až neuvěřitelná podobnost s tím, jehož jméno se nevyslovuje: jednočlenná redakce umístěná v západním zahraničí, která s použitím tučného fontu, vytučněných KAPITÁLEK a většího množství otazníků popř. vykřičníků "hlasitě tepe české nešvary", a to postupně přerůstá v extrémní, až trapné zoustouzení nějakých jednotlivců. To posledně jmenované jsem nalezl hned vedle, v takových zvláštních komentářích u tohoto článku: http://dopravni-magazin.cz/letiste-vodo ... t-reality/ A ty komentáře skutečně vypadají, jako že někdo prádlo nejen pral, ale pak ho i má...l, to se na mě nezlob. Kdybys nevěděl, o jakém praní mluvím, mohu vysvětlit individuálně po SZ.
Já chci věřit, že právě stojíme u zrodu nového flyertalku a že s tím prorazíš. Je ale typograficky uřvané "analyzování" nešvarů je právě to, co masovka chce číst? To rozhodne někdo jiný. Když už mám náladu pobavit se texty tohoto typu, tak je tu cibulka.net, okoun.cz a v jistém smyslu i Britské listy (též jednočlenná redakce sídlící ve VB).
A co mi na DM přijde zvláštního?
Na myšlenku, že s DM není všechno tak úplně v pořádku, mě včera přivedl tento článek http://dopravni-magazin.cz/podporujme-vystavbu-vrt/, protože tam je až neuvěřitelná podobnost s tím, jehož jméno se nevyslovuje: jednočlenná redakce umístěná v západním zahraničí, která s použitím tučného fontu, vytučněných KAPITÁLEK a většího množství otazníků popř. vykřičníků "hlasitě tepe české nešvary", a to postupně přerůstá v extrémní, až trapné zoustouzení nějakých jednotlivců. To posledně jmenované jsem nalezl hned vedle, v takových zvláštních komentářích u tohoto článku: http://dopravni-magazin.cz/letiste-vodo ... t-reality/ A ty komentáře skutečně vypadají, jako že někdo prádlo nejen pral, ale pak ho i má...l, to se na mě nezlob. Kdybys nevěděl, o jakém praní mluvím, mohu vysvětlit individuálně po SZ.
Já chci věřit, že právě stojíme u zrodu nového flyertalku a že s tím prorazíš. Je ale typograficky uřvané "analyzování" nešvarů je právě to, co masovka chce číst? To rozhodne někdo jiný. Když už mám náladu pobavit se texty tohoto typu, tak je tu cibulka.net, okoun.cz a v jistém smyslu i Britské listy (též jednočlenná redakce sídlící ve VB).