Vodochody

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3727
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod HighFlyer » 08. 10. 2014, 01:18

Sorry to spoil the party, gents, ale muj komentar na tempraniluv clanek bude ne-adorační a místy prudivě korigující.

Co musim u tempranila ocenit, je schopnost prekvapit radikalni zmenou zanru. Predchozi clanek o stavu letectvi na Slovensku a moznem vyvoji prezentuje zcela spravna fakta a velmi spravnou analyzu, aby nakonec prisel s kompletne zcestnym doporucenim (zalozit na Slovensku narodniho dopravce). K tomuto napadu, rovnajicimu se cerne dire na miliardy, se mozna nekdy vratim. Posledni clanek o Vodochodech naopak dochazi k racionalnimu a spravnemu doporuceni (Vodochody ne) na zaklade nekterych nespravnych faktu a ne uplne spravnych uvah.

Prvni chybne tvrzeni (priznacne pod mezidnadpisem "Klíčová fakta") je ve vete "Před dokončením privatizace společnosti Aero Vodochody, kdy již bylo více méně jasné, že základní hodnotou v celé transakci je právě letiště a že cílem transakce není v podstatě upadající fabrika." Pominu to, ze v te vete je jisty nepomer mezi poctem podmetu a prisudku, a jenom poukazu na fakt, ze fabrice se dari primo skvele. Lonsky zisk byl pres pul miliardy (pri obratu 3,9 mld.), letos ma byt jeste o tretinu vyssi. Kumulovany zisk v letech 2007-2013 je 2,3 mld. Kc a na konci letosniho roku se zaokrouhli na 3 mld., coz je +/- castka, kterou Penta za Aero zaplatila v privatizaci (presne 2,91 mld. Kc). Penta je tedy v pripade fabriky uz ted na svem a tu fabriku jeste v budoucnu proda za sumu rovnajici se nekolikanasobku zisku (= za nekolik miliard korun). Zisky z transakce s pozemky na Ruzyni (opet v radu miliard), ktere uvadi tempranilo, k tomu muzeme pripocitavat, ale ani nemusime. Penta je ve velmi komfortni situaci, kdy si fabrika sama na sebe vydelala (a v budoucnu vydela jeste mnohem vic). Tim padem je Penta vlastnikem letiste v podstate zadarmo a muze s nim zachazet jako s hrackou. Jakykoli budouci zisk (z budouciho provozu letiste nebo jeho prodeje) budou pro Pentu jenom penize navic. A pokud letiste nebude zprovozneno, tak se u Penty vubec nic nedeje (vlastni ho de facto zadarmo a zadne zasadni investice do nej zatim nevlozila).

Dalsi formulace, ktera zaujme, je: " Vzhledem k minimálním počtům cestujících, kteří dnes v Praze přestupují, je možné odhadnout, že objem cestujících, kteří z Prahy odlétají, je zhruba 5,8 miliónu. A to je důležité, protože pouze odlétávající cestující je cestující, ze kterého má letiště přímý výnos – letištní taxu, ale i výnosy nepřímé – z obratu za nákupy v obchodech či restauracích. Cestující, kteří pouze přiletí, jsou sice číslem statistiky letiště, ale z hlediska výnosu je jejich podíl prakticky nulový." (Posledni vetu tempranilo ve svem clanku napsal tucnym pismem, takze jsem ji s laskavym dovolenim autora vytucnil taktez zde.) Pasaz jsem si cetl opakovane v nadeji, ze se jedna jen o nesikovnou formulaci autora, ale nemohu se ubranit dojmu, ze autor je neznaly toho, jak se v letectvi scitaji hornici (tak, aby se nehromadili). Jeden cestujici je ve statistikach zapocitan za dva, bez ohledu na to, jestli cestu zacina a konci v Praze (tedy napr. PRG-LHR-PRG) nebo jinde (LHR-PRG-LHR). Pak je tady to velmi (ale opravdu velmi) male, az mizive procento cestujicich, kteri leti opravdu jen jednim smerem (opacnym smerem se prepravi jinym dopravnim prostredkem nebo treba leti trojuhelnik LHR-VIE-PRG-LHR), ale toto procento je v celem objemu temer bezvyznamne. Kazdopadne tempranilova predstava, ze 5,8 mil. cestujicich lesisti PRG vydelava (protoze odletaji) a dalsich 5,8 mil. je bezvyznamnych ("cestující, kteří pouze přiletí, jsou sice číslem statistiky letiště, ale z hlediska výnosu je jejich podíl prakticky nulový") by ustepacneho komentatora primnela napsat sžíravě sakrastickou poznamku na tema hromadicich se horniku, ale ja se toho protentokrat zdrzim.

A jenom pro uplnost, pokud mel tempranilo na mysli pomer cestujicich, jejichz cesta zacina a konci v Praze (outgoing) k cestujicim, jejichz cesta zacina a konci jinde (incoming), tak ten pomer je uplne, ale uuuuplne jiny nez 5,8 ku 5,8. (A je zaroven temer irelevantni vuci ekonomickym vysledkum letiste PRG).

Dopravni magazin jsem dosud necetl (ani jsem si nebyl vedom jeho existence) a do budoucna si tedy delam zaver, ze jeho cteni rozhodne neplanuji, pokud obsahuje clanky, ktere vychazeji z nespravnych faktu (i kdyz dochazeji ke spravnym zaverum) nebo naopak ze spravnych faktu dovedou vyvodit doporuceni, ktera jsou uplne mimo ekonomickou realitu a jsou receptem na miliardove fiasko (zalozeni narodniho dopravce na Slovensku).


prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4068
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: prodejna
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod prodejce » 08. 10. 2014, 01:39

HighFlyer píše:Dalsi formulace, ktera zaujme, je: ". A to je důležité, protože pouze odlétávající cestující je cestující, ze kterého má letiště přímý výnos – letištní taxu, ale i výnosy nepřímé – z obratu za nákupy v obchodech či restauracích. Cestující, kteří pouze přiletí, jsou sice číslem statistiky letiště, ale z hlediska výnosu je jejich podíl prakticky nulový." (Posledni vetu tempranilo ve svem clanku napsal tucnym pismem, takze jsem ji s laskavym dovolenim autora vytucnil taktez zde.)

Tak když už se to začalo pitvat (taky jsem tu větu četl dvakrát), tak jenom připomenu, že transferová taxa pro cestující na přestupu v PRG je 212,- Kč.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3727
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod HighFlyer » 08. 10. 2014, 01:49

prodejce píše:Tak když už se to začalo pitvat (taky jsem tu větu četl dvakrát), tak jenom připomenu, že transferová taxa pro cestující na přestupu v PRG je 212,- Kč.

...a kdyz uz pitvame, tak transferovych cestujicich je v PRG dneska mene nez 5%. Pred 10ti lety to bylo 30%. (Kdyby se nekdo chtel vratit k mym cca 5 let starym prispevkum na tema dlouhodoba ne/udrzitelnost sitoveho modelu v PRG, tak mu v tom nebudu branit, ale netrvam na tom.)

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod tempranilo » 08. 10. 2014, 08:28

HighFlyer píše:Predchozi clanek[/url] o stavu letectvi na Slovensku a moznem vyvoji prezentuje zcela spravna fakta a velmi spravnou analyzu, aby nakonec prisel s kompletne zcestnym doporucenim (zalozit na Slovensku narodniho dopravce).

Mohl bych odkázat na jiné příspěvky přesně na toto téma, navíc toto bylo jedno z více doporučení uvedených v textu, ale dobrá, ještě jednou. O založení národního dopravce tam nepíši, řeč je o domácím dopravci, tj. dopravci, který by měl na Slovensku základnu. A že považuji takový stav za vhodný, to vychází ze dvou jednoduchých důvodů - 1) závislost na cizích dopravcích je pro stát a jeho ekonomiku nevýhodná a 2) pro rozvoj a správné fungování celého sektoru civilního letectví (všech jeho částí) je třeba, aby v rámci sektoru fungovaly všechny složky. Nikde ale netvrdím, že takový projekt musí být financován (jen a pouze) z veřejných peněz nebo že by se měla vytvářet old fashioned carrier v modelu 80tých let. Je jistě možné diskutovat o formách, modelech a dalších detailech, ale v každém případě je minimálně diskuse na toto téma na místě.
HighFlyer píše:Prvni chybne tvrzeni (priznacne pod mezidnadpisem "Klíčová fakta") je ve vete "Před dokončením privatizace společnosti Aero Vodochody, kdy již bylo více méně jasné, že základní hodnotou v celé transakci je právě letiště a že cílem transakce není v podstatě upadající fabrika."

Věřím, že informační zdroje, které jsem používal, nejsou zcela mimo a tak v letech 2005 byla ztráta cca 1,4 mld Kč, v roce 2006 ztráta cca 1 mld Kč, navíc došlo k odchodu strategického partnera (Boeing). Pokud toto není upadající fabrika, tak nevím.... Vývoj po privatizaci je jistě pozitivní a nikterak ho nezpochybňuji, ale vzhledem k tomu, že bylo letiště od továrny odděleno, tak jsem neviděl potřebu, proč to zmiňovat.
HighFlyer píše:Pasaz jsem si cetl opakovane v nadeji, ze se jedna jen o nesikovnou formulaci autora, ale nemohu se ubranit dojmu, ze autor je neznaly toho, jak se v letectvi scitaji hornici (tak, aby se nehromadili). Jeden cestujici je ve statistikach zapocitan za dva, bez ohledu na to, jestli cestu zacina a konci v Praze (tedy napr. PRG-LHR-PRG) nebo jinde (LHR-PRG-LHR). Pak je tady to velmi (ale opravdu velmi) male, az mizive procento cestujicich, kteri leti opravdu jen jednim smerem (opacnym smerem se prepravi jinym dopravnim prostredkem nebo treba leti trojuhelnik LHR-VIE-PRG-LHR), ale toto procento je v celem objemu temer bezvyznamne. Kazdopadne tempranilova predstava, ze 5,8 mil. cestujicich lesisti PRG vydelava (protoze odletaji) a dalsich 5,8 mil. je bezvyznamnych ("cestující, kteří pouze přiletí, jsou sice číslem statistiky letiště, ale z hlediska výnosu je jejich podíl prakticky nulový") by ustepacneho komentatora primnela napsat sžíravě sakrastickou poznamku na tema hromadicich se horniku, ale ja se toho protentokrat zdrzim.

A jenom pro uplnost, pokud mel tempranilo na mysli pomer cestujicich, jejichz cesta zacina a konci v Praze (outgoing) k cestujicim, jejichz cesta zacina a konci jinde (incoming), tak ten pomer je uplne, ale uuuuplne jiny nez 5,8 ku 5,8. (A je zaroven temer irelevantni vuci ekonomickym vysledkum letiste PRG).

Přiznám se, že ač jsem komentář četl rovněž několikrát, tak ne zcela chápu, co jím chce autor říci...(kromě toho, že autor zná Cimrmana). Ubezpečuji tě, že pochopitelně vím, jak se počítají cestující na letištích, já jen říkám, že z hlediska výnosů pro letiště je zásadní, kolik cestující odlétá z dané destinace, protože ti platí letištní taxu. A jestliže PRG vykazuje někde mezi 11 - 12 miliónů cestujících ročně, tak počet plnou odletovou taxu platících se pohybuje někde mezi 5,4 - 5,8 miliónem cestujících. Vše ostatní je zcela irelevatní - ti co přilétají, jsou pochopitelně započítáni do celkových výkonů letiště stejně jako ti, co tranzitují a navíc platí tranzitní taxu, ovšem význam tranzitních pax je vzhledem k marginálnímu podílu minimální.
HighFlyer píše:Dopravni magazin jsem dosud necetl (ani jsem si nebyl vedom jeho existence) a do budoucna si tedy delam zaver, ze jeho cteni rozhodne neplanuji, pokud obsahuje clanky, ktere vychazeji z nespravnych faktu (i kdyz dochazeji ke spravnym zaverum) nebo naopak ze spravnych faktu dovedou vyvodit doporuceni, ktera jsou uplne mimo ekonomickou realitu a jsou receptem na miliardove fiasko (zalozeni narodniho dopravce na Slovensku).

To je jistě tvé svobodné rozhodnutí, byť zjevně na základě nepochopení čteného textu.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3727
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod HighFlyer » 08. 10. 2014, 11:18

tempranilo píše:v každém případě je minimálně diskuse na toto téma na místě

Dobre, pojdme tedy diskutovat:

tempranilo píše:Mohl bych odkázat na jiné příspěvky přesně na toto téma, navíc toto bylo jedno z více doporučení uvedených v textu, ale dobrá, ještě jednou. O založení národního dopravce tam nepíši, řeč je o domácím dopravci, tj. dopravci, který by měl na Slovensku základnu.

Prosim tedy o argumenty na tema domaciho dopravce na Slovensku:
1) Do jakych desitnaci by letal?
2) Jakou by mel flotilu (typ letadel, pocet letadel)?
3) Jakym zpusobem by konkuroval Ryanairu (v BTS) a Wizzairu (KSC + TAT)?
4) Jakym zpusobem by konkuroval velkemu mnozstvi lowcost a full-service aerolinek, ktere nabizeji opravdu mnoho spojeni z letiste Schwechat, ktere je 40min od Bratislavy?
5) Jakym zpusobem by konkuroval sitovym aerolinkam (OS, OK), ktere obsluhuji trhy v KSC a BTS?
Otazky 3-5 lze shrnout do jedne: Kde v tomto relativne vysoce konkurencnim prostredi vidis misto pro domaciho dopravce?
6) Pokud by investice do domaciho dopravce nebyla z verejnych zdroju, tak predpokladam, ze ze soukromych. Jak znamo, soukromi investori striktne sleduji navratnost. Jaka by byla navratnost investice do vzniku domaciho dopravce na Slovensku?


tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod tempranilo » 08. 10. 2014, 11:43

HighFlyer píše:
tempranilo píše:v každém případě je minimálně diskuse na toto téma na místě

Dobre, pojdme tedy diskutovat:

tempranilo píše:Mohl bych odkázat na jiné příspěvky přesně na toto téma, navíc toto bylo jedno z více doporučení uvedených v textu, ale dobrá, ještě jednou. O založení národního dopravce tam nepíši, řeč je o domácím dopravci, tj. dopravci, který by měl na Slovensku základnu.

Prosim tedy o argumenty na tema domaciho dopravce na Slovensku:
1) Do jakych desitnaci by letal?
2) Jakou by mel flotilu (typ letadel, pocet letadel)?
3) Jakym zpusobem by konkuroval Ryanairu (v BTS) a Wizzairu (KSC + TAT)?
4) Jakym zpusobem by konkuroval velkemu mnozstvi lowcost a full-service aerolinek, ktere nabizeji opravdu mnoho spojeni z letiste Schwechat, ktere je 40min od Bratislavy?
5) Jakym zpusobem by konkuroval sitovym aerolinkam (OS, OK), ktere obsluhuji trhy v KSC a BTS?
Otazky 3-5 lze shrnout do jedne: Kde v tomto relativne vysoce konkurencnim prostredi vidis misto pro domaciho dopravce?
6) Pokud by investice do domaciho dopravce nebyla z verejnych zdroju, tak predpokladam, ze ze soukromych. Jak znamo, soukromi investori striktne sleduji navratnost. Jaka by byla navratnost investice do vzniku domaciho dopravce na Slovensku?

V tomto vlákně je to dost OT...

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4068
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: prodejna
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod prodejce » 08. 10. 2014, 12:48

tempranilo píše: Ubezpečuji tě, že pochopitelně vím, jak se počítají cestující na letištích, já jen říkám, že z hlediska výnosů pro letiště je zásadní, kolik cestující odlétá z dané destinace, protože ti platí letištní taxu. A jestliže PRG vykazuje někde mezi 11 - 12 miliónů cestujících ročně, tak počet plnou odletovou taxu platících se pohybuje někde mezi 5,4 - 5,8 miliónem cestujících. Vše ostatní je zcela irelevatní - ti co přilétají, jsou pochopitelně započítáni do celkových výkonů letiště stejně jako ti, co tranzitují a navíc platí tranzitní taxu, ovšem význam tranzitních pax je vzhledem k marginálnímu podílu minimální.


Tak moment, teď už se v tom taky ztrácím - čtu to správně tak, že teoreticky ideální stav na letišti v PRG by byl 12 milionů cestujících na odletu a 0 na příletu?

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 671
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod rpet » 08. 10. 2014, 13:20

prodejce píše:OK, děkuji za upřesnění. Já chci věřit - a podtrhuji to slovo chci věřit, že to myslíte upřímně.

A co mi na DM přijde zvláštního?

Na myšlenku, že s DM není všechno tak úplně v pořádku, mě včera přivedl tento článek http://dopravni-magazin.cz/podporujme-vystavbu-vrt/, protože tam je až neuvěřitelná podobnost s tím, jehož jméno se nevyslovuje: jednočlenná redakce umístěná v západním zahraničí, která s použitím tučného fontu, vytučněných KAPITÁLEK a většího množství otazníků popř. vykřičníků "hlasitě tepe české nešvary", a to postupně přerůstá v extrémní, až trapné zoustouzení nějakých jednotlivců. To posledně jmenované jsem nalezl hned vedle, v takových zvláštních komentářích u tohoto článku: http://dopravni-magazin.cz/letiste-vodo ... t-reality/ A ty komentáře skutečně vypadají, jako že někdo prádlo nejen pral, ale pak ho i má...l, to se na mě nezlob. Kdybys nevěděl, o jakém praní mluvím, mohu vysvětlit individuálně po SZ.

chci věřit, že právě stojíme u zrodu nového flyertalku a že s tím prorazíš. Je ale typograficky uřvané "analyzování" nešvarů je právě to, co masovka chce číst? To rozhodne někdo jiný. Když už mám náladu pobavit se texty tohoto typu, tak je tu cibulka.net, okoun.cz a v jistém smyslu i Britské listy (též jednočlenná redakce sídlící ve VB).


redakce je jednočlenná a nevidím důvod, proč bych to měl tajit. a stejně tak nevidím důvod, proč by to mělo být "echt" špatně. na jednu stranu stranu jste schopni výčítat Honzovi Sůrovi jeho přítomnost v mnohočlenné redakci, následně se vám nelíbí redakce jednočelnná (obecně řečeno...). nechápu. přáli by jste si "jeden a půl" člennou redakci? nebo spíše: jaký je onen počet členů redakce, kdy začínáš vnímat, že je to správně?

to, že vydavatelská firma sídlí v UK, na tom nevidím nic špatného - naopak, má to jisté právní výhody. navíc v UK žiju a většina z vás to ví, takže o jaké překvapení se vlastně jedná?

faktem je, že VRT se na DM bude objevovat často a je k tomu důvod. k pochopení souvislostí doporučuji nejprve články v českých médiích a na webech příznivců VRT, pak můžeme skrze PM diskutovat do aleluja...

proč DM vznikl? protože jsem u želpage neviděl ochotu se modernizovat. ŽP má na české poměry velice solidní autorský tým a na české poměry neuvěřitelně silnou čtenářskou základnu, ale - bohužel - nevyhovující vizuální podobu. nemluvě o tom, že psát článek v HTML kódu (ano, redaktoři ŽP nemohou používat editor textu, zapisují přímo do HTML...) mě prostě přestalo bavit - v případě mých článků to mnohdy znamenalo ztratit den, dva. a to je u práce zdarma i na mě dost velký luxus. nabízel jsem šéfům ŽP, že koupím profi redakční systém, ale bylo mi řečeno, že změny vzhledu, ani systému prostě nelze udělat, neboť by se narušila konzistence databáze a pod., neboť jejich RS je kódován v PHP na zakázku a prostě to nejde. tak jsem si řekl, že založím něco, co měnit půjde...

navíc jsem si všiml, že neexistuje magazín v české mutaci, který dával prostor všem druhům dopravy. takže proč to nezkusit?

to, že je DM v tuto chvíli názorově nevyvážený, je logické. nejsou autoři, došli. a na skladě k okamžité dodávce nové nemají. co s tím?

a pořád nechápu tu výtku na někoho, kdo sedí v zahraničí, a nesmí se o něm mluvit - co to má co společného se mnou? tempranila do toho netahej, ten se k tomu přimotal vlastně zcela náhodně, DM je můj nápad a moje realizace, takže to směřuj na mě, prosím...

zjednodušeně: v tuhle chvíli je DM one-man show. když pominu aktuality, pak ano, moje komentáře mají silně subjektivní názor. pokud dojde k tomu, že pro DM budou psát i jiní autoři, pak i oni mohou psát v subjektivní rovině - nevadí mi to, názorová pestrost může být paradoxně více užitečná, než předem deklarovaná nezávislost. to, že žiju v zahraničí může být vnímáno zvláštně, ale nevidím důvod zakládat s.r.o. v ČR a komplikovat si tak život jen proto, aby měl prodejce z airways lepší pocit...

snad to na vysvětlenou stačí. pokud máš více dotazů, pak PM bude určitě lepší, na tom se shodneme.

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 671
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod rpet » 08. 10. 2014, 13:36

prodejce píše:...a to postupně přerůstá v extrémní, až trapné zoustouzení nějakých jednotlivců. To posledně jmenované jsem nalezl hned vedle, v takových zvláštních komentářích u tohoto článku: http://dopravni-magazin.cz/letiste-vodo ... t-reality/ A ty komentáře skutečně vypadají, jako že někdo prádlo nejen pral, ale pak ho i má...


tohle fakt nechápu. kde tam kdo koho zostudil? jsou tam tři komentáře, Petr31, tempranilo a já. nikde tam nikoho nezostudil, nic tam nevidím. takže? kam to směřuje? praní špinavého prádla skrze veřejnost nemám ve zvyku. prostě fakt netuším, o čem je řeč a na co narážíš...

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 671
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod rpet » 08. 10. 2014, 13:49

HighFlyer píše:Dopravni magazin jsem dosud necetl (ani jsem si nebyl vedom jeho existence) a do budoucna si tedy delam zaver, ze jeho cteni rozhodne neplanuji, pokud obsahuje clanky, ktere vychazeji z nespravnych faktu (i kdyz dochazeji ke spravnym zaverum) nebo naopak ze spravnych faktu dovedou vyvodit doporuceni, ktera jsou uplne mimo ekonomickou realitu a jsou receptem na miliardove fiasko (zalozeni narodniho dopravce na Slovensku).


Já jsem, High Flyere, ten, kdo to pustil ven. proto ti vysvětlím, proč to šlo ven tak, jak to šlo.

Úmyslem DM je postavit obsah na názorové různorodosti s důrazem na jedinou věc: každý autor, který na DM cokoliv napíše, si musí umět odargumentovat svoje názory a musí umět si obhájit fakta v článku obsažené. v tom se DM liší, a bude lišit i nadále.

Nehodlám stavět DM na bázi "kolektivní viny" nebo "kolektivního úspěchu". Nikdy se nestane, abych autorovi vyhodil článek z fronty jen proto, že High Flyer z airways má na danou problematiku jiný názor a ten považuje za jediný správný. K tomu tedy vážně NIKDY nedojde. pokud budou mít čtenáři pocit, že je v tom něco špatně, nechť se do autora (a teď myslím kohokoliv, nejde o konkrétní cílení...) obují v diskusi a dají mu to sežrat. Je na něm, jak si svůj článek a věci v něm obsažené obhájí. já osobně se v tom budu angažovat jen tehdy, pokud se na DM diskuse zvrtne do roviny urážek.

jinak mi přijde velmi vtipné, že si nebyl schopen svoje námitky ventilovat tam, kde by to mělo logicky být (tedy v diskusi pod oním článkem...), protože DM číst nechceš a nebudeš, ale ohnivě diskutuješ o tomtéž na airways fóru... zajímavý poznatek. asi nejsi takový "hrdina" s vlastním názorem, jak to občas vypadá.

z mojí strany k tomuto vše.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1108
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod Petr31 » 08. 10. 2014, 13:58

rpet píše:
prodejce píše:...a to postupně přerůstá v extrémní, až trapné zoustouzení nějakých jednotlivců. To posledně jmenované jsem nalezl hned vedle, v takových zvláštních komentářích u tohoto článku: http://dopravni-magazin.cz/letiste-vodo ... t-reality/ A ty komentáře skutečně vypadají, jako že někdo prádlo nejen pral, ale pak ho i má...


tohle fakt nechápu. kde tam kdo koho zostudil? jsou tam tři komentáře, Petr31, tempranilo a já. nikde tam nikoho nezostudil, nic tam nevidím. takže? kam to směřuje? praní špinavého prádla skrze veřejnost nemám ve zvyku. prostě fakt netuším, o čem je řeč a na co narážíš...


..jako přispěvatel do diskuse v DM se též cítím povolán se vyjádřit.
1) Zmíněné články mi přijdou přínosné na rozdíl od bludů, které šíří masmédia.
2) Protože jsem už párkrát něco v životě taky sepsal, tak ocěňuji, kolik času to autorovi muselo dát.
3) Samozřejmě autor automaticky nepočítá, že s ním budou všichni souhlasit, nicméně diskuse má být věcná.Můj dojem je, že HighFlyer a prodejce se chovají jak malí kluci, kterým někdo šlápl na bábovičku.Někdo jiný si totiž dovolil napsat něco, co má hlavu a patu.Takže začneme spekulovat, kdo za tím, stojí, proč, jestli není nijak motivován...případně autorovi podsuneme něco, co neřekl.
4) Z autorů DM neznám nikoho, asi se těžko v životě potkáme, ale přeju jim hodně zdaru a dokud budou zajímavě psát, rád si to přečtu a budu-li mít čím přispět, rád přispěji do diskuse.

PS:Laskavě žádám prodejce aby mi objasnil, kdo tam koho zostudil.Nevšiml jsem si toho DĚKUJI!

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod tempranilo » 08. 10. 2014, 14:04

prodejce píše:
tempranilo píše: Ubezpečuji tě, že pochopitelně vím, jak se počítají cestující na letištích, já jen říkám, že z hlediska výnosů pro letiště je zásadní, kolik cestující odlétá z dané destinace, protože ti platí letištní taxu. A jestliže PRG vykazuje někde mezi 11 - 12 miliónů cestujících ročně, tak počet plnou odletovou taxu platících se pohybuje někde mezi 5,4 - 5,8 miliónem cestujících. Vše ostatní je zcela irelevatní - ti co přilétají, jsou pochopitelně započítáni do celkových výkonů letiště stejně jako ti, co tranzitují a navíc platí tranzitní taxu, ovšem význam tranzitních pax je vzhledem k marginálnímu podílu minimální.


Tak moment, teď už se v tom taky ztrácím - čtu to správně tak, že teoreticky ideální stav na letišti v PRG by byl 12 milionů cestujících na odletu a 0 na příletu?

Z ekonomického hlediska ano :D. Ale vážně, cestující na příletu žádnou taxu neplatí a proto přínos příletového cestujícího je z ekonomického hlediska nulový (a ano, dá se předpokládat, že pokud někdo přiletí, tak bude i odlétat, ale není to 1:1; cestující, který z PRG neodletěl nebo neodletí např. pouze AMS-PRG, tak má "použití" letiště na přiletu zadarmo, byť určité služby čerpá). Ale jde o to a to jsem chtěl ve svém příspěvku na DM vyzdvihnout, že objem poptávky po letecké dopravě pro odlet z Prahy je v současné době někde kolem 6 miliónů cestujících a již pár let je konstatní.

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod romul » 08. 10. 2014, 14:28

tempranilo píše:Z ekonomického hlediska ano :D. Ale vážně, cestující na příletu žádnou taxu neplatí a proto přínos příletového cestujícího je z ekonomického hlediska nulový (a ano, dá se předpokládat, že pokud někdo přiletí, tak bude i odlétat, ale není to 1:1; cestující, který z PRG neodletěl nebo neodletí např. pouze AMS-PRG, tak má "použití" letiště na přiletu zadarmo, byť určité služby čerpá).


To je hodně zjednodušující pohled. Příletový cestující sice neplatí letištní poplatky (ačkoliv čerpá související služby letiště), nicméně druhotný ekonomický efekt je v tom, že platí za služby jiným poskytovatelům (směnárny, autopůjčovny, taxislužby apod.), kteří odvádějí letišti nájemné popř. procenta z tržeb...

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod dider » 08. 10. 2014, 14:52

Mě se ten nápad s DM docela líbí, ale na druhé straně 100% souhlas s tím co napsal HF. Možná není potřeba tolik "šokovat" ale spíš přinášet ověřená fakta.

K tématu Vodochod - myslím, že v tuhle chvíli je jasné, že druhé letiště pro pravidelný provoz nebude a tedy EIA bude poupravena o nějakou podmínku omezujíci provoz (počet letů, váha letadel). LKPR přináší do státní kapsy cca 1mld ročně a vznik konkurence by tenhle příjem pravděpodobně dost razantně omezil. Předopkládám, že LKPR má i solidní dluhovou záťež a je tak solidní klient mnoha spřátelených bank. A neni nikoho zájmem, aby to tak nebylo nadále. Praha další letiště nebo dráhu nepotřebuje a pokavaď nepřijde nějaká zázračná populační exploze, nebude potřeba nic stavět několik desetiletí. Samozřejmě za předpokladu, že na LKPR v budoucnu nevznikne nějaký super úspěšný síťový dopravce.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5167
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Vodochody

Příspěvekod flyingblue » 08. 10. 2014, 15:17

dider píše:Praha další letiště nebo dráhu nepotřebuje a pokavaď nepřijde nějaká zázračná populační exploze, nebude potřeba nic stavět několik desetiletí. Samozřejmě za předpokladu, že na LKPR v budoucnu nevznikne nějaký super úspěšný síťový dopravce.


Pozor, soucasny sef CAH si mysli, ze LKPR paralelni drahu potrebuje, ale treba by mohla byt kratsi (pry aby nebylo potreba tolik pozemku - ktere uz byly vykoupeny) :-)

Mozna se dozijeme rozorani 22/4 a paralelni draha bude travnata.



Zpět na “Ostatní česká letiště”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 2 hosti