Stránka 21 z 24

Re: Vodochody

Napsal: 08. 10. 2014, 15:44
od romul
flyingblue píše:Mozna se dozijeme rozorani 22/4 a paralelni draha bude travnata.


Pak tedy Vodochody už vůbec nepotřebujeme, páč máme ve spádové oblasti Metropole Letňany a Točnou :-) A problém je vyřešen...

Re: Vodochody

Napsal: 08. 10. 2014, 16:26
od dider
flyingblue píše:
dider píše:Praha další letiště nebo dráhu nepotřebuje a pokavaď nepřijde nějaká zázračná populační exploze, nebude potřeba nic stavět několik desetiletí. Samozřejmě za předpokladu, že na LKPR v budoucnu nevznikne nějaký super úspěšný síťový dopravce.


Pozor, soucasny sef CAH si mysli, ze LKPR paralelni drahu potrebuje, ale treba by mohla byt kratsi (pry aby nebylo potreba tolik pozemku - ktere uz byly vykoupeny) :-)

Mozna se dozijeme rozorani 22/4 a paralelni draha bude travnata.


njn :)

no kéž by fascinace aparátčíků paralelní dráhou nahradila fascinace lepším spojením centra s letištěm :?

Re: Vodochody

Napsal: 08. 10. 2014, 16:53
od JackBrno
Však Dluhoslav Sobotka už prohlásil, že prioritou celé republiky je železniční spojení z centra na Ruzyň :D

Re: Vodochody

Napsal: 08. 10. 2014, 16:59
od dider
Tak to jo! To se nejspíš brzo kopne do země :D

Re: Vodochody

Napsal: 08. 10. 2014, 17:11
od kuba.biker
Podle hnutí Starostové a nezávislí Penta na nějaké Vodochody kašle - letiště totiž bude v Letňanech. :clap: :crazy:

Nepodporujeme:
Výstavbu druhé přistávací dráhy na Letišti Václava Havla, která je ještě blíž k centru města a městské zástavbě než ta stávající. Vysvětlení: Vedení Letiště Václava Havla argumentuje snížením zátěže hlavní přistávací dráhy. Kapacita letiště však dnes bohatě stačí na odbavení 10 tisíc pasažérů denně, jejichž počet poslední léta stagnuje. Počet letadel dokonce klesá, jen jsou vytíženější. V Letňanech připravuje Penta projekt druhého pražského letiště pro nízkonákladové lety s kapacitou cca 3, 5 tisíce pasažérů denně. Praha 6 nechce být překladištěm velkých dopravních letadel ani mezizastávkou obřích letadel a letů z Asie.

Re: Vodochody

Napsal: 08. 10. 2014, 17:22
od prodejce
Obrázek

Re: Vodochody

Napsal: 08. 10. 2014, 18:20
od tempranilo
romul píše:
tempranilo píše:Z ekonomického hlediska ano :D. Ale vážně, cestující na příletu žádnou taxu neplatí a proto přínos příletového cestujícího je z ekonomického hlediska nulový (a ano, dá se předpokládat, že pokud někdo přiletí, tak bude i odlétat, ale není to 1:1; cestující, který z PRG neodletěl nebo neodletí např. pouze AMS-PRG, tak má "použití" letiště na přiletu zadarmo, byť určité služby čerpá).


To je hodně zjednodušující pohled. Příletový cestující sice neplatí letištní poplatky (ačkoliv čerpá související služby letiště), nicméně druhotný ekonomický efekt je v tom, že platí za služby jiným poskytovatelům (směnárny, autopůjčovny, taxislužby apod.), kteří odvádějí letišti nájemné popř. procenta z tržeb...

Ale jistě, to je pravda, na druhou stranu, kolik takových reálně je a hlavně, jaký z toho letiště má výnos? Ve srovnání s odletovou taxou a útratou odlétavajícího cestujícího je to minimum...

Re: Vodochody

Napsal: 08. 10. 2014, 18:35
od prodejce
Zkus to spíš brát tak, že "výnos letiště" z každého cestujícího na příletu je jeden cestující na odletu (co potom zaplatí taxu a odvede za sebe obratové nájemné z duty free).

Re: Vodochody

Napsal: 08. 10. 2014, 19:01
od prodejce
rpet píše:redakce je jednočlenná a nevidím důvod, proč bych to měl tajit. a stejně tak nevidím důvod, proč by to mělo být "echt" špatně. na jednu stranu stranu jste schopni výčítat Honzovi Sůrovi jeho přítomnost v mnohočlenné redakci...

to, že vydavatelská firma sídlí v UK, na tom nevidím nic špatného - naopak, má to jisté právní výhody ... navíc v UK žiju a většina z vás to ví, takže o jaké překvapení se vlastně jedná?

.. a pořád nechápu tu výtku na někoho, kdo sedí v zahraničí, a nesmí se o něm mluvit - co to má co společného se mnou?

rpete, co to má společného s tebou ještě dovysvětlím v SZ. Rozhodně není a priori špatně že jsi jednočlenná redakce, i když pod tímto pojmem se většinou rozumí dva a více redaktorů na jednom pracovišti. Upozorňuji na to jen z toho jediného důvodu, že již existuje jiný web, který je organizačně i rétorikou tepání nešvarů velmi podobný DM a tento web, jehož jméno odmítám vyslovit, se zrovna moc neproslavil. Zbytek po SZ.

Re: Vodochody

Napsal: 08. 10. 2014, 19:40
od tempranilo
prodejce píše:Zkus to spíš brát tak, že "výnos letiště" z každého cestujícího na příletu je jeden cestující na odletu (co potom zaplatí taxu a odvede za sebe obratové nájemné z duty free).

Jasně, takhle se to normálně bere, ale po pravdě, v té části článku o Vodochodech primárně nešlo ani tak o rozbor toho, z čeho se přesně skládá výnos letiště, ale o to, že potenciál pražské, resp. české kotliny je zhruba šest miliónů odlétavajících cestujících ročně a to je dost málo na to, aby zde mohla smysluplně a efektivně fungovat dvě letiště.

Re: Vodochody

Napsal: 08. 10. 2014, 19:52
od tempranilo
kuba.biker píše:Podle hnutí Starostové a nezávislí Penta na nějaké Vodochody kašle - letiště totiž bude v Letňanech. :clap: :crazy:

Nepodporujeme:
Výstavbu druhé přistávací dráhy na Letišti Václava Havla, která je ještě blíž k centru města a městské zástavbě než ta stávající. Vysvětlení: Vedení Letiště Václava Havla argumentuje snížením zátěže hlavní přistávací dráhy. Kapacita letiště však dnes bohatě stačí na odbavení 10 tisíc pasažérů denně, jejichž počet poslední léta stagnuje. Počet letadel dokonce klesá, jen jsou vytíženější. V Letňanech připravuje Penta projekt druhého pražského letiště pro nízkonákladové lety s kapacitou cca 3, 5 tisíce pasažérů denně. Praha 6 nechce být překladištěm velkých dopravních letadel ani mezizastávkou obřích letadel a letů z Asie.

Bingo =)) , ale STAN mají ve svém středu skutečné odborníky: http://www.starostove-nezavisli.cz/regi ... praha.html a http://www.starostove-nezavisli.cz/regi ... praha.html

Re: Vodochody

Napsal: 09. 10. 2014, 01:34
od HighFlyer
tempranilo píše:
HighFlyer píše:1) Do jakych desitnaci by letal?
2) Jakou by mel flotilu (typ letadel, pocet letadel)?
3) Jakym zpusobem by konkuroval Ryanairu (v BTS) a Wizzairu (KSC + TAT)?
4) Jakym zpusobem by konkuroval velkemu mnozstvi lowcost a full-service aerolinek, ktere nabizeji opravdu mnoho spojeni z letiste Schwechat, ktere je 40min od Bratislavy?
5) Jakym zpusobem by konkuroval sitovym aerolinkam (OS, OK), ktere obsluhuji trhy v KSC a BTS?
6) Pokud by investice do domaciho dopravce nebyla z verejnych zdroju, tak predpokladam, ze ze soukromych. Jak znamo, soukromi investori striktne sleduji navratnost. Jaka by byla navratnost investice do vzniku domaciho dopravce na Slovensku?

V tomto vlákně je to dost OT...

To mas samozrejme pravdu, ze zde je to OT (a ziskals tim 24h navic na promysleni odpovedi). Abychom uz nebyli OT, zalozil jsem vlakno potenciální "domácí" dopravce bázovaný na Slovensku v prislusne sekci. Takze smele do toho. Ke Tvym odpovedim se ted upinaji zraky potencialnich ctenaru Dopravniho magazinu.

Re: Vodochody

Napsal: 23. 10. 2014, 16:38
od Tex
romul píše:
flyingblue píše:Mozna se dozijeme rozorani 22/4 a paralelni draha bude travnata.


Pak tedy Vodochody už vůbec nepotřebujeme, páč máme ve spádové oblasti Metropole Letňany a Točnou :-) A problém je vyřešen...


A Letňany mají už metro!!! Problém Ruzyně vyřešen!!!!


Ale vážně kdyby se Kely otevřeli opravdu pro malá letadla - smíšený provoz civil vojáci. to by byla paráda.

Re: Vodochody

Napsal: 23. 10. 2014, 19:46
od prodejce
Tak Petr31 nakonec nevydržel bez konfrontace a řekl si o to dokonce dvakrát. Takže tady to je:

Petr31 píše:1) Zmíněné články mi přijdou přínosné na rozdíl od bludů, které šíří masmédia.
2) Protože jsem už párkrát něco v životě taky sepsal, tak ocěňuji, kolik času to autorovi muselo dát.
3) Samozřejmě autor automaticky nepočítá, že s ním budou všichni souhlasit, nicméně diskuse má být věcná.Můj dojem je, že HighFlyer a prodejce se chovají jak malí kluci, kterým někdo šlápl na bábovičku...

PS:Laskavě žádám prodejce aby mi objasnil, kdo tam koho zostudil.Nevšiml jsem si toho DĚKUJI!

No zejména ty jsi zostouzel a právě ta masmédia, která zmiňuješ. Vzápětí ti to vysvětlím. Zatímco kolega HF má potíž s některými konkrétnímy výroky tempranila (a řeší se to v samostatném vláknu), já jsem byl k samotnému obsahu o dost shovívavější a upozornil jsem jen na to, že existuje rámcová shoda DM s jistým nepovedeným webem o létání. To jsme si už ale s rpetem vysvětlili přes SZ a příslušné reference jsem mu předal.

Do bábovičky jsem při té příležitosti nikomu nešlápl. A doufám, že ty nehodláš HighFlyerovi vyčítat, že s tempranilem chce diskutovat.. :?:

A teď k zostouzení: dne 3. října vyšel na DM článek Odborníkem na letectví snadno a rychle, který komentuje (nelichotivě) práci českých komentátorů. Jestli už jsi párkrát v životě taky něco sepsal, tak doufám uznáš, že komentovat komentáře je samo o sobě výprava na tenký led. Tím článkem se ale na DM udal jasně kritický kurz, kterého ses hned chytil jak h***o košile a patřičně sis přisadil (teta Zlámalová, smrdutý mediální rybník, pokrytecký Respekt, Babišovic hlásná trouba.. ) no a hezky jste si přitom s šéfredaktorem DM notovali. Šestého října jste tu upozornili na článek o Vodochodech a to už je v komentářích kromě „tety Zlámalové“ i Honza Sůra. Můžeš mi prosímtě vysvětlit, proč by měl ausgerechnet po tomhle konkrétním článku Honza „veřejně zlomit klávesnici“? Vždyť on dělá zpravodajství, ne ekonomické komentáře. „A to si JS říká zkušený analytik“, píšeš závěrem. A tedy tě laskavě žádám, abys mi objasnil kdy a kde se HonzaLB prohlásil za „zkušeného analytika“. Nevšiml jsem si toho DĚKUJI! :wtf:

Jinými slovy: píšeš blbosti.

A když jste se v seriozním DM dokázali takhle "rozjet" během pouhých tří dnů, tak se nediv, že mi to přijde blbý.

Re: Vodochody

Napsal: 23. 10. 2014, 20:05
od HonzaLB
prosil bych petr31 o radu, jak mám na notebooku zlomit klávesnici. děkuji. jinak děkuji za odkaz, kvalitní materiál.))