Jak svrhnout vedeni letiste?

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1982
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Jak svrhnout vedeni letiste?

Příspěvekod j.ree » 02. 11. 2007, 14:43

Prosim o pomoc a radu. Po precteni textu tohoto zneni

Nízkonákladovým dopravcům by se ale pravděpodobně nelíbily ani další podmínky, za kterých je kraj ochoten v počátečních fázích provozu linky hradit ztráty. Přihlásit se totiž mohou jen společnosti, které budou své pasažéry přepravovat turbovrtulovými letadly o kapacitě okolo sedmdesáti míst.

Tento bod bude vyhovovat například společnosti CCA, která má licence na opravy letadel Saab 2000, pro které většina výběrových kritérií přesně sedí.


bych chtel vedet, jak muzeme upozornit na nekale praktiky, ktere se dejou na letisti LKMT. Vyberove rizeni ani byt nemusi, je nadmru jasne, ze linky bude litat CCA, cimz si polepsi zase dotacemi a navazne na to si polepsi i kapsa p. Vavrose. Jde mi o to, ze je tam neco v neporadku. Ptam se tedy co byste udelali vy? My ze spotteru z lkmt jsme uz asi rezignovali, jsme moc smutni a beznadejni. Takhle odepsat letiste do s****k ...

Diky za odpovedi a nazory.


Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1210
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Status: Offline

Re: Jak svrhnout vedeni letiste?

Příspěvekod Orus-x » 02. 11. 2007, 15:48

j.ree píše:Nízkonákladovým dopravcům by se ale pravděpodobně nelíbily ani další podmínky, za kterých je kraj ochoten v počátečních fázích provozu linky hradit ztráty. Přihlásit se totiž mohou jen společnosti, které budou své pasažéry přepravovat turbovrtulovými letadly o kapacitě okolo sedmdesáti míst.

Tento bod bude vyhovovat například společnosti CCA, která má licence na opravy letadel Saab 2000, pro které většina výběrových kritérií přesně sedí.


Stejná věc napadne asi každýho - v médiích se s velkohubou hrdostí začíná hlásat jak linka OSR - VIE už není dotovaná a zároveň se připravuje další kolo dotací v daleko větším stylu - už na 4 linky. Kdo to bude lítat je jasný.....
To je v týhle politice kraj nepostižitelný? Jak dlouho ještě budou všem vykládat, že je výnosný dotovat leteckou dopravu? A ještě takhle naprosto průhledným způsobem přilepšovat CCA?

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1982
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Jak svrhnout vedeni letiste?

Příspěvekod j.ree » 02. 11. 2007, 15:52

Orus-x píše:Stejná věc napadne asi každýho - v médiích se s velkohubou hrdostí začíná hlásat jak linka OSR - VIE už není dotovaná a zároveň se připravuje další kolo dotací v daleko větším stylu - už na 4 linky. Kdo to bude lítat je jasný.....
To je v týhle politice kraj nepostižitelný? Jak dlouho ještě budou všem vykládat, že je výnosný dotovat leteckou dopravu? A ještě takhle naprosto průhledným způsobem přilepšovat CCA?


Prave proto jsme smutni. Vsichni jsou smutni a n*****í, ze zase nebudou mit moznost levne nekam letet. A ze na LKMT figuruje takove vedeni. Co ale delat? Vsadim svoje auto ze to bude litat CCA ...

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1210
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Status: Offline

Příspěvekod Orus-x » 02. 11. 2007, 15:59

A nebo to lítat vůbec nebude, protože je to fakt blbost a zase se vrátěj k osvědčený metodě dotací linky do VIE.

A ještě mě zarazila věta - cituji: "Nehodláme soutěžit s ostatními letišti v počtu odbavených cestujících, naše strategie je jiná" Panebože, ale jaká??? Obávám se že zasvěcení už začínají tušit...

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1982
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod j.ree » 02. 11. 2007, 17:44

Orus-x píše:Obávám se že zasvěcení už začínají tušit...


Kdo je zasvedceny? Chtel jsem nejak poukazat na stav jaky panuje na letiste LKMT. Chtel jsem ho zmenit. Ale sam asi nic nezmuzu ... :'( Je mi fakt trapne ... Dokaze mi nekdo rozumne vysvetlit ty podminky? A proc tedy chteji delat vyberove rizeni? BOjim se velmi budoucnosti letiste. Je mi nanic, jdu delat neco uzitecneho, treba hazet hrach na stenu ...


Mr.Pexesso
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 91
Registrován: 19. 07. 2007, 13:07
Bydliště: BRQ
Status: Offline

Příspěvekod Mr.Pexesso » 02. 11. 2007, 20:58

j.ree píše:
Kdo je zasvedceny? Chtel jsem nejak poukazat na stav jaky panuje na letiste LKMT. Chtel jsem ho zmenit. Ale sam asi nic nezmuzu ... :'( Je mi fakt trapne ... Dokaze mi nekdo rozumne vysvetlit ty podminky? A proc tedy chteji delat vyberove rizeni? BOjim se velmi budoucnosti letiste. Je mi nanic, jdu delat neco uzitecneho, treba hazet hrach na stenu ...


Když jsem si četl o těch podmínkách pro výběrový řízení, tak mě to hodně překvapilo - v čem bude lepší dopravce, kterej bude létat s letadlem 70 PAX oproti dopravci, kterej by létal s letadlem 180 PAX (tj většina low-costů). Nebo mi přijde celkem zvláštní, že EZY nechtěli dát ročně těch 30 mega, ale CCA klidně velkej balík peněz dali. Kde je psaný, že by EZY po 2 letech z OSR odešel, pokud by se linka rozlítala??? Jak tady čtu různý články a příspěvky ve foru, tak mám pocit, že je vedení v OSR ještě horší než to v BRQ :cry:

Kamyl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1644
Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
Oblíbené typy letadel: B747, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod Kamyl » 02. 11. 2007, 21:15

Orus-x píše:A ještě mě zarazila věta - cituji: "Nehodláme soutěžit s ostatními letišti v počtu odbavených cestujících, naše strategie je jiná" Panebože, ale jaká??? Obávám se že zasvěcení už začínají tušit...

Mozna chteji souperit s tim, kolik usetri za uklid terminalu, protoze tam nikdo nebude a nebude tam tim padem nikdo spinit podlahy... :evil:

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2092
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Status: Offline

Příspěvekod kuba.biker » 02. 11. 2007, 21:55

Soucítím s ostravskými spottery, tím spíše, že jsem poblíž LKMT vyrůstal a je mi docela líto, že mé "rodné" letiště jde do kytek... Chybí mi ale pár dílků do mozaiky; kde se vůbec CCA group vzala? Komu patří? Napodobuje snad diletantská společnost zastaralý mustr Air Ostrava, nebo je to jen pračka špinavých prachů ve stylu Discovery Travel? Každopádně při pohledu na vzkvétající polská regionální letiště je pohled na OSR vskutku tristní. Snad se stane jakousi náplastí provoz související s cargoterminálem a CEAMem, ale velké iluze si nedělám... :(

Foxx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 854
Registrován: 11. 02. 2003, 09:15
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod Foxx » 03. 11. 2007, 12:26

Vida a já si celou dobu myslel že plány hejtmana a spol. se zakládaly na prosté zkutečnosti, "ukážeme vám že tady budeme mít spojení do celé Evropy, ať to stojí co to stojí" a ono se jedná o normální přesypávání korunek z rozpočtu kraje do soukromých kapes, jak je to běžné. Tak to už jsem mnohem klidnější :roll:

Poly
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 369
Registrován: 18. 12. 2006, 12:08
Oblíbené typy letadel: B747-400, B777-300, A330-300, A340-600
Status: Offline

Příspěvekod Poly » 03. 11. 2007, 15:53

Prostě nechápu, co to je za podmínku, že je určen druh letadla. To rovnou mohou určit, že má jít o Saab 2000 a je to hned jasné. Přece musí být naprosto jedno, s čím ten dopravce bude lítat, jednou rozhodli, že na spojení do Londýna bude vynaloženo, dejme tomu, max. 70 mega ale jedno, jestli to dopravce bude nalítavat s B747 či ATR72. Dostane jen těch 70 mega a přes ně nepůjdou.

Chápal bych, že specifikují, že kapacita letadla musí být min. 70 pasažerů, ale určit čím se má lítat, to je už trochu moc. Ty peníze chtěí dát CCA, ale aby to nebylo příliš evidentní, tak jako že udělají výběrové řízení, které shodou okolností bude pasovat přesně na míru CCA.

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1982
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod j.ree » 03. 11. 2007, 17:19

4Poly:
je to smutne, este co me zarazi vic, ze nevim, jak s tim pohnout. Nasel jsem jeden vyrok Vavrose:

Nyní připravujeme s Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže podmínky pro výběrové řízení, které vyhlásíme zřejmě ještě do konce roku. Se zahájením provozu nových linek počítáme v dubnu,“ řekl generální ředitel společnosti Letiště Ostrava Lubomír Vavroš.

Fakt smutne ...

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3896
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Status: Offline

Příspěvekod whiskey » 03. 11. 2007, 17:45

Na slovensku existuje Urade pre verejne obstaravenie, ktory by mal dohliadat na tendre z verejnych penazi... V Cechach je to ten spominany "na ochranu hospodarskej sutaze"? To sa mi nezda.

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1982
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Rozbor

Příspěvekod j.ree » 03. 11. 2007, 18:36

Hlavni sef vseho je firma GEOFIN - http://www.geofin.cz, zapis v OR byl roku 1997. Predseda je Danes Zatorsky. Geofin ma vsechno pod sebou. Dále pak zde figuruje spolecnost Central Connect Group (CCG). To ma pod sebou CCA. Dale pak dcerinou spolecnosti je JOB AIR, LET´S FLY a CEAM.

http://www.centralconnectgroup.eu/index.php?lang=cze

CCA vlastní p. Danes Zatorsky. Ovšem spoluzakladatel toho vseho byl a je Ing. Lubomir Vavros, který ted sedi ve vedeni letiste. Zalozili to v r. 2005. Vavros odstoupil z firmy jakmile se dovedel o jmenovani do funkce reditele letiste ostrava. Tedy o něco drive. Aby neslo o stret zajmu musel tedy prodat akcie CCA, které do te doby vlastnil. Co a jak a komu je prodal, o uz je nedopatratelne. Proste tam vsichni figuruji vsude a nikde, nakonec by to trvalo moc dlouho, nez bychom dosli a prosli historie predsedu atd.

Vavroš, který vlastnil akcie společnosti CCG v hodnotě 2,5 milionu korun, ale své současné propojení s vedením společností odmítá. „Skutečně jsem akcie společnosti CCG vlastnil, ale již v době, kdy jsem měl první náznaky, že bych se mohl stát ředitelem letiště, jsem se těchto akcií zbavil,“ vysvětluje Vavroš. „V současné době žádné akcie společnosti CCG nevlastním, takže o nějakém střetu zájmů nemůže být řeč. Letecký svět je tak malý, že by se asi těžko hledal člověk, který by nebyl nějakým způsobem s nějakou firmou na trhu propojen,“ dodal.

Je evidentne videt, ze společnost CCA ma velmi vrele vztahy s vedenim letiste dale. Je az trisktni, jak prave bude postaveno vyberove rizeni pro podporu linek.

Za 3 roky nedokazalo vedeni letiste prilakat LC dopravce, jen dokazalo letusti dat jmeno slavne osobnosti. Snad si tim nemysleli, ze dopravci jen diky tomu sami dojdou a budou se prat o toto letiste. Nebo snad ano?

Ing. Vavros: Nejsme proti nízkonákladovým společnostem jako takovým, jsme proti tomu, že by tady měly jít za zvýhodněných podmínek oproti jiným firmám, které letiště využívají.

Bud jsem blby ja, nebo nevim. Chtel bych zde uvest par faktu:

2004 - OSR - 217 000 pax, BRQ 172 000 pax, KTW – 460 000 pax
2006 – OSR 300 000 pax, BRQ 394 000 pax, KTW – 1 130 000 pax

Tyto cisla poukazuji na uspesnost LC aerolinek, které neumi nebo spise nechce vedeni privest na letiste LKMT.

Nyní k lince do VIE. Bez vyberoveho rizeni dostala CCA firma dotace na provoz. Lide z MS kraje jsou odkazani na cestovani do sveta přes VIE, nebo PRG. Spise mi to prijde jako „neci“ zajem neprovozovat jiné letecke spojeni, krom CCA. Jiste si pamatujete na linku do Mnichova. Byla také nerentabilni. To vime, ovšem nemela dlouheho trvani. Tim tedy vedeni nechtelo podporit letecke spojeni do světa, ovšem spolecnosti neprovozovanou CCA?

Jinak ted je vsude humbuku o tom jak je linka do VIE vydelecna. Nekde jsem cetl, ze byla vydelecna jiz v lete minuleho roku, tedy 2000. Proc tedy dotace stále pokracovaly i nasledujici rok? Zeby mela kapsa p. Vavrose stále malo a malo?

Uz v nekdy pred rokem se o OSR zajimal EasyJet. VCavros jim rekl, at s trhnou ze je nepotrebuji. Ze je nebudou odbavovat za 9 euro ale ze jen za 12Euro. ... Asi neni lepsi ztratit na jednom pax 3 eura, nez dat pak doatece 700 mega...
Naposledy upravil(a) j.ree dne 03. 11. 2007, 19:22, celkem upraveno 1 x.

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod dider » 03. 11. 2007, 18:59

A CSA mlci a jen z povzdali sleduje situaci konkurence...Cekam az se domluvi, ze vsechny linky do PRG prevezme CCA :( Dozorci rada CSA dostane audiny a bude to schvalene. No jo tady vidite krasny priklad toho jak umi (ne)hospodarit stat. OSR a BRQ meli byt uz davno po privatizaci.PRG jak by smet.O CSA ani nemluve...

Mozna by stalo za to napsat podnet na UOHS.

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod dider » 03. 11. 2007, 19:00

Jeste sem zapomnel - je to fakt hnus :cry: nejhnusnejsi.



Zpět na “Ostatní česká letiště”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host