Nové pravidelné linky na LKMT/OSR

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...

Souhlasíte s tím, aby na nových linkách z Ostravy létala pouze turbovrtulová letadla s kapacitou do 70 míst?

Jistě, že ne
16
42%
Ne
7
18%
Nevím
0
Žádná hlasování
Je mi to jedno
9
24%
Ano
6
16%
 
Celkem hlasů: 38

Radim
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 10. 08. 2007, 18:45
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Nové pravidelné linky na LKMT/OSR

Příspěvekod Radim » 04. 11. 2007, 15:14

Podpora linky do Vídně končí

Ostravské letiště přestalo vyrovnávat ztráty na trase Ostrava - Vídeň, linka už je zisková

Ostrava - V průměru více než pětadvacet tisíc korun stál v tomto roce daňové poplatníky každý let na trase Ostrava - Vídeň.

Další peníze na pokrývání ztrát plynoucích ze závazku veřejné služby už ale letiště platit nemusí.

„Září bylo prvním měsícem, kdy linka létala beze ztrát,“ vysvětlil důvod zastavení podpory ze strany letiště jeho ředitel Lubomír Vavroš.

Celkem zaplatili daňoví poplatníci na rozlétání linky Ostrava - Vídeň více než sedmdesát milionů korun. Bez pěti set tisíc čtyřicet milionů vyplatil do konce loňského roku krajský úřad, dvaatřicet milionů zaplatilo v letošním roce Letiště Leoše Janáčka, jejímž je krajský úřad majitelem. „Výsledkem podpory je stabilní linka do Vídně, napojující region přes vídeňské letiště na více než 170 cílových destinací po celém světě, což je jednou tolik, než umožňuje letiště v Praze Ruzyni,“ řekl Lubomír Vavroš.

Na trase mezi Ostravou a Vídní se začalo létat v listopadu roku 2005. Během prvního měsíce provozu jí využilo 170 cestujících.

V říjnu letělo na trase Ostrava -Vídeň více než dva tisíce lidí. Díky tomu na sebe linka vydělá.

V dlouhodobém průměru ale společnost CCA, která linku provozuje, stále nemá vyhráno. Během prvních devíti měsíců tohoto roku přepravila společnost CCA 15 691 cestujících při 1 224 letech. To při třiatřiceti místech v letadle Saab 340, které na trase do Vídně létají, znamená, že v průměru bylo obsazeno necelých třináct sedadel. A zimní měsíce letecké dopravě většinou příliš nepřejí.

Ukončením vyrovnávání ztrát linky na trase Ostrava - Vídeň ale podpora kraje, nebo letiště leteckým dopravcům nekončí. Už v průběhu roku odsouhlasili krajští zastupitelé plán na začátek provozu dalších dvanácti linek.

Na ty je v nejbližších třech letech vyčleněno téměř sedm set milionů korun. Létat se má začít již v příštím roce.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - severni Morava a Slezsko

Autor: DAREK ŠTALMACH

===============================================
Letiště chystá nové linky

LETECKÁ DOPRAVA V KRAJI Na podporu letecké dopravy dostanou provozovatelé linek z letiště Leoše Janáčka v Mošnově v příštích třech letech několik stovek milionů korun od Moravskoslezského krajského úřadu.

Ostrava - Brusel, Londýn, Moskva a Amsterodam. O tyto čtyři destinace by se v příštím roce měl rozšířit počet mezinárodních leteckých linek spojujících Ostravu se světem.

„V nejbližší době chceme vyhlásit výběrové řízení tak, abychom mohli na začátku příštího roku podepsat smlouvu a zhruba v březnu začít létat,“ popsal nejbližší plány kraje na rozvoj letiště jeho ředitel Lubomír Vavroš.

Do nových linek chce kraj, potažmo letiště investovat v příštích třech letech na sedm set milionů korun. Kromě čtyř zmiňovaných linek se chystají spojení také do Kyjeva, Rigy, Vilniusu, Paříže nebo do Varšavy.

Nízkonákladové linky asi nebudou

S tím, že by obyvatelé kraje mohli mít příležitost využít nízkonákladových linek, které dokáží své pasažéry přepravovat do cílových destinací za výrazně nižší ceny než klasické aerolinie, ale vedení letiště, ani kraj příliš nepočítají.

„Už ze samotného zadání výběrového řízení na plánované linky je zřejmé, že nízkonákladovým společnostem příliš vyhovovat nebudou,“ říká Lubomír Vavroš. „V zadání totiž požadujeme například možnost prodeje letenek přes standardní systémy a to nízkonákladoví přepravci nedělají,“ dodal ředitel letiště v Mošnově.

Nízkonákladovým dopravcům by se ale pravděpodobně nelíbily ani další podmínky, za kterých je kraj ochoten v počátečních fázích provozu linky hradit ztráty. Přihlásit se totiž mohou jen společnosti, které budou své pasažéry přepravovat turbovrtulovými letadly o kapacitě okolo sedmdesáti míst.

Tento bod bude vyhovovat například společnosti CCA, která má licence na opravy letadel Saab 2000, pro které většina výběrových kritérií přesně sedí.

Naposledy jednali o možném příchodu zástupci kraje v roce 2005 se společností EasyJet. „Nízkonákladové společnosti chtějí peníze na to, aby z letiště létaly. V roce 2005 jsme jednali se společností EasyJet, která po nás požadovala devadesát milionů korun ročně za to, aby zahájila provoz linky z Ostravy,“ vysvětlil náměstek hejtmana pro dopravu Pavol Lukša.

Kraj požadavek nízkonákladové společnosti odmítl, rozhodl se raději podporovat společnost CCA, které během necelých dvou let vyplatil za provoz trasy Ostrava - Vídeň 71,5 milionu korun.

Vlakové spojení za miliardu

Kromě podpory nových leteckých linek chce kraj zatraktivnit letiště pro cestující také zjednodušením dopravy do Mošnova. Ze Studénky chce proto položit koleje až k odbavovací hale letiště, kde by měl vzniknout nový přestupní terminál.

„Celkem by měly investice do letiště dosáhnout 2,5 miliardy korun,“ prozradil ředitel letiště Lubomír Vavroš. „Předchozí vlastník do letiště neinvestoval snad dvanáct let, a to bylo v okamžiku, kdy jsme jej přebírali, znát. V současnosti jsme již investovali například šedesát milionů korun do systémů umožňujících přistávání velkých letadel za snížené viditelnosti, dalších čtyřicet milionů letiště investovalo do nových technologií,“ dodal Lubomír Vavroš. Vybudování kolejiště do Mošnova by mělo kraj jako vlastníka letiště přijít zhruba na miliardu korun, více než šest set tisíc korun by pak měla stát výstavba bezpečnostního centra, dalších dvě stě milionů korun by pak měla stát druhá etapa odbavovací haly.

Růst počtu pasažérů bude v letošním roce pravděpodobně stagnovat. Stejně jako v loňském roce by mělo jít o zhruba třináctiprocentní nárůst, v příštím roce by mohly letišti pomoci nové linky. „Nechceme soutěžit s jinými letišti v počtu odbavených pasažérů, naše strategie je jiná,“ řekl Pavol Lukša.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - severni Morava a Slezsko

Autor: DAREK ŠTALMACH

Poznámka: Děkuji webu idnes.cz za poskytnuté informace

===============================================

Myslíte si, podle přiložených článků, že jsou podmínky hospodářské soutěže normální??? Z jednoho článku jasně vyplývá, že letiště diskriminuje velká dopravní letadla a také nízkonákladovky :evil: :cry: !!!

Co si taky myslíte o dopravě z Ostravy na LKMT? Myslíte, že má smysl, aby byly provozovány linky Ostrava, ÚAN - LKMT nebo také Třinec - LKMT, provozovaných společností Connex Morava, a. s., ve kterých jezdí sotva hrstka lidí? Nevim, jak vy, ale já bych spíš posílil dosavadní MHD linku č. 33, která na LKMT jezdí zhruba 4x denně. Zvolil bych taktiku "Příjezd MHD k odletu/příletu letadla". Vždyť i v Brně jezdí z města linka č. 76 každou půlhodinu a autobus je plný vždy minimálně z poloviny!
Naposledy upravil(a) Radim dne 08. 11. 2007, 12:26, celkem upraveno 4 x.


dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod dider » 04. 11. 2007, 19:39

Nechapu proc bych mel ja jako danovy poplatnik, doplacet nekomu na letenku OSR-VIE :(

To snad prodavaji jenom C fares, kdyz je linka na nule s prum. poctem 13 pax :?: Ach jo to je cele jenom PR clanek CCA, aby vsichni videli, ze CCA to mysli vazne a ze to ma dobre spocitane. Muzeme davat dalsi dotace, vyplati se to?

To se pan Stalmach boji napsat, ze to je klasicky cesky podvudek...mala domu?

Poly
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 369
Registrován: 18. 12. 2006, 12:08
Oblíbené typy letadel: B747-400, B777-300, A330-300, A340-600
Status: Offline

Příspěvekod Poly » 05. 11. 2007, 14:18

Prostě není možné diktovat, čím se to má lítat. Nevěřím tedy, že výběrové řízení bude regulérní. Mělo by být až na samotném dopravci, jaké letadlo zvolí, které by mělo požadovanou minimální kapacitu zadanou krajem.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2738
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Status: Offline

Příspěvekod alesesl » 05. 11. 2007, 15:03

Me to pripada jako za komunismu. vsechno naplanovane na papire a nech je to ve skutecnosti jak chce.

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1982
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod j.ree » 05. 11. 2007, 17:37

to jeste tady nevite, ze letiste presne urci dobu a frekvence, kdy se co bude litat ... :roll:


Radim
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 10. 08. 2007, 18:45
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod Radim » 08. 11. 2007, 12:24

Znáte snad někdo "lepší" :roll: :cry: vedení letiště, než je to v Mošnově?

Kuboš
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 204
Registrován: 24. 09. 2013, 14:41
Oblíbené typy letadel: 747, MD 11,ERJ 145,Bae 146, D-228
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: Nové pravidelné linky na LKMT/OSR

Příspěvekod Kuboš » 07. 12. 2014, 15:55

Docela úsměvné po letech číst naděje a důvěru vkládanou do těchto projektů. Dnes se létá jen OSR-STN a světe div se - létá to nízkonákladovka, o které předtím nechtěli ani slyšet. :ymapplause:



Zpět na “Ostatní česká letiště”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti