Opravárenské středisko CEAM/JobAir na letišti LKMT/OSR

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Radim
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 10. 08. 2007, 18:45
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Opravárenské středisko CEAM/JobAir na letišti LKMT/OSR

Příspěvekod Radim » 08. 11. 2007, 12:04

Tento článek se objevil včera v novinkách portálu o letectví www.planes.cz

Na letišti v Ostravě probíhá od přelomu září a října rekonstrukce severní odbavovací plochy, kde je umístěn hangár opravárenského střediska. Dokončena by měla být v prosinci, samotný hangár nejpozději v lednu, kdy má být zahájen jeho provoz a postupně se do něj přemístit např. údržbové středisko Job Airu na letouny Saab. Zároveň probíhá i údržba a modernizace dráhy, některých pojezdových drah a dráhového světelného systému. Hlavním cílem je plánovaný přechod na kategorii dráhy CAT II, která umožní přesnější přístrojové přiblížení a přistání za nízkých dohledností. V první etapě, trvající do 10. prosince, je práh dráhy 04 posunutý o 1500 m, tzn. použitelná dráha je nyní dlouhá 2000 m. V této části probíhá osazení dráhových světel pro CAT II a souběžně s tím práce na instalaci světel na pojezdové dráze E, respektive F mezi dráhami E a D. Pojezdová dráha E se zároveň rozšiřuje tak, aby na mi mohla vjíždět i letadla velikosti Boeingu 747. TWY E totiž přímo navazuje na jižní odbavovací plochu, na které je umístěn montovaný cargo terminál. Do něj se příští víkend přesune celé zázemí a prostory DHL, které jsou nyní v sousedství centrální odbavovací plochy. Od 19.11. se tak bude linka DHL Lipsko-Ostrava-Lipsko odbavovat na jižní odbavovací ploše právě v sousedství cargo terminálu. Dokončení všech úprav je plánováno do října 2008.

Co si o tom myslíte?


dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Status: Offline

Příspěvekod dell » 08. 11. 2007, 20:38

plány velký, ale boudoucnost projektu značně nejistá. Co jsem slyšel, tak je to pojatý celkvoě dost megalomansky.

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Status: Offline

Příspěvekod františek dobrota » 08. 11. 2007, 20:52

Nevím do jaké míry je projekt "megalomanský", nicméně způsobil další velký odliv leteckých mechaniků a avioniků od ČSA. :(

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Status: Offline

Příspěvekod dell » 08. 11. 2007, 21:02

františek dobrota píše:Nevím do jaké míry je projekt "megalomanský", nicméně způsobil další velký odliv leteckých mechaniků a avioniků od ČSA. :(

co vím, tak to není tak velkej odliv, o kterém se mluvilo...

Lucky
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 706
Registrován: 30. 01. 2005, 18:43
Status: Offline

Příspěvekod Lucky » 10. 11. 2007, 22:01

dell píše:
františek dobrota píše:Nevím do jaké míry je projekt "megalomanský", nicméně způsobil další velký odliv leteckých mechaniků a avioniků od ČSA. :(

co vím, tak to není tak velkej odliv, o kterém se mluvilo...


tak to toho moc nevis :wink:


kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2093
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Status: Offline

Příspěvekod kuba.biker » 10. 11. 2007, 23:47

No to by mne zajímalo co tak úžasného CCG nabízí, když stojí zaměstnancům ČSA za to jít opravovat Saaby do Ostravy... :?:

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Status: Offline

Příspěvekod františek dobrota » 11. 11. 2007, 01:53

No tak oni to nebudou Saaby a většina lidí co tam jde, to má výrazně blíž do Ostravy než do Prahy...A bez taxy...

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Status: Offline

Příspěvekod dell » 11. 11. 2007, 09:42

kuba.biker píše:No to by mne zajímalo co tak úžasného CCG nabízí, když stojí zaměstnancům ČSA za to jít opravovat Saaby do Ostravy... :?:

prej dvojnásobnej plat :D

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Status: Offline

Příspěvekod dell » 11. 11. 2007, 09:44

Lucky píše:tak to toho moc nevis :wink:
¨

sem slyšel od mistra na dílně...

Lucky
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 706
Registrován: 30. 01. 2005, 18:43
Status: Offline

Příspěvekod Lucky » 11. 11. 2007, 10:44

tak s tim co CSA nabidlo mechanikum na pristi 3 roky v kolektivni smlouve se nemuzou divit ze ti lide odchazeji za lepsim nejenom do Ostravy,ale vlastne do celeho sveta.Kde nejenom ze bude vybyveni,penize,ale taky i lidske zachazeni.

Radim
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 10. 08. 2007, 18:45
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Článek o CEAMu v novém palubním časopisu CCA

Příspěvekod Radim » 11. 11. 2007, 14:21

Mošnov bude mít největší servisní středisko v Evropě

Na Letišti Leoše Janáčka v Ostravě - Mošnově finišuje v těchto dnech výstavba největšího servisního střediska pro servis a údržbu letadel ve střední a východní Evropě. Za více než 1 miliardu korun ho bez zahraniční účasti staví česká společnost JOB AIR - CENTRAL EUROPE AIRCRAFT MAINTENANCE, a. s. (JOB AIR - CEAM), ze skupiny CENTRAL CONNECT GROUP, a. s. patřící holdingu GEOFIN, a. s. Jedná se o projekt zcela ojedinělý. Díky obrovské ploše hangáru 11 680 m2 a výšce 24 metrů bude totiž spolenost provádět údržbu a servis i letadlům typu BOEING a SAAB. Plocha hangáru, jeho konfigurace a rozměry garážových vrat jsou navrženy tak, aby v něm mohla být umístěna současně dvě velkokapacitní letadla typu BOEING 747 a dvě středněkapacitní letadla typu BOEING 737, což dosud v Evropě nebylo možné. S plným provozem je přitom počítáno po provozu zkušebním už ve druhém čtvrtletí roku 2008.
Že se jedná o počin výhnamný pro celý kraj, hovoří jistě předpokládaný počet zaměstnanců, sestavený z profesních odborníků. Společnost jich v počátcích provozu chce zaměstnat asi 200, postupně však bude počet navyšovat až na 300 zaměstnanců. Do jejich vzdělávání bude investovat desítky milionů korun. V oblasti teoretické i praktické přípravy se velmi dobře rýsuje spolupráce s VŠB - TU Ostrava. Absolventi oboru Technologie dopravy se zaměřením na údržbu letadel, z nichž již někteří absolvují praktickou část studia právě u společnosti JOB AIR - CEAM, a. s., pak mohou najít prerspektivní uplatnění ve své zvolené profesi. Management společnosti si je samozřejmě vědom skutečnosti, že letecký průmysl má v České republice obrovský potenciál leteckých odborníků, kterého hodlá využít. To představuje pro ČR velmi významnou konkurenční výhodu oproti ostatním zemím.
Přestože by se mohlo na první pohled zdát, že např. co se týče počtu zaměstnanců, není investice až tak významná, v oblasti technologické můžeme bezesporu hovořit o vysoce high-tech záležitosti v oblasti letectví. Projekt společnosti JOB AIR - CEAM, a. s. je co do absolutní hodnoty 3. největším projektem v ČR (po DHL Information Services, s. r. o. a Škoda Auto, a. s.) a největším projektem českého investora, kterému byly přiděleny investiční pobídky v rámci programu "Technologická centra a centra strategických služeb".
Společnost v podstatě reaguje na současnou situaci v oblasti letecké přepravy, která je charakteristická v evropském regionu velkou expanzí a enormním tlakem na snižování cen letenek. Uvedené skutečnosti nutí letecké společnosti drasticky omezovat provozní náklady a průvodním jevem je i to, že letecké společnosti přenechávají údržbu a opravy svých letadel dalším firmám mimo svá vlastní servisní střediska. Navíc na středoevropském leteckém trhu v oblasti přepravy osob významně roste podíl nízkonákladových přepravců, kteří opravy a údržbu svých flotil výhradně outsorcují (outsorcing = nakupovani služeb zvenku, a to buď od cizí firmy, nebo od dceřiné firmy pod hlavičkou vlastníka; - pozn. přepisovatele článku). Servisní střediska v Evropě proto mají neúnosně dlouhé pořadníky a ceny jejich služeb v posledním období rychle stoupají. A právě mezeru na trhu leteckého průmyslu hodlá společnost JOB AIR - CEAM, a. s. realizací tohoto projektu zaplnit.
Výstavba opravárenského centra je i z pohledu technického unikátním stavebním dílem, jehož dominantou je samonosná ocelová konstrukce, kde jen plocha střešní konstrukce činí 11 000 m2 a její celková hmotnost dosahuje 1 400 tun. Po dokončení výstavby současného hangáru v prosinci 2007 nabídne společnost JOB AIR - CEAM, a. s. leteckým společnostem širokou škálu těžké údržby (tzv. base maintenance) a modifikaci jejich letadel.

Zdroj: palubní magazín CCA č. 1
==============================================================================================
No, abych pravdu řekl, článek a teoretická výprava je podle mě fantastická, ale mám k tomu určité výhrady:
1) co se článku týče, je tam hafo gramatických chyb (které jsem musel opravit), stejně tak, jako ve zbytku časopisu
2) co se praktické části týče - myslim si, že se jen JobAir přestěhuje z jejich starého hangáru na jižní stojánce lkmt (viz akce Den NATO), protože už jim tento hangár rozměrově ani kapacitně nevyhovuje :evil: :cry: :( ...

lojza.lojzovic
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 19
Registrován: 26. 11. 2007, 21:26
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Jižní stojánka

Příspěvekod lojza.lojzovic » 26. 11. 2007, 21:48

A pokud se JOB Air přestěhuje do nového hangáru bude to v pytli protože teď se dá na jižní stojánce aspoň slušně fotit :cry:

Xian
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 16. 11. 2007, 23:10
Status: Offline

Příspěvekod Xian » 26. 11. 2007, 23:12

Ono to "pokud", je fakt. Celá údržba JOB AIRu se přenese do nové haly a během roku se rozjede kromě SAABu 340 i údržba větších typů. Mezi první patří i 737NG. On totiž ten odliv lidí od ČSA nebyl jediný. Taky v řadách mechaniků TVS se jich už pár našlo, takže CEAM zatím jen za cenu větších mezd získává zkušené lidi.
A "megalomanský" projekt to taky nebude, protože v Evropě se někdy čeká i týdny na volný termín, než vám někde vezmou mašinu na údržbu, takže tímhle se jen otevře další možnost pro dopravce, kde si nechat dělat údržbu letadel. Mimochodem, už se v souvislosti s CEAM hovořilo o dvou dopravcích, kteří mají vážný zájem podepsat dlouhodobou smlouvu o údržbě.

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2093
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Status: Offline

Příspěvekod kuba.biker » 27. 11. 2007, 00:32

Patrně logická otázka, že ano; o jaké dva dopravce že se jedná??? :wink:

Radim
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 10. 08. 2007, 18:45
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Propagační leták opravárenského střediska JobAir/CEAM

Příspěvekod Radim » 26. 01. 2008, 12:17

Titulní strana formátu A4 přeloženého na 1/2 => 2x A5

JobAir/Central European Aircraft Maintenance (member of CCG)

New MRO facility in Central Europe
Airport Ostrava - Mošnov/Czech Republic

Open January 2008

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Strana 1

Workplaces survey:
- Airframe parts, details, metal parts - inspection, repairs, modifications
- Composites and other materials - inspection, repairs, modifications
Heat treatment - rivets, metal (duralalumin) details
- Machine shop - details machining
- Metrology - inner and outer dimension measurement, material thickness measurement
- Interior shop - seats repair (crews, passengers), modifications
- Upholstering, carpets, floor panels and other "soft" parts of interior - repair, modifications
- Safety equipment repair shop - slides, vests, lifeboats - repairs, modifications
- Oxygen equipment

Elektro shops - testing, repairs and modifications of aircraft components:
- Preparation of el. conductors, harness, el. instruments, materials, inspection, repairs, modification
- Communication equipment
- Navigation instruments - testing stands, portable testing units for use on the aircraft - gyro simulator
- A/C and D/C generators
- Battery shop - Ni-Cad and lead batteries (separated rooms for both types)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Strana 2

Power plants, APU and appropriate components:
- fan replacement
- engine components replacement
- boroscope inspections
- hydraulic system components
- hydraulic pumps
- safety, changeover, throttling, non return valves
- portable testing equipment for use on the aircraft
- landing gears
- resealing, adjustment, inspection of hydraulic busters and shock dampers
- fuel system components
- pumps, valves
- portable testing equipment for testing and calibration of fuel amount measurement system
- air-conditioning and pressurisation system components
- air-condition units
- control valves
- safety valves
- de-icing system components
- control system components
- wheels
- brakes

NDT shop (non destructive inspections) methods:
- Magnetic particle
- Penetrant
- Eddy current
- Ultrasonic
- Radiography (X-ray, Gamma) - subcontracted

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Strana 3

MRO services:
- line maintenance
- heavy aiframe maintenance
- component maintenance
- airframe modifications
- aging and corrosion prevention programs
- accomplishment of AD´s, mandatory and optional modifications
- major repairs including accident damages
- aircraft conversions
- light aircraft exterior painting

Description:
The single span 11.680 m2 hangar (146x80 m) for the accomondation of 2 wide body and 2 narrow body aircrafts simultaneously or up to 10 narrow body arcrafts and a 7.300 m2 attached office space including work shops and stores

Aircraft type capability:
Boeing 737, 757, 767; Saab 340, Saab 2000

=========================================================================

A co je na tom nejzajímavější? Masivní propagace CCA, ať už na B747, který tam je několikrát, nebo na dvou menších B737!!!



Zpět na “Ostatní česká letiště”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti