Článek o Letišti LJ Ostrava v novinách MS kraje (11/2007)

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...

Co si myslíte, že je zobrazeno na fotce, vložené v článku?

Proudové letadlo low-cost společnosti
0
Žádná hlasování
Proudové letadlo charterové společnosti
0
Žádná hlasování
Velkoobjemové nákladní letadlo
1
5%
Saab SF-340 společnosti CCA
16
80%
Foto nového odletového terminálu
3
15%
 
Celkem hlasů: 20

Radim
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 10. 08. 2007, 18:45
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Článek o Letišti LJ Ostrava v novinách MS kraje (11/2007)

Příspěvek od Radim »

Téma měsíce (růžový sloupec vlevo, str. 2)

Letiště se rozvíjí společně s regionem

Moravskoslezský kraj prochází neuvěřitelným vývojem. Těžký průmysl - hornictví a koksárenství - ustupuje do pozadí. Nahrazují jej dynamicky se rozvíjející průmyslové zóny, které přilákaly zahraniční investory. Mění se i tvář krajského města Ostravy. Vznikají v něm moderní kancelářské a bankovní budovy s prosklenými fasádami. Takové jsme donedávna mohli vidět jen ve Frankfurtu, Macau nebo Hongkongu.
Ruku v ruce s těmito změnami jde i Letiště Leoše Janáčka Ostrava. Plánované investicez něj udělají moderní letiště. Jako jediné v ČR se napojí na železnici. Přeprava do průmyslových zón bude rychlejší a racionálnější.
Nové letecké linky umožní během příštích tří let rychlé spojení s evropskými velkoměsty. Je pravda, že i dnes se člověk dostane z Ostravy kamkoliv do světa. Stačí využít linku do Prahy anebo Vídně a pokračovat dál. Musí však přestupovat a čekat na další spoj. Nyní bude vše jednodušší a pohodlnější. Ostrava se spojí s evropským "hlavním městem" Bruselem i s metropolemi a obchodními centry Moskvou, Kyjevem, Londýnem, Paříží nebo Varšavou. Dá se očekávat rozvoj obchodních aktivit, vznik nových firem, příliv zahraničních obchodníků. Z tohoto pohledu můžeme hodnotit vynaložené investice pozitivně. Díky nim se náš kraj stane významným evropským obchodním a průmyslovým centrem.

Kraj modernizuje letiště v Mošnově (článek uprostřed)

Mošnov - Letiště Leoše Janáčka Ostrava se stalo v naší republice druhým nejvýznamnějším leteckým přístavem. Kraj do něj zainvestuje v příštích pěti letech přibližně 2,5 miliardy korun.

"Za nejvýznamnější investici považuji kolejové napojení, které naše letiště jako vůbec první v republice spojí s železnicí," uvedl náměstek hejtmana Pavol Lukša (KDU-ČSL). Kolejové napojení mošnovského letiště bude stát přibližně jednu miliardu korun. Do roku 2013 vznikne nové bezpečnostní centrum letiště, rozšíří se odbavovací plochy, bude dokončena II. etapa výstavby odbavovací haly a letiště získá nové odbavovací a letištní technologie. Všechny výše uvedené investice dosáhnou výše dvě a půl miliardy korun. "Na všechny projekty může kraj využít prostředky z fondů EU," připomenul Pavol Lukša s tím, že rozvoj letiště je jednou z priorit kraje.
Zastupitelé kraje rozhodli, že dotací ve výši 700 milionů korun podpoří rozvoj letecké dopravy. "Už v příštím roce by měly z Letiště Leoše Janáčka létat nové linky do čtyř dalších evropských měst," řekl generální ředitel letiště Lubomír Vavroš. Ostrava tak získá přímé spojení s Bruselem, Londýnem, Amsterdamem a Moskvou. Další rok přibudou linky do Kyjeva, Rigy, Vilniusu a Curychu, v roce 2010 se cestující dopraví z Mošnova do Helsinek, Paříže a Varšavy. "Na provozovatele těchto leteckých linek vypíšeme výběrové řízení," připomenul Pavel Lukša.
Z letiště Leoše Janáčka zatím létá jedna přímá zahraniční linka do Vídně. Tato linka byla provozovánave shodě s názorem Úřadu pro hospodářskou soutěž jako závazek veřejné služby. "To znamená, že kraj na základě smlouvy dorovnal dopravci ztrátu při provozování této linky. Ztráta postupně klesala a v září letošního roku již byla nulová. Linka je nyní ekonomicky životaschopná a přes letiště ve Vídni je díky ní Ostrava napojena na 170 destinací v celém světě," zdůraznil Pavol Lukša. Stejným způsobem kraj podpoří plánovaná letecká spojení s evropskými městy.

Hlas opozice k tématu (šedý, hrubý sloupec vpravo):
Pavol Kubuš (ČSSD)
Letiště Leoše Janáčka je v dnešní době nutným prvkem dopravního spojení severní Moravy se světem. A ne jenom pro přepravu osob. Svou velikostí a již vybudovanou 3,5 kilometrovou přistávací a vzletovou dráhou dává spolu s přiléhajícími prostory možnost obchodně průmyslových aktivit spojených s nákladní dopravou největšími letadly. Jako každá velká podnikatelská aktivita vyžaduje i letiště dobrý podnikatelský záměr a velké finanční zdroje. Investice v řádu desítek milionů korun ročně ambice letiště nenaplní a stovky milionů obchodní společnost Letiště Ostrava, a. s., na investice nemá. Pokud pomůže letišti financováním některých aktivit kraj, statutární město Ostrava či jiné město z veřejných rozpočtů, strategický partner podnikatelskou aktivitou, nebo budou získány prostředky ze strukturálních rozvojových fondů, umožní to potřebný rozvoj letiště spojený s novými výrobními, obchodními, turistickými i kulturními aktivitami v kraji.

Ivan Strachoň (KSČM)
Investice do letiště jsou nepřehlédnutelné a nejsou poslední. Nová odbavovací hala splňuje veškeré požadavky spojené s naším vstupem do schengenského prostoru. Zajištěna je tak bezpečnost i pohodlí cestujících. Letiště ale svými parametry splňuje i požadavky pro nákladní dopravu. A ta může být v blízké budoucnosti velice zajímavá. Letos vyzkoušely Vítkovice Heavy Machinery přepravu dvou hřídelí vážících 44 a 16 tun letounem Ruslan. Výhodu rychlosti leteckého spojení bude jistě využívat i automobilka Hyundai. Nová pracovní místa jistě přinese i budované letecké opravárenské centrum, které bude po dokončení největší ve střední Evropě. Plánováno je spojení letiště a železnice. Toto spojení by bylo první v České republice. Jeho rentabilita je ale až při cca 2,5 milionech odbavených cestujících ročně. V plánu má letiště dosáhnout v roce 2015 1,5 milionu odbavených cestujících. Proto by příprava tohoto projektu měla být velmi důkladná, a to i s ohledem na volenou trasu, kudy by měla procházet. Letecká doprava je pro kraj důležitá. Z celkového pohledu ale zatím tvoří jen část dopravního systému v kraji. Přes tyto investice by se nemělo zapomenout i na běžnou veřejnou dopravu, kterou využívá většina občanů denně, tj. obnova vozového parku, přestupní terminály, dostupnost pro občany se sníženou pohyblivostí i celkové zkvalitnění dopravní obslužnosti kraje.


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od HighFlyer »

V clanku neni vlozena zadna fotka :o

Radim
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 10. 08. 2007, 18:45
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Radim »

Bylo to myšleno jako hádanka, jaká fotka je umístěna v tom článku, odkud jsem to přepisoval - tzn., z pravidelných novin (měsíčníku) Moravskoslezského kraje...

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od HighFlyer »

Radim píše:Bylo to myšleno jako hádanka, jaká fotka je umístěna v tom článku, odkud jsem to přepisoval - tzn., z pravidelných novin (měsíčníku) Moravskoslezského kraje...


Aha, sorac, uz je patek vecer, vlastne sobota brzy rano, tak mne to nedocvaklo :)

Takze uz jsem hlasoval a samozrejme pro S340 :))

Hansb
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 342
Registrován: 19. 11. 2006, 16:29
Bydliště: BRQ/LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Hansb »

"Letiště Leoše Janáčka Ostrava se stalo v naší republice druhým nejvýznamnějším leteckým přístavem." :lol: Tak jako sorry, ale to se budu teda hadat :)


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Příspěvek od Globik »

"Vznikají v něm moderní kancelářské a bankovní budovy s prosklenými fasádami. Takové jsme donedávna mohli vidět jen ve Frankfurtu, Macau nebo Hongkongu".
Dovolím si tvrdit, že takové budovy jsou již dlouho k vidění v každém moderním městě. V Praze je stavěli již komouši po požáru Veletržního paláce. Ostravští zastupitelé mají asi nějaké mindráky.

Celkově to působí duchem 50.let, dohonit a předhonit. Postavíme letiště napojené na dálkovou železnici, podpoříme dotacemi ztrátové linky a kapitalisti se posadí na zadek a budou do našeho zaostalého kraje cpát všechny své penízky. Jako pohádka hezké.

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1995
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od j.ree »

Ostravske vedeni je khov*u ... neni na ne nic co slusneho rict ...

Clanek berte samozrejme jen jako klasicke PR na obyvtele, aby si reklli jak je to skvele, co tady ti chu** dokazali udelat ...

Hansb
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 342
Registrován: 19. 11. 2006, 16:29
Bydliště: BRQ/LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Hansb »

Ještě chybí rychlodráha do centra.

Radim
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 10. 08. 2007, 18:45
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Anketa - obrázek

Příspěvek od Radim »

Samozřejmě, že je to Saab 340 CCA, OK-CCC - jak jinak, že...? Propagace CCA každým coulem... :roll: :(

Dingo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 246
Registrován: 12. 10. 2005, 10:03
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Příspěvek od Dingo »

Hansb píše:"Letiště Leoše Janáčka Ostrava se stalo v naší republice druhým nejvýznamnějším leteckým přístavem." :lol: Tak jako sorry, ale to se budu teda hadat :)

Já taky! Možná mají delší RWY než v BRQ, ale to je zhruba tak vše. :wink:

Kamyl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1644
Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
Oblíbené typy letadel: B747, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Kamyl »

Dingo píše:Možná mají delší RWY než v BRQ, ale to je zhruba tak vše. :wink:

I širší... :lol:

pepoš
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 176
Registrován: 04. 09. 2004, 12:14
Stav: Offline

Příspěvek od pepoš »

Dingo píše:
Hansb píše:"Letiště Leoše Janáčka Ostrava se stalo v naší republice druhým nejvýznamnějším leteckým přístavem." :lol: Tak jako sorry, ale to se budu teda hadat :)

Já taky! Možná mají delší RWY než v BRQ, ale to je zhruba tak vše. :wink:


2005 LKTB - 315 672 PAX LKMT 265 864 PAX
2006 LKTB - 393 686 PAX LKMT 300 736 PAX

A údaje za rok 2007? To bude zajímavé , ale v LKTB 2 další linky Gerona a Moskva i když v průběhu roku a myslím že se dá očekávat další nárust ... a kolik nových linek z LKMT....?????

Kamyl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1644
Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
Oblíbené typy letadel: B747, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Kamyl »

pepoš píše:
Dingo píše:
Hansb píše:"Letiště Leoše Janáčka Ostrava se stalo v naší republice druhým nejvýznamnějším leteckým přístavem." :lol: Tak jako sorry, ale to se budu teda hadat :)

Já taky! Možná mají delší RWY než v BRQ, ale to je zhruba tak vše. :wink:


2005 LKTB - 315 672 PAX LKMT 265 864 PAX
2006 LKTB - 393 686 PAX LKMT 300 736 PAX

A údaje za rok 2007? To bude zajímavé , ale v LKTB 2 další linky Gerona a Moskva i když v průběhu roku a myslím že se dá očekávat další nárust ... a kolik nových linek z LKMT....?????

0 (slovy nula) - kdyz nepocitam ty pseudo charterolinky Smart Wingsu, ktere uz myslim navic ani v nabidce nema... :evil:

Radim
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 10. 08. 2007, 18:45
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Radim »

Je to hnus, ten vývoj našeho letiště - připomíná mi to rozhodování při gladiátorských zápasech = palec nahoru (pro lktb), palec dolů (pro lkmt), co se týká vývoje nových linek a příletů i odletů celkově v průběhu roku...

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od HighFlyer »

Radim píše:Je to hnus, ten vývoj našeho letiště - připomíná mi to rozhodování při gladiátorských zápasech = palec nahoru (pro lktb), palec dolů (pro lkmt), co se týká vývoje nových linek a příletů i odletů celkově v průběhu roku...


Dovolim si vyslovit hypotezu, ze ruzna uspesnost techto letist je dana do znacne miry tim, ze LKTB je v soukromych rukach, zatimco LKMT je v chomoutu polostatniho vlastnictvi (kraj) se zhoubnym vlivem krajskych poslancu a zastupičů, kteri letectvi nerozumi a zajimaji je hlavne trafiky v dozorcich radach.


Odpovědět