j.ree píše:nedivim se, v brne dostacujici pocet linek, ostrava ve WC, tak naco dalsi letiste?
Ano, na jednu stranu naprosto zbytečná záležitost. Zajímavá je ale paralela s Dalmácií. Objevují se tam názory, že jsou zbytečně letiště jak ve Splitu tak i v Zadaru, že se mělo místo přestavby ZAD vybudovat zcela nové u Šibeníku a SPU zavřít, že by to stačilo. A teď si položme otázku: kdyby se zavřelo BRQ a OSR a místo toho otevřelo nové někde na půli cesty, nebylo by to náhodou efektivnější a pro airlines zajímavější?
A jiná otázka zní: Je potřeba mít letiště v půlce cesty mezi Vídní a Katowicemi?
To by tam muselo být kvalitní spojení a to je v této zemi hudba daleké budoucnosti. Kupříkladu minulý pátek jsem se potřeboval okolo deváté večerní dostat z Liberce do Prahy. A jaké byly možnosti?
Liberec,,Fügnerova BB-WC MHD > 2:00 Tramvaj 545011 Jablonec n.Nisou,,Tyršovy sady 2:27 1001 Přesun Přesun asi 4 min Jablonec n.Nisou,,u gymnázia MHD > 3:57 Autobus 535001 1 Rychnov u Jablonce n.Nisou,,nádr. 4:10 1013 Přesun Přesun asi 3 min Rychnov u Jabl.n.Nisou 4:17 4:18 Vlak R 981 Turnov 4:38 4:41 Koupit jízdenku Vlak Os 9503 Praha hl.n. přestup na Metro 7:13 >
To by tam muselo být kvalitní spojení a to je v této zemi hudba daleké budoucnosti. Kupříkladu minulý pátek jsem se potřeboval okolo deváté večerní dostat z Liberce do Prahy. A jaké byly možnosti?
Liberec,,Fügnerova BB-WC MHD > 2:00 Tramvaj 545011 Jablonec n.Nisou,,Tyršovy sady 2:27 1001 Přesun Přesun asi 4 min Jablonec n.Nisou,,u gymnázia MHD > 3:57 Autobus 535001 1 Rychnov u Jablonce n.Nisou,,nádr. 4:10 1013 Přesun Přesun asi 3 min Rychnov u Jabl.n.Nisou 4:17 4:18 Vlak R 981 Turnov 4:38 4:41 Koupit jízdenku Vlak Os 9503 Praha hl.n. přestup na Metro 7:13 >
To vám připadá normální?
Ha! Si mi připomněl, jak jsme před 3 rokama museli z Liberce večer stopem, protože nám ujel poslední SA někdy v sedm No nic, sorry, za OT
To by tam muselo být kvalitní spojení a to je v této zemi hudba daleké budoucnosti. Kupříkladu minulý pátek jsem se potřeboval okolo deváté večerní dostat z Liberce do Prahy. A jaké byly možnosti?
Liberec,,Fügnerova BB-WC MHD > 2:00 Tramvaj 545011 Jablonec n.Nisou,,Tyršovy sady 2:27 1001 Přesun Přesun asi 4 min Jablonec n.Nisou,,u gymnázia MHD > 3:57 Autobus 535001 1 Rychnov u Jablonce n.Nisou,,nádr. 4:10 1013 Přesun Přesun asi 3 min Rychnov u Jabl.n.Nisou 4:17 4:18 Vlak R 981 Turnov 4:38 4:41 Koupit jízdenku Vlak Os 9503 Praha hl.n. přestup na Metro 7:13 >
To vám připadá normální?
Ha! Si mi připomněl, jak jsme před 3 rokama museli z Liberce večer stopem, protože nám ujel poslední SA někdy v sedm No nic, sorry, za OT
jenže ono to vůbec není off topic. Jestliže spojení největšího města ČR s pátým největším městem ČR vypadá takhle, tak jaká by asi byla dostupnost jakéhosi pidiletiště v polích mezi Brnem a Ostravou?
kuba.biker píše: jenže ono to vůbec není off topic. Jestliže spojení největšího města ČR s pátým největším městem ČR vypadá takhle, tak jaká by asi byla dostupnost jakéhosi pidiletiště v polích mezi Brnem a Ostravou?
Se obávám, že by to dopadlo přesně takhle: letiště uprostřed pole, autobus 3x denně a velký (i když levný parkoviště). Výsledek je, když už musím vzít auto, tak je to celkem jedno, jeslti pojedu "někam doprostřed" nebo do VIE (z Brna) nebo do KTW (z Ovy). A že by mělo nové letiště oproti KTW nebo dokonce VIE nějakou další výhodu docela pochybuju.....
Myslím, že to byl celé plán Ivana Langera a s jeho odchodem ze scény stratil i tento plán na uskutečnitelnosti. Dokonce Íčko tenkrát hodně tvrdě prosadil, aby armáda dál provozovala přerovské letiště, které nepotřebovala a měla ho zavřít. Místo toho na jeho nátlak ta zpívající krasavice tenkrát zrušila vojenské jednotky pro nasazení při živelných pohromách a jiných událostech...
V ČR máme: Prahu-Ruzyni, letiště stagnující na 11 milionech, 15mio by bylo reálných vzhledem k technické kapacitě, naneštěstí si všichni myslí, že je závislá na síesej a vybudování druhé dráhy. Brno-Tuřany kdesi nad půl milionem cestujících, což je hodnota vyhovující pro ekonomickou udržitelnost a slušný základ pro pokrytí regionu. Ostravu, potažmo tedy hodinu cesty vzdálený Mošnov, v chudém regionu, bez ekonomicky udržitelné spádové oblasti, letiště maximálně s významem pro sezonní chartery. Navíc s rozvojem železničního spojení bez významu vnitrostátní dopravy. Karlovy Vary, letiště s 200 000 potenciálem, prakticky s jistotou další existence a ekonomické udržitelnosti díky lázeňskému regionu, bez reálné šance získat a udržet pravidelnou linku. Pardubice, letiště na počátku cesty, během desetileté historie se ve spolupráci mnoha veřejných i soukromých organizací vybudovali poměrně zajímavě fungující letiště. Před letištěm je poslední velká investice - výstavba odbavovacího terminálu, poté se může stát díky zeměpisné poloze zajímavou alternativou nejen pro tradiční nízkonákladové společnosti, letos zřejmě návrat ke 100 000 cestujících, co dál? Ukáží zřejmě podzimní volby. Vodochody, aspirující na roli nízkonákladového letiště pro Prahu, s reálnou šancí uspět, budou-li rychlejší než druhá dráha v Praze a terminál v Pardubicích. České Budějovice a Přerov, letiště, která vidí svůj potenciál v neexistujícím trhu a v neexistujících spádových oblastech. V Přerově model, který živí a rozvíjí Pardubice, tedy spolupráce a dělba nákladů s armádou, nemůže uspět. Chtěli byste ještě nějaká další? Já si myslím, že tu máme dva projekty a jedno fungující letiště spějící k zániku, nevidím potenciál pro vznik nového, naopak si myslím, že zánik nebo omezení Mošnova by pomohli Katowicím, možná Žilině a Pardubicím, téměř jistě Brnu.
Karlovy Vary, letiště s 200 000 potenciálem, prakticky s jistotou další existence a ekonomické udržitelnosti díky lázeňskému regionu, bez reálné šance získat a udržet pravidelnou linku.
KLV uz jednu velmi dobrou pravidelnou linku maji (Moskva) a pravdepodobne se udrzi i Petrohrad. Veril bych i dalsim destinacim v Rusku, ale to by se toho nesmeli chopit CCA s jejich modelem zahrnujicim prelety z BRQ, PED a jinych mist. Taky bych nebyl uplne skepticky k pravidelne lince (1-2x tydne) treba z DUS, HAM nebo LON.
HF: Ano, souhlasím s tvou připomínkou, jedná se o moji nepozornost. Myšleno bylo "jinou než postsovětskou". Karlovarský region je dopravně velice špatně dostupný jak ze zbytku republiky tak z D, PL, A. Nevěřím tomu, že by se dvě rotace týdně, byť by to byl LON, uživili. Jak lokálních tak incomingových PAX by bylo málo. Veškeré minulé snahy o CDG či FCO zkrachovali právě na nutnosti technických přeletů a neschopnosti lokálních CK spolupracovat na podpoře takového spojení. Příkladem může být i to, že se regionální touroperátoři nejsou schopni shodnout ani na společném pronájmu sezonní charterové kapacity do přímořských letovisek ...
Zdenek píše:jakmile se otevře trh a sníží ceny do Ruska tak linka do KLV nemá naději
Ceny spojení do Ruska už omezení dopravců tolik neomezují. Málo dostupné jsou dnes už jen ceny u "tradičních" dopravců jako je ČSA a Aeroflot, kteří pořád tak nějak ze setrvačnosti využívají monopol. Mnou již několikrát zmiňované Transaero dává zpáteční letenku PED - DME za cenu srovnatelnou se SmartWings CDG či FCO. Otevření ruského trhu lze očekávat se Soči, ale nemyslím si, že by to na trase ČR - Rusko změnilo tolik ... Maximálně se nabídka spojení roztříští na více destinací, zejména střední vrstva jihoruského regionu volá již delší dobu po sezonním spojení do ČR.
Zdenek píše:jakmile se otevře trh a sníží ceny do Ruska tak linka do KLV nemá naději
Anebo naopak? Vstup konkurentu => vetsi nabidka => nizsi ceny => do KLV bude litat jeste vic Rusu?
jsou to každopádně spekulace, kdo by tušil dění dnes v roce 2000... ...Vše se dnes díky low-cost začíná upínat na point-to-point a KLV jsou pořád od Prahy hoďku a pár minut cesty, SVO i LED, ať v podání OK/SU či po otevření trhu QS/S7 jistě udrží jen pro tu poptávku ze strany klientely, co má ráda přední řady. Jedině snad, že by se Řecko nakažlivě rozšířilo k nám či do Ruska. ...Znám též dost lidí, co mají konkrétně o AER zájem, ovšem z doslechu jsem slyšel, že své kouzlo již dávno ztratilo, Myslím že je nicméně čas ho (OK) podchytit, než z něho bude definitivně Las Vegas
Alca píše:jsou to každopádně spekulace, kdo by tušil dění dnes v roce 2000... ...Vše se dnes díky low-cost začíná upínat na point-to-point a KLV jsou pořád od Prahy hoďku a pár minut cesty, SVO i LED, ať v podání OK/SU či po otevření trhu QS/S7 jistě udrží jen pro tu poptávku ze strany klientely, co má ráda přední řady. Jedině snad, že by se Řecko nakažlivě rozšířilo k nám či do Ruska. ...Znám též dost lidí, co mají konkrétně o AER zájem, ovšem z doslechu jsem slyšel, že své kouzlo již dávno ztratilo, Myslím že je nicméně čas ho (OK) podchytit, než z něho bude definitivně Las Vegas
Podchycení ze strany ČSA je při jejich cenové politice pro většinového, tedy p2p cestujícího nepřínosné. Střední a větší ruské společnosti netáhnou takový aparát jako ČSA a jejich konečné ceny jsou o třetinu až polovinu nižší při srovnatelné kvalitě palubních služeb a na "západních" letounech. Dojde-li k otevření ruského vzdušného prostoru po Soči (rozuměj Olympijské hry 2014) věřím ve vstup dalších dopravců a tour operátorů na trh česko-ruský a v přirozený zánik i této, snad poslední profitující, skupiny destinací ČSA. Zároveň na tom vydělají regionální letiště. Po praktickém zániku CCA uvolněné kapacity v KLV přebírá URAL, jeho kapacity jsou však omezené, v BRQ nepředpokládám nárust provozu UTairu, neboť jeho flotila létá už nyní na svých limitech, naopak svůj zájem i kapacity nabízí Transaero. Stejný trend se projevuje i v Praze, kdy stávající dopravci pozvolna navyšují svoje přepravní kapacity a přidávají rotace, vstup dalších, ať už jako charter nebo linka, je omezován duem OK/SU. Věřím v konkurenci a doufám, že se za dva roky se tyto tendence projeví.
Karlovy Vary, letiště s 200 000 potenciálem, prakticky s jistotou další existence a ekonomické udržitelnosti díky lázeňskému regionu, bez reálné šance získat a udržet pravidelnou linku.
KLV uz jednu velmi dobrou pravidelnou linku maji (Moskva) a pravdepodobne se udrzi i Petrohrad. Veril bych i dalsim destinacim v Rusku, ale to by se toho nesmeli chopit CCA s jejich modelem zahrnujicim prelety z BRQ, PED a jinych mist. Taky bych nebyl uplne skepticky k pravidelne lince (1-2x tydne) treba z DUS, HAM nebo LON.
KLV má pravidelné linky do MOW, LED, SVX a KUF. Vzhledem k existující poptávce s pravděpodobností dalšího rozvoje do oblasti CIS. Pokud jde o západní linky, vše bude záviset na poptávce, bohužel region je ekonomicky velmi slabý (prakticky nejslabší v ČR), takže hodně bude závistet na podpoře, kolik by byl region schopen do takové linky investovat a hlavně, místní podnikatelé a politici musejí pochopit, že je potřeba diverzifikovat příliv turistů a ne se dlouhodobě spoléhat jen na CIS. Pokud by se podařilo vyvolat zájem o cesty a přilákat do regionu nové turisty ze západu, tak LON určitě, možná Španělsko, Itálie, ale spíše než DUS, HAM bych viděl EIN.