Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
RAdek
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 509
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od RAdek »

No z mých zkušeností spíše vychází, že těch cizinců bylo víc než Čechů a hlavně to byli Němci. Pak by se to logicky mělo postavit spíše na přílet a odlet pro ně než pro nás v 5 ráno a v 10 večer. Oni ale i ti cizinci používají převážně Vídeň a přímé lety - bohužel.

Abych přidal trochu pesimismu, tak pokud dobře počítám, přicházíme letos o Bergámo a Alicante, a to jsou s Prahou už dohromady 3 linky :( Včera jsem si shodou okolností koupil 4 letenky na poslední let z Bergáma do Brna 28.10., tak za Vás zatlačím slzu.


kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od kuba.biker »

Airbus380 píše:Klagenfurt má 90 000 obyv., Brno 400 000, což je při rozdílné kupní síle daných zemí zjruba srovnatelná velikost.
Klagenfurt a Brno leží ve spádové oblasti letiště ve Vídni, což je hub Austrian, takže de facto Lufthansy.
Klagenfurt má zhruba stejně velké letiště se zhruba stejnou skladbou destinací.

Z toho všeho podle mě plyne, že pokud tam LH začne létat z FRA, má i BRQ šanci, ne?


Přesně tak :thumbup:

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Karel_x »

Abych přidal trochu pesimismu...


Alicante bylo od počátku deklarované jako letní destinace, takže není důvod to brát jako prohru. Naopak, čím více takových sezónních destinací každoročně bude, tím lépe. BGY je myslím malinko jiný případ - za tím bych tušil odliv klientů k WZZ do Říma, neboť pro toho, kdo uvažuje udělat si výlet do Itálie je to jistě zajímavější volba. Mám pocit, že WZZ volí z BRQ destinace opravdu dobře, že je v tom citelně lepší, než RYR. Doufejme, že EIN bude další zásah do černého. Linka BRQ-PRG byla de facto zrušená už loni na podzim, ta letošní trapná parodie se hrála už jen proto, aby se dokázalo, že management ČSA má jako vždy pravdu.

Není jistě důvod k pesimismu, pokud by všechny roky byly podobně (ne)úspěšné jako je zatím ten letošní, já bych se určitě nezlobil. Prostě se konečně BRQ stává docela normálním letištěm, kde občas některé linky končí provoz a jiné zase začínají.

Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Tragedie_v_JZD »

Airbus380 píše:Klagenfurt a Brno leží ve spádové oblasti letiště ve Vídni, což je hub Austrian, takže de facto Lufthansy.
Klagenfurt má zhruba stejně velké letiště se zhruba stejnou skladbou destinací.

Z toho všeho podle mě plyne, že pokud tam LH začne létat z FRA, má i BRQ šanci, ne?


Zkus se na mapě podívat na vzdálenost Brna a Vídně, a Klagenfurtu a Vídně.

DádinAir
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 48
Registrován: 01. 01. 2011, 13:22
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od DádinAir »

Karel_x píše:
Abych přidal trochu pesimismu...


Alicante bylo od počátku deklarované jako letní destinace, takže není důvod to brát jako prohru. Naopak, čím více takových sezónních destinací každoročně bude, tím lépe. BGY je myslím malinko jiný případ - za tím bych tušil odliv klientů k WZZ do Říma, neboť pro toho, kdo uvažuje udělat si výlet do Itálie je to jistě zajímavější volba. Mám pocit, že WZZ volí z BRQ destinace opravdu dobře, že je v tom citelně lepší, než RYR. Doufejme, že EIN bude další zásah do černého. Linka BRQ-PRG byla de facto zrušená už loni na podzim, ta letošní trapná parodie se hrála už jen proto, aby se dokázalo, že management ČSA má jako vždy pravdu.

Není jistě důvod k pesimismu, pokud by všechny roky byly podobně (ne)úspěšné jako je zatím ten letošní, já bych se určitě nezlobil. Prostě se konečně BRQ stává docela normálním letištěm, kde občas některé linky končí provoz a jiné zase začínají.

:wink: Souhlasím se vším, co si tady napsal...!! :clap:


DádinAir
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 48
Registrován: 01. 01. 2011, 13:22
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od DádinAir »

Airbus380 píše:
Pan Am píše:
Airbus380 píše:Klagenfurt má 90 000 obyv., Brno 400 000, což je při rozdílné kupní síle daných zemí zjruba srovnatelná velikost.
Klagenfurt a Brno leží ve spádové oblasti letiště ve Vídni, což je hub Austrian, takže de facto Lufthansy.
Klagenfurt má zhruba stejně velké letiště se zhruba stejnou skladbou destinací.

Z toho všeho podle mě plyne, že pokud tam LH začne létat z FRA, má i BRQ šanci, ne?


Kupní síla obyvatel Brna není přeci čtvrtinová oproti obyvatelům Klagenfurtu. Viděl bych perspektivu letiště v Brně taky daleko lépe.


Viděl bych to takhle: http://www.mobilmania.cz/uploadedfiles/399175417.jpg
Brno je na 70, možná na 110, KLU a okolí na 180...Jenže celá spádová oblast Brna je na 60, kdežto spádová oblast Klagenfurtu na 120-170...


Malá oprava: Brno je na mapce na 150 a okolí na 70. Klagenfurt má složení od 140-170, ano, je to i tak velký rozdíl. Ale: Klagenfurtský kraj (Karnten) má celkově jen 559 000 obyvatel. A v západním cípu to je blíže do Salzburku, na východním do Grazu a přímo z Klagenfurtu je to na "velké" letiště v Ljublani jen 67 km. Z toho plyne, že spádová oblast KLU nesahá dále, než k hranicím Karntenu...! x Jihomoravský kraj má 1 196 000 obyvatel a spádová oblast BRQ zabírá Zlínský kraj (597 000) , Olomoucký (641 000) a půlku Vysočiny (250 000) + dojíždějí sem i z Pardubického a Moravzkoslezkého kraje. :wink:
Takže si myslím, že i přes malou kupní sílu ČR, by byla linka využívána víc, než z KLU. Nadruhou stranu pochybuji, že by do BRQ začala lítat Lufthansa... :( :(

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

DádinAir píše:Klagenfurtský kraj (Karnten) má celkově jen 559 000 obyvatel. A v západním cípu to je blíže do Salzburku, na východním do Grazu a přímo z Klagenfurtu je to na "velké" letiště v Ljublani jen 67 km. Z toho plyne, že spádová oblast KLU nesahá dále, než k hranicím Karntenu...! x Jihomoravský kraj má 1 196 000 obyvatel a spádová oblast BRQ zabírá Zlínský kraj (597 000) , Olomoucký (641 000) a půlku Vysočiny (250 000) + dojíždějí sem i z Pardubického a Moravzkoslezkého kraje. :wink:
Takže si myslím, že i přes malou kupní sílu ČR, by byla linka využívána víc, než z KLU. Nadruhou stranu pochybuji, že by do BRQ začala lítat Lufthansa... :( :(

I když tu už strašně dlouho píšu, že lítat z BRQ do FRA a odtud kamkoliv do světa by pro LH či jejího feedera byla trefa do černého musím tu v rámci objektivity dát LH KLU za pravdu dva argumenty, které silně hrají projeho prospěch oproti BRQ - optikou LH: 1. blízkost Alp a tudíž možnost dostat se k nim pro Němce z málo známé části Rakouska (tj. léto i zima) 2. stejný jazyk (podle mě i toto může být argument proč LH raději KLU a ne BRQ) - letušáci si vyjdou na večeři, na kafe... a cítí se jako doma...

dast
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 135
Registrován: 03. 12. 2008, 21:37
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od dast »

Aktuální zkušenost z letů BRQ-BGY:
- BRQ-BGY, pátek 29.7. - obsazenost bída, odhadem max 50% (hodně vyblokovaných řad, zbytek poloprázdno, v BGY se všichni vešli do jednoho krátkého autobusu bez pocitu "sardinek"), lety s předstihem (přílet do Brna o 25 min dřív, do Bergama pak o 50 min dřív)
- BGY-BRQ, pondělí 1.8. - prakticky plno, odhadem přes 90% (z mého místa jsem viděl jenom 2 volná sedadla, k letadlu 3 autobusy), z Bergama 10 min zpoždění, v Brně načas

RAdek
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 509
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od RAdek »

To je zajímavé. Nicméně problém bude asi v tom, že cena jednoho segmentu prakticky nejde přes 1.000,- a to je asi málo. A v momentě, kdy to bude víc, tak u řada lidí sedne do auta. To je problém těchto kratších vzdáleností.

Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 471
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Alca »

Tak Klagenfurt se vybarvil, bude "jen" víkendový pro lyžaře.

procvi
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 350
Registrován: 26. 01. 2009, 11:32
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od procvi »

dast píše:Aktuální zkušenost z letů BRQ-BGY:
- BRQ-BGY, pátek 29.7. - obsazenost bída, odhadem max 50% (hodně vyblokovaných řad, zbytek poloprázdno, v BGY se všichni vešli do jednoho krátkého autobusu bez pocitu "sardinek"), lety s předstihem (přílet do Brna o 25 min dřív, do Bergama pak o 50 min dřív)
- BGY-BRQ, pondělí 1.8. - prakticky plno, odhadem přes 90% (z mého místa jsem viděl jenom 2 volná sedadla, k letadlu 3 autobusy), z Bergama 10 min zpoždění, v Brně načas


Já letím zítra do BGY a v pátek se vracím zpět, takže taky pak přidám info :-)

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Airbus380 »

Tragedie_v_JZD píše:
Airbus380 píše:Klagenfurt a Brno leží ve spádové oblasti letiště ve Vídni, což je hub Austrian, takže de facto Lufthansy.
Klagenfurt má zhruba stejně velké letiště se zhruba stejnou skladbou destinací.

Z toho všeho podle mě plyne, že pokud tam LH začne létat z FRA, má i BRQ šanci, ne?


Zkus se na mapě podívat na vzdálenost Brna a Vídně, a Klagenfurtu a Vídně.


Obě dvě města jsou na tom zhruba stejně. Vídeň je nejbližší velké letiště jak Brnu, tak Klagenfurtu, tedy obě dvě města leží v její spádové oblasti. Navíc cestovní doba je naopak z KLU kratší vzhledem ke čtyřem letům denně OS.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5915
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Globik »

DádinAir píše:Klagenfurtský kraj (Karnten) má celkově jen 559 000 obyvatel. A v západním cípu to je blíže do Salzburku, na východním do Grazu a přímo z Klagenfurtu je to na "velké" letiště v Ljublani jen 67 km. Z toho plyne, že spádová oblast KLU nesahá dále, než k hranicím Karntenu...!(

Off topic: Nepiš prosím Tě jako hotentot. Buď Ljubljana nebo Lublaň. Salzburg nebo Salcburk. "k hranicím Karntenu" je pak už jen detail. K hranicím Korutan.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od HighFlyer »

Marty-t píše:letušáci si vyjdou na večeři, na kafe... a cítí se jako doma...

Ver mi, ze tento faktor v rozhodovani letecke spolecnosti o zavedeni nove linky opravdu, ale opravdu nehraje ani tu nejmensi roli ;-)

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Karel_x »

Jen takový úsměvný postřeh ohledně spolupráce LKTB s RYR:

STN - (před?)loňské velké omezení počtu bázovaných strojů kvůli poplatkům -> omezení frekvencí STN-BRQ
CIA - omezení rozvoje kvůli soudnímu nařízení ohledně hluku -> hypotetická linka CIA-BRQ mizí z rezervačního systému
ALC - omezení základny kvůli sporům o nástupní mosty -> nesplnily se naděje, že by se BRQ-ALC mohla změnit na celoroční

:shifty:


Odpovědět