Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

Globik píše:
JackBrno píše: A ani se není co divit, do Zadaru je to moc blízko na to, aby větší množství lidí bylo ochotno platit letadlo.

Naprostý nesouhlas. Je to dost daleko na to, aby větší množství lidí bylo ochotno platit letadlo. Chyba také mohla být v něčem jiném.


Může se nám to nelíbit, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak jediné, co s tím můžeme dělat :) Co se týče ceny letenek, nemám pocit, že by byly nějak extrémně předražené, že by to odrazovalo, i když samozřejmě pro české koupáky zvyklé cestovat do Chorvatska autobusem nebo vlastním autem narvaným konzervama a řízkama to úplně dostupná cena nebyla. Nebo máš jiný nápad, v čem mohl být problém neúspěšnosti? Mě ještě napadá nepohodlné letadlo. V těchto starých Saabech byl údajně velký hluk a byly hodně citlivé na turbulence. Asi to nebyl žádný med, drkotat se tím dvě hodiny :) Jinak ale trvám na tom, že Zadar je na letadlo moc blízko, aspoň tedy z Brna. Z Prahy by se třeba našlo víc cesťáků. Z Brna bych to viděl minimálně na ten Split. Severněji jezdí ti spořivější češi a ti co jsou ochotni dát více, jezdí na Makarskou riviéru, takže pod Split. Podle mě Zadar byla trefa vedle.


jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

JackBrno píše:
Globik píše:
JackBrno píše: A ani se není co divit, do Zadaru je to moc blízko na to, aby větší množství lidí bylo ochotno platit letadlo.

Naprostý nesouhlas. Je to dost daleko na to, aby větší množství lidí bylo ochotno platit letadlo. Chyba také mohla být v něčem jiném.


Může se nám to nelíbit, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak jediné, co s tím můžeme dělat :) Co se týče ceny letenek, nemám pocit, že by byly nějak extrémně předražené, že by to odrazovalo, i když samozřejmě pro české koupáky zvyklé cestovat do Chorvatska autobusem nebo vlastním autem narvaným konzervama a řízkama to úplně dostupná cena nebyla. Nebo máš jiný nápad, v čem mohl být problém neúspěšnosti? Mě ještě napadá nepohodlné letadlo. V těchto starých Saabech byl údajně velký hluk a byly hodně citlivé na turbulence. Asi to nebyl žádný med, drkotat se tím dvě hodiny :) Jinak ale trvám na tom, že Zadar je na letadlo moc blízko, aspoň tedy z Brna. Z Prahy by se třeba našlo víc cesťáků. Z Brna bych to viděl minimálně na ten Split. Severněji jezdí ti spořivější češi a ti co jsou ochotni dát více, jezdí na Makarskou riviéru, takže pod Split. Podle mě Zadar byla trefa vedle.


Ja nevim, Danube Wings je na Slovensku se svymi linkami do chorvatska v lete uspesna, v cem je tak velky rozdil mezi ceskym a slovenskym trhem? Jinak to, ze Zadar v podani CCA nebyl uspesny, neni divu, kdyz rezervaci spustili par tydnu pred zacatkem, propagace zadna, nemluvim o hroznem stavu jejich webovek... a taky Saab340 ma o spoustu vetsi naklady na sedacku nez ATR72.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Karel_x »

Souhlasím, že Zadar je dost blízko, že lepší by byl Split (asi si nechtěli konkurovat z OSR) a nejlepší by byl možná Dubrovník. Je jasné, že z jižní Moravy není kdovíjaká poptávka, ale, že by to nedalo ani 30 lidí týdně? Tomu moc nevěřím. Spíš bych viděl problém v tom, že přišli příliš pozdě, čímž ze hry prakticky vyšachovali cestovky (to mi prostě hlava nebere :crazy: ) a potom v předsudcích, které zaznívají i v tomto vlákně :? .

Chorvatsko má pověst destinace pro ne příliš bohaté (v pojízdné konzervárně s řízky, jak tu kdosi poznamenal) a zazobanější lidé nechtějí přece na rautech vysvětlovat :oops: , že trávili dovolenou v Dalmácii, zatímco se ostatní rozplývají nad exotickým Tajlandem, BoraBorou, nebo ŇúúZílendem :D. Je to sice stupidní, ale je to tak, a je třeba trochu času, aby se s tím naše rádoby haj sosájety srovnala. Věřím, že i v bývalé Jugošce je prostor pro bohatší klientelu, zpočátku třeba třeba jachting, víkendy a tak. Paradoxně si na to budou muset zvyknout i sami Jugoši, protože bohatší klientela je sice ochotná utrácet, ale žádá solidní standard, nepřeje si být na každém kroku průhledně očesávána lačnými lovci typu pražských taxikářů.

Jaromir
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 10
Registrován: 18. 08. 2011, 12:46
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Jaromir »

Co myslíte bude obnovena linka do Alicante? Nebo alespoň jiné španělské destinace .... Někde jsem četl článek, že se o obnovení letů jedná, bohužel ho nemohu již najít .... chtěl jsem sem hodit link ....Myslím, že jestli je něco v plánu je nejvýšší čas to oznámit . Vždyť Alicante mělo solidní velmi vytíženost ... nebo se mýlím? Nemá tady asi někdo bližší info, co?

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Globik »

JackBrno píše:
Globik píše:
JackBrno píše: A ani se není co divit, do Zadaru je to moc blízko na to, aby větší množství lidí bylo ochotno platit letadlo.

Naprostý nesouhlas. Je to dost daleko na to, aby větší množství lidí bylo ochotno platit letadlo. Chyba také mohla být v něčem jiném.


Může se nám to nelíbit, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak jediné, co s tím můžeme dělat :) Co se týče ceny letenek, nemám pocit, že by byly nějak extrémně předražené, že by to odrazovalo, i když samozřejmě pro české koupáky zvyklé cestovat do Chorvatska autobusem nebo vlastním autem narvaným konzervama a řízkama to úplně dostupná cena nebyla. Nebo máš jiný nápad, v čem mohl být problém neúspěšnosti? Mě ještě napadá nepohodlné letadlo. V těchto starých Saabech byl údajně velký hluk a byly hodně citlivé na turbulence. Asi to nebyl žádný med, drkotat se tím dvě hodiny :) Jinak ale trvám na tom, že Zadar je na letadlo moc blízko, aspoň tedy z Brna. Z Prahy by se třeba našlo víc cesťáků. Z Brna bych to viděl minimálně na ten Split. Severněji jezdí ti spořivější češi a ti co jsou ochotni dát více, jezdí na Makarskou riviéru, takže pod Split. Podle mě Zadar byla trefa vedle.

Určitě by PRG-ZAD bylo úspěšnější. Nejen kvůli vzdálenosti, ale i kvůli větší koupěschopnosti a podle mě i většímu radiusu cesťáků.
Úvahy o tom, že spořivější jezdí severněji, jsou podle mě ale naprosto zcestné. To bychom mohli říci, že ti nejspořivější jezdí na Istrii (a to je nesmysl). Od Umagu po Šibeník se nachází spousta ****hotelů, kam jezdí i česká klientela. Šibeník uvádím schválně, protože ten je faktickou dopravní dostupností přesně na půli mezi ZAD a SPU.
No a že by nepohodlné letadlo rozhodovalo? Na našem "koupáckém" trhu se prodá cokoli a lidi nemají pojem o tom, čím poletí. Spíš bych viděl problém v tom, že prodej nešel i přes CK v rámci koupáckých zájezdů, jak tu už bylo poznamenáno.
A ještě si dovolím jednu úvahu: Pokud bych jel lyžovat do Francie, bydlel přímo na sjezdovce, která je propojena s celým lyžařským střediskem (nebo by tam jezdily dobře skibusy) a letiště bylo v rozumné vzdálenosti od ubytování, nedovedu si dnes představit jiný způsob cesty, než letadlem. A nemusíme chodit do takových "extremů" (Francie, ubytování na sjezdovce). Spousta lidí jezdí do Dolomit autem, to zůstane zaparkované u hotelu celý týden a lidi, kteří rozhodně nejsou chudí, jezdí na lyžování plnými, pomalými a nepřesně jezdícími skibusy. Přesto neexistuje pořádná nabídka na letecké lyžařské zájezdy do Alp. A co bylo, nebylo úspěšné. Kde je zakopán pes? V konzervativnosti a v tom, že nikoho nenapadne dělat to (na obou stranách trhu) jinak?

EDIT ADMIN: Pokračování diskuse na téma, zda k moři do Chorvatska letadlem nebo autem najdete zde - viewtopic.php?f=36&t=7529


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

článek v novinách: "Lufthansa v Česku přepravila rekordní počet lidí. Pomohly jí dálkové lety" http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-ce ... lkove-lety

- nepřímo potvrzuje moje předpoklady, že potenciál linky BRQ/OSR --> velký Hub LH (FRA, MUC) tu je...
- ti co letí momentálně z Moravy do Ameriky musí nyní autem do VIE - PRG a pak hupsnout do Hubu a pak přestoupit na mezikontinentální let...

- škoda jen, že LH má momentálně spíš na programu úspory (osekání ztrátových dcer, ztrátových linek) než další rozvoj sítě... Snad tedy až příští rok ?

VitaZ
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 16
Registrován: 06. 05. 2011, 00:45
Oblíbené typy letadel: Avia B-534
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB/LKKY
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od VitaZ »

Marty-t píše:... Snad tedy až příští rok ?

Mě by spíš zajímalo, zda se rýsuje nějaká možnost, že by někdo převzal linky do Moskvy a Petrohradu po krachlé CCA? Potenciál by ty linky snad měly, ne?

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 262
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JiS_Progressus »

VitaZ píše:Mě by spíš zajímalo, zda se rýsuje nějaká možnost, že by někdo převzal linky do Moskvy a Petrohradu po krachlé CCA? Potenciál by ty linky snad měly, ne?

"Linky CCA" bez ohledu na to, zda měli status linky nebo charteru byli spoje na pokrytí požadavků ruských CK. Tyto CK již nasmlouvali jiné dva dopravce, další dva jsou v jednání a tito dopravci mají dlouholetou osvědčenou spolupráci s jiným letištěm v ČR - PED. Větší provoz MOW-BRQ, který by byl pro letiště ekonomicky zajímavý, tedy v nejbližší době není pravděpodobný. Vzhledem k tomu, že UTair, prodává v průměru ani ne 20 sedaček na let z/do BRQ, což je asi polovina toho, co prodá Transaero do/z PED, potenciál je obtížně zmapovatelný.

Beerbar
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 167
Registrován: 23. 02. 2011, 12:13
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Beerbar »

Marty-t píše:článek v novinách: "Lufthansa v Česku přepravila rekordní počet lidí. Pomohly jí dálkové lety" http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-ce ... lkove-lety

- nepřímo potvrzuje moje předpoklady, že potenciál linky BRQ/OSR --> velký Hub LH (FRA, MUC) tu je...
- ti co letí momentálně z Moravy do Ameriky musí nyní autem do VIE - PRG a pak hupsnout do Hubu a pak přestoupit na mezikontinentální let...

- škoda jen, že LH má momentálně spíš na programu úspory (osekání ztrátových dcer, ztrátových linek) než další rozvoj sítě... Snad tedy až příští rok ?


Já spíš sázel na AirBerlin, ale ti jsou pořád ve ztrátě, takže to taky na žádné velké rozšiřování nevidím, spíš zdražení letenek :D Ani Ethiad jim zatím nepomohl

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od kuba.biker »

JiS_Progressus píše:
VitaZ píše:Mě by spíš zajímalo, zda se rýsuje nějaká možnost, že by někdo převzal linky do Moskvy a Petrohradu po krachlé CCA? Potenciál by ty linky snad měly, ne?

"Linky CCA" bez ohledu na to, zda měli status linky nebo charteru byli spoje na pokrytí požadavků ruských CK. Tyto CK již nasmlouvali jiné dva dopravce, další dva jsou v jednání a tito dopravci mají dlouholetou osvědčenou spolupráci s jiným letištěm v ČR - PED. Větší provoz MOW-BRQ, který by byl pro letiště ekonomicky zajímavý, tedy v nejbližší době není pravděpodobný. Vzhledem k tomu, že UTair, prodává v průměru ani ne 20 sedaček na let z/do BRQ, což je asi polovina toho, co prodá Transaero do/z PED, potenciál je obtížně zmapovatelný.


Tak moment, svého času se létalo BRQ-DME/VKO 8x týdně, Kuban Airlines a Transaero létají v současné době do Pardubic pouze 3x týdně. Kam se tedy ztratil ten zbytek?

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 262
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JiS_Progressus »

kuba.biker píše:
Tak moment, svého času se létalo BRQ-DME/VKO 8x týdně, Kuban Airlines a Transaero létají v současné době do Pardubic pouze 3x týdně. Kam se tedy ztratil ten zbytek?


Transaero létá čt-ne, v neděli dvakrát, Kuban zatím 1 v sobotu, během 3 týdnů Kuban plánuje až 4 týdně. A další pravidelné spoje jsou v řešení. Takže aktuálně 6x, nikoliv 3x :wink:

dast
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 135
Registrován: 03. 12. 2008, 21:37
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od dast »

Dívám se, že od letního letového řádu mění Ryanair celkem zásadně časy letů na BRQ-STN. Nově bude po/st/pá/ne v 11:55 (u WizzAiru zůstávají večerní lety v 19:30), út/čt/so pak v 17:05.

persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od persona »

Hlavně je vražedný návrat ze STN (08:30). To aby člověk vstával v 05:30. Štve mě to, pozdější návraty jsou v menšině. Už na konec dubna jsem vybíral RT sobota - úterý. Po letech pohodových návratů ve 13.40 zbývá buďto brzké ranní vstávání nebo letět jednosměrkou do Blavy, Vídně či Prahy.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od HighFlyer »

persona píše:Po letech pohodových návratů ve 13.40 zbývá buďto brzké ranní vstávání nebo letět jednosměrkou do Blavy, Vídně či Prahy.

... nebo se vracet s Wizzem z LTN?

DádinAir
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 48
Registrován: 01. 01. 2011, 13:22
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od DádinAir »

Někde jsem zaslechl, že letiště bude mít nové webovky, nemá někdo nějaké info? jejich součastné stránky jsou strašné!:D :confused: tak aby to bylo co nejdřív...


Odpovědět