Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
orel
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 24. 01. 2010, 17:11
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od orel »

K argumentům pro EIN výše. Ano, tohle já všechno beru - ale stejně mně nejde do hlavy, jak může porazit Řím či Bergamo (obě dvě evidentně zrušeny pro nerentabilnost či možná pro vypršení podpory kraje - odstávka dráhy v Bergamu a plané sliby na obnovení, spíše záminka pro vyšumění do ztracena). Obě dvě destinace ideální pro prodloužené víkendy obyvatel celé Moravy, cest po celé Itálii, Lombardii. Turisticky, subjektivním pohledem atraktivnější než okolí EIN (milovníci Holandska prominou). A v neposlední řadě, podle mých informací linky využívalo dost Italů na Moravě žijících či podnikajících. Evidentně to pořád nestačí, je to strašná škoda. Další věcí, z mého okolí plno lidí letělo do Itálie z Prahy, Vídně či dokonce z Katovic! A když jsem jim řekl, že se dá letět z Brna, mysleli si že jsem se zbláznil a velmi kroutili hlavou. Propagace těch linek byla šíleně mizerná.


persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od persona »

Tak to prostě je. Pár desítek leteckých nadšenců linku nedělá (byl jsem na prvním letu Ryanu z Bergama do Brna a i tam měla většina lidí letenku za 5 nebo 10 EUR). A ti, co by ji třeba využili, o tom často neví. Ovšem Wizz měl linku do Říma dobře zpropagovanou. Co chvíli jsem to viděl na tramvaji i velké plátěné reklamy na domech nebo billboardy. A nepřeceňoval bych průměrného českého turistu/občana. Určitě tam poznávání Lombardie/okolí v rámci prodlouženého víkendu nebude na čelném místě. Spíš chata nebo výlet autem na Vysočinu. Kdesi jsem četl, že 90% rodin dělá o víkendu výlet autem.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Airbus380 »

Zrovna v případě Říma naprosto chápu, že Eindhoven je (pravděpodobně) úspěšnější. Řím byl čistě turistická destinace, naopak EIN, jakožto jedno z hlavních hi-tech center v Evropě (+ okolí AMS, BRU, RTM, ...) jistě generuje i nějakou obchodní klientelu.

stano
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 430
Registrován: 13. 12. 2003, 21:39
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od stano »

Nielen obchodnu, ale aj pracovnu, studentsku....

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

Osobně je mi docela líto, že Ryanair neuvažuje (alespoň podle toho co vím) o nějakém základním multiHUBovém systému - kdyby se třeba z BGY, STN, GRO, CRL udělaly HUB-y (myslím v tom smyslu, že by se dalo na jednu letenku přez tyto místa přestupovat), tak s nákladovou strukturou FR by se určitě z Brna i BGY uživilo díky nějakým transferům do plusu (u kterých by se v tomto případě eliminoval nižší yield, opět podotýkám nákladovou strukturu FR), možná i CRL, BVA, GRO, pokud FR plánuje v budoucnu ze STN dálkovky, tak by tím Brno získalo spojení se světem i bez LH. Bohužel toho se asi jen tak nedočkáme. Vím, že síťovému modelu se FR vyhýbá kvůli tomu, že takto není nutné dbát na scheduling, a neztrácí se kufry, nemusí se na nikoho čekat, ale existují nějaké směrnice EU, které by zakazovali model, kdy letecká společnost nemusí čekat na nikoho ze zpožděných letů, prostě jen překnihuje cestujícího na další volný let? Myslím to tak, že takto by to bylo zakonstruované do přepravních podmínek, tedy cestující by nemohl požadovat refund, prostě by měl jen možnost automatického překnihování na další let, čímž společnost svůj revenue neztratí. Dále bych podotkl, že zmíněné destinace by jako HUBy mohli fungovat bez zásahů do schedulingu, protože do hlavních destinací je z těchto letišť hustota letů tak velká, že přestupy nějak vždycky vyjdou.


JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

Obávám se, že toho se od Ryanairu nikdy nedočkáš. Síťový model generuje dost vysoké náklady a nároky na plánování, což je v rozporu s konceptem lowcostů. A vyhnout se směrnici o kompenzacích EU není možné. Pokud ti prodá společnost cestu na jedné letence, tak ti garantuje čas ve finální destinaci, bez ohledu na to, jestli letíš přímo nebo s přestupem. A tohle rozhodně Ryanair garantovat chtít nebude. Vyhnout by se tomu mohl jedině tak, že by za nějaký příplatek nabízel jakési kombinované letenky. Že by to byly z pohledu EU normálně dvě (nebo více) letenky, ale samotný dopravce by ti garantoval, že pokud z jeho viny nestihneš následující segment, že tě bezplatně přebookne na nejbližší další volný spoj, ovšem bez jakýchkoliv jiných nároků (ubytování, občerstvení). Ty příplatky by pak mohly existovat v různých výších a obsahovat různý stupeň kompenzací, vlastně takové pojištění. Ale pořád by to byly samostatné letenky.

stano
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 430
Registrován: 13. 12. 2003, 21:39
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od stano »

Zrejme nieco podobne ako prevadzkuje Air Berlin. Hoci su aerolinie P to P, predavaju aj letenky s vlastnym prestupom. Na toto ale RYR asi nikdy nepristane, nebude si zvazovat ruky. Pri jej obrovskej sieti by to bolo lahko realizovatelne, ale samotna filozofia tvorby spojov a nepomerne vysoka zataz na planovanie odradi RYR od takej praxe. Aj tak lahko obisiel kompenzacie, ked sa na ne sami poskladame. To by musela prist len nova velmi prisna smernica EU o zakaze poskytovania leteckych sluzieb vylucne z bodu do bodu.
Naposledy upravil(a) stano dne 27. 11. 2014, 11:34, celkem upraveno 1 x.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

Díky za reakce, proto jsem se ptal, zda na to jsou nějaké směrnice EU, protože jsem to nevěděl.

Jinak :
Nízkonákladová letecká společnost Niki má zájem rozšířit svoji působnost a od jara příštího roku zkusit linky z bratislavského letiště. Nejvážnějšími kandidáty pro nové linky jsou Paříž a (sídlo NATO, institucí a orgánů EU) Brusel, zkoumají se i další tratě. Spekuluje se i o možnostech využít Bratislavu k mezipřistání a doplnění méně vytížených linek Niki. Mateřské airberlin, které Niki vlastní, plány nekomentují - oficiální informace budou k dispozici na tiskové konferenci příští týden v Bratislavě. Bratislavské letiště v posledních týdnech zaznamenalo obchodní úspěchy v podobě získání nové pravidelné linky Flydubai a připravované základny Ryanairu.
Zdroj : planes.cz

To už by mohli zauvažovat i o paříži/amsterdamu z Brna :D

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1995
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od j.ree »

PAR mas z VIE, PRG i OSR... nikam to nemate daleko a misto AMS je EIN

orel
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 24. 01. 2010, 17:11
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od orel »

jvoj píše:Díky za reakce, proto jsem se ptal, zda na to jsou nějaké směrnice EU, protože jsem to nevěděl.

Jinak :
Nízkonákladová letecká společnost Niki má zájem rozšířit svoji působnost a od jara příštího roku zkusit linky z bratislavského letiště. Nejvážnějšími kandidáty pro nové linky jsou Paříž a (sídlo NATO, institucí a orgánů EU) Brusel, zkoumají se i další tratě. Spekuluje se i o možnostech využít Bratislavu k mezipřistání a doplnění méně vytížených linek Niki. Mateřské airberlin, které Niki vlastní, plány nekomentují - oficiální informace budou k dispozici na tiskové konferenci příští týden v Bratislavě. Bratislavské letiště v posledních týdnech zaznamenalo obchodní úspěchy v podobě získání nové pravidelné linky Flydubai a připravované základny Ryanairu.
Zdroj : planes.cz

To už by mohli zauvažovat i o paříži/amsterdamu z Brna :D


Naopak kolego, tím bude Paříž z Brna již definitivně zabitá, a s ní cokoliv dalšího, co se otevře z Bratislavy (proč by si ryanair či kdokoliv jiný požíral své linky?). Brno je mrtvý projekt, dovolenkové letiště. Možná někdy hodně v budoucnu, až se více rozvine mobilní střední třída, podnikatelé a lidé ochotní si připlatit za to, že nebudou muset cestovat na okolní letiště, pak možná dojde alespoň na tu DLH. Všimněte si, všude jinde, po celé střední Evropě se oznamují nové linky, ale ani jediná z Brna. Všichni Brno míjí a chodí kamkoliv jinam. V Brně se jen ruší, podvědomně čekám, kdy se zruší i ten EIN.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

orel píše:Naopak kolego, tím bude Paříž z Brna již definitivně zabitá, a s ní cokoliv dalšího, co se otevře z Bratislavy (proč by si ryanair či kdokoliv jiný požíral své linky?). Brno je mrtvý projekt, dovolenkové letiště. Možná někdy hodně v budoucnu, až se více rozvine mobilní střední třída, podnikatelé a lidé ochotní si připlatit za to, že nebudou muset cestovat na okolní letiště, pak možná dojde alespoň na tu DLH. Všimněte si, všude jinde, po celé střední Evropě se oznamují nové linky, ale ani jediná z Brna. Všichni Brno míjí a chodí kamkoliv jinam. V Brně se jen ruší, podvědomně čekám, kdy se zruší i ten EIN.

Nesouhlasím s Vámi. Za prvé v Brně už není co rušit. :wink: Střední třída už tu je, firemní klientela taky, individuální cestovatelé taky. Nespolehlivé dálniční i železniční spojení do Prahy též. Takže zbývá Brnu jako alternativa Vídeň a teď nově snad i Bratislava. Kde byla BTS v nabídce spojení před dvěma lety a kde bude po konferenci 4.12. a kde po dvou letech ? Není to náhodou efekt sněhové koule - pár linek Ryanu, pak ČSA, pak FlyDubai, hned nato báze Ryanu, hned nato trojúhelník NIKIho... Jestli náhodou v leteckém bysnysu se hlavně jeden nedívá co dělá druhý, a proto přijít s něčím novým je extrémně riskantní ? Podle mne není nikde psáno, že BRQ mizérie by měla dál pokračovat anebo se dál zhoršovat (zrušení EIN, MOS). Linka LH do FRA/MUC, Ethiad regional do Curychu, překvapit může i ČSA třeba dvojitým W z CDG pokud konečně začne s AirFrance spolupracovat - uvidíme kdo bude mít první koule přijít s diferenciovaným produktem... Za dva roky můžou být karty rozdány jinak.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

Marty-t : pěkně napsáno, ještě bych dodal k předchozímu nezdravě pesimistickému (berte s nadhledem :) ) přispěvateli pár poznámek :

1. Kdyby na stoprocent platilo to vaše pravidlo kanibalizace vlastních linek, proč by pak NIKI zaváděl linky z Bratislavy? Co se týče třeba spojení BRQ-CDG, myslím, že kdyby OK zavedli tuto linku, kanibalizovali by svůj pražský spoj naprosto minimálně, podle mě kvantitativně mnohem více lidí letá do Paříže s AB z Vídně.
2. Ano, Brno má blízko ostravu, prahu, bratislavu, vídeň. ALE, možná jste si neuvědomil, že co se týče například ostravy, tak nejen Brno má blízko Ostravu, ale, suprise suprise, i Ostrava blízko Brno. Kromě toho Ostrava má taky kousek Katowice. Dále bych upozornil, že Brno má v relativní blízkosti tři větší letiště, ovšem žádné z nich není pod časovou vzdáleností 1,5h. To je může být pro řadu obchodních cestujících limitující. A ještě poslední věc v tomto bodě - představte si, že z BTS jsou tuším i dva lety FR denně do Londýna, nespočet letů z VIE, a přesto jsou Blaváci, kteří někdy létají i z Brna (důvody samozřejmě většinou cena, ale i jiné).
3. Ono ještě stále platí pravidlo, že i nabídka generuje poptávku. Od zavedení linky do Londýna se mezi Brnem a londýnem dopravuje více lidí, než tomu bylo předtím. Lze předpokládat, že by to tak bylo i v případě jiných linek.

Hansb
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 342
Registrován: 19. 11. 2006, 16:29
Bydliště: BRQ/LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Hansb »

Stále ovšem v úvahách o nových linkách vycházíme z automatického předpokladu, že o ně letiště stojí, ale co když je tomu přesně naopak, co když žádné nechce??

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

Hansb:
Poněkud paranoidní předpoklad :-) Letiště má hodně vysoké režijní náklady, které musí platit bez ohledu na hustotu provozu. Vzhledem k oficiální provozní době 24/7 tam je pořád určitý minimální počet pracovníků, kteří mimo sezónu z velké části jen houpou nohama a byli by ve stejném počtu schopni obsloužit určitě minimálně 5 dalších spojů denně. A to bez navýšení nákladů, byl by to prakticky jen čistý zisk. Takže to je nesmyslná úvaha.
Naposledy upravil(a) JackBrno dne 29. 11. 2014, 16:11, celkem upraveno 1 x.

orel
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 24. 01. 2010, 17:11
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od orel »

Jasný, omlouvám se za můj tvrdě pesimistický tón, přeji Brnu vše nejlepší, ale to, co člověk vidí, ho nutí zůstávat stále nohama na zemi. Nemůžu nevidět, jak je rozjezd letiště za posledních 10 let křečovitý, metodou pokus - omyl. Strategické evropské destinace se míjí, jezdí se za nimi pořád ještě do Prahy a Vídně (teď možná i Blavy). Prostě tento status quo mám pocit že se dále konzervuje. Lidem, kteří mohli letět do Říma z Brna, znal jsem jich dost, letěli odjinud (proč proboha? Lidé mají zažráno, že z Brna automat nic neletí!!!). Pokud bude realita za 3 roky jiná, rád se budu mýlit. Jako obyčejný cestující jsem k tomu asi řekl vše, co se říci dá. Zdravím všechny


Odpovědět