Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

jvoj píše:
Petr31 píše:
Hansb píše:Já jenom doplním, že opačným směrem, tedy do BRQ letělo 13 lidí.


..tak pánové, při takovém LF už můžete stříhat metr a uzavírat sázky, kdy to zaříznou.... :(

Vydrž Prťka, vydrž, lítá to ještě jen měsíc. Když to vememe čistě teoreticky, tak dnes, v úterý, letělo na trase BRQ-MUC o 10/13 lidí víc, než před měsícem v úterý :D Kdyby to takhle šlo dál, tak do léta to bude létat plné :D


..já to neplatím, ale LF nižší než jedna třetina sedaček nestačí ani na zaplacení nákladů na nejekonomičtější turboprop a tady máme rouru E135 / 145... a to se vyplatí :D Vidím to na přílet Santa Klause maximálně a konec.......


Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Airbus380 »

Petr31 píše:
Vidím to na přílet Santa Klause maximálně a konec.......


No když už, tak to bude lítat nejméně do té doby, než skončí dohodnuté dotace. A to hádám bude aspoň pár měsíců, řekněme půl roku. Ale jak říkají ostatní předřečníci, linka je v provozu sotva měsíc, to opravdu není možné predikovat, jestli bude úspěšná nebo ne.

Beerbar
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 167
Registrován: 23. 02. 2011, 12:13
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Beerbar »

Airbus380 píše:
Petr31 píše:
Vidím to na přílet Santa Klause maximálně a konec.......


No když už, tak to bude lítat nejméně do té doby, než skončí dohodnuté dotace. A to hádám bude aspoň pár měsíců, řekněme půl roku. Ale jak říkají ostatní předřečníci, linka je v provozu sotva měsíc, to opravdu není možné predikovat, jestli bude úspěšná nebo ne.


Samotné město Brno počítá v rozpočtu na rok 2016 s podporou této linky částkou 15 mil. CZK. A nějaké love má jistě přichystaný JMK :-)

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

No asi to nebylo záměrem, ale z mého pohledu se strategická rozhodnutí související s linkou úplně nepovedla. Moje hodnocení:

NEGATIVA

1. sporná volba uzlového letiště

Na straně 31 diplomové práce pana Lukáše Báči s názvem "Alternativy letecké dopravy v Brně" (zdroj: http://is.muni.cz/th/269331/prif_m/dipl ... _final.pdf ) je odkaz na výsledky výzkumu poptávky P2P z Brna:

Londýn 137.000
Moskva 81.000
Paříž 67.000
Řím 32.500
Milán 30.500
Helsinki 28.000
Curych 26.000
Istanbul 25.000
Amsterdam 24.000
Madrid 24.300
Barcelona 23.000
Brusel 21.300
Düsseldorf 19.500
Frankfurt 17.500
Stockholm 17.000
Kodaň 16.000
Atény 15.500
Lisabon 14.000
Kyjev 13.500
Petrohrad 12.500

přesto byl zvolen MUC... Je zřejmé, že Moskva s C/S (ta s UTair létala) nebo Paříž s C/S by byla úspěšnější. Pokud by létali místo MUC FRA, díky hodinové jízdě ICE s půlhodinovým taktem přímo z FRA do Düsseldorfu by se poptávky obou měst podle mne sečetly a poptávka P2P by byla rovněž významnější...

2. ignorování linky marketingem BMI a Lufthansy

zatím jsem se jen setkal s nesmělými pokusy o marketing letiště Brno. Pokud někdo chce změnit myšlení cestujících do/z Brna s téměř nulovým marketingem se mu to nepodaří.

3. rozjezd linky na poslední chvíli

spousta lidí se dnes nerozhodne, že za týden letí. Ale třeba transkontinentální lety BRQ-MUC-/mimo Evropu/ se plánují určitě trošku déle předem. A navíc o možnosti letět takto z Brna se zatím díky bodu 2 prakticky neví...

4. rozjezd linky těsně před nejhorším obdobím roku

rozlétávat linku na konci listopadu musí logicky do jara vytvořit díru v rozpočtu. Nechápu to. Ale asi bylo letiště postaveno před hotovou věc - ber a dotuj teď, nebo budeme obsluhovat někoho jiného...

5. rotace v poledne

je super pro transferové cestující, ale totálně nevhodná pro P2P Business

6. zdlouhavý transfer z MUC na vlaky DB

sice na MUC z hlavního nádraží v Mnichově jezdí 2 S-bahny, délka jízdy 45 minut je extrémně dlouhá


POZITIVA

1. Brno a kraj jsou připravení linku dotovat
2. výběr společnosti BMI Regional, která má C/S s LH
3. tiché proudové letadlo s malou kapacitou
4. letecká společnost, u které lze koupit jednosměrnou letenku za cenu poloviny zpáteční
5. denní lety
6. standardní služby společnosti - občerstvení, kufr 23kg v ceně...

I tak si ale myslím, že od března-května půjdou počty cestujících hodně nahoru a linka se dostane na černou nulu...

Přesto se však nemohu zbavit dojmu, že vše šlo zorganizovat i jinak. Podle mne existovaly šance, že LH by přišla sama místo Debrecína se 3 lety týdně právě do Brna. LH by podle mne marketing ani timing linky tak "nezkonila"...

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

Marty-t píše:No asi to nebylo záměrem, ale z mého pohledu se strategická rozhodnutí související s linkou úplně nepovedla. Moje hodnocení:

NEGATIVA

1. sporná volba uzlového letiště

Na straně 31 diplomové práce pana Lukáše Báči s názvem "Alternativy letecké dopravy v Brně" (zdroj: http://is.muni.cz/th/269331/prif_m/dipl ... _final.pdf ) je odkaz na výsledky výzkumu poptávky P2P z Brna:

Londýn 137.000
Moskva 81.000
Paříž 67.000
Řím 32.500
Milán 30.500
Helsinki 28.000
Curych 26.000
Istanbul 25.000
Amsterdam 24.000
Madrid 24.300
Barcelona 23.000
Brusel 21.300
Düsseldorf 19.500
Frankfurt 17.500
Stockholm 17.000
Kodaň 16.000
Atény 15.500
Lisabon 14.000
Kyjev 13.500
Petrohrad 12.500

přesto byl zvolen MUC... Je zřejmé, že Moskva s C/S (ta s UTair létala) nebo Paříž s C/S by byla úspěšnější. Pokud by létali místo MUC FRA, díky hodinové jízdě ICE s půlhodinovým taktem přímo z FRA do Düsseldorfu by se poptávky obou měst podle mne sečetly a poptávka P2P by byla rovněž významnější...

2. ignorování linky marketingem BMI a Lufthansy

zatím jsem se jen setkal s nesmělými pokusy o marketing letiště Brno. Pokud někdo chce změnit myšlení cestujících do/z Brna s téměř nulovým marketingem se mu to nepodaří.

3. rozjezd linky na poslední chvíli

spousta lidí se dnes nerozhodne, že za týden letí. Ale třeba transkontinentální lety BRQ-MUC-/mimo Evropu/ se plánují určitě trošku déle předem. A navíc o možnosti letět takto z Brna se zatím díky bodu 2 prakticky neví...

4. rozjezd linky těsně před nejhorším obdobím roku

rozlétávat linku na konci listopadu musí logicky do jara vytvořit díru v rozpočtu. Nechápu to. Ale asi bylo letiště postaveno před hotovou věc - ber a dotuj teď, nebo budeme obsluhovat někoho jiného...

5. rotace v poledne

je super pro transferové cestující, ale totálně nevhodná pro P2P Business

6. zdlouhavý transfer z MUC na vlaky DB

sice na MUC z hlavního nádraží v Mnichově jezdí 2 S-bahny, délka jízdy 45 minut je extrémně dlouhá


POZITIVA

1. Brno a kraj jsou připravení linku dotovat
2. výběr společnosti BMI Regional, která má C/S s LH
3. tiché proudové letadlo s malou kapacitou
4. letecká společnost, u které lze koupit jednosměrnou letenku za cenu poloviny zpáteční
5. denní lety
6. standardní služby společnosti - občerstvení, kufr 23kg v ceně...

I tak si ale myslím, že od března-května půjdou počty cestujících hodně nahoru a linka se dostane na černou nulu...

Přesto se však nemohu zbavit dojmu, že vše šlo zorganizovat i jinak. Podle mne existovaly šance, že LH by přišla sama místo Debrecína se 3 lety týdně právě do Brna. LH by podle mne marketing ani timing linky tak "nezkonila"...


..skoro vše co zmiňuješ v bodech jsme tady vlastně dali dohromady nezávisle na sobě taky.Nicméně někdo tady zmiňoval, že linka je primárně určená pro Němce lítající do Brna, ne naopak. Ale pokud žijí z dotací a ekonomika provozu je nezajímá, tak potom je každá diskuse zbytečná...nicméně se může stat, že by to mohlo v budoucnu zajímat orgány činné v trestním řízení, nebo by někomu mohla nelíbit nedovolená podpora....osobně považuji dotace za svinstvo, které kazí rovné podmínky v podnikání.


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Petr31 píše:Ale pokud žijí z dotací a ekonomika provozu je nezajímá, tak potom je každá diskuse zbytečná...

Naprostý souhlas. Ale třeba si naše názory někdo s možností rozhodovat přečte a bude se inspirovat...
Petr31 píše:nicméně se může stat, že by to mohlo v budoucnu zajímat orgány činné v trestním řízení, nebo by někomu mohla nelíbit nedovolená podpora....osobně považuji dotace za svinstvo, které kazí rovné podmínky v podnikání.

To je otázka názoru. Je vidět, že nejste odkojený hrou Transport Tycoon :-) ...

Takový dopravní podnik města je taky podporovaný dotacemi. Proč ? Protože je to v zájmu města. Tak nevidím na případném vypsání soutěže o získání dotace 15 milionu CZK za první rok tomu, kdo propojí BRQ linkou s velkým letištěm - hubem - a umožní přestup na jedné letence nic špatného. Pak je to otázka nabídky, která společnost nabídne lepší časy, lepší letadlo.

Je ovšem otázkou, zda se tomu dělo i v tomto případě u BMI... Jinými slovy, pokud bych přišel dnes s nabídkou společnosti ABC, že propojím dejme tomu CDG s BRQ, zda bych od města a kraje dostal stejnou dotaci... Zde fakt nevím, snad to mají odpovědní lidé obšláplé, jinak budou mít novináři zase jednou o čem psát...

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

Marty-t : Ta čísla o té poptávce vypadají snad i na nějaká MIDT data, rozhodně zajímavé. Ta zkratka DVH znamená co/jaký výzkum?

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od pepa007 »

Marty-t píše:Tak nevidím na případném vypsání soutěže o získání dotace 15 milionu CZK za první rok tomu, kdo propojí BRQ linkou s velkým letištěm - hubem - a umožní přestup na jedné letence nic špatného. Pak je to otázka nabídky, která společnost nabídne lepší časy, lepší letadlo.

Je ovšem otázkou, zda se tomu dělo i v tomto případě u BMI... Jinými slovy, pokud bych přišel dnes s nabídkou společnosti ABC, že propojím dejme tomu CDG s BRQ, zda bych od města a kraje dostal stejnou dotaci... Zde fakt nevím, snad to mají odpovědní lidé obšláplé, jinak budou mít novináři zase jednou o čem psát...


Realita je taková, že do takové "soutěže" se v případě Brna nejspíš nikdo nepřihlásí, naopak zástupci letiště a města nejspíš dlouho obcházeli všemožný společnosti a prosili kolik by je to stálo pokusit se rozlítat nějakou linku do nějakýho solidního hubu.

V takové situaci je absurdní naříkat si, že se nelítá do Paříže s ranní a večerní rotací. Myslím že se vytěžilo z minima maximum, podařilo se získat 6x týdně spojení solidním strojem na 2. největší hub Lufthansy s dobrýma časama z hlediska návazností a s code-share s LH. Pro společnosti operující z Paříže existuje miliarda zajímavějších destinací než nějaký Brno, to je bohužel fakt.

bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 482
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od bubo »

pepa007 píše:.....Myslím že se vytěžilo z minima maximum, podařilo se získat 6x týdně spojení solidním strojem na 2. největší hub Lufthansy s dobrýma časama z hlediska návazností a s code-share s LH. Pro společnosti operující z Paříže existuje miliarda zajímavějších destinací než nějaký Brno, to je bohužel fakt.


presne tak, zaplatpanbuh za to. Ano, lepsi by byla CDG, AMS. LHR a FRA a kazsde 4x denne. Ale to by to nekdo musel chtit litat a nejak to nevypada, ze by LKTB zajemce o linky odmitalo z kapacitnich duvodu. Narikani, ze z MUC nejsou spoje je taky vice nez diskutabilni. Ano, moc spoju do USA z MUC po obede nechytnes, ale zase litaji jinam. Kdyz jsem lital z VIE nekam po Evrope, tak to nekdy bylo pres MUC, nekdy pres FRA, obvykle bylo mozne oboje s minimalni rozdily v casech.
Proste je potreba, aby se to chytilo, zacali s tim litat lidi a potom mozna budou dva lety. Ale zatim budme radi, ze jsme radi.

xvick
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 22
Registrován: 28. 02. 2008, 13:22
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od xvick »

Info k lince Brno - Mnichov a "plany" do budoucna...

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... no-mnichov

vladivostok
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 505
Registrován: 10. 12. 2014, 12:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od vladivostok »

Čo je na BRQ hmla ? BMI regional prave pristava na BTS

RadekB
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 361
Registrován: 08. 03. 2010, 12:19
Oblíbené typy letadel: A350, A380, B747
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od RadekB »

A LTN a EIN od W6 posedali v PRG

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

EIN se pak ještě pokusil o jedno přistání v BRQ kolem 15.hod, ale neúspěšně, takže už rovnou odletěl zpět do EIN.

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2211
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od pavelpmi »

Jak to teď přes svátky lítalo? Byla pořád mlha.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

Skvěle, od 23.12. před chvílí poprvé přistál RYR ze STN :-) Mezi tím nepřistálo vlastně nic, vše divertovalo nebo bylo zrušeno :-) A dnešní dopolední WZZ z EIN taky diverze, odpolední BMI z MUC zrušen. Prostě mlha, mlha a zase mlha :-)


Odpovědět