Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

ještě by mne zajímalo, když už se tu díky záměně Bergama a Bolzana ztrapňuju, zda v Bolzanu nebo někde jinde ten koncept "zaveďte k nám linku a my dáme Vašim PAX parkování zdarma" reálně zafungoval. Třeba zrovna na tom příkladu Bolzana mi zrovna nepřijde, že by měli zrovna díky tomuto kroku najednou z ničeho nic nespočet dopravců... Uznávám, že by to argument být sice mohl, ale mám pocit, že bude mít z hlediska dopravce jen minimální váhu. Přeci jen být dopravcem tak mne hlavně zajímá zda je v dané lokalitě ekonomický potenciál pro uživení mé linky, jaká jsou alternativní letiště okolo nebo zda mi místní samospráva dodá dotaci na rozjezd. Nějaký bonus ve formě parkování zdarma pro mé PAX bych chápal jen jako třešničku na dortu... Smysl by měl, pokud by většina lidí přijela na letiště vlastním autě. Podotýkám, že v Brně doveze většinu PAX z Brna a okolí na letiště autem kamarád, následovaný busem a taxi. Jiné to je jen u lidí co letí z Brna z Olomoucka a Zlínska.

Prostě by mne zajímalo jaké jsou s tím konceptem v praxi reálné zkušenosti z pohledu vedení letišť jinde ve světě. Tak snad mne někdo znovu v dobrém poučí...


Beerbar
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 167
Registrován: 23. 02. 2011, 12:13
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Beerbar »

Marty-t píše:ještě by mne zajímalo, když už se tu díky záměně Bergama a Bolzana ztrapňuju, zda v Bolzanu nebo někde jinde ten koncept "zaveďte k nám linku a my dáme Vašim PAX parkování zdarma" reálně zafungoval. Třeba zrovna na tom příkladu Bolzana mi zrovna nepřijde, že by měli zrovna díky tomuto kroku najednou z ničeho nic nespočet dopravců... Uznávám, že by to argument být sice mohl, ale mám pocit, že bude mít z hlediska dopravce jen minimální váhu. Přeci jen být dopravcem tak mne hlavně zajímá zda je v dané lokalitě ekonomický potenciál pro uživení mé linky, jaká jsou alternativní letiště okolo nebo zda mi místní samospráva dodá dotaci na rozjezd. Nějaký bonus ve formě parkování zdarma pro mé PAX bych chápal jen jako třešničku na dortu... Smysl by měl, pokud by většina lidí přijela na letiště vlastním autě. Podotýkám, že v Brně doveze většinu PAX z Brna a okolí na letiště autem kamarád, následovaný busem a taxi. Jiné to je jen u lidí co letí z Brna z Olomoucka a Zlínska.

Prostě by mne zajímalo jaké jsou s tím konceptem v praxi reálné zkušenosti z pohledu vedení letišť jinde ve světě. Tak snad mne někdo znovu v dobrém poučí...


Reálnou zkušenost z pohledu vedení letišť nemám, jen tu pasažérskou. Když jsme předloni chtěli letět na dovolenou, tak o odletovém letišti nakonec rozhodlo právě parkování zdarma. Prostě po započítání všech nákladů, časů a pod. to vyšlo nejvýhodněji. Podle mě to nové linky asi nepřinese, ale pro některé zákazníky, které musí na letiště stejně dojet to může být argument a tím pomoci zaplnit stávající. A věřím že pokud jsou stávající linky plné, snáze se vyjednává o nových. Např. pro lidi z Jihlavy je do Prahy téměř stejně daleko jako do Brna, stejně jako pro cestující z Olomouce je přibližně stejně do Ostravy jako do Brna. A free parking může být argumentem který rozhodne kterým směrem jet, když už do toho auta stejně musí sednout. Dostupnost letiště a náklady spojené s dopravou na letiště popř. parkováním v době low-cost mohou být leckdy vyšší než cena samotné letenky, takže věřím že potenciální zákazníci by na to slyšeli. Náklady na provoz pozemního parkoviště nebou závratné, když nepočítám odpisy, výnosy mimo sezónu taky, takže to může být poměrně laciný trik jak se odlišit od konkurence. Letiště neřídím, čistě můj osobní názor :-)

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 228
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Alghero

Příspěvek od Paul1 »

Na stránkách http://www.smartwings.com/cs/ už nějakou dobu figuruje jako destinace Alghero. Dokonce se nabízí i při odletu z Brna, ale žádný let zatím v nabídce není. Neví někdo, jestli se opravdu bude zavádět? Bylo by to fajn, konečně by se našla z Brna nějaká zajímavá destinace.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Globik »

Marty-t píše: Podotýkám, že v Brně doveze většinu PAX z Brna a okolí na letiště autem kamarád

Proč kamarád? Ti cesťáci nemají auto, bojí se ho nechat na letišti, potřebuje ho v Brně jiný člen rodiny, budou unaveni po letu...? Podle mě je hlavní důvod ten, že je to schůdnější než cena parkovného.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Globik »



ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od ajax07 »

Využívat brněnské letiště ano, ale létat z Brna s lidmi se jim nechce. A panu Plačkovi je to jedno, on tam přece kvůli občanům není. [-X

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od ajax07 »

ajax07 píše:Využívat brněnské letiště ano, ale létat z Brna s lidmi se jim nechce. A panu Plačkovi je to jedno, on tam přece kvůli občanům není. [-X


EINDHOVEN AIRPORT TRAFFIC GROWS 10% IN 2015 TO 4.3 MILLION PASSENGERS
by André Orban 23 December, 2015 0 comment
Eindhoven Airport achieved for the year 2015 a passenger growth of 10% over 2014. 4.333 million passengers used the airport; 407,000 more than in 2014 (3.926 million passengers). The growth in the number of aircraft movements in 2015 was 5%: 30,360 aircraft movements in 2015; 28,900 flight movements in 2014.

The passengers 10% growth is the consequence of more destinations; in 2015 78 destinations were available and also the occupancy per flight increased further. For 2016 Eindhoven Airport expects that 4-6 million passengers will use the airport. Air traffic is expected to grow in 2016 to 32,950 aircraft movements.

Eindhoven, December 22 2015

Pro srovnání: Eidhoven má asi 225.000 obyvatel. V blízkosti (od 90 do 120 km, ach ta strašná konkurence!) jsou letiště Dusseldorf, Antverpy, Maastricht Aachen, Amsterdam atd. - všechno po dálnicích. A proč 4,3 mil cestujících za rok? Prostě proto, že nabízí 75 (podle webu), resp. 78 destinací na pravidelných linkách.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

ajax07 píše:
ajax07 píše:Využívat brněnské letiště ano, ale létat z Brna s lidmi se jim nechce. A panu Plačkovi je to jedno, on tam přece kvůli občanům není. [-X


EINDHOVEN AIRPORT TRAFFIC GROWS 10% IN 2015 TO 4.3 MILLION PASSENGERS
by André Orban 23 December, 2015 0 comment
Eindhoven Airport achieved for the year 2015 a passenger growth of 10% over 2014. 4.333 million passengers used the airport; 407,000 more than in 2014 (3.926 million passengers). The growth in the number of aircraft movements in 2015 was 5%: 30,360 aircraft movements in 2015; 28,900 flight movements in 2014.

The passengers 10% growth is the consequence of more destinations; in 2015 78 destinations were available and also the occupancy per flight increased further. For 2016 Eindhoven Airport expects that 4-6 million passengers will use the airport. Air traffic is expected to grow in 2016 to 32,950 aircraft movements.

Eindhoven, December 22 2015

Pro srovnání: Eidhoven má asi 225.000 obyvatel. V blízkosti (od 90 do 120 km, ach ta strašná konkurence!) jsou letiště Dusseldorf, Antverpy, Maastricht Aachen, Amsterdam atd. - všechno po dálnicích. A proč 4,3 mil cestujících za rok? Prostě proto, že nabízí 75 (podle webu), resp. 78 destinací na pravidelných linkách.


Takže kdyby se z Brna létalo 75 destinací, tak bychom tu taky měli 4,3 mil. cestujících za rok? :D Myslím, že to není úplně domyšlená logika :) Ten efekt té širší nabídky by se určitě dostavil, jakmile ji tu budeme mít, ale zase nebude nekonečný :)

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od kuba.biker »

Já se domnívám, že je v prvé řadě třeba zohlednit, kolik z těch, kteří by teoreticky mohli využívat LKTB coby své "domovské" letiště či letiště první volby, vydělává méně než 20 000 Kč čistého měsíčně. Průměrné východní platy opravdu nedávají příliš prostoru k cestování. Takže srovnávat BRQ a EIN mi připadá jako naprostý nesmysl.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4145
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od whiskey »

Taktiez oznacit letiska Antwerp a Maastricht/Aachen za konkurenciu cohokolvek je blbost. Ked je dobry rok, tak mozno daju dohromady 300-400k cestujucich za rok.

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od ajax07 »

kuba.biker píše:Já se domnívám, že je v prvé řadě třeba zohlednit, kolik z těch, kteří by teoreticky mohli využívat LKTB coby své "domovské" letiště či letiště první volby, vydělává méně než 20 000 Kč čistého měsíčně.Průměrné východní platy opravdu nedávají příliš prostoru k cestování. Takže srovnávat BRQ a EIN mi připadá jako naprostý nesmysl.


Tak ještě jeden naprostý nesmysl: Průměrné východní mzdy opravdu nedávají příliš prostoru k cestování. V Rumunsku jsou jedny z nejnižších mezd v Evropě, skoro poloviční oproti ČR. Cluj Napoca má včetně metropolitní zóny cca 400.000 obyvatel. Počet pravidelných zahraničních destinací 34, počet cestujících v roce 2015 1,485.000, v roce 2016 se očekává cca 1,700.000.

http://airportcluj.ro/fisiere/userfiles ... 016_EN.jpg

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od kuba.biker »

Jediné slovo: gastarbeiteři. Podobné je to i v Polsku - viz četné linky z polských regionů na Britské ostrovy a do Skandinávie. Jinými slovy, ekonomický svrab doma je nutí hledat leckdy podřadnou, nicméně lépe placenou práci na západě, navíc s benefitem v podobě přirozené výuky cizího jazyka. Právě na tuto klientelu cílí především WizzAir. V Česku tento fenomén není ani zdaleka tak rozšířený, naše mentalita je zkrátka odlišná a ochota/nutkání vydat se do neznáma je menší...

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od ajax07 »

kuba.biker píše:Jediné slovo: gastarbeiteři. Podobné je to i v Polsku - viz četné linky z polských regionů na Britské ostrovy a do Skandinávie. Jinými slovy, ekonomický svrab doma je nutí hledat leckdy podřadnou, nicméně lépe placenou práci na západě, navíc s benefitem v podobě přirozené výuky cizího jazyka. Právě na tuto klientelu cílí především WizzAir. V Česku tento fenomén není ani zdaleka tak rozšířený, naše mentalita je zkrátka odlišná a ochota/nutkání vydat se do neznáma je menší...


Pouhé nesmyslné spekulace o mentalitě plynoucí z nedostatku argumentů a z nutkání trvat na vlastním postoji

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od kuba.biker »

ajax07 píše:
kuba.biker píše:Jediné slovo: gastarbeiteři. Podobné je to i v Polsku - viz četné linky z polských regionů na Britské ostrovy a do Skandinávie. Jinými slovy, ekonomický svrab doma je nutí hledat leckdy podřadnou, nicméně lépe placenou práci na západě, navíc s benefitem v podobě přirozené výuky cizího jazyka. Právě na tuto klientelu cílí především WizzAir. V Česku tento fenomén není ani zdaleka tak rozšířený, naše mentalita je zkrátka odlišná a ochota/nutkání vydat se do neznáma je menší...


Pouhé nesmyslné spekulace o mentalitě plynoucí z nedostatku argumentů a z nutkání trvat na vlastním postoji


Rád se nechám přesvědčit o opaku. Prosím, směle do toho!

marexor
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 18. 02. 2011, 09:08
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od marexor »

kuba.biker píše:
ajax07 píše:
kuba.biker píše:Jediné slovo: gastarbeiteři. Podobné je to i v Polsku - viz četné linky z polských regionů na Britské ostrovy a do Skandinávie. Jinými slovy, ekonomický svrab doma je nutí hledat leckdy podřadnou, nicméně lépe placenou práci na západě, navíc s benefitem v podobě přirozené výuky cizího jazyka. Právě na tuto klientelu cílí především WizzAir. V Česku tento fenomén není ani zdaleka tak rozšířený, naše mentalita je zkrátka odlišná a ochota/nutkání vydat se do neznáma je menší...


Pouhé nesmyslné spekulace o mentalitě plynoucí z nedostatku argumentů a z nutkání trvat na vlastním postoji


Rád se nechám přesvědčit o opaku. Prosím, směle do toho!


Naprosto souhlasím s ajax07. Nabídka vytváří poptávku a Brno má mnohem větší potenciál než jsou současné možnosti. Já jsem z Brna oblétal vše, co kdy bylo v nabídce, mnohdy opakovaně. Jiná letiště nepodporuji, respektive mi nestojí za to se někam dopravovat už z principu.

Na téma potenciálu letiště Brno ale nemá cenu diskutovat, stačí se podívat zpětně do tohoto fóra, na dobu, než poprvé vzlétlo letadlo do Londýna atd. Taková spousta analytiků, a stejně bylo většinou vše jinak...

I když jednu otázku na kuba.biker ohledně zmíněného a "znalecky" :-@ posouzeného Cluj Napoca bych měl: Co bylo dříve, gastarbeiter nebo letecká linka? Pokud bych tedy plně souhlasil s tím gastarbeiterem, a to tedy nebudu.


Odpovědět