Brno - Tuřany
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
trochu mimo poslední debatu o gastarbeiterech:
- stav PAX včera na letu BRQ-MUC dle mého pozorování: 32 na seznamu personálu při odškrtávání PAX při nástupu, 17 PAX fyzicky v letadle, z toho jak se v MUC po příletu dělili soudím na 10 p2p a 7 transfer ...
- už poněkolikáté zjišťuji ohromný počet no-show PAX. Samotnému se mi to zatím stalo jen 1x ze 4 letů...
- na debatu by byl mini dotazník na letišti v Brně. Podle mne má potenciál ke zlepšení...
- stav PAX včera na letu BRQ-MUC dle mého pozorování: 32 na seznamu personálu při odškrtávání PAX při nástupu, 17 PAX fyzicky v letadle, z toho jak se v MUC po příletu dělili soudím na 10 p2p a 7 transfer ...
- už poněkolikáté zjišťuji ohromný počet no-show PAX. Samotnému se mi to zatím stalo jen 1x ze 4 letů...
- na debatu by byl mini dotazník na letišti v Brně. Podle mne má potenciál ke zlepšení...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1995
- Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
- Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
- Pohlaví: muž
- Bydliště: OSR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
ajax07 píše:kuba.biker píše:Jediné slovo: gastarbeiteři. Podobné je to i v Polsku - viz četné linky z polských regionů na Britské ostrovy a do Skandinávie. Jinými slovy, ekonomický svrab doma je nutí hledat leckdy podřadnou, nicméně lépe placenou práci na západě, navíc s benefitem v podobě přirozené výuky cizího jazyka. Právě na tuto klientelu cílí především WizzAir. V Česku tento fenomén není ani zdaleka tak rozšířený, naše mentalita je zkrátka odlišná a ochota/nutkání vydat se do neznáma je menší...
Pouhé nesmyslné spekulace o mentalitě plynoucí z nedostatku argumentů a z nutkání trvat na vlastním postoji
Ale ono to opravdu tak je, jak pise kuba ...
Re: Brno - Tuřany
Na letech Wizzu z CLJ převládají gastarbeiteři, nějaký menší podíl tam mají i leisure cestující, někteří Rumuni peníze mají. A část tvoří i Rumuni, kteří lítají do Itálie, Španělska krást (i když by se dali vlastně zařadit mezi gastarbeitery a ti,kteří lítají do těchto zemí za rodinami.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Jedna věc je neoddiskutovatelná - a to že v porovnání s Polskem nebo Rumunskem za prací z Česka na západ letadlem pendluje výrazně méně lidí - ale podle mne i díky tomuto malému množství se však drží letecké linky z Ostravy a Brna do Londýna a mezinárodní autobusové linky po Evropě. Můžeme se bavit o rozdílu v životní úrovni, podnikavosti, jiných faktorech mezi národy bývalého východního bloku, ale on je rozdíl taky dán tím, že na pendlování stačí mnohým lidem z Česka auto a denně dojíždět za lepším platem do sousedního Německa či Rakouska, což takoví Rumuni taky dělají, ale rozhodně to nezvládnou denně... Stačí se podívat na nabídky spolujízdy na serverech typu blablacar.com - podle mne tamní pravidelné nabídky spolujízdy (např. Düsseldorf - Temešvár, Ingolstadt - Opole apod.) korelují s četností pendlováním auty pendlerů...
Jen pro odlehčení tématu pendleři - dokud létala z Brna přes Prahu ČSA, vídával jsem v pondělí ráno vždycky před 5:35 čekat na ATRko jednoho Francouze a v pátek večer tuším kolem 21:50 z Prahy čekal na letadlo do Brna taky. Tuším, že z Prahy vždy pokračoval dál na CDG. A to jsem takto létal docela často, mnohdy i 2x za měsíc a vždycky na těchto dvou letech byl. Občas jsem se zabýval představou jak asi musí vypadat jeho motivace - slečna (nebo snad mladík - za kterou takto trpělivě a pravidelně do Brna létal...
Jen pro odlehčení tématu pendleři - dokud létala z Brna přes Prahu ČSA, vídával jsem v pondělí ráno vždycky před 5:35 čekat na ATRko jednoho Francouze a v pátek večer tuším kolem 21:50 z Prahy čekal na letadlo do Brna taky. Tuším, že z Prahy vždy pokračoval dál na CDG. A to jsem takto létal docela často, mnohdy i 2x za měsíc a vždycky na těchto dvou letech byl. Občas jsem se zabýval představou jak asi musí vypadat jeho motivace - slečna (nebo snad mladík - za kterou takto trpělivě a pravidelně do Brna létal...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Marty-t píše:Občas jsem se zabýval představou jak asi musí vypadat jeho motivace - slečna (nebo snad mladík - za kterou takto trpělivě a pravidelně do Brna létal...
... a co rodina?
Re: Brno - Tuřany
Turkish Airlines budou létat do Košic
29. 2. 2016 - Slovensko
Letecká společnost Turkish Airlines dnes informovala, že otevře pravidelnou linku do Košic. Zahájení letů závisí na dostupné volné kapacitě ve flotile tureckého dopravce. Oznámení Turkish Airlines určené pro investory neobsahuje žádné další podrobnosti o lince do Košic.
Mezinárodnímu letišti v Košicích se v posledních měsících daří rozšiřovat pravidelné lety. Od loňského září bázuje v Košicích jeden letoun nízkonákladová společnost Wizz Air. Koncem března zahájí pravidelné lety z Varšavy do Košic polský LOT.
Tomáš Hampl
29. 2. 2016 - Slovensko
Letecká společnost Turkish Airlines dnes informovala, že otevře pravidelnou linku do Košic. Zahájení letů závisí na dostupné volné kapacitě ve flotile tureckého dopravce. Oznámení Turkish Airlines určené pro investory neobsahuje žádné další podrobnosti o lince do Košic.
Mezinárodnímu letišti v Košicích se v posledních měsících daří rozšiřovat pravidelné lety. Od loňského září bázuje v Košicích jeden letoun nízkonákladová společnost Wizz Air. Koncem března zahájí pravidelné lety z Varšavy do Košic polský LOT.
Tomáš Hampl
Re: Brno - Tuřany
kontext?
Re: Brno - Tuřany
jane píše:Na letech Wizzu z CLJ převládají gastarbeiteři, nějaký menší podíl tam mají i leisure cestující, někteří Rumuni peníze mají. A část tvoří i Rumuni, kteří lítají do Itálie, Španělska krást (i když by se dali vlastně zařadit mezi gastarbeitery a ti,kteří lítají do těchto zemí za rodinami.
Takže brněnské letiště zeje prázdnotou, protože na Moravě je málo gastarbeiterů, zlodějů a lidí s větším nutkáním vydat se do neznáma. Zkuste si někdy spočítat počet vozidel se značkami moravských a východočeských krajů, která parkují na parkovištích letiště Flughafen Swechat a Mazur, a počet pasažérů denních pravidelných spojů autobusů z letiště ve Vídni (hlavně Sudent Agency) do ČR. Možná budete překvapeni, kolik "gastarbeiterů, zlodějů a lidí s větším nutkáním vydat se do neznáma", kteří by z větší části mohli létat z Brna, mezi námi žije.
Naposledy upravil(a) ajax07 dne 15. 03. 2016, 21:39, celkem upraveno 1 x.
Re: Brno - Tuřany
beardie píše:kontext?
Pořád stejný, jak to jinde jde a v Brně to nejde.
Re: Brno - Tuřany
Zatímco v Brně se experimentuje s obskurními společnostmi (např. slavný Cirrus), tak Debrecín má Lufthansu a Košice Turkish, Lot a Austrian. Mnohem menší města s nižší kupní silou, které Brnu ve středoevropském kontextu konkurují. Tož tak, to je kontext. A jak říkal předřečník - kdyby se to opravdu chtělo posunout někam dál, tak Jančurovy dobytčáky narvané letuchtivými brňáky směr Vídeň by nemusely vůbec jezdit. Další zajímavá věc je, že dvě největší města v zemi nespojuje "národní" dopravce, který by tuto funkci měl plnit. To je taky ve srovnání s podobně velikým Rakouskem docela vtipná a pozoruhodná věc.
Re: Brno - Tuřany
2 najvacsie mesta su od seba 2,5 hodiny vlakom/busom z centra do centra, nema zmysel lietat to
Re: Brno - Tuřany
Skutečně pořád dokola. Ano, orel a někteří další, věřte si své pohádce jak se celé okolí ve spádové oblasti Brna bude vozit ve svých autech na Tuřany, aby pak mohlo odletět klíčovými trasami několika největších evropských dopravců do všech hubů v Evropě... Srovnávání nesrovnatelného - kde je v okolí Debrecínu a Košic v dobré dopravní dostupnosti uzel typu Vídeň a Praha? I když by čistě, podotýkám velmi čistě teoreticky, existovalo přímé spojení Brna s Frankfurtem, Amsterdamem, Paříží, Madridem a podobně, kde bere tu jistotu, že těch dalších nejméně 50% cestujících stejně nepojede do Vídně, protože prostě: lepší cena z Vídně/letí tam, kam se zrovna z Brna nelétá. ...Prostě, se s tim smiř
Re: Brno - Tuřany
Orus-x píše:Skutečně pořád dokola. Ano, orel a někteří další, věřte si své pohádce jak se celé okolí ve spádové oblasti Brna bude vozit ve svých autech na Tuřany, aby pak mohlo odletět klíčovými trasami několika největších evropských dopravců do všech hubů v Evropě... Srovnávání nesrovnatelného - kde je v okolí Debrecínu a Košic v dobré dopravní dostupnosti uzel typu Vídeň a Praha? I když by čistě, podotýkám velmi čistě teoreticky, existovalo přímé spojení Brna s Frankfurtem, Amsterdamem, Paříží, Madridem a podobně, kde bere tu jistotu, že těch dalších nejméně 50% cestujících stejně nepojede do Vídně, protože prostě: lepší cena z Vídně/letí tam, kam se zrovna z Brna nelétá. ...Prostě, se s tim smiř
Debrecen - Budapest po dálnici 230 km, Debrecen - Cluj 230 km, Brno - Ruzyně 230 km, Brno - Swechat 150 km, po dálnici jen částečně.
Já bych těch 50% v Brně bral. Prakticky. A toto vlákno je o letišti Brno. Letiště bez letadel je absurdní divadlo. Letiště s letadly je služba veřejnosti.
P.S. Smířlíky má vrchnost ráda, zvláště když jí to sype, třeba z fotovoltaiky.
Re: Brno - Tuřany
ajax07:
Ty tady tak nějak brečíš na špatném hrobě Je potřeba si uvědomit, že letecké spojení provozují letecké společnosti, ne letiště. Letiště volnou kapacitu má a když přijde nová společnost, že chce sem létat, tak bude vítána, protože vedení rozhodně uvidí raději, když zaměstnanci budou běhat kolem letadel, než houpat nohama. Jenže pokud si letecká společnost nevyhodnotí rentabilitu linky, tak ji prostě nezavede, i kdyby se letiště stavělo na hlavu a jsem si celkem jistý, že kdyby aerolinky potenciál viděly, tak by zájem projevily. Ale dotovat tady nikdo třeba deset linek pro rozjezd fakt asi nebude, s velkou slávou se dotuje jedna a už i to spoustě lidí vadí.
Ty tady tak nějak brečíš na špatném hrobě Je potřeba si uvědomit, že letecké spojení provozují letecké společnosti, ne letiště. Letiště volnou kapacitu má a když přijde nová společnost, že chce sem létat, tak bude vítána, protože vedení rozhodně uvidí raději, když zaměstnanci budou běhat kolem letadel, než houpat nohama. Jenže pokud si letecká společnost nevyhodnotí rentabilitu linky, tak ji prostě nezavede, i kdyby se letiště stavělo na hlavu a jsem si celkem jistý, že kdyby aerolinky potenciál viděly, tak by zájem projevily. Ale dotovat tady nikdo třeba deset linek pro rozjezd fakt asi nebude, s velkou slávou se dotuje jedna a už i to spoustě lidí vadí.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5916
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Brno - Tuřany
Proboha, proč nelétá PRG-BRQ národní dopravce? A proč to nelétá žádný dopravce? Kdyby byla slušná poptávka, třeba QS by po tom neskočili? Ano, nemají játra. Ale to nic neznamená. A pokud po tom nikdo neskočí nikdo jiný, proč by to měl létat národní dopravce? Z důvodu prestiže? A proč to stálé srovnávání s Rakouskem? Jak ve vztahu ke Košicím, tak k Brnu? Podívejte se na jízdní řád vlaků VIE-Vídeň-Linec-Salcburk-Innsbruck a Salcburk-Mnichov. Hlavně na jízdní doby. A stejně se létá. U nás se hledí hlavně na cenu, pohodlí je vedlejší. To je realita a nějaké vlhké sny na tom nic nezmění.