Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od alesesl »

Marty-t píše:jiný pohled na diskutované téma: http://modernibrno.cz/aktualita/Mozky-z ... rti-16731/ zejména 2. výzva pro město


To je presne ono co Brno nejvice potrebuje. Kvalitni prestupni bod Vlak/bus a dalnici smer AT. Urcite investice do vybudovani kvalitniho vlakoveho a busoveho terminalu v jednom, kde lidi muzu pohodlne prestoupit z vlaku na bus je rozhodne lepsi investice nez podporovat nefunkcni letecke spojeni. Samozrejme dobudovani dalnice smer AT je si myslim priorita nejen pro lidi co cestuji autem, ale taky pro presun zbozi a taky uleva pro lidi co bydli v Mikulove, Valticich atd. Takove mnozstvi kamionu co jezdi pres tyto mesta by melo davno jezdit po dalnici.

Viden je velky hub a nabidka destinaci je opravdu siroka, o tom zadna. To kam se da letet z VIE se neda s PRG porovnat. Az vybuduje zakladni a kvalitni infrastruktura, ktera nabidne spojeni z Brna do VIE rekneme do cca 1,5 hod a min, tak si myslim, ze neni co resit. Ale ti co sedi na radnici by museli nejdrive premyslet mozkem a ne pr***i a hlavne nemyslet na svoji vlastni malou domu, ale na to jak by melo vypadat moderni, 2. nejvetsi mesto CR.


David2
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 74
Registrován: 24. 07. 2005, 10:54
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od David2 »

Zrovna sedím u hledače letenek a plánuju, jak sem do Brna dostat nějaké francouzské kolegy z Lyonu. A s tím jedním letem je to fakt na pytel. Takže zase Vídeň. A rozhodně nějde o cenu těch letenek, jenom o ty časy...
Tak to je.

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od ajax07 »

Globik píše:
PavelD píše:
Globik píše:Chtěli zkásnout Ryanair = Chtěli po vyděrači, aby platil za službu jako každý jiný a neustoupili?


O převzácné volné sloty se následně porvali zájemci stojící ve frontě.

Jasně že ne, ale prostě ta formulace (o nenasytném letišti, které chce za službu nechat zaplatit) mě přiměla napsat to, co jsem napsal. Kolik "LCC cesťáci nechali útraty na letišti, aby se letišti vyplatilo nadále dávat aerolince nulové poplatky? A ano, incomingoví nechali útratu ve městě / regionu, ale to není záležitost letiště. Nebo Ti přijde normální, abys přišel do poloprázdné hospody s tím, že když Ti nedají zadarmo oběd, nedáš si pivo, nekoupíš si u trafikantky v sousedním baráku cigarety a že půjdeš o ulici dále, kde Ti v hospodě ten oběd dají a necháš tam útratu za pivo a v trafice za cigára? Pokud měly město / kraj na té lince zájem, měli se domluvit na zadotování poplatků nebo neměli pouštět provoz letiště z ruky.


Hoši, hoši, že vy ještě věříte, že pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí? A že letecké společnosti si svědomitě vyhodnocují po celé Evropě odborné analýzy potencionální poptávky cestujících, kterým by poctivě a zcela férově mohli za obvyklý přiměřený zisk poskytovat veřejně prospěšné služby? Ono vás to časem přejde. A nenasytné asi nebude letiště, ale pánové, kteří si z výnosů veřejných investic na letišti a pozemků okolo udělali výnosný soukromý byznys. Víte, proč létá tolik linek do Kaunasu (cca 400.000 obyvatel) a Vilniusu (hlavní město 100 km od Kaunasu) v Litvě, která celá má méně obyvatel, než Morava? A proč litevští občané (a nejsou to jen gastarbaitři a zloději) mohou pohodlně a levně létat po celé Evropě?

Tady máte odpověď O´Briena:

Once the initial details of the new base had been presented, O’Brien then went on to explain why Lithuania is doing better than its Baltic counterparts in regards to route development. “The Lithuanian Government is doing a lot better than Latvia in regards to understanding the needs of passengers and airline charges. They realise that costs should be low in order to allow passengers to afford to fly. We have seen Latvia and Norway introduce and increase taxes for flying, and that will hurt travel demand due to the increased costs for their passengers.”
Although the highlight of the announcement was growth in Vilnius and Lithuania overall, O’Brien did state that there may be a reduction in passengers at Kaunas. “Ryanair’s new services to Malta and Birmingham are being moved from Kaunas, so we will see a slip in passenger numbers. The reason for the move to Vilnius for these routes is due to the new route incentive scheme that Lithuanian Airports has introduced at Vilnius. However, when the charges by the company become more calibrated across all its airports we will return to growth at Kaunas. Without Ryanair Kaunas would be empty. It has a great terminal facility and long runway so we are making use of this great infrastructure.” It should be noted however that later this month Kaunas will welcome its second scheduled carrier Wizz Air, which will launch services to London Luton in direct competition with Ryanair.

Mimochodem podle Kenny Jacobse, ředitele prodeje a marketingu společnosti Ryanair, je v České republice velký prostor pro další růst nízkonákladových leteckých dopravců. Podíl low-cost aerolinií v ČR na přepravených cestujících je nejnižší ze zemí východní Evropy a je nižší než celkový evropský průměr.

Filisipi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 215
Registrován: 09. 11. 2012, 19:11
Oblíbené typy letadel: B748, Dash8 - Q400NG
Pohlaví: muž
Bydliště: Seoul, GMP + ICN
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Filisipi »

ajax07 píše:Tady máte odpověď O´Briena:

“The Lithuanian Government is doing a lot better than Latvia in regards to understanding the needs of passengers and airline charges. They realise that costs should be low in order to allow passengers to afford to fly. We have seen Latvia and Norway introduce and increase taxes for flying, and that will hurt travel demand due to the increased costs for their passengers.”


Tohle je složitý téma. Nemůžete šmahem odsoudit země za to, že zvedají leteckou taxu. Je to o nějaký environmentální zodpovědnosti, kterou mají rozvinuté země vyšší. Nemusí se jednat přímo o ekoterorismus. Vyvážení "sustainability" a trhu je třeba a u některých linek (vnitrostátní přískoky po Polsku - WRO-WMI-GDN a jiné- s boeingem 738 RYRu, kterou lidé lítají jen aby letěli jetem - osobní zkušenosti) katastrofální. Lítá se hodně a někdy nesmyslně a v případě nízkonákladovek hlavně nesmyslnými typy letadel pro danou trasu.
Je potom na každé zemi, jak si určí svou environmentální zodpovědnost (nehledě na případnou podporu domácích aerolinek) - země bývalého Sovětského bloku na to nejsou připraveny, protože lidé necítí morální zodpovědnost za svoje činy a uhlíkovou stopu. U Norska je tomu jinak.
Chápu, že se na tomhle fóru vyskytují lidé, kteří by létali rádi denně Praha - Brno, ale je třeba na to nahlížet z více pohledů.

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od ajax07 »

Filisipi píše:
ajax07 píše:Tady máte odpověď O´Briena:

“The Lithuanian Government is doing a lot better than Latvia in regards to understanding the needs of passengers and airline charges. They realise that costs should be low in order to allow passengers to afford to fly. We have seen Latvia and Norway introduce and increase taxes for flying, and that will hurt travel demand due to the increased costs for their passengers.”


Tohle je složitý téma. Nemůžete šmahem odsoudit země za to, že zvedají leteckou taxu. Je to o nějaký environmentální zodpovědnosti, kterou mají rozvinuté země vyšší. Nemusí se jednat přímo o ekoterorismus. Vyvážení "sustainability" a trhu je třeba a u některých linek (vnitrostátní přískoky po Polsku - WRO-WMI-GDN a jiné- s boeingem 738 RYRu, kterou lidé lítají jen aby letěli jetem - osobní zkušenosti) katastrofální. Lítá se hodně a někdy nesmyslně a v případě nízkonákladovek hlavně nesmyslnými typy letadel pro danou trasu.
Je potom na každé zemi, jak si určí svou environmentální zodpovědnost (nehledě na případnou podporu domácích aerolinek) - země bývalého Sovětského bloku na to nejsou připraveny, protože lidé necítí morální zodpovědnost za svoje činy a uhlíkovou stopu. U Norska je tomu jinak.
Chápu, že se na tomhle fóru vyskytují lidé, kteří by létali rádi denně Praha - Brno, ale je třeba na to nahlížet z více pohledů.



To je takový černý joke dávat environmentální zodpovědnost do souvislosti (protože diskuze je o využití letiště v Brně) s tragickým stavem brněnské dopravy, ať již letecké, železniční nebo silniční ("spící" letiště, rozpadající se brněnské nádraží, nečinnost státu ve výstavbě silnic a dálnic obecně a dálnice Brno-přechod Mikulov zvláště, nekonečné zácpy na velkém městském okruhu v Brně, zejména v úseku Žabovřeská atd.).


Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Robert »

ajax07 píše:To je takový černý joke dávat environmentální zodpovědnost do souvislosti (protože diskuze je o využití letiště v Brně) s tragickým stavem brněnské dopravy, ať již letecké, železniční nebo silniční ("spící" letiště, rozpadající se brněnské nádraží, nečinnost státu ve výstavbě silnic a dálnic obecně a dálnice Brno-přechod Mikulov zvláště, nekonečné zácpy na velkém městském okruhu v Brně, zejména v úseku Žabovřeská atd.).


No Letiště v Brně bylo tak enviromentálně zodpovědné, že vystavělo hned ve svém sousedství solární elektrárnu. Co může letiště ještě víc udělat v tomto směru?

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

Robert:

Opravdu si myslíš, že motivem stavby byla environmetnální zodpovědnost? ;-)

Hansb
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 342
Registrován: 19. 11. 2006, 16:29
Bydliště: BRQ/LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Hansb »

:D :D :D a ještě jednou :D

hanez
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 39
Registrován: 16. 01. 2010, 13:43
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od hanez »

Jsem trochu mimo, od kdy už nelítá Ryanair z Brna do Londýna? Chystal jsem se v létě. Jinak jezdím občas na letiště do Vídně (nebo tím směrem na lyže) a je tristní, když vidím, jak na rakouské straně makají na výstavbě dálnice (nejenom směrem k nám) a u nás se člověk po přejetí hranic drbe málem po polňačce a ještě ho buzerují policajti na všech možných omezeních rychlosti :shock:

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Robert »

JackBrno píše:Robert:

Opravdu si myslíš, že motivem stavby byla environmetnální zodpovědnost? ;-)


Nejenom to... letiště ještě potřebovalo alternativní zdroj napájení :)

http://brno.idnes.cz/solarni-byznys-u-b ... zpravy_daj

"Záměr výstavby solární elektrárny souvisel s dlouhodobou koncepcí alternativního zdroje elektrického napájení letiště nezávislého na veřejném zdroji," uvedli ve společném prohlášení pro MF DNES představitelé firmy Letiště Brno Jiří Filip a Tomáš Plaček. Dodali, že projekt souvisí také s firemní podporou ekologie.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

No jistě, pro napájení světelného značení dráhy, které se používá jen v noci, je potřeba solár :-)

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

JackBrno píše:No jistě, pro napájení světelného značení dráhy, které se používá jen v noci, je potřeba solár :-)


...ředitel Plaček si pravděpodobně myslí, že všici ve Štatlu mají v hlavě piliny :lol:

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

Bohužel to je zčásti pravda, vzhledem k tomu, kolik pitomců tady volilo ty rudozelené "Žít Brno"... Normálně jsem se za své spoluobčany styděl...

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »

JackBrno píše:Bohužel to je zčásti pravda, vzhledem k tomu, kolik pitomců tady volilo ty rudozelené "Žít Brno"... Normálně jsem se za své spoluobčany styděl...


...mysleli si, že po Onderkovi a se "slovenským" doktorem Haškem za rohem už hůř nebude....ale nějak jim to Hollanovcům poslední dobou taky nejde, tak snad voliči včas vystřízliví... :lol:

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5911
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Globik »

ajax07 píše: nečinnost státu ve výstavbě silnic a dálnic obecně a dálnice Brno-přechod Mikulov zvláště, nekonečné zácpy na velkém městském okruhu v Brně, zejména v úseku Žabovřeská atd.).

Co se týče D52, tak tam to neházej na stát, na vině je kraj.


Odpovědět