Globik píše:PavelD píše:Globik píše:Chtěli zkásnout Ryanair = Chtěli po vyděrači, aby platil za službu jako každý jiný a neustoupili?
O převzácné volné sloty se následně porvali zájemci stojící ve frontě.
Jasně že ne, ale prostě ta formulace (o nenasytném letišti, které chce za službu nechat zaplatit) mě přiměla napsat to, co jsem napsal. Kolik "LCC cesťáci nechali útraty na letišti, aby se letišti vyplatilo nadále dávat aerolince nulové poplatky? A ano, incomingoví nechali útratu ve městě / regionu, ale to není záležitost letiště. Nebo Ti přijde normální, abys přišel do poloprázdné hospody s tím, že když Ti nedají zadarmo oběd, nedáš si pivo, nekoupíš si u trafikantky v sousedním baráku cigarety a že půjdeš o ulici dále, kde Ti v hospodě ten oběd dají a necháš tam útratu za pivo a v trafice za cigára? Pokud měly město / kraj na té lince zájem, měli se domluvit na zadotování poplatků nebo neměli pouštět provoz letiště z ruky.
Hoši, hoši, že vy ještě věříte, že pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí? A že letecké společnosti si svědomitě vyhodnocují po celé Evropě odborné analýzy potencionální poptávky cestujících, kterým by poctivě a zcela férově mohli za obvyklý přiměřený zisk poskytovat veřejně prospěšné služby? Ono vás to časem přejde. A nenasytné asi nebude letiště, ale pánové, kteří si z výnosů veřejných investic na letišti a pozemků okolo udělali výnosný soukromý byznys. Víte, proč létá tolik linek do Kaunasu (cca 400.000 obyvatel) a Vilniusu (hlavní město 100 km od Kaunasu) v Litvě, která celá má méně obyvatel, než Morava? A proč litevští občané (a nejsou to jen gastarbaitři a zloději) mohou pohodlně a levně létat po celé Evropě?
Tady máte odpověď O´Briena:
Once the initial details of the new base had been presented, O’Brien then went on to explain why Lithuania is doing better than its Baltic counterparts in regards to route development. “The Lithuanian Government is doing a lot better than Latvia in regards to understanding the needs of passengers and airline charges. They realise that costs should be low in order to allow passengers to afford to fly. We have seen Latvia and Norway introduce and increase taxes for flying, and that will hurt travel demand due to the increased costs for their passengers.”
Although the highlight of the announcement was growth in Vilnius and Lithuania overall, O’Brien did state that there may be a reduction in passengers at Kaunas. “Ryanair’s new services to Malta and Birmingham are being moved from Kaunas, so we will see a slip in passenger numbers. The reason for the move to Vilnius for these routes is due to the new route incentive scheme that Lithuanian Airports has introduced at Vilnius. However, when the charges by the company become more calibrated across all its airports we will return to growth at Kaunas. Without Ryanair Kaunas would be empty. It has a great terminal facility and long runway so we are making use of this great infrastructure.” It should be noted however that later this month Kaunas will welcome its second scheduled carrier Wizz Air, which will launch services to London Luton in direct competition with Ryanair.
Mimochodem podle Kenny Jacobse, ředitele prodeje a marketingu společnosti Ryanair, je v České republice velký prostor pro další růst nízkonákladových leteckých dopravců. Podíl low-cost aerolinií v ČR na přepravených cestujících je nejnižší ze zemí východní Evropy a je nižší než celkový evropský průměr.