Petr31 píše:..a to se do toho ještě nevložil soudruh Hollan:http://forum24.cz/v-brne-si-musite-taxi ... je-hollan/Pokud si dobře pamatuju, tak loni měli sódruzi ve Štatlu neřešitelné potíže s vlečňáky u šalin (sám jsem to dával na forum) a teď se rozhodli bojovat s mrzkou lůzou, která jezí taxíky...neuvěřitelné...jak je vůbec možné, že toho idiota ještě neposlali z okna úřadu hlavou dolů, aby se mu rozsvítilo? Nebo potřebuje spíš vymrskat???
Tudíž nějakého moderního způsobu dopravy v Brně se rozhodně není třeba bát! PS: Už se těším, jak budou politici vysvětlovat, jak je možné, že ekologií posedlí Rakušáci jsou schopni dálnici na hranici s ČR hravě dobudovat, zatímco na Moravě je ticho po pěšině...
Myslím, že jste už hodně Off-topic. Nicméně chápu, že pro člověka co nesleduje detailně dění a důvody současného tristního stavu dopravní infrastruktury v Brně a JM kraji musí být první pohled naprosto nechápavý.
Něco k dálnici na Vídeň (jakožto nejvýznamější substitut - hrozba pro BRQ):
A5-D52 : Češi v 90tých letech tlačili na dohodu s Rakouskem, aby byl dálniční přechod u Laa. Ti tehdy neviděli důvod stavět na Brno dálnici a plán odmítli. Chvíli se debatovalo o propojení přes Břeclav, což prosazovaly nejvíce různé eko organizace - paradoxně ignorujíc CHKO a ptačí oblast u Břeclavi. Tak se postavil kus D52 z Brna alespoň po Pohořelice, kde se trasa rozplétá na dva významné směry (I/52 na Mikulov a I/53 na Znojmo). Tuším že zprovozněno v roce 1996. Od té doby je úzké hrdlo trasy v Rakousku. Nejvíc u Vídně (odstraněno úsekem A5 od Schriku k Suessenbruennu a od něj S1 k Dunaji) zprovozněno v roce 2010. Úzké hrdlo se posunulo do Poysdorfu. To se snad změní letos v prosinci, kdy se A5 prodlouží před Drasenhofen. Úzkým místem se tak stane Mikulov, hraniční přechod a Drasenhofen. Mezitím byla v roce 2009 uzavřena mezi Rakouskem a ČR dohoda o propojení dálnice u Mikulova/Drasenhofenu. Tady se intenzivně pracuje na obou stranách na přípravě neboť na území Jm kraje soud zrušil (na popud eko organizací zejména nesouhlasících s D43 přes Bystrc a D52 vedenou na hranici NP Pálava) územní plán) a bez něj se nemohlo v JM kraji dlouho stavět nic. I přes funkce hejtmana v různých komisích za urychlení výstavby D43 a D52...
Plánovat se mohlo v JM kraji jen na území měst a obcí. Tj. mohly se plánovat, vykupovat pozemky a stavět VMO - Dobrovského tunely (zprovozněno), VMO-Žabovřeská (chybí vyvlastnit pozemky jednoho majitele, pak se může začít stavět - držím palce aby to bylo letos), VMO Tomkovo nám a VMO Rokytova (stále chybí vykoupit několik pozemků) v Brně a obchvat Mikulova (začalo se s vykupováním pozemků pro obchvat - respektive obchvat obchvatu). Takže místo toho aby ŘSD plánovalo a vykupovalo pozemky pro dálnici Brno-Mikulov, dostala přednost na Rakousko D3 kde se nyní intenzivně připravuje část mezi Veselím, obchvatem ČB a úsekem na hranice ve směru na Linz. Pár dnů před krajskými volbami však došlo v tichosti ke schválení nového krajského územního plánu, který u D43 umožňuje obě varianty a nic nerozhoduje. To se nelíbí městu Brnu, neboť hrozí, že severojižní silniční tranzit dál půjde přes něj. Nicméně ŘSD může začít nejen plánovat 3 pruhy na D1 u Brna, ale taky aspoň připravovat další úseky mezi Mikulovem a Pohořelicemi. Ty se zřejmě budou zprovozňovat na tři etapy, jako poslední bude asi otevřena dálnice přes Novomlýnské nádrže.
Jinak co v Jm kraji dokážou jednotlivci a ekoorganizace dokládá blokování i zvojkolejnění a elektrifikace železnice mezi Horními Heršpicemi a Zastávkou u Brna. To je prostě na dokreslení jaké obstrukce absolutní menšiny jsou v naší demokracii s velmi slabými státními institucemi možné -
http://www.modernibrno.cz/aktualita/Zru ... rna-17966/jinak zpět k letišti - to musí řešit v současné době i takovéto problémy s úředním šimlem:
Obchvat brněnských Tuřan provázejí zmatky, možná křižuje vzletovou dráhu
http://www.modernibrno.cz/aktualita/Obc ... ahu-17968/