Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1061
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

dnes BRQ-MUC 34 PAX (E135 ma kapacitu 37 - nebyl plny jen proto, ze cca 2 mesice predem se cena OW vysplhala na 10800 CZK, vcera byla tesne pod 12k CZK - takze moji znami co chteli letet se mnou radeji zvolili Eurowings z Vidne za 55 EUR ow . Kdyby nebyl rozdil v cene tak velky tak by urcite leteli, ale tohle bylo proste moc...)

do Brna musel byt let z Mnichova podobne temer plny - jeste pred rokem a resp. necelyma dvema sli PAX v pohode pocitat - ted se fakt hemzi...

Jinak na plose v BRQ mne zaujaly dalsi dve letadla co mi prisly jako male Embraery - jeden s CZ a druhy se SI (nebo SK)registraci - ze by chartery nebo private jety... Tento vikend mi neprislo, ze by v Brne melo byt neco special...


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1061
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

pátek večer MUC->BRQ 31 PAX (letěl E135 s kapacitou 37 sedaček),

subjektivní pocit při přistání v BRQ : severní nárazový vítr - pilot měl s tím prdítkem plné ruce práce aby jej udržel přibližovat se rovně

bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 482
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od bubo »

Marty-t píše:pátek večer MUC->BRQ 31 PAX (letěl E135 s kapacitou 37 sedaček),

subjektivní pocit při přistání v BRQ : severní nárazový vítr - pilot měl s tím prdítkem plné ruce práce aby jej udržel přibližovat se rovně

Nemel jsem pocit, ze by to hazelo moc nebo ze by s tim mel moc prace......spis tim, jak nas to hnalo po vetru pri vektorovani do ILS 27 ta pocitova vyska pri dotaceni do osy byla hrubo pod 3000 ft co jsme doopravdy meli......a diky vetru jsme taky vyjeli po TWY C bez nejakeho vyrazneho brzdeni.....

procvi
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 347
Registrován: 26. 01. 2009, 11:32
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od procvi »


Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1319
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Petr31 »



Myslím že nic, že to je jen taková fligna pro voliče :lol:


persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2120
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od persona »

Ech, přestup na další lety ve Lvově - létají tam linky z celého světa atd. Ale na fotkách vypadá Lvov pěkně - do budoucna je určitě v plánu - škoda, že tam lety Ryan zrušil - snad jen dočasně.

CheckFlyer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 167
Registrován: 16. 10. 2016, 16:48
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od CheckFlyer »

Škoda že neobnoví linku Praha – Brno. Myslím, že by to spoustě lidem pomohlo, nemyslím jen point to point cestujícím, ale Praha by tak byla dobrým přestupním hubem do Evropy a možná by to přetáhlo i nějaké Moraváky, co jezdí do Vídně.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1061
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

no podle navrhovaných destinací je vidět s kým se asi jedná - zřejmě asi hlavně s Wizzem...

Za mne bych tipnul, že Řím a Barcelona 2x týdně s low costem by se po rozlétání za 2-3 roky mohly dostat v pohodě do plusu, ale osobně si nemyslím, že to je zrovna to co Brno nejvíc potřebuje. Brno podle potřebuje podle mne kromě MUC dalšího feedera velkého letiště.

Takhle FRA s LH nebo BMI 1x denně (třeba ráno) by nádherně doplnila stávající polední a večerní rotaci do MUC a kombinační možnosti letů do světa s LH by šly exponenciálně nahoru. Ale ani AMS, CDG nebo SVO s někým ze SkyTeamu by nebyly špatné... Jen takto si dovedu představit, že by se ČSA mohla do BRQ totiž vrátit...

Co se týká PRG a ČSA - bylo by to sice hezké obnovit vnitrostátní linku (stav oprav na D1 by jistě hrál v její prospěch), ale se současným počtem strojů ČSA se mi PRG moc atraktivní k přestupu nejeví. Spíš bych si tipnul, že to se dřív (ale až v horizontu 5 let) v BRQ objeví někdo nečekaný - LOT do WAW, TK do nového IST atp. Taky bych osobně nepodceňoval revoluci v TATL letech díky zvýšeným doletům střednětrupých letadel - to pak by mohl být hodně žádaný i DUB nebo EDI létaný z BRQ klidně low costem.

V každém případě jsem zvědavý na to zda budou mít nové linky hlavu a patu... Pokud ne - budou dotace vyhozené prostředky, za které by sice mohla být jen krátká cyklostezka, ale i ta by mohla zlepšit život spoustě lidem...

MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 652
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od MarcosFT »

CheckFlyer píše:Škoda že neobnoví linku Praha – Brno. Myslím, že by to spoustě lidem pomohlo, nemyslím jen point to point cestujícím, ale Praha by tak byla dobrým přestupním hubem do Evropy a možná by to přetáhlo i nějaké Moraváky, co jezdí do Vídně.


Můj člověk, bože díky, že v tom nejsem sám. Pro mě by to byla obrovská úleva. BCN / FCO nebo CIA proč ne, tady určitě prostor je. AMS se lítat nebude, kdyby zůstavali F70, možná bych tomu dal malou šanci. FRA je pořád velké sousto. Vidím to spíše na BMI a lety do BRU. Rusko bude, ale ne síťový dopravce. Lvov je dobrá sranda, podle mě to potenciál na uživení má.


Marty-t píše:Taky bych osobně nepodceňoval revoluci v TATL letech díky zvýšeným doletům střednětrupých letadel - to pak by mohl být hodně žádaný i DUB nebo EDI létaný z BRQ klidně low costem.


STŘEDNĚTRUPÉ LETADLO, TO JE JAKO CO?????????????? :wtf: :wtf: :wtf: :wtf:

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 174
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Mailand »

I já se přidávám k obnovení BRQ-PRG, to by mě potěšilo. Letos mám zatím 7x VIE, 3x PRG, 1x BRQ a 1x BTS. Asi by ta linka něco ukrojila z VIE, ale záleželo by taky na časech a cenách.
Každopádně jsem zvědav co z toho bude, LWO proč ne, BCN/FCO ok, DUB/EDI by se mi hodně líbil, FRA by byl super jak říká Marty. Ten AMS nevidím moc reálně, ikdyž bych si ho přál že všeho asi nejvíc.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2892
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Fabo »

MarcosFT píše: AMS se lítat nebude, kdyby zůstavali F70, možná bych tomu dal malou šanci. FRA je pořád velké sousto.


Tak kdyby to melo smysl pro F70, tim spis to bude mit smysl pro E175. Akorat jenom, jestli by pro ne KLM/KLC nemeli i lepsi vyuziti.

Skoda ze s AB uplne zakapal v regionu OW, i kdyz snad to muze byt pro Skyteam a zejmena AFKL impuls k vstupu na mensi letiste v okoli LH Group hubu, at to Lufty fakt nespolkne cely...

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 174
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Mailand »

To E175 mě napadlo taky, ale KL to určitě radši pošle jinam, jak říkáš.

Jinak bych ještě dodal, že budu rád i za BGY. Docela mě překvapuje, že se o něm nikdo nezmínil..

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 324
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Roiman4 »

No, v rádiu reklama od Jet2 asi od konce Září se mluví o Brně z LBA... Tak jsem zvědav, co z toho bude nakonec. Ale protože angláni mají hroznou výslovnost Brna ( zkušenosti Luton a i zde v Leedsu ), tak nechci nic říkat a kdo ví, co tam říkají... ale furt mi to zní jako Brno :lol:

bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 482
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od bubo »

CheckFlyer píše:Škoda že neobnoví linku Praha – Brno....

Praha uz dneska neni to, co byvala v dobach, kdy CSA litali nekolikrat denne PRG-BRQ. point to point budou asi 4 cestujici ze zvedavosti, vsechno ostatni budou prestupy. A dnes uz CSA litaji nektere destinace jako noty na buben. A cestujici, ktery je ochotny za letenku dat 10-15t ci mozna skoro 20 (coz jsou ti, kteri linku zivi) nebude plan sve sluzebni cesty posouvat ze stredy na ctvrtek, protoze CSA litaji akorat Ct. Takze krome MUC to proste chce dalsi hub. FRA, AMS, BRU, CDG, ZRH. A tady uz narazime na preference jednotlivych cestujicich, jejich chute a FFPs (kolik lidi neleti z BRQ s LH operated by BMI protoze nemaji ani segment ani mili?)....

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

V bodech:

- BRQ-PRG nikdy nebude rentabilní, p2p potenciál naprosto marginální, a jako HUB momentálně těžko použitelné.
- BRQ-MUC sice pravděpodobně taky bude v plusu velmi těžko, ale díky docela solidní p2p poptávce mnohem pravděpodobněji než PRG. Kromě toho mnohem lepší konektivita po evropě i mimo ni... Nevím, zda BRQ-PRG tu nadhazujete kvůli vám nevyhovujícímu letovému řádu nebo cenám na BRQ-MUC, ale uvědomte si prosím, že pokud chcete příjemné ceny s přestupem ať už v MUC nebo v PRG (jako to mají v Ostravě), tak to za vás bude muset někdo zaplatit mnohem tvrději než teď
- Někdo tu zmínil BRQ-BRU s BMI - myslím, že to by nikdo dotovat nechtěl, a pochybuju o tom, že se najde dost lidí na E135/145, kteří dají v průměru kolem 200 EUR OW, což by tak odpovídalo nákladům na pax při 80-85% LF. Když už Brusel, tak už by se podle mě mnohem spíš uživil 2x týdně FR na CRL (i když o tom taky pochybuji)
- AMS je podle některých zdrojů nejkupovanější destinací v aglomeraci BRQ, která se od nás nelétá.
- S odstupem těch několika let od uzavření BRQ-BGY se dnes ať už BRQ-BGY nebo BRQ-MXP musí uživit
- Upřímně doufám v brzké obnovení EIN, potenciál tam pro to je...


Odpovědět