Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1061
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

jvoj píše:Já bych zatím nedělal ukvapené závěry ...

Dnešní poledne opět BMI zrušeno. Uff - ještě že jedu zítra do FRA z BRQ výjimečně autem (místo letu via MUC) protože potřebuji vzít s sebou hodně věcí ...


RAdek
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 480
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od RAdek »

Smartwings nasadili z Brna nějaké lety na léto 2019, je tam mimo jiné Tenerife každé pondělí do konce října. Cena je u všech destinací včetně středomoří podobná, těsně nad 7.000,-. U Kanárů dejme tomu,pokud je jen doprodej sedaček, u Řecka je to podle mě moc. Celoročně (nebo alespoň přes zimu) by mohla ve spojení s cestovkami fungovat Dubai, uvidíme, jestli budou mít odvahu to zkusit. Tím samozřejmě nemyslím, že by to měla zaplatit radnice,jako v Ostravě.

ppkk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 56
Registrován: 14. 07. 2015, 22:51
Oblíbené typy letadel: B737, B777
Bydliště: OSR
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od ppkk »

Houby radnice, kraj.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

RAdek píše:Smartwings nasadili z Brna nějaké lety na léto 2019, je tam mimo jiné Tenerife každé pondělí do konce října. Cena je u všech destinací včetně středomoří podobná, těsně nad 7.000,-. U Kanárů dejme tomu,pokud je jen doprodej sedaček, u Řecka je to podle mě moc. Celoročně (nebo alespoň přes zimu) by mohla ve spojení s cestovkami fungovat Dubai, uvidíme, jestli budou mít odvahu to zkusit. Tím samozřejmě nemyslím, že by to měla zaplatit radnice,jako v Ostravě.

U Smartwings to je standardní cena. V podstatě člověk nemusí nic řešit a zjišťovat a ví, že jakýkoliv let po Evropě vždycky stojí +/- 7000 :) Není to málo, většinou se dá najít levnější alternativa z okolních letišť, na druhou stranu je to pohodlné. Pokud tu alternativu člověk nenajde alespoň o 2 tisíce levněji, tak po započtení ceny dopravy a ztraceného času už to za těch 7000 nevypadá zase tak hrozně :) Ovšem je to jen takový nástřel, nedá se moc spolehnout, že to takto opravdu poletí. Loni jsem měl koupené z Brna Tenerife na květen (tuším někdy v únoru jsem to kupoval) a nějak koncem března ten let zrušili, respektive zrušili všechny ty lety z volného prodeje, možná pár letů bylo jen pro cestovky. To bylo ještě dost na to, že jsem v klidu našel náhradu z Berlína za 2300, takže ins dopravou to bylo pořád o dost levnější. Akorát mě u TVS leželo skoro dva měsíce přes 16000 za ty zrušené letenky, než to vrátili. Kdyby se to stalo někomu, kdo je s financemi na hraně a neměl rezervu na nákup jiných letenek, tak by mohlo přijít o dovolenou :) Takže u Smartwings bych letenky asi nekupoval s takovým předstihem.

zdenda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 252
Registrován: 03. 04. 2012, 08:23
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od zdenda »

JackBrno píše:
RAdek píše:Smartwings nasadili z Brna nějaké lety na léto 2019, je tam mimo jiné Tenerife každé pondělí do konce října. Cena je u všech destinací včetně středomoří podobná, těsně nad 7.000,-. U Kanárů dejme tomu,pokud je jen doprodej sedaček, u Řecka je to podle mě moc. Celoročně (nebo alespoň přes zimu) by mohla ve spojení s cestovkami fungovat Dubai, uvidíme, jestli budou mít odvahu to zkusit. Tím samozřejmě nemyslím, že by to měla zaplatit radnice,jako v Ostravě.

U Smartwings to je standardní cena. V podstatě člověk nemusí nic řešit a zjišťovat a ví, že jakýkoliv let po Evropě vždycky stojí +/- 7000 :) Není to málo, většinou se dá najít levnější alternativa z okolních letišť, na druhou stranu je to pohodlné. Pokud tu alternativu člověk nenajde alespoň o 2 tisíce levněji, tak po započtení ceny dopravy a ztraceného času už to za těch 7000 nevypadá zase tak hrozně :) Ovšem je to jen takový nástřel, nedá se moc spolehnout, že to takto opravdu poletí. Loni jsem měl koupené z Brna Tenerife na květen (tuším někdy v únoru jsem to kupoval) a nějak koncem března ten let zrušili, respektive zrušili všechny ty lety z volného prodeje, možná pár letů bylo jen pro cestovky. To bylo ještě dost na to, že jsem v klidu našel náhradu z Berlína za 2300, takže ins dopravou to bylo pořád o dost levnější. Akorát mě u TVS leželo skoro dva měsíce přes 16000 za ty zrušené letenky, než to vrátili. Kdyby se to stalo někomu, kdo je s financemi na hraně a neměl rezervu na nákup jiných letenek, tak by mohlo přijít o dovolenou :) Takže u Smartwings bych letenky asi nekupoval s takovým předstihem.

Kritika Smartwings/TVS. Nevidano:-)


JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

zdenda píše:U Smartwings to je standardní cena. V podstatě člověk nemusí nic řešit a zjišťovat a ví, že jakýkoliv let po Evropě vždycky stojí +/- 7000 :) Není to málo, většinou se dá najít levnější alternativa z okolních letišť, na druhou stranu je to pohodlné. Pokud tu alternativu člověk nenajde alespoň o 2 tisíce levněji, tak po započtení ceny dopravy a ztraceného času už to za těch 7000 nevypadá zase tak hrozně :) Ovšem je to jen takový nástřel, nedá se moc spolehnout, že to takto opravdu poletí. Loni jsem měl koupené z Brna Tenerife na květen (tuším někdy v únoru jsem to kupoval) a nějak koncem března ten let zrušili, respektive zrušili všechny ty lety z volného prodeje, možná pár letů bylo jen pro cestovky. To bylo ještě dost na to, že jsem v klidu našel náhradu z Berlína za 2300, takže ins dopravou to bylo pořád o dost levnější. Akorát mě u TVS leželo skoro dva měsíce přes 16000 za ty zrušené letenky, než to vrátili. Kdyby se to stalo někomu, kdo je s financemi na hraně a neměl rezervu na nákup jiných letenek, tak by mohlo přijít o dovolenou :) Takže u Smartwings bych letenky asi nekupoval s takovým předstihem.
Kritika Smartwings/TVS. Nevidano:-)

Ano, s věcnou kritikou nemám problém ;)

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3001
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od pepa007 »

Mr.Pexesso píše:Mno, pro mě teda celkem překvapivě zvolená nová linka... Nemá někdo z vás nějaké interní info, proč zrovna zvolili Berlín? Po téhle destinaci tak toužil kraj na základě nějakých analýz nebo s tím přišel Ryan a všichni na JMK zaplesali blahem, že bude nová linka?


Brno i Berlín jsou obrovský hipster centrály, hodně stylově podobný města. Pro Brněnský hipstry je Berlín Mekka, pro Berlínský hipstry je Brno asi levnější Berlín :-)

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

pepa007 píše:
Mr.Pexesso píše:Mno, pro mě teda celkem překvapivě zvolená nová linka... Nemá někdo z vás nějaké interní info, proč zrovna zvolili Berlín? Po téhle destinaci tak toužil kraj na základě nějakých analýz nebo s tím přišel Ryan a všichni na JMK zaplesali blahem, že bude nová linka?


Brno i Berlín jsou obrovský hipster centrály, hodně stylově podobný města. Pro Brněnský hipstry je Berlín Mekka, pro Berlínský hipstry je Brno asi levnější Berlín :-)

Hipstery myslíš ty, co spí v hostelech a za letenku nedají víc, než 10€? Tak to buď v klidu, ti 2 letadla týdně fakt nenaplní ;)

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 334
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od zbozivulekral »

JackBrno píše:co spí v hostelech a za letenku nedají víc, než 10€? Tak to buď v klidu, ti 2 letadla týdně fakt nenaplní ;)


Kolego, doporučuji aktualizovat si definice. Takový pravověrný hipster pije zásadně kyselou kávu v hipsterských kavárnách, ke které přikusuje chléb s avokádem. Za takovouto svačinku platí minimálně 200, ale spíš 300 Kč a to denně. A spíš než v hostelu bude spát v butik hotelu, aby se to dobře fotilo na instáč. Většina hipsterů má bohaté rodiče... :))

bphot0
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 78
Registrován: 23. 09. 2011, 18:36
Oblíbené typy letadel: ATR72, B753
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od bphot0 »

zbozivulekral píše:
JackBrno píše:co spí v hostelech a za letenku nedají víc, než 10€? Tak to buď v klidu, ti 2 letadla týdně fakt nenaplní ;)


Kolego, doporučuji aktualizovat si definice. Takový pravověrný hipster pije zásadně kyselou kávu v hipsterských kavárnách, ke které přikusuje chléb s avokádem. Za takovouto svačinku platí minimálně 200, ale spíš 300 Kč a to denně. A spíš než v hostelu bude spát v butik hotelu, aby se to dobře fotilo na instáč. Většina hipsterů má bohaté rodiče... :))

=)) a v ruce mívá knížku, vede rádoby učené řeči, a přitom není schopen si nastavit třeba ani termostat na ovládání kotle. Taky mívá takový divný kalhoty, já když to jako heterák na někom uvidím, nevím, jestli se mi chce smát nebo blinkat :ymdevil: Tak takoví za 10€ fakt nelítají. Ostatně myslím, že spíš jezdí na starých bicyklech :)) protože ona americká ovocnářská firma prozatím nevyrábí letadla [-X

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2883
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Fabo »

zbozivulekral píše:
JackBrno píše:co spí v hostelech a za letenku nedají víc, než 10€? Tak to buď v klidu, ti 2 letadla týdně fakt nenaplní ;)


Kolego, doporučuji aktualizovat si definice. Takový pravověrný hipster pije zásadně kyselou kávu v hipsterských kavárnách, ke které přikusuje chléb s avokádem. Za takovouto svačinku platí minimálně 200, ale spíš 300 Kč a to denně. A spíš než v hostelu bude spát v butik hotelu, aby se to dobře fotilo na instáč. Většina hipsterů má bohaté rodiče... :))


V dnesni dobe uz ma vetsina hipsteru dobre placeny job v nejakem tom startupu nebo delaj freelance kreativce a tak :D

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od JackBrno »

zbozivulekral píše:
JackBrno píše:co spí v hostelech a za letenku nedají víc, než 10€? Tak to buď v klidu, ti 2 letadla týdně fakt nenaplní ;)


Kolego, doporučuji aktualizovat si definice. Takový pravověrný hipster pije zásadně kyselou kávu v hipsterských kavárnách, ke které přikusuje chléb s avokádem. Za takovouto svačinku platí minimálně 200, ale spíš 300 Kč a to denně. A spíš než v hostelu bude spát v butik hotelu, aby se to dobře fotilo na instáč. Většina hipsterů má bohaté rodiče... :))

Nechám se překvapit, ale osobně dávám lince BRQ-SXF maximálně jednu sezonu :) Pořád se mi nechce věřit, že by tady v té cílové skupině bylo znatelně víc lidí, než v Bratislavě, kde tu linku loni nebo letos RYR odpískal.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1061
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

JackBrno píše:Nechám se překvapit, ale osobně dávám lince BRQ-SXF maximálně jednu sezonu :) Pořád se mi nechce věřit, že by tady v té cílové skupině bylo znatelně víc lidí, než v Bratislavě, kde tu linku loni nebo letos RYR odpískal.

Já byl původně taky hodně skeptický, ale jak se to v hlavě rozleželo - možná že to má přeci jen šanci přežít... A to díky tomu, že Brno je paradoxně blíž Berlínu než B’lava. Dá se totiž Ryanair líp zkombinovat s přímým vlakem, který z Brna jede kolem 7 hodin a spoje jsou relativně časté a vázané na konkrétní spoj jdou koupit již za 30 EUR ow. Samozřejmě je to zároveň i konkurenční substitut - ale třeba zkušenosti z Praha-Ostrava ukazují, že konkurence nejen tlačí cenu dolů, ale zároveň generuje i vyšší poptávku. Prostě vlak tam, Ryan zpět (resp. naopak) může být relativně slušný krátký a hlavně flexibilní “Eurovíkend” z/do Brna.

Dalším argumentem proč se B’lavě nedařilo a Brnu by mohlo je dálniční blokáda Brna - zatímco z B’lavy jste na Schwechatu za 30-45 minut, z Brna se s dnešními zácpami na Novomlýnských nádržích, v Mikulově a na Dunajském mostu ve Vídni resp. na delší ale jistější cestě přes B’lavu je člověk cca na 2-2,5 hodinách jízdy. To by mohlo způsobit, že konkurence nabídky z VIE nebude tak silně působit na trh v Brně jak působila na trh v B’lavě.

Já vím oba argumenty jsou málo silné, ale první pozitivní co se mi podařilo najít. Třetím nejvýznamějším je prostě brněnský (+Olomouc/Zlín atp.) hlad mít možnost krátkého leteckého výletu. Všichni už asi byli v drahém Londýně - tak teď se rádi aspoň proletí do Milána nebo Berlína.

Otázkou je kolik bude na lince německy mluvících co Brno budou brát jen jako přestupní stanici na levné cestě mezi Vídní a Berlínem - ti asi budou kroutit hlavou, když je letištní bus pohodlně doveze do středu města před hlavní nádraží ale oni budou muset složitě hledat nádraží jiné - dolní :-s - odkud v roce 2019 pojedou z důvodu havarijní opravy hl.n. všechny vlaky na Vídeň/Prahu... Na tento moment by si mělo Letiště v Brně podle mne s DPMB sednout a trasu letištního busu po dobu reko hl.n. taky pozměnit...

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 318
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Roiman4 »

To ze FR bude litat z Brna do Berlina by mohlo letiste v Olmiku a ve Zline udelat reklamu. Ono by ve Zline stacilo polepit dva trolejbusy na dve paterni trasy ci umistit reklamu na exponovane mista a je to.

Ale takhle o tom nikdo zase nic nevi a pak bude narku, ze to krachne... Nekdo mi uz loni zde na fore psal, ze se da rekalama i na BMI a porad nic ( teda na to ruseni z jejich strany bych tu reklamu taktez nedal ) a i nove linky, tak kde to je ?

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

Roiman4 píše:To ze FR bude litat z Brna do Berlina by mohlo letiste v Olmiku a ve Zline udelat reklamu. Ono by ve Zline stacilo polepit dva trolejbusy na dve paterni trasy ci umistit reklamu na exponovane mista a je to.

Ale takhle o tom nikdo zase nic nevi a pak bude narku, ze to krachne... Nekdo mi uz loni zde na fore psal, ze se da rekalama i na BMI a porad nic ( teda na to ruseni z jejich strany bych tu reklamu taktez nedal ) a i nove linky, tak kde to je ?

Můj odhad je, že letiště samo do reklamy nových LCC linek nevrazí pokud možno ani korunu, z jistých předpokládatelných finančních důvodů (viz. číslo "Airport AND handling charges" ve VZ Ryanairu, které je síťovým průměrem, a dá se tedy předpokládat, že v Brně Ryanair nechá toho průměru jen malý zlomek, jestli vůbec něco).

Kraj a město by ale do té reklamy něco vrazit měli, jak jsme tu už diskutovali, Load-Factor už u Ryanairu nevypovídá absolutně nic o úspěšnosti linky, reklamu by bylo potřeba dělat kvůli zvýšení yieldů...

DOPLNĚNÍ A: Jo mimochodem byla tu řeč o tom potřebném average yieldu - podívejte se na VZ Ryanairu 2018, str. 100. celkové náklady na pasažéra dosahovaly 42,08 EUR, tzn. ten předpoklad, že náklady na BRQ-SXF budou kolem 35-40EUR/pax asi celkem odpovídá.
DOPLNĚNÍ B: Trošku ještě rozepíšu pár bodů ohledně těch nákladů, podle VZ Ryanairu

a) Palivo: průměrná cena paliva za 1l byla 0,44EUR, průměrná útrata za palivo na pax byla 14,60 EUR. Z toho už můžeme shruba spočítat průměrnou délku segmentu :
Palivo/Pax : Palivo/litr x litry na kg x ALF x 189 míst x průměrná spotřeba B738 na BH, tzn:
14,6 EUR : 0,44 EUR x 0,81715 x 94% x 189 x 2400kg (shruba, teoreticky umí i míň) = 2,007 BH / segment
Z toho můžeme vyvodit, že na trase BRQ-SXF by palivo mělo stát cca. 8-9 EUR/pax (spotřeba klesá exponenciálně kvůli masivní spotřebě při startu především)

b) Údržba: to mi hlava nepobírá. Údržbové rezervy u B738 by měly, pokud vím, normálně přijít na cca. 600-900 EUR/BH, u Ryanairu to (pokud ještě vezmeme ten spočítaný průměrný segment) vychází minimálně o 80% míň. Jako mass scaling je jedna věc, ale tohle fakt nechápu. Pokud má někdo vysvětlení, poděkuji

c) Letištní poplatky: Jak jsem psal, 7,2EUR je síťový průměr. Velká, ne až tak vydíratelná letiště, si vezmou 2x tolik (aspoň), malá letiště nedostanou nic. Ještě pozor na to, že v té částce je i handling. Spočítejte si, kolik byste podle tabulkových cen nechali na letišti v Praze a můžete počítat s tím, že na většině velkých letišť to bude podobné.

d) Ryanair dost ušetří i na marketingu a distribuci, cca. 65% proti "normálnímu" dopravci. Proto je podle mě skvělý počin u ČSA odměna 1 000 mil do OK plus za rezervaci na jejich webu, ušetří tím dost peněz na poplatcích GDS, případně provizích prodejcům, jestli nějaké dávají.

e) Cena letadel - cca. o 50-70% níž, než co by dala normální aerolinka, která si jich v krizi neobjedná 3 p****e


Odpovědět