Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od persona »

Myšlenka je to krásná, ale příklad Kolína, Duesseldorfu nebo Stuttgartu v návaznosti na Frankfurt, obávám se, nelze srovnávat se vztahem Brna a Vídně. Německá města mají úplně jinou ekonomickou sílu a Kolín i DUS návaznost na obrovskou okolní aglomeraci.

Pro zajímavost přikládám poslední vydání statistiky pro NUTS 2. Ano, je to zkreslující, často jsou regiony uměle vytvořené, ale přece jen je to zajímavé čtení, v lecčems vypovídající, i u Německa (jestli se dívám správně tak jen součet Kolína a DUS, které zřejmě budou v další úrovni regiony NUTS3, dělá 12.3 % německého DPH). A osobně třeba vidím úzkou souvislost mezi čísly a tím, proč se mi tak líbí ve West Endu, Hauts-de-Seine (západ Paříže), Kodani, Bratislavě nebo Varšavě, která šplhá nahoru -- v minulém vydání ještě nebyla :-)

https://ec.europa.eu/eurostat/documents ... 6665909c80


Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 229
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Paul1 »

Pokud by zavedli nějaký spoj (bus nebo vlak) na letiště do Vídně, tak v Brně mohou na pravidelné linky zapomenout, tak proč škodit vlastnímu letišti? Navíc by tak ukázali na vlastní neschopnost přivést letecké linky. A kdo chce letět z Vídně, tak se tam stejně dopraví. Velká část lidí volí cestu na letiště autem, které je nejpohodlnější a nejrychlejší variantou.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od pettte »

Paul1 píše:Pokud by zavedli nějaký spoj (bus nebo vlak) na letiště do Vídně, tak v Brně mohou na pravidelné linky zapomenout, tak proč škodit vlastnímu letišti? Navíc by tak ukázali na vlastní neschopnost přivést letecké linky. A kdo chce letět z Vídně, tak se tam stejně dopraví. Velká část lidí volí cestu na letiště autem, které je nejpohodlnější a nejrychlejší variantou.


Njn. Ale spousta pak už když tam dojede autem, nechce platit za parkoviště....
A ať si myslím o politicích cokoliv, tak "přitáhnout" do BM nějakou leteckou společnost, když "karty" jsou již dávno rozdány, je myslím hodně těžké až nemožné. Podobně je na tom Ostrava, tam už se taky nic nerozlítá, snad jedině kdyby byla neprostupná hranice do Polska.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od pepa007 »

není reálná nějaká feeder linka klm/airfrance? jednak mi přijde že vídni i katovicím dominuje lufthansa, tak je možná trochu místa v té mezírce mezi, a druhak moraváci pořád dost slyší na cenu a když už dálkovka, tak přecejen af/klm z prahy je pořád výrazně levnější než lh/austrian.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od alesesl »

pepa007 píše:není reálná nějaká feeder linka klm/airfrance? jednak mi přijde že vídni i katovicím dominuje lufthansa, tak je možná trochu místa v té mezírce mezi, a druhak moraváci pořád dost slyší na cenu a když už dálkovka, tak přecejen af/klm z prahy je pořád výrazně levnější než lh/austrian.


Kdyby byla realna, uz davno leta. Takze v dane situaci je nerealna a nesmysl.


Jirkav
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 37
Registrován: 15. 05. 2019, 00:44
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Jirkav »

A když se relativně daří linkám Ryanairu z Brna mohli by třeba uvažovat o otevření nové linky ne? Viděl bych na Paříž vélke město ,památky,velká dvě letiště s dalšími přestupami do světa

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3159
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Fabo »

pepa007 píše:není reálná nějaká feeder linka klm/airfrance? jednak mi přijde že vídni i katovicím dominuje lufthansa, tak je možná trochu místa v té mezírce mezi, a druhak moraváci pořád dost slyší na cenu a když už dálkovka, tak přecejen af/klm z prahy je pořád výrazně levnější než lh/austrian.


AMS i CDG maj problem v tom, ze jsou celkem hodne excentricke v ramci Evropy, a tak spojeni cohokoli vychodne Nemecka a misty jako treba Italie nebo Skandinavie moc nedavaj smysl...

v tomto ma na vnitroevropskem trhu *A jednoznacne navrch, neni moc smeru kde by letet se *A potazmo LHG nedavalo smysl. Proti tomu SkyTeam krom CSA nic ve "stredu" evropy nema, a OW je na tom s IB, BA, AY jeste hur.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od pepa007 »

Fabo píše:
pepa007 píše:není reálná nějaká feeder linka klm/airfrance? jednak mi přijde že vídni i katovicím dominuje lufthansa, tak je možná trochu místa v té mezírce mezi, a druhak moraváci pořád dost slyší na cenu a když už dálkovka, tak přecejen af/klm z prahy je pořád výrazně levnější než lh/austrian.


AMS i CDG maj problem v tom, ze jsou celkem hodne excentricke v ramci Evropy, a tak spojeni cohokoli vychodne Nemecka a misty jako treba Italie nebo Skandinavie moc nedavaj smysl...

v tomto ma na vnitroevropskem trhu *A jednoznacne navrch, neni moc smeru kde by letet se *A potazmo LHG nedavalo smysl. Proti tomu SkyTeam krom CSA nic ve "stredu" evropy nema, a OW je na tom s IB, BA, AY jeste hur.


to je pravda s tou "excentricitou". jen si říkám že možná ten AMS je ještě relativně ok, a z hlediska dálkovek je ok i CDG. navíc teda obě města mají i značnou část turistické klientely, narozdíl od MUC a FRA, který jsou turisticky naprosto nepoužitelný :D KLM i AF lítají do KRK, ale tam je samozřejmě mnohem větší turistickej potenciál a množství lidí oběma směry.

velpa.66
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 280
Registrován: 26. 08. 2012, 17:49
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od velpa.66 »

Jirkav píše:A když se relativně daří linkám Ryanairu z Brna mohli by třeba uvažovat o otevření nové linky ne? Viděl bych na Paříž vélke město ,památky,velká dvě letiště s dalšími přestupami do světa


U Ryanairu je problém že nelétá Paříž CDG ani ORY ale Beauvais. Z BVA na CDG to je cca 80km . Busem a vlakem to vezme více jak 2h.
To by musela lítat Transavia, ta lítá AMS a ORY ale ne CDG. Nebo AF/KLM která mi prodá dálkovku s přestupem na jedné letence.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3159
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Fabo »

Problem AMS je, ze nejsou sloty... to moc nenahrava myslence aby KL letalo na male trhy jako Brno nebo treba Kosice, byt by to bylo urcite hodne dobre spojeni...

Jirkav
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 37
Registrován: 15. 05. 2019, 00:44
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Jirkav »

Tak jakou reálnou linku v Brně teda můžeme očekávat?

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Marty-t »

Jirkav píše:Tak jakou reálnou linku v Brně teda můžeme očekávat?

Osobně vidím díky schválené dotaci - viz. https://zdopravy.cz/radni-jihomoravskeh ... ova-36301/ - jako nejpravděpodobnější znovuobnovení MUC, ale víc než 50:50 ty šance nevidím. Samozřejmě až poté co radní zredukují požadavek ze 2 denních rotací na 1... Pak by LH nebo její feeder mohla zavést +- to co funguje v Debrecínu...

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5912
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Globik »

Marty-t píše:
Jirkav píše:Tak jakou reálnou linku v Brně teda můžeme očekávat?

Osobně vidím díky schválené dotaci - viz. https://zdopravy.cz/radni-jihomoravskeh ... ova-36301/ - jako nejpravděpodobnější znovuobnovení MUC, ale víc než 50:50 ty šance nevidím. Samozřejmě až poté co radní zredukují požadavek ze 2 denních rotací na 1... Pak by LH nebo její feeder mohla zavést +- to co funguje v Debrecínu...

Jenže jedna rotace je naprd. Zvlášť u aerolinek, které na open jaw letenky, které začínají v Česku a končí v Rakousku (nebo naopak) napaluji ceny.

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od zbozivulekral »

Tzn. průměrná obsazenost 154 pax, docela slušný výsledek na první rok.

Snímek obrazovky 2019-10-29 v 18.37.10.png
Snímek obrazovky 2019-10-29 v 18.37.10.png (296.28 KiB) Zobrazeno 4590 x

MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 709
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od MarcosFT »

nechci být rýpal ale obsazenost neznamená, že je linka úspěšná


Odpovědět