Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
zbozivulekral
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 70
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Status: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod zbozivulekral » 29. 05. 2018, 17:41

JackBrno píše:Tak to je přeci jen něco trochu jiného ;)


Já vím, že spolu hala a firma nesouvisí. Po přečtení bylo myšleno, že po tom co jsem si přečetl jednu věc jsem ze zvědavosti pátral po stavu věci druhé.


Karel_x
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 497
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Karel_x » 29. 05. 2018, 17:45

zbozivulekral píše:No a neměly by se linky v závazku soutěžit?

Nepochybuji, že vyhlašovatel bude chtít splnit všechny předepsané náležitosti. Ostatně, pokud by tak neučinil, měli by všichni konkurenti právo výsledek napadnout. Na druhou stranu, vyhlásit příslušnou soutěž by asi bylo jednoduché, pokud by v zadání bylo třeba BRQ-MUC nebo BRQ-FRA aspoň 2x denně a c/s DLH, kolik by se asi tak přihlásilo soutěžících kromě bmi?

Nevím, proč v tom vždy někdo hledá tajemné tunely a penězovody. V článku jsem nenašel ani stopu po nějaké indicii, že by se někdo chystal podvádět. Nemohu to vyloučit, jako u žádného obchodu, ale znám mnohem jednodušší způsoby, jak může přijít nečestný politik k penězům. Tady je to moc na očích a z mediálního obviňování všech okolo LKTB se už stal folklór.

Portál JMK:
„Provozování pravidelné letecké linky Brno - Mnichov chceme zajistit u leteckého dopravce vybraného v otevřeném nadlimitním zadávacím řízení. Vzhledem k tomu, že v současné době provoz letecké linky Brno - Mnichov nelze realizovat za běžných tržních podmínek, muselo otevřenému nadlimitnímu řízení na výběr dopravce předcházet uložení závazku veřejné služby ve vztahu k pravidelné letecké dopravě z letiště Brno-Tuřany na letecké lince do Mnichova. Uložit závazek veřejné služby můžeme na základě schválení závazku veřejné služby Evropskou komisí,“ řekl hejtman Bohumil Šimek.
Jihomoravský kraj podnikl všechny příslušné potřebné kroky a krajská rada na svém jednání 26. března 2018 schválila rozhodnutí o výběru dodavatele k uzavření smlouvy na předmětnou veřejnou zakázku, a to dodavatele BRITISH MIDLAND REGIONAL LIMITED a přijetí návrhu na uzavření smlouvy na plnění předmětné veřejné zakázky mezi Jihomoravským krajem jako objednatelem a vybraným dodavatelem BRITISH MIDLAND REGIONAL LIMITED. Letecká linka bude na základě tohoto uloženého závazku provozována do roku 2022.

Linku z Mnichova využívají převážně zástupci firem a organizací, které v Jihomoravském kraji investují, zaměstnávají a vytvářejí pracovní místa nebo řeší společné projekty v oblasti výzkumu. „Většina investorů umístění své investice podmiňuje právě existencí leteckého spojení do uzlového letiště. Pokud bychom tuto linku neměli, realizovaly by se tyto investice jinde. Proto je naší prioritou najít cestu, jak znásobit počty pravidelných letů z brněnského letiště a o tom stále jednáme. Lety do Mnichova v závazku veřejné služby jsou dalším krokem ke zlepšení leteckého provozu, protože tato smlouva nám umožňuje větší kontrolu nad pravidelností letů a dalšími parametry fungování linky. A velmi pozitivní zpráva pro cestující je, že v rámci závazku dopravce zavádí nové akční ceny letenek, které jsou k dispozici od 3645 korun za cestu tam a zpět včetně letištní taxy,“ řekl hejtman Bohumil Šimek


Co se týče článku Accolade, není úplně jasné co myslí větou:

Letiště Brno plánuje do zázemí pro letecké cargo investovat postupně. První díl komplexu naváže na stávající zemní práce na sever od příletové a odletové haly a v omezeném provozu by měl začít fungovat letos na podzim.


Na S od terminálu je parkoviště. Možná mají na mysli na S od GA stojánky.

zbozivulekral
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 70
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod zbozivulekral » 29. 05. 2018, 18:13

Karel_x píše:
zbozivulekral píše:No a neměly by se linky v závazku soutěžit?

Nepochybuji, že vyhlašovatel bude chtít splnit všechny předepsané náležitosti. Ostatně, pokud by tak neučinil, měli by všichni konkurenti právo výsledek napadnout. Na druhou stranu, vyhlásit příslušnou soutěž by asi bylo jednoduché, pokud by v zadání bylo třeba BRQ-MUC nebo BRQ-FRA aspoň 2x denně a c/s DLH, kolik by se asi tak přihlásilo soutěžících kromě bmi?

Nevím, proč v tom vždy někdo hledá tajemné tunely a penězovody. V článku jsem nenašel ani stopu po nějaké indicii, že by se někdo chystal podvádět. Nemohu to vyloučit, jako u žádného obchodu, ale znám mnohem jednodušší způsoby, jak může přijít nečestný politik k penězům. Tady je to moc na očích a z mediálního obviňování všech okolo LKTB se už stal folklór.


Nehledal jsem v tom tunel, jen pokud by přišlo na soutěž, mohlo by to být zajímaví i pro LH Cityline...

Karel_x
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 497
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Karel_x » 30. 05. 2018, 21:25

zbozivulekral píše:Nehledal jsem v tom tunel, jen pokud by přišlo na soutěž, mohlo by to být zajímaví i pro LH Cityline...


To by bylo ideální, ale obávám se, že nereálné. Soudím, že létání z BRQ není v souladu s firemní strategií DLH.

Ono by úplně stačilo, pokud by DLH dala slušné (= normální, tj. cca poloviční ) ceny na c/s lety. Ale ani s tím nepočítám. Nejsou ochotni pohnout prstem ani pro zajištění odbavení následného letu z MUC z Brna nebo internetu. Velká neochota, neprofesionalita nebo skryté sabotování. Račte si vybrat. Protože nepočítám, že jsou za tím nepřátelské emoce, soudím, že někdo z hlavounů zpracoval strategii rozvoje, kde se s BRQ nepočítá, a nikdo ze zaměstnanců nepůjde prosazovat odlišný názor. I kdyby to bylo výhodné. Potenciál zisku je minimální, možnost popuzení šéfa reálná.

procvi
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 319
Registrován: 26. 01. 2009, 11:32
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod procvi » 05. 06. 2018, 09:24



orel
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 24. 01. 2010, 17:11
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod orel » 05. 06. 2018, 09:32

procvi píše:https://zdopravy.cz/az-2600-eur-za-rotaci-jihomoravsky-kraj-uzavrel-smlouvu-na-lety-do-mnichova-12417/


Mně to přijde docela rozumné, dotují se mnohem větší "nesmysly". A pokud to v kraji udrží či přiláká významné investory z oblasti ICT či průmyslu 4.0, kteří berou letecké spojení se světem jako základní podmínku realizace investice (jinak by šli jinam), tak to svůj účel bohatě splní a dotace se kraji v ideálním případě vrátí. Můžu smutnit nad tím, že to není v režii Lufthansy, ale myslím že Brno by mělo být rádo za to co momentálně je. V doplnění nabídky lowcostů už po těch letech ani nedoufám. Jen nechápu ten styl propagace. Když Letiště Praha toho času dokázalo oblepit celou Moravu včetně maloměst, že spouští Dubaj s Emirates, tak proč se to samé neudělá s BMI. Každý oslovený potenciální cestující by byl dobrý. Viděl jsem jednu inzerci u nádraží v Olomouci, ale byla tam sotva 14 dní.

MarcosFT
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 401
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: TATL flights
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod MarcosFT » 05. 06. 2018, 10:01

Přesně tak, taky mi to příjde v pohodě. Dotují se větší kraviny bez potencionální návratnosti.

Marty-t
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 837
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Marty-t » 05. 06. 2018, 13:51

Já si taky myslím, že toto je za současných podmínek rozumné a maximum možného. Ještě tak snad nabídnout ty samé podmínky kdo splní BRQ s druhým hubem a zbytek energie bych věnoval stavu dopravní infrastruktury v JMK (VMO, koridor na Přerov, jakákoli varianta ŽUB - hlavně co nejdřív, dálnice na Vídeň, dokončit D1, začít s SJKD a sněním o VRT na Prahu...).

Jinak dnešní polední rotace do MUC - 21/37 PAX ... :-)

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 683
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod jvoj » 05. 06. 2018, 14:23

Marty-t píše:Já si taky myslím, že toto je za současných podmínek rozumné a maximum možného. Ještě tak snad nabídnout ty samé podmínky kdo splní BRQ s druhým hubem a zbytek energie bych věnoval stavu dopravní infrastruktury v JMK (VMO, koridor na Přerov, jakákoli varianta ŽUB - hlavně co nejdřív, dálnice na Vídeň, dokončit D1, začít s SJKD a sněním o VRT na Prahu...).

Jinak dnešní polední rotace do MUC - 21/37 PAX ... :-)

Gratulace k tvému prvnímu letu na lince po dlouhé době, co neměl zpoždění či nebyl zrušen :D

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 683
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod jvoj » 05. 06. 2018, 14:26

Jinak kdo máte čas a chuť, přijďte si ve čtvrtek zasoutěžit do Brna o letenky gratis na BRQ-MUC. Ve hře je 40 zpátečních letenek, což není málo ;)

Více info zde: https://www.flybmi.com/cs/soutez-o-zlat ... od-flybmi/

Budu také na místě, rád se potkám s dalšími diskutujícími na téma budoucnost létání z Brna :)

Mailand
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 77
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717, E190
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Mailand » 05. 06. 2018, 14:32

jvoj píše:
Marty-t píše:Jinak dnešní polední rotace do MUC - 21/37 PAX ... :-)

Gratulace k tvému prvnímu letu na lince po dlouhé době, co neměl zpoždění či nebyl zrušen :D

Dnes byla v centru v čase odletu pořádná průtrž, takže gratulace dvojnásobná :) bylo to asi tak tak.

Marty-t
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 837
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Marty-t » 05. 06. 2018, 19:51

když jsme rolovali tak pár kapek na RWY spadlo, tyhle přeháňky jsou hrozně lokální. Ale asi proto se vzlítalo směrem na východ.

Jinak opomenul jsem, že můj závozčí mne na letiště dovezl klasicky od Řípské, od D1 MÚK Brno-Slatina, ale zpět musel provizorkou, jejíž úkol je odlehčit semaforovému kyvadlu nad opravovaným železničním mostem u příjezdu k letišti (v rámci reko železniční tratě u Šlapanic) - detaily na: http://www.brno-airport.cz/letiste/tisk ... i-silnice/ Podle mne další dobré řešení - je vidět, že i v Brně se dokážou vzácně i rozumné myšlenky v praxi prosadit.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 683
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod jvoj » 05. 06. 2018, 21:25

Marty-t píše:když jsme rolovali tak pár kapek na RWY spadlo, tyhle přeháňky jsou hrozně lokální. Ale asi proto se vzlítalo směrem na východ.

Jinak opomenul jsem, že můj závozčí mne na letiště dovezl klasicky od Řípské, od D1 MÚK Brno-Slatina, ale zpět musel provizorkou, jejíž úkol je odlehčit semaforovému kyvadlu nad opravovaným železničním mostem u příjezdu k letišti (v rámci reko železniční tratě u Šlapanic) - detaily na: http://www.brno-airport.cz/letiste/tisk ... i-silnice/ Podle mne další dobré řešení - je vidět, že i v Brně se dokážou vzácně i rozumné myšlenky v praxi prosadit.

No ona moc nebyla jiná možnost, kdyby se to nepostavilo, tak by se ani zaměstnanci nedostali přes léto do práce a vedlo by to ke zpožděním letadel. Už teď, když letí jeden let do Londýna, tak se tvořily na cestě směr město kolony od semaforu až za zatáčku.

MarcosFT
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 401
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: TATL flights
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod MarcosFT » 07. 06. 2018, 13:59

Tak jsem se dnes "zúčastnil" soutěže o letenku BMI do Mnichova. Shuttle jsem párkrát využil, pár letenek zakoupených také mám a pár jich ještě budu potřebovat na podzimní position lety do Německa, takže jsem se účastnil lovu, protože jsem ji fakt chtěl :) U radnice se sešrotilo cca 50 lidí již 15 minut před zahájením. Nešťastná stavba pódia však zapříčinila opravdu málo místa pro soutěžící. Po 5 minutách, kdy jsme našel velké houno, jsem odešel k Caiplovi na mlíko. Sednul jsem si na Jakubák a sledoval, jak študáci, mezi kterými byli také slovenští vysokoškolští přivandrovalci, hodinu dopředu prohledávají lokaci a hledají letadélka dopředu. K vidění bylo samozřejmě mnoho pokusů a otevírání a prohlížení popelnic a odpadkových košů. Druhého kola jsem se tedy již nezúčastnil, bylo mi trapné být ve společnosti baťůžkářů, prohledávačů odpadkových košů a pokřikujících párů "ty běž tam, já jdu tam a tam už nechoď, tam jsem byla, tam to nebude!". Dal jsem si druhé mlíko, pozoroval svět a po chvíli zpáteční letenku za čtyřku koupil s pocitem, že jsem opravdu vracející se zákazník, kterého by si bmi vážit měla, narozdíl od této sorty študáků, kteří tu linku jako výhru sice proletí, ale bmi to nedá navíc absolutně nic, protože další trip bude KTW-NYO za dvě kila a bmi bude mít prd. Po třetím mlíku mě také napadla otázka, zda-li nebylo lepší dát "kredit" jedné z brněnských firem, nebo v Brně sídlících firem na lety bmi v hodnotě letenek vložených do této soutěže. Tam by přece návratnost byla procentuálně vyšší. All in all, ani se nedívím, že se nám cajzli smějou :)

Adam96
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 16
Registrován: 16. 06. 2017, 23:17
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Adam96 » 07. 06. 2018, 16:53

Já jsem se byl tedy podívat až na Maliňáku a pak i v Denisových sadech. Na (pro mě) první štaci, jsem zjistil, že to funguje tak, že po dané oblasti chodí paní, která v čase hledání letadélka náhodně umisťuje a s tím jsem pak šel k Petrovu. Nicméně potom, co se tam lidi začali žduchat snad u každého nalezeného letadélka, jsem si přišel poměrně nedůstojně a hledání jsem vzdal s tím, že když budu chtít, letenku si koupím.

Sdílím názor, že se jedná o špatné cílení tohoto marketingového tahu, z těch lidí jsem měl také pocit, že se tak možná proletí do Mnichova a zpět a ani nebudou vědět, s kým že to vlastně letěli. V rámci této cílové skupiny bych alespoň hrál na to, že se dá z Mnichova dostat dál s LH, protože z okolí létá spousta studentů -- alespoň v létě -- za oceán pracovat. To by ale musela LH ve spolupráci s BMI nabídnout také nějaké akční návazné letenky. Nicméně je třeba uznat, že se alespoň něco děje -- viz nová smlouva kraje s BMI a tahle akce.



Zpět na “Ostatní česká letiště”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti