Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Petr31 » 07. 06. 2018, 22:29

Adam96 píše:Já jsem se byl tedy podívat až na Maliňáku a pak i v Denisových sadech. Na (pro mě) první štaci, jsem zjistil, že to funguje tak, že po dané oblasti chodí paní, která v čase hledání letadélka náhodně umisťuje a s tím jsem pak šel k Petrovu. Nicméně potom, co se tam lidi začali žduchat snad u každého nalezeného letadélka, jsem si přišel poměrně nedůstojně a hledání jsem vzdal s tím, že když budu chtít, letenku si koupím.

Sdílím názor, že se jedná o špatné cílení tohoto marketingového tahu, z těch lidí jsem měl také pocit, že se tak možná proletí do Mnichova a zpět a ani nebudou vědět, s kým že to vlastně letěli. V rámci této cílové skupiny bych alespoň hrál na to, že se dá z Mnichova dostat dál s LH, protože z okolí létá spousta studentů -- alespoň v létě -- za oceán pracovat. To by ale musela LH ve spolupráci s BMI nabídnout také nějaké akční návazné letenky. Nicméně je třeba uznat, že se alespoň něco děje -- viz nová smlouva kraje s BMI a tahle akce.


...no to je teda masakr, takto dělat z lidí blbce....asi se učili u MOLa..Ještě chybí tematické týmové hry s hajzlpapírem během letu :crazy:


MarcosFT
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 459
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod MarcosFT » 07. 06. 2018, 23:08

Petr31 píše:
Adam96 píše:Já jsem se byl tedy podívat až na Maliňáku a pak i v Denisových sadech. Na (pro mě) první štaci, jsem zjistil, že to funguje tak, že po dané oblasti chodí paní, která v čase hledání letadélka náhodně umisťuje a s tím jsem pak šel k Petrovu. Nicméně potom, co se tam lidi začali žduchat snad u každého nalezeného letadélka, jsem si přišel poměrně nedůstojně a hledání jsem vzdal s tím, že když budu chtít, letenku si koupím.

Sdílím názor, že se jedná o špatné cílení tohoto marketingového tahu, z těch lidí jsem měl také pocit, že se tak možná proletí do Mnichova a zpět a ani nebudou vědět, s kým že to vlastně letěli. V rámci této cílové skupiny bych alespoň hrál na to, že se dá z Mnichova dostat dál s LH, protože z okolí létá spousta studentů -- alespoň v létě -- za oceán pracovat. To by ale musela LH ve spolupráci s BMI nabídnout také nějaké akční návazné letenky. Nicméně je třeba uznat, že se alespoň něco děje -- viz nová smlouva kraje s BMI a tahle akce.


...no to je teda masakr, takto dělat z lidí blbce....asi se učili u MOLa..Ještě chybí tematické týmové hry s hajzlpapírem během letu :crazy:



Já si nemyslím, že nevychovanost, drzost, vychcanost, všechno dohromady, je chyba bmi....o tom, zda-li to byla marketingová akce prospěšná nebo ne se bavit můžeme, ale za průběh a chování soutěžících nemohou...ale co čekat, když se setká hromada študáků, baťůžkářů a lidí zvyklá jen na Ryan....

Adam96
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 16. 06. 2017, 23:17
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Adam96 » 08. 06. 2018, 08:53

Ano, to také nebyla vítka úplně směrem k BMI. Dokonce si myslím, že to měli vymyšlené poměrně dobře, protože takto alespoň nikdo nemohl přijít na nějaké místo dřív s tím, že si letadélko najde předem, což by mohlo být zase nefér vůči ostatním. Na druhou stranu -- když slečna vyhodí z kapsy letadélko přímo na zem před skupinku lidí, tak se asi nic jiného jako takové jednání čekat nedá.

Co ale netuším je, jak souvisí hromada študáků, baťůžkářů a lidí zvyklá jen na Ryan s tím, jak ta akce probíhala. Jsem student, baťužkář vesměs taky a s Ryanem létám poměrně často, tak prosím o vysvětlení.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2258
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod JackBrno » 08. 06. 2018, 09:07

Adam96 píše:...
Co ale netuším je, jak souvisí hromada študáků, baťůžkářů a lidí zvyklá jen na Ryan s tím, jak ta akce probíhala. Jsem student, baťužkář vesměs taky a s Ryanem létám poměrně často, tak prosím o vysvětlení.

Já bych to pochopil asi tak, že studentům baťůžkářům je často jedno, kam poletí, hlavně když je to levné a nebo ideálně zadarmo :) Takže často využívají RYR a nepochybně jich bylo spousta i v této válce o letenky BMI :) To se ale úplně míjí s cílovou skupinou BMI, protože ta pro baťůžkáře nemůže běžně nic nabídnout, kromě této soutěže :)

MarcosFT
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 459
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Status: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod MarcosFT » 08. 06. 2018, 10:18

JackBrno píše:
Adam96 píše:...
Co ale netuším je, jak souvisí hromada študáků, baťůžkářů a lidí zvyklá jen na Ryan s tím, jak ta akce probíhala. Jsem student, baťužkář vesměs taky a s Ryanem létám poměrně často, tak prosím o vysvětlení.

Já bych to pochopil asi tak, že studentům baťůžkářům je často jedno, kam poletí, hlavně když je to levné a nebo ideálně zadarmo :) Takže často využívají RYR a nepochybně jich bylo spousta i v této válce o letenky BMI :) To se ale úplně míjí s cílovou skupinou BMI, protože ta pro baťůžkáře nemůže běžně nic nabídnout, kromě této soutěže :)



Vysvětlení je jednoduché - pohrdám chováním soutěžících - těch baťůžkářů a gold flyerů s Wizzem a Ryanem. To není nic proti backpackerům celkově, taky jsem býval podstatnou část leteckého života jedním z nich, šlo mi prostě o to chování při soutěži, nehážu je všechny do jednoho pytle, ale tady 90% lidí bylo naprosto vypatlaných. Člověk absolutně neseznámený se soutěží si musel o celé té bandě myslet nehezké věci.


Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Petr31 » 08. 06. 2018, 10:48

Adam96 píše:Ano, to také nebyla vítka úplně směrem k BMI. Dokonce si myslím, že to měli vymyšlené poměrně dobře, protože takto alespoň nikdo nemohl přijít na nějaké místo dřív s tím, že si letadélko najde předem, což by mohlo být zase nefér vůči ostatním. Na druhou stranu -- když slečna vyhodí z kapsy letadélko přímo na zem před skupinku lidí, tak se asi nic jiného jako takové jednání čekat nedá.

Co ale netuším je, jak souvisí hromada študáků, baťůžkářů a lidí zvyklá jen na Ryan s tím, jak ta akce probíhala. Jsem student, baťužkář vesměs taky a s Ryanem létám poměrně často, tak prosím o vysvětlení.


..no možná bys měl věnovat více času studiu než cestování :crazy: :crazy: :crazy:

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 717
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Status: Online

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod jvoj » 08. 06. 2018, 18:05

Dovolím si nabídnout trošku odlišnou perspektivu.

Identifikoval bych několik skupin cestujících, kteří by mohli tuto linku využít.

a) Price non-sensible Business pax (High yield)
b) Price sensible Business pax (Meddium yield)
c) German tourist (Meddium yield)
d) Czech tourist (Low yield)
e) Students (Low yield)
f) Families (Low yield)

- Provozní model linky, co do letového řádu a ceny, je dnes uzpůsoben z velké části pro skupinu A, z menší části pro skupiny B a C, podle toho také vypadá profil cestujícího na lince (podle skupin cca. 75%/15%/5%/1%/1%/2%). Vývoj load-factoru, respektive jeho stagnace, naznačuje, že současný provozní model už naráží na své limity.

- Celkový objem nevyužitého potenciálu toho high-yield modelu je odhadem 10% současné kapacity. Pro tyto lidi by bylo potřeba udělat buď neuvěřitelně masivní, nebo každému jednotlivci na míru šitou kampaň, tedy technicky či finančně dost náročná věc.

- Řešením pro vyšší load-factor je tedy:
1. Změna cenové politiky na transferových cenách od LH (osloví více lidí především ze skupiny B)
2. Drastické snížení cen flyBMI na BRQ-MUC (osloví více lidí především ze skupin B, C)
3. Vytvoření separátních produktů pro skupiny C, D, E, F
První dvě řešení jsou ale prakticky vyloučená, v LH údajně změnu policy pro C/S na BRQ-MUC někdo systematicky brzdí (podle mých informací, možná to není pravda), s tím tedy flyBMI nic neudělá, snížením vlastních p2p cen by si kanibalizovali yieldy současných pax, a natolik nejsou schopní snížit, aby to dávalo větší smysl pro skupiny D, E a F

- Klíčem ke zvýšení load-factoru na lince je tedy možnost 3., která by ale vyžadovala větší flexibilitu revenue management týmu ve flyBMI.

- V TOMTO MÍSTĚ SE TEDY POZASTAVÍM, A OKOMENTUJI VČEREJŠÍ AKCI:
Z předchozích poznámek vyplývá, že skupiny, které je potřeba teď u nás oslovit, jsou D, E, F. Těm byla tato akce určena. Ať tak či onak, pro flyBMI bude zisková skoro i přímo - nezávisle na tom, že k letenkám patřila i 10% sleva na letenku další, individuální výherci (kterých byla cca. polovina z celého počtu) s sebou v drtivé většině vezmou ještě jednoho, platícího cestujícího. Co se týče nákladů, které vzniknou tím, že v letadle je jeden člověk navíc (který by jím jinak neletěl), ty se na segmentu BRQ-MUC pohybují mezi +-25-35 EUR/ow (Pax charge + catering + additional fuel + distribution). Trošku mě zarazila "mírná" arogance některých diskutujících na tomto fóru, kteří snad mají pocit, jako by byli více tím, že mají na to koupit si letenku za 5K, ale nebudu dále široce komentovat, jen ke dvěma příspěvkům pozn.:
1. V názvu této akce bylo slovo HRA - když se na hřišti hráči perou o míč, také vám to přijde nedůstojné?
2. Petr31: trapnější "grammarnazi" komentář jsem tu snad ještě nečetl, značí spíš nedostatek dalších argumentů, než cokoli jiného.

Zážitek jako tento může u zúčastněných vytvořit nějaký popud linku případně využít i jindy, či pokud se například přesunou do kategorie A, B, tak o ní budou vědět, atd. Sám patřím do kategorie E, linku do MUC a návazné lety jsem využil několikrát jako pax kategorie B, kdy mi letenky platila koncertní agentura. Zase - kdybych o lince a jejích možnostech nevěděl a neřekl jim o tom, kupovali by automaticky levnější lety z PRG/VIE. Jako člen kategorie E bych se soutěže o letenky taky rád kdykoli zúčastnil, nebýt tím, kdo je rozdává.

Pro spoustu lidí je tohle jediná příležitost, jak momentálně linku vyzkoušet. Má to ale být důvod, proč jim to neumožnit? Jak ukazuji v předchozím odstavci, může to mít pozitivní outcome do budoucna tímto zmíněným způsobem, či, jak ukážu po návratu k analytické části textu, to může mít v budoucnu dopad třeba jiným způsobem.

TEDY ZPĚT K ANALYTICKÝM POZNÁMKÁM:

- V dnešní době je na lince BRQ-MUC XY% sedadel neobsazených (řádově desítky procent). Výhodou pro úvahy o separátních produktech pro skupiny C-F je business charakter té linky, který nabízí celkem jasný představu a předvídatelnost toho, které segmenty během týdne budou obsazeny více než jiné
- Jak jsme si již řekli, tato neobsazená sedadla zůstanou neobsazená nadále, pokud je nějakým způsobem nenabídneme někomu za nižší (a tím myslím značně nižší) cenu. To ale zároveň musíme udělat takovým způsobem, aby stávající cestující nakupovali za stejné peníze jako doteď. Nejhůř se to dá vymyslet pro skupinu D, nejlépe naopak pro skupiny C a E.
- Skupinu C by bylo možné oslovit přes "balíčkové" zájezdy, kdy levnější ceny (řádově je má představa sleva o 20-40%) nabízené CK by byly podmíněné nákupem balíčku obsahujícího i ubytování, atd, mimo jiné to může být omezené na dny a lety nezajímavé pro skupiny A, B.
- Pro skupinu E je možné v systému vytvořit zcela jiné ceny (efektivní sleva dle mého řádově 40-60%) v závislosti na zadání Student ID. Včera večer jsme se o tom při večeři bavili, shodli jsme se na tom, že technicky by to mělo být možné, i s verifikací např. studentů brněnských vysokých škol (na které to třeba může být omezené), kteří mají myslím od loňského roku všechna svá ID data "uskladněna" v jedné, společné databázi - z té by systém flyBMI mohl čerpat.
- Podle mého by bylo možné podobně jako skupinu E oslovit i skupinu F, a to nabídnutím speciálních cen v případě zadání kombinace 2 dospělí + 1 (nebo více) dětí, v prvním kroku rezervace, apod., ale to je long shot.
- Pro skupinu D by model mohl být podobný, jako pro C, ovšem ta sleva by musela být někde na té úrovni, jako pro skupinu E.

Bohužel tato řešení by ale vyžadovala větší akceschopnost revenue managementu flyBMI, který údajně nebyl schopný do dneška ani podat nabídku minimálně jedné cestovce v Brně, která měla o tvorbu balíčků do MUC zájem.

Každopádně, závěrem - vy, co se tady všemožně snažíte degradovat baťůžkáře a lidi "znající jen Ryanair" - nebyli jste snad taky původně baťůžkáři, ze kterých pak vyrostli řádní platící cestující? A neovlivnili by vás náhodou v té době takové lety, jako je ten z Brna do Mnichova, ve smyslu budoucích preferencí? Z vlastní zkušenosti vím, že mě ano - pokud mohu, aktivně žádám o nakupování letenek z Brna přes Mnichov, a to nejen kvůli patriotismu, ale opravdu kvůli tomu, že je to ta nejpohodlnější možná varianta, ať už kvůli absenci dojíždění do PRG/VIE, či kvůli kvalitě Mnichova jako letiště a jako přestupního bodu. I mezi lidmi ze skupin D, E, F se najdou tací, kteří to budou mít podobně.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Petr31 » 08. 06. 2018, 22:29

jvoj píše:Dovolím si nabídnout trošku odlišnou perspektivu.

Identifikoval bych několik skupin cestujících, kteří by mohli tuto linku využít.

a) Price non-sensible Business pax (High yield)
b) Price sensible Business pax (Meddium yield)
c) German tourist (Meddium yield)
d) Czech tourist (Low yield)
e) Students (Low yield)
f) Families (Low yield)

- Provozní model linky, co do letového řádu a ceny, je dnes uzpůsoben z velké části pro skupinu A, z menší části pro skupiny B a C, podle toho také vypadá profil cestujícího na lince (podle skupin cca. 75%/15%/5%/1%/1%/2%). Vývoj load-factoru, respektive jeho stagnace, naznačuje, že současný provozní model už naráží na své limity.

- Celkový objem nevyužitého potenciálu toho high-yield modelu je odhadem 10% současné kapacity. Pro tyto lidi by bylo potřeba udělat buď neuvěřitelně masivní, nebo každému jednotlivci na míru šitou kampaň, tedy technicky či finančně dost náročná věc.

- Řešením pro vyšší load-factor je tedy:
1. Změna cenové politiky na transferových cenách od LH (osloví více lidí především ze skupiny B)
2. Drastické snížení cen flyBMI na BRQ-MUC (osloví více lidí především ze skupin B, C)
3. Vytvoření separátních produktů pro skupiny C, D, E, F
První dvě řešení jsou ale prakticky vyloučená, v LH údajně změnu policy pro C/S na BRQ-MUC někdo systematicky brzdí (podle mých informací, možná to není pravda), s tím tedy flyBMI nic neudělá, snížením vlastních p2p cen by si kanibalizovali yieldy současných pax, a natolik nejsou schopní snížit, aby to dávalo větší smysl pro skupiny D, E a F

- Klíčem ke zvýšení load-factoru na lince je tedy možnost 3., která by ale vyžadovala větší flexibilitu revenue management týmu ve flyBMI.

- V TOMTO MÍSTĚ SE TEDY POZASTAVÍM, A OKOMENTUJI VČEREJŠÍ AKCI:
Z předchozích poznámek vyplývá, že skupiny, které je potřeba teď u nás oslovit, jsou D, E, F. Těm byla tato akce určena. Ať tak či onak, pro flyBMI bude zisková skoro i přímo - nezávisle na tom, že k letenkám patřila i 10% sleva na letenku další, individuální výherci (kterých byla cca. polovina z celého počtu) s sebou v drtivé většině vezmou ještě jednoho, platícího cestujícího. Co se týče nákladů, které vzniknou tím, že v letadle je jeden člověk navíc (který by jím jinak neletěl), ty se na segmentu BRQ-MUC pohybují mezi +-25-35 EUR/ow (Pax charge + catering + additional fuel + distribution). Trošku mě zarazila "mírná" arogance některých diskutujících na tomto fóru, kteří snad mají pocit, jako by byli více tím, že mají na to koupit si letenku za 5K, ale nebudu dále široce komentovat, jen ke dvěma příspěvkům pozn.:
1. V názvu této akce bylo slovo HRA - když se na hřišti hráči perou o míč, také vám to přijde nedůstojné?
2. Petr31: trapnější "grammarnazi" komentář jsem tu snad ještě nečetl, značí spíš nedostatek dalších argumentů, než cokoli jiného.

Zážitek jako tento může u zúčastněných vytvořit nějaký popud linku případně využít i jindy, či pokud se například přesunou do kategorie A, B, tak o ní budou vědět, atd. Sám patřím do kategorie E, linku do MUC a návazné lety jsem využil několikrát jako pax kategorie B, kdy mi letenky platila koncertní agentura. Zase - kdybych o lince a jejích možnostech nevěděl a neřekl jim o tom, kupovali by automaticky levnější lety z PRG/VIE. Jako člen kategorie E bych se soutěže o letenky taky rád kdykoli zúčastnil, nebýt tím, kdo je rozdává.

Pro spoustu lidí je tohle jediná příležitost, jak momentálně linku vyzkoušet. Má to ale být důvod, proč jim to neumožnit? Jak ukazuji v předchozím odstavci, může to mít pozitivní outcome do budoucna tímto zmíněným způsobem, či, jak ukážu po návratu k analytické části textu, to může mít v budoucnu dopad třeba jiným způsobem.

TEDY ZPĚT K ANALYTICKÝM POZNÁMKÁM:

- V dnešní době je na lince BRQ-MUC XY% sedadel neobsazených (řádově desítky procent). Výhodou pro úvahy o separátních produktech pro skupiny C-F je business charakter té linky, který nabízí celkem jasný představu a předvídatelnost toho, které segmenty během týdne budou obsazeny více než jiné
- Jak jsme si již řekli, tato neobsazená sedadla zůstanou neobsazená nadále, pokud je nějakým způsobem nenabídneme někomu za nižší (a tím myslím značně nižší) cenu. To ale zároveň musíme udělat takovým způsobem, aby stávající cestující nakupovali za stejné peníze jako doteď. Nejhůř se to dá vymyslet pro skupinu D, nejlépe naopak pro skupiny C a E.
- Skupinu C by bylo možné oslovit přes "balíčkové" zájezdy, kdy levnější ceny (řádově je má představa sleva o 20-40%) nabízené CK by byly podmíněné nákupem balíčku obsahujícího i ubytování, atd, mimo jiné to může být omezené na dny a lety nezajímavé pro skupiny A, B.
- Pro skupinu E je možné v systému vytvořit zcela jiné ceny (efektivní sleva dle mého řádově 40-60%) v závislosti na zadání Student ID. Včera večer jsme se o tom při večeři bavili, shodli jsme se na tom, že technicky by to mělo být možné, i s verifikací např. studentů brněnských vysokých škol (na které to třeba může být omezené), kteří mají myslím od loňského roku všechna svá ID data "uskladněna" v jedné, společné databázi - z té by systém flyBMI mohl čerpat.
- Podle mého by bylo možné podobně jako skupinu E oslovit i skupinu F, a to nabídnutím speciálních cen v případě zadání kombinace 2 dospělí + 1 (nebo více) dětí, v prvním kroku rezervace, apod., ale to je long shot.
- Pro skupinu D by model mohl být podobný, jako pro C, ovšem ta sleva by musela být někde na té úrovni, jako pro skupinu E.

Bohužel tato řešení by ale vyžadovala větší akceschopnost revenue managementu flyBMI, který údajně nebyl schopný do dneška ani podat nabídku minimálně jedné cestovce v Brně, která měla o tvorbu balíčků do MUC zájem.

Každopádně, závěrem - vy, co se tady všemožně snažíte degradovat baťůžkáře a lidi "znající jen Ryanair" - nebyli jste snad taky původně baťůžkáři, ze kterých pak vyrostli řádní platící cestující? A neovlivnili by vás náhodou v té době takové lety, jako je ten z Brna do Mnichova, ve smyslu budoucích preferencí? Z vlastní zkušenosti vím, že mě ano - pokud mohu, aktivně žádám o nakupování letenek z Brna přes Mnichov, a to nejen kvůli patriotismu, ale opravdu kvůli tomu, že je to ta nejpohodlnější možná varianta, ať už kvůli absenci dojíždění do PRG/VIE, či kvůli kvalitě Mnichova jako letiště a jako přestupního bodu. I mezi lidmi ze skupin D, E, F se najdou tací, kteří to budou mít podobně.


..děkujeme ti mnohokrát za analýzu, která ti dala jistě hodně práce, nicméně to nejpodstatnější ti tam bohužel chybí:

1. BMI létá do Brna jen kvůli dotacím, čímž je řečeno vše; od počátku se stále stejnými letadly s kapacitou 37/45 cestujících. Kdyby tam nějaký růstový potenciál byl, dávno by si BMI sehnala větší letadlo. Už se tady asi tisíckrát řešilo, proč do Brna žádná normální letecká společnost za tržních podmínek nelítá a když lítala, brzy toho nechala. Takže ať už napíšeš cokoliv, je to úplně jedno, nezměníš na tom vůbec nic.
2. Vlastně ani nechápu, proč tady děláš práci za BMI a snažíš se jim zaplnit letadla? Tedy pokud u nich nejsi zaměstnán....
3. Myslím, že BMI mnohokrát přesvědčila svým otřesným přístupem množství cestujících, že spoléhat na může jen cestující, který nepotřebuje být nikde včas :lol: , což se ale s high yield paxy zcela vylučuje.
4. Diskutovat o tom, že batůžkáři létající výhradně s LC společnostmi nepřinášejí nikomu nic (kromě sebe) nemá žádný smysl, to je prostě jednoduchý a těžko zpochybnitelný fakt. Což ale neznamená, že se na ně dívám svrchu, abych nebyl špatně pochopen.
5. Sám jsem batůžkářem nikdy nebyl ani nebudu, Ryanairem nelítám, je to věc názoru a volby, nikomu to necpu.
6. Nejsem žádný jazykový purista, ale pokud tady někdo prokazuje tak mizernou znalost češtiny, jinou reakci si těžko zaslouží, měl by se stydět on. Jinak nebylo na co reagovat, neboť žádná myšlenka v příspěvku dotyčného nebyla obsažena.

Adam96
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 16. 06. 2017, 23:17
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Adam96 » 09. 06. 2018, 00:13

MarcosFT: Díky za vysvětlení. Pravdou je, že byly slyšet občasné zajímavé komentáře na účet soutěžících. :D

jvoj: Díky za tu analýzu, dává to i smysl. Myslím si ale, že cílit na Tebou jmenované skupiny je docela ošemetné vzhledem k charakteru destinace. Přece jen, Mnichov, ač hezké město, podle mého není tolik atraktivní turistickou destinací, aby si tam -- zde tolik tvořící vášně -- batůžkář zaletěl jen tak. Pro zmiňované skupiny, na které tedy podle příspěvku měla být akce cílena, nebude Mnichov zrovna ani přestupním letištěm, protože je to zkrátka moc peněz za letenku, a když už by uvažovovali o letu z Mnichova, využijí podle mého levnějších možností dopravy na/z letiště. Samozřejmě návrhy, jak zaujmout zmíněné skupiny potenciálních zákazníků z mého pohledu dávají smysl, ale bojím se, že zde narazíme na onu (ne)zajímavost Mnichova jako turistické destinace. Zkrátka a dobře si myslím, že dokud nebude možnost využít lety BRQ-MUC-XXX za nějaký výhodnější peníz, nemá velkého smyslu snažit se oslovit tuto skupinu, pokud se nebude jednat o letenky "za pětikilo zpátečky" jako právě např. u Ryanu, což se právě podle mě úplně neslučuje s business modelem BMI.

Petr31: Prvně, díky za upozornění na hrubku, samozřejmě se stydím, nicméně se domnívám, že bylo možné tuto buď přejít, nebo si ponechat arogantní podtón od cesty. :)
Za druhé:
1. nerozumím tomu, proč by si BMI měla pořizovat větší letadla právě pro BRQ, když je zde i řečeno, že jde v podstatě o snahu zaplnit zbývající kapacitu strojů nasazovaných v současné době,
2. z příspěvku uživatele jvov je evidentní, že minimálně na nějaké bázi s BMI spolupracuje viz jako člen kategorie E bych se soutěže o letenky taky rád kdykoli zúčastnil, nebýt tím, kdo je rozdává,
3. když se podívám např. na BM1734 na fr24, tak od 4. 6. nedošlo ani k jednomu zpoždění a let nebyl ani jednou zrušen,
4.-6. ponechávám bez komentáře.
Naposledy upravil(a) Adam96 dne 09. 06. 2018, 00:23, celkem upraveno 1 x.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 717
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Status: Online

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod jvoj » 09. 06. 2018, 00:17

Petr31 píše:
jvoj píše:Dovolím si nabídnout trošku odlišnou perspektivu.

Identifikoval bych několik skupin cestujících, kteří by mohli tuto linku využít.

a) Price non-sensible Business pax (High yield)
b) Price sensible Business pax (Meddium yield)
c) German tourist (Meddium yield)
d) Czech tourist (Low yield)
e) Students (Low yield)
f) Families (Low yield)

- Provozní model linky, co do letového řádu a ceny, je dnes uzpůsoben z velké části pro skupinu A, z menší části pro skupiny B a C, podle toho také vypadá profil cestujícího na lince (podle skupin cca. 75%/15%/5%/1%/1%/2%). Vývoj load-factoru, respektive jeho stagnace, naznačuje, že současný provozní model už naráží na své limity.

- Celkový objem nevyužitého potenciálu toho high-yield modelu je odhadem 10% současné kapacity. Pro tyto lidi by bylo potřeba udělat buď neuvěřitelně masivní, nebo každému jednotlivci na míru šitou kampaň, tedy technicky či finančně dost náročná věc.

- Řešením pro vyšší load-factor je tedy:
1. Změna cenové politiky na transferových cenách od LH (osloví více lidí především ze skupiny B)
2. Drastické snížení cen flyBMI na BRQ-MUC (osloví více lidí především ze skupin B, C)
3. Vytvoření separátních produktů pro skupiny C, D, E, F
První dvě řešení jsou ale prakticky vyloučená, v LH údajně změnu policy pro C/S na BRQ-MUC někdo systematicky brzdí (podle mých informací, možná to není pravda), s tím tedy flyBMI nic neudělá, snížením vlastních p2p cen by si kanibalizovali yieldy současných pax, a natolik nejsou schopní snížit, aby to dávalo větší smysl pro skupiny D, E a F

- Klíčem ke zvýšení load-factoru na lince je tedy možnost 3., která by ale vyžadovala větší flexibilitu revenue management týmu ve flyBMI.

- V TOMTO MÍSTĚ SE TEDY POZASTAVÍM, A OKOMENTUJI VČEREJŠÍ AKCI:
Z předchozích poznámek vyplývá, že skupiny, které je potřeba teď u nás oslovit, jsou D, E, F. Těm byla tato akce určena. Ať tak či onak, pro flyBMI bude zisková skoro i přímo - nezávisle na tom, že k letenkám patřila i 10% sleva na letenku další, individuální výherci (kterých byla cca. polovina z celého počtu) s sebou v drtivé většině vezmou ještě jednoho, platícího cestujícího. Co se týče nákladů, které vzniknou tím, že v letadle je jeden člověk navíc (který by jím jinak neletěl), ty se na segmentu BRQ-MUC pohybují mezi +-25-35 EUR/ow (Pax charge + catering + additional fuel + distribution). Trošku mě zarazila "mírná" arogance některých diskutujících na tomto fóru, kteří snad mají pocit, jako by byli více tím, že mají na to koupit si letenku za 5K, ale nebudu dále široce komentovat, jen ke dvěma příspěvkům pozn.:
1. V názvu této akce bylo slovo HRA - když se na hřišti hráči perou o míč, také vám to přijde nedůstojné?
2. Petr31: trapnější "grammarnazi" komentář jsem tu snad ještě nečetl, značí spíš nedostatek dalších argumentů, než cokoli jiného.

Zážitek jako tento může u zúčastněných vytvořit nějaký popud linku případně využít i jindy, či pokud se například přesunou do kategorie A, B, tak o ní budou vědět, atd. Sám patřím do kategorie E, linku do MUC a návazné lety jsem využil několikrát jako pax kategorie B, kdy mi letenky platila koncertní agentura. Zase - kdybych o lince a jejích možnostech nevěděl a neřekl jim o tom, kupovali by automaticky levnější lety z PRG/VIE. Jako člen kategorie E bych se soutěže o letenky taky rád kdykoli zúčastnil, nebýt tím, kdo je rozdává.

Pro spoustu lidí je tohle jediná příležitost, jak momentálně linku vyzkoušet. Má to ale být důvod, proč jim to neumožnit? Jak ukazuji v předchozím odstavci, může to mít pozitivní outcome do budoucna tímto zmíněným způsobem, či, jak ukážu po návratu k analytické části textu, to může mít v budoucnu dopad třeba jiným způsobem.

TEDY ZPĚT K ANALYTICKÝM POZNÁMKÁM:

- V dnešní době je na lince BRQ-MUC XY% sedadel neobsazených (řádově desítky procent). Výhodou pro úvahy o separátních produktech pro skupiny C-F je business charakter té linky, který nabízí celkem jasný představu a předvídatelnost toho, které segmenty během týdne budou obsazeny více než jiné
- Jak jsme si již řekli, tato neobsazená sedadla zůstanou neobsazená nadále, pokud je nějakým způsobem nenabídneme někomu za nižší (a tím myslím značně nižší) cenu. To ale zároveň musíme udělat takovým způsobem, aby stávající cestující nakupovali za stejné peníze jako doteď. Nejhůř se to dá vymyslet pro skupinu D, nejlépe naopak pro skupiny C a E.
- Skupinu C by bylo možné oslovit přes "balíčkové" zájezdy, kdy levnější ceny (řádově je má představa sleva o 20-40%) nabízené CK by byly podmíněné nákupem balíčku obsahujícího i ubytování, atd, mimo jiné to může být omezené na dny a lety nezajímavé pro skupiny A, B.
- Pro skupinu E je možné v systému vytvořit zcela jiné ceny (efektivní sleva dle mého řádově 40-60%) v závislosti na zadání Student ID. Včera večer jsme se o tom při večeři bavili, shodli jsme se na tom, že technicky by to mělo být možné, i s verifikací např. studentů brněnských vysokých škol (na které to třeba může být omezené), kteří mají myslím od loňského roku všechna svá ID data "uskladněna" v jedné, společné databázi - z té by systém flyBMI mohl čerpat.
- Podle mého by bylo možné podobně jako skupinu E oslovit i skupinu F, a to nabídnutím speciálních cen v případě zadání kombinace 2 dospělí + 1 (nebo více) dětí, v prvním kroku rezervace, apod., ale to je long shot.
- Pro skupinu D by model mohl být podobný, jako pro C, ovšem ta sleva by musela být někde na té úrovni, jako pro skupinu E.

Bohužel tato řešení by ale vyžadovala větší akceschopnost revenue managementu flyBMI, který údajně nebyl schopný do dneška ani podat nabídku minimálně jedné cestovce v Brně, která měla o tvorbu balíčků do MUC zájem.

Každopádně, závěrem - vy, co se tady všemožně snažíte degradovat baťůžkáře a lidi "znající jen Ryanair" - nebyli jste snad taky původně baťůžkáři, ze kterých pak vyrostli řádní platící cestující? A neovlivnili by vás náhodou v té době takové lety, jako je ten z Brna do Mnichova, ve smyslu budoucích preferencí? Z vlastní zkušenosti vím, že mě ano - pokud mohu, aktivně žádám o nakupování letenek z Brna přes Mnichov, a to nejen kvůli patriotismu, ale opravdu kvůli tomu, že je to ta nejpohodlnější možná varianta, ať už kvůli absenci dojíždění do PRG/VIE, či kvůli kvalitě Mnichova jako letiště a jako přestupního bodu. I mezi lidmi ze skupin D, E, F se najdou tací, kteří to budou mít podobně.


..děkujeme ti mnohokrát za analýzu, která ti dala jistě hodně práce, nicméně to nejpodstatnější ti tam bohužel chybí:

1. BMI létá do Brna jen kvůli dotacím, čímž je řečeno vše; od počátku se stále stejnými letadly s kapacitou 37/45 cestujících. Kdyby tam nějaký růstový potenciál byl, dávno by si BMI sehnala větší letadlo. Už se tady asi tisíckrát řešilo, proč do Brna žádná normální letecká společnost za tržních podmínek nelítá a když lítala, brzy toho nechala. Takže ať už napíšeš cokoliv, je to úplně jedno, nezměníš na tom vůbec nic.
2. Vlastně ani nechápu, proč tady děláš práci za BMI a snažíš se jim zaplnit letadla? Tedy pokud u nich nejsi zaměstnán....
3. Myslím, že BMI mnohokrát přesvědčila svým otřesným přístupem množství cestujících, že spoléhat na může jen cestující, který nepotřebuje být nikde včas :lol: , což se ale s high yield paxy zcela vylučuje.
4. Diskutovat o tom, že batůžkáři létající výhradně s LC společnostmi nepřinášejí nikomu nic (kromě sebe) nemá žádný smysl, to je prostě jednoduchý a těžko zpochybnitelný fakt. Což ale neznamená, že se na ně dívám svrchu, abych nebyl špatně pochopen.
5. Sám jsem batůžkářem nikdy nebyl ani nebudu, Ryanairem nelítám, je to věc názoru a volby, nikomu to necpu.
6. Nejsem žádný jazykový purista, ale pokud tady někdo prokazuje tak mizernou znalost češtiny, jinou reakci si těžko zaslouží, měl by se stydět on. Jinak nebylo na co reagovat, neboť žádná myšlenka v příspěvku dotyčného nebyla obsažena.


Prosím, přečti si to případně ještě jednou, přijdeš na to, že jsme v mnohém podobného názoru (čísla mých bodů nereflektují čísla tvých btw):
1. Jedna z prvních věcí, kterou jsem popsal, byla, že současný provozní model naráží na své limity - když si to dáš do kontextu s tím, že je potřeba do toho lít 1,5 mega EUR ročně, dostaneš se přesně k tomu, co jsi napsal (za tržních podmínek to nejde), absolutně se shodujeme. Neshodujeme se se zjednodušením typu "Kdyby tam nějaký růstový potenciál byl, dávno by si BMI sehnala větší letadlo" - níže jsem popsal, čím je podmíněn růst. Všechny podmínky samozřejmě vedou k nižším průměrným yieldům, které by mohly stačit (při podobném objemu dotací) u většího letadla, mé úvahy ale počítají se zachováním E135/145 na lince BRQ-MUC

2. Proč dělám práci za BMI a snažím se jim zaplnit letadla? Několik důvodů
a) Protože pracuji pro letiště, které je jedno ze 2 článků v potravním řetězci letecké dopravy, který má mimo jiné přímé výnosy vázané na každého jednotlivého pasažéra, tedy pro letiště additional pax = additional revenue.
b) Dnešní svět je takový, že minimálně v případě malých letišť se letiště významně podílejí na organizaci marketingu linek. Kromě toho jasně že BMI pomůžeme ve věcech, na které oni tady své lidi nemají (když ne kvůli ničemu jinému, tak z důvodu A ).
c) Look at the bigger picture - dnes máme na lince load-factor XX%, a XX% volných míst. Ta volná místa jsou v současné době naprostý waste-of-potential, mohl by se díky nim maximalizovat multiplikační efekt pro kraj. Ano, velké peníze k nám přinesou high-yield obchodníci, kteří tím létají teď. Ale znamená to, že když máme potenciál sem nějak ještě dostat na každém letu řekněme 10 turistů, kteří tu pár kaček nechají, tak se na ně vykvajznem jen kvůli tomu, že to prostě v celých číslech nedělá tolik? Z pohledu letecké společnosti - mám na lince revenue XX milionů EUR, k tomu dostanu prakticky fixně 1,5 mega EUR ročně. Nejsem schopný ale za současné ceny letadlo vytížit na víc než XX% ročně. Pokud jsem teda tolik zaměřený na profit, tak by mi v tomto bodě došlo, že pokud prodám zbytek sedaček za poloviční cenu, tak už to pro mě bude prakticky čistý zisk, v řádech desítek až stovek tisíc EUR ročně. To mi nepřijde jako úplně málo. Pokud se na to podívám z pohledu dotujícího, budu spokojený, že se udělalo maximum pro to, aby ta linka měla maximální možný efekt na mé daňové příjmy.
d) Jsem prostě srdcař, tomu nepomůžeš...

3. Zásadně nesouhlasím s názorem, že baťůžkáři nic nepřináší (i když záleží na definici baťůžkáře). Naopak, jsem přesvědčen, že LCC linky generálně jsou nejbezpečnější investicí veřejných peněz, když už se mají do letecké dopravy lít. Mají totiž, co se turismu týče, různé dopady navíc. Vezměme si linku BRQ-STN:
a) (názorný příklad) Část lidí, kteří tím létají, jsou Briti, kteří letí do Brna kvůli levnému pivu. Mají spočítané, že když tu vypijou za víkend XX piv, tak se jim to i s letenkami vyplatí víc než kdyby pili doma. Podmínkou je ale levná letenka. Kdyby letenka stála 250EUR za zpátečku, zůstanou pít doma. Tedy bod pro LCC dopravce, přivážejícího Britské pivaře, kteří u nás něco utratí (což to něco je o dost víc, než co u nás utratí český turista z Hradce Králové)
b) Celkově myslím dává smysl, že když ti turista neutratí 200 EUR za letenku, tak těch 200EUR může utratit u tebe (a ta ochota tam je). Pokud jako kraj můžeš v něco doufat, tak že pasažér utratí v rámci svého "výletového" budgetu za letenku co nejmíň (samozřejmě v rámci nějaké vyváženosti toho, kolik za něj zaplatíš letecké společnosti ty) - u dopravce odjinud z té letenky nebudeš mít na daních nic, u domácího taky málo, protože velká část nákladů jde stejně do zahraničí.
c) Já jsem třeba občasný baťůžkář, páč ani na baťůžkaření nemám každou chvíli. Vím ale, že levná letenka mi dává možnost utratit ušetřené peníze v cílové destinaci. Cena cesty je prostě základ ke každému náhodnému tripu.

4. Ještě ke slevám pro studenty (i kdyby třeba jen pro ty, co zrovna studují v Mnichově/v Brně)- taky je krátkozrakost lidí, kteří se koncentrují jen na okamžité zisky. Vemte si mě - léta studuji v Budapešti, vytvořil jsem si tam nějakou základnu přátel, kolegů, atd. Díky tomu jsem a pravděpodobně do konce života budu "frequent rider" na relaci BRQ-BUD. Úplně stejně by to fungovalo s určitou částí studentů, kteří si ve spoustě oborů v tom druhém městě vytvoří i obchodní kontakty, kvůli kterým později budou linku využívat i za plné. Je to tedy jakási dlouhodobá "investice" do stimulace high-yield potenciálu linky (navíc opravdu investice v úvozovkách, protože to nejen nic nestojí, ještě na tom nějaký éčka trhnou)

5. Jasně, na Ryanair a podobné mám taky svůj názor z pohledu člověka, který vidí celou tu distorzi trhu, kterou způsobují. Na druhou stranu, jak jsem popsal v předchozích bodech - nebýt jich, tak by turistický ruch byl někde úplně jinde a zůstal by výsadou horních 50%.

Víc toho nenapíšu, jako zmiňovaný frequent rider mi za 15 min. jede autobus do BUD. Howgh

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2398
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Fabo » 09. 06. 2018, 00:21

jvoj píše:Dovolím si nabídnout trošku odlišnou perspektivu.

Identifikoval bych několik skupin cestujících, kteří by mohli tuto linku využít.

a) Price non-sensible Business pax (High yield)
b) Price sensible Business pax (Meddium yield)
c) German tourist (Meddium yield)
d) Czech tourist (Low yield)
e) Students (Low yield)
f) Families (Low yield)


2 poznamky:

[*]u bodu a) a b) zrejme myslis sensitive. Sensible je rozumny, sensitive je citlivy.
[*][*]Pokud by nekdo chtel namitat, ze je rozumne byt citlivy na cenu, nelze s tim zcela souhlasit.

[*]kategorii f) bych nahradil za obecne uzivane oznaceni "VFR" = Visiting Friends and Relatives = funguje obousmerne, letaji na navstevu, ale jen kdyz to je levne.

jvoj píše:- Provozní model linky, co do letového řádu a ceny, je dnes uzpůsoben z velké části pro skupinu A, z menší části pro skupiny B a C, podle toho také vypadá profil cestujícího na lince (podle skupin cca. 75%/15%/5%/1%/1%/2%). Vývoj load-factoru, respektive jeho stagnace, naznačuje, že současný provozní model už naráží na své limity.

jako clen skupiny a) bych mel problem se spolehlivosti. Pak je otazka pomer a) a b) coz je nekdy tezke rozlisit, jinak souhlasim.

jvoj píše:- Celkový objem nevyužitého potenciálu toho high-yield modelu je odhadem 10% současné kapacity. Pro tyto lidi by bylo potřeba udělat buď neuvěřitelně masivní, nebo každému jednotlivci na míru šitou kampaň, tedy technicky či finančně dost náročná věc.

- Řešením pro vyšší load-factor je tedy:
1. Změna cenové politiky na transferových cenách od LH (osloví více lidí především ze skupiny B)
2. Drastické snížení cen flyBMI na BRQ-MUC (osloví více lidí především ze skupin B, C)
3. Vytvoření separátních produktů pro skupiny C, D, E, F
První dvě řešení jsou ale prakticky vyloučená, v LH údajně změnu policy pro C/S na BRQ-MUC někdo systematicky brzdí (podle mých informací, možná to není pravda), s tím tedy flyBMI nic neudělá, snížením vlastních p2p cen by si kanibalizovali yieldy současných pax, a natolik nejsou schopní snížit, aby to dávalo větší smysl pro skupiny D, E a F


Jestli fakt 1. nekdo v LH brzdi, tak to je klinec do rakve linky a je mi to lito.

jvoj píše:- Klíčem ke zvýšení load-factoru na lince je tedy možnost 3., která by ale vyžadovala větší flexibilitu revenue management týmu ve flyBMI.


Nejsem si jist, zda flexibilita revenue je to co staci...
Casto se opomina na tomhle foru situace s naklady obetovanych prilezitosti...

Ono totiz nestaci aby linka (v nejakem rezimu) vydelavala. Musi vydelavat vic nez nejaka jina linka.
To ted zazivame v KSC s W6, a to je mozna taky odpoved na to, proc BMI v BRQ funguje jak funguje.

jvoj píše:- V TOMTO MÍSTĚ SE TEDY POZASTAVÍM, A OKOMENTUJI VČEREJŠÍ AKCI:
Z předchozích poznámek vyplývá, že skupiny, které je potřeba teď u nás oslovit, jsou D, E, F. Těm byla tato akce určena. Ať tak či onak, pro flyBMI bude zisková skoro i přímo - nezávisle na tom, že k letenkám patřila i 10% sleva na letenku další, individuální výherci (kterých byla cca. polovina z celého počtu) s sebou v drtivé většině vezmou ještě jednoho, platícího cestujícího. Co se týče nákladů, které vzniknou tím, že v letadle je jeden člověk navíc (který by jím jinak neletěl), ty se na segmentu BRQ-MUC pohybují mezi +-25-35 EUR/ow (Pax charge + catering + additional fuel + distribution). Trošku mě zarazila "mírná" arogance některých diskutujících na tomto fóru, kteří snad mají pocit, jako by byli více tím, že mají na to koupit si letenku za 5K, ale nebudu dále široce komentovat, jen ke dvěma příspěvkům pozn.:


Jo, naklad na vyherce je treba 30 eur.
Co je ale vynos?
Rekneme ze je 30% sance, ze si koupi dalsi letenku jestli bude za 100 eur (tarif), nebo 10% sance jestli bude za 300 eur.
Financne receno, kupujes si za 30 eur + naklady na akci samotnou (rekneme dalsich 30 eur na vyherce), tedy 60 eur... vynos 10 eur.
Pripada ti to jako dobry napad?

To, ze chovani skupin d) a e) znechucuje cleny skupiny c) neni o tom, ze "jsou cosi vic" protoze si kupuji letenky za 200 EUR, to je o tom, ze BMI to proste vymyslela blbe.

jvoj píše:1. V názvu této akce bylo slovo HRA - když se na hřišti hráči perou o míč, také vám to přijde nedůstojné?


Golf je taky hra. Kdybych si rano pred turnajem vysel na hriste, a umistnil strategicky sve oznacene micky, abych mohl pripadne se tvarit treba ze ten muj micek nespad do jezirka, hele, je tady na brehu, to je hodne nedustojne.
Stejne tak je nedustojne chovani popsano od pozorovatelu.


jvoj píše:Zážitek jako tento může u zúčastněných vytvořit nějaký popud linku případně využít i jindy, či pokud se například přesunou do kategorie A, B, tak o ní budou vědět, atd. Sám patřím do kategorie E, linku do MUC a návazné lety jsem využil několikrát jako pax kategorie B, kdy mi letenky platila koncertní agentura. Zase - kdybych o lince a jejích možnostech nevěděl a neřekl jim o tom, kupovali by automaticky levnější lety z PRG/VIE. Jako člen kategorie E bych se soutěže o letenky taky rád kdykoli zúčastnil, nebýt tím, kdo je rozdává.


Povazuju se takhle za clena kategorii a) - c), a uznavam, ze vedomi o lince je dulezite (faktor "vzdycky jsem letel do Vidne a bral si auto" resp. kdysi davno v salonku v KSC "odsud se lita prime BGY? Proc ja blbej letim KSC-PRG-MXP?") - zamereni komunikacni kampane je proste nespravne.


jvoj píše:Pro spoustu lidí je tohle jediná příležitost, jak momentálně linku vyzkoušet. Má to ale být důvod, proč jim to neumožnit? Jak ukazuji v předchozím odstavci, může to mít pozitivní outcome do budoucna tímto zmíněným způsobem, či, jak ukážu po návratu k analytické části textu, to může mít v budoucnu dopad třeba jiným způsobem.

A ma to byt duvod jim to umoznit?
Aerolinie jsou byznys, ne charita. Za ty samy penize lze udelat cilenou akci na lidi co jsou v kategoriich a) - c) primo ted. Ne za 5-10 let a to jeste mozna.

jvoj píše:TEDY ZPĚT K ANALYTICKÝM POZNÁMKÁM:

- V dnešní době je na lince BRQ-MUC XY% sedadel neobsazených (řádově desítky procent). Výhodou pro úvahy o separátních produktech pro skupiny C-F je business charakter té linky, který nabízí celkem jasný představu a předvídatelnost toho, které segmenty během týdne budou obsazeny více než jiné
- Jak jsme si již řekli, tato neobsazená sedadla zůstanou neobsazená nadále, pokud je nějakým způsobem nenabídneme někomu za nižší (a tím myslím značně nižší) cenu. To ale zároveň musíme udělat takovým způsobem, aby stávající cestující nakupovali za stejné peníze jako doteď. Nejhůř se to dá vymyslet pro skupinu D, nejlépe naopak pro skupiny C a E.
- Skupinu C by bylo možné oslovit přes "balíčkové" zájezdy, kdy levnější ceny (řádově je má představa sleva o 20-40%) nabízené CK by byly podmíněné nákupem balíčku obsahujícího i ubytování, atd, mimo jiné to může být omezené na dny a lety nezajímavé pro skupiny A, B.


To je ale drahe na administraci... fakt je otazka, jestli se to vyplati.

jvoj píše:- Pro skupinu E je možné v systému vytvořit zcela jiné ceny (efektivní sleva dle mého řádově 40-60%) v závislosti na zadání Student ID. Včera večer jsme se o tom při večeři bavili, shodli jsme se na tom, že technicky by to mělo být možné, i s verifikací např. studentů brněnských vysokých škol (na které to třeba může být omezené), kteří mají myslím od loňského roku všechna svá ID data "uskladněna" v jedné, společné databázi - z té by systém flyBMI mohl čerpat.


Nebo proste publikovat mladeznicky tarif.
Otazka je, do jake miry je to dneska vubec obchodne a technicky mozne.

jvoj píše:- Podle mého by bylo možné podobně jako skupinu E oslovit i skupinu F, a to nabídnutím speciálních cen v případě zadání kombinace 2 dospělí + 1 (nebo více) dětí, v prvním kroku rezervace, apod., ale to je long shot.


To by bylo najednou no-show batolat :D

jvoj píše:- Pro skupinu D by model mohl být podobný, jako pro C, ovšem ta sleva by musela být někde na té úrovni, jako pro skupinu E.


To by slo do urcite miry - ale jen a pouze do urcite miry - udelat plosne znizenim tarifu ex CZ proti tarifum ex DE... ale nevim jak moc by se to vyplatilo.

jvoj píše:Bohužel tato řešení by ale vyžadovala větší akceschopnost revenue managementu flyBMI, který údajně nebyl schopný do dneška ani podat nabídku minimálně jedné cestovce v Brně, která měla o tvorbu balíčků do MUC zájem.


To je ovsem zas ostuda BMI.


jvoj píše:Každopádně, závěrem - vy, co se tady všemožně snažíte degradovat baťůžkáře a lidi "znající jen Ryanair" - nebyli jste snad taky původně baťůžkáři, ze kterých pak vyrostli řádní platící cestující? A neovlivnili by vás náhodou v té době takové lety, jako je ten z Brna do Mnichova, ve smyslu budoucích preferencí? Z vlastní zkušenosti vím, že mě ano - pokud mohu, aktivně žádám o nakupování letenek z Brna přes Mnichov, a to nejen kvůli patriotismu, ale opravdu kvůli tomu, že je to ta nejpohodlnější možná varianta, ať už kvůli absenci dojíždění do PRG/VIE, či kvůli kvalitě Mnichova jako letiště a jako přestupního bodu. I mezi lidmi ze skupin D, E, F se najdou tací, kteří to budou mít podobně.


a) snazi se tu nekdo degradovat batuzkare? Nevsim jsem si.
b) nebyl kazdy puvodne batuzkar. Ja at treba jsem LCC svou dobou k vyletum pouzival, za batuzkare se nepovazuju.
c) to s tim fakt nema zhola nic spolecneho. Me znalosti siti ruznych dopravcu nesouvisi s mym "batuzkarstvim", a vyber letenky ma 20 ruznych duvodu, a fakt netusim ktery by mohl nejak souviset s mym batuzkarstvim.
Byt se treba easyJetu aktivne vyhybam, neni to kvuli predchozi spatne zkusenosti... je to proste kvuli tomu, ze u nich nedostanu segmenty, a pak hlavne kvuli tomu, ze litaj z "T4" - M pieru v AMS - a na to fakt nemam nervy, kor kdyz to ma usetrit 50 eur klientovi, ktery za cely trip stejne necha 2500+

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 717
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Status: Online

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod jvoj » 09. 06. 2018, 00:43

Fabo: Ve spoustě věcí souhlasím, díky za opravu mé angličtiny, opravím, jak budu na PC. Co se týče cílení kampaně, to je podle mě k diskuzi, jak jsem řekl, myslím, že na skupinu A, popř. B už moc cilit smysl nema v současné situaci. Samozřejmě extra velký smysl nemá cilit ani na ty low-yieldove skupiny, když jim v současné době není co nabídnout (proto mé nápady na řešení?.

Administrace - nebylo by jí tolik, aby se to nevyplatilo.
Různé slevy na tarifech - systémově není problém, ptal jsem se na to.

Atraktivita MUC jako cílové destinace je zamozřejmě s otazníkem, ale jak jsem popsal v předchozím příspěvku - atraktivita Brna taky vzrostla zlepšenou cenovou dostupností dopravy do něj (logika "za nízkou cenu je mi jedno kam poletím")

MarcosFT
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 459
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod MarcosFT » 09. 06. 2018, 10:42

Fabo moc pekne napsane ^:)^ :-bd

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 104
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717, E190
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod Mailand » 09. 06. 2018, 11:29

Je to tak, Fabo to shrnul velmi trefně.

MarcosFT
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 459
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Status: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvekod MarcosFT » 09. 06. 2018, 11:53

Identifikoval bych několik skupin cestujících, kteří by mohli tuto linku využít.

a) Price non-sensible Business pax (High yield)
b) Price sensible Business pax (Meddium yield)
c) German tourist (Meddium yield)
d) Czech tourist (Low yield)
e) Students (Low yield)
f) Families (Low yield)

Jeste bych si dovolil okomentovat toto. Dle meho nazoru je skupina
f) bmi naprosto ukradena. Rodina s prumernymi prijmy pujde po cene. Nejake vyhody 2+1 jsou podle me pro bmi ekonomicky neatraktivni.
e) tam se da take hodne polemizovat. Pokud je mysleno, ze Juraj poleti na vikend domu BRQ-MUC-VIE-KSC :? Ovsem osobnosti pohybujici se ve vede, skolstvi (ne studenti, ale profesori, prednasejici atd..), prostor tam je. Nicmene MUNI leta vesele z VIE :)
d) toto musi byt bud nadsenec a nebo opravdu zajimava cena na LH codesahre, coz zatim neni. Potencial si take myslim, ze je, ale brzdi ho samotna LH.

U c) bych preci jen pouvazoval pro zarazeni pod low yield, protze kazdej Otto pojede do PRG :)



Zpět na “Ostatní česká letiště”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti