Brno - Tuřany

Brno, Karlovy Vary, Ostrava a další letiště...
Odpovědět
orel
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 24. 01. 2010, 17:11
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od orel »

K Lutonu - paráda, jen tak dál a Brno se svým významem propadne pod Katowice, Košice, Debrecín, Linz apod. O Bratislavě ani nemluvím. Každý významnější investor se ptá na letiště a mezinárodní spojení. Pokud to takto bude pokračovat, všechny sofistikovanější investice budou směřovat do všech okolních měst v nejbližším zahraničí, Brnu zůstanou jenom sklady a laciný segment. To že je tam teď pár významných IT firem, nemusí být navěky, pokud se bude neustále zhoršovat dostupnost (Jančura to opravdu nezachrání). To je špatně pro celou Moravu. Jsem další z nebrňáků (Olomouc), kterého tato situace neskutečně štve. Přidávám se ke kolegům výše. Jsem toho názoru, že by se pár strategických linek dotovat mohlo - pokud by opravdu někdo počítal návratnost (příliv korporátních investic do města, potažmo regionu přímo navázané na letecké spojení). Dotuje se kde co od profesionálního sportu po různé zhovadilé "resorty" a nikomu to nevadí...


Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Karel_x »

Abychom jen neteoretizovali, podle letiště byl letos l/f v prvních 10 měsících (měsíční průměry):
STN mezi 87-97%
LTN mezi 84-95%
EIN mezi 74-93%
vše od ledna s postupným nárůstem do prázdninových měsíců a pak zase začíná klesat

MUC od 45 do 56% s v víceméně stále stoupající tendencí.

Kolik bylo nebo nebylo prodaných letenek, kdy se cestující nedostavili, nevím.

tramin
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 200
Registrován: 28. 11. 2011, 10:04
Stav: Offline

Re: RE: Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od tramin »

m@rtin píše:Hodím sem link na nedávnou diskusi ohledně budoucnosti letiště v Ostravě. Celá diskuse by se dala krásně zkopírovat i pro Brno.

https://forum.airways.cz/viewtopic.php?f=38&t=638&start=2190

Aby se BRQ uživilo samo bez dotací, potřebuje 8-10 pravidelných linek denně po dobu 365 dnů. Pokud se neuživí sám ani Londýn, proboha, kam chcete z toho Brna létat jinam?

Regionální letiště v 11 milionové zemi mají pramalou šanci na to se uživit samy. Do doby než toto někdo pochopí, budou pouze černou dírou krajských peněz.

Sebere konečně někdo odvahu, kdo ten krám zavře?

Myslíš,že to někdo zodpovědný tady čte?

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od ajax07 »

m@rtin píše:Hodím sem link na nedávnou diskusi ohledně budoucnosti letiště v Ostravě. Celá diskuse by se dala krásně zkopírovat i pro Brno.

https://forum.airways.cz/viewtopic.php?f=38&t=638&start=2190

Aby se BRQ uživilo samo bez dotací, potřebuje 8-10 pravidelných linek denně po dobu 365 dnů. Pokud se neuživí sám ani Londýn, proboha, kam chcete z toho Brna létat jinam?

Regionální letiště v 11 milionové zemi mají pramalou šanci na to se uživit samy. Do doby než toto někdo pochopí, budou pouze černou dírou krajských peněz.

Sebere konečně někdo odvahu, kdo ten krám zavře?




Proboha, proč by se neměl Londýn uživit? Protože Wizzair vyfuckoval s Brnem? A mimochodem černou dírou krajských peněz jsou i vlaky, většina autobusů, městských peněz zase tramvaje, trolejbusy, autobusy, a černou dírou státních peněz dálnice. Takže zavřeme krám a poslední zhasne? A máme tu dalšího proroka apokalypsy?

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Roiman4 »

Já bych přestal polemizovat nad černou dírou či ten krám zavřít. Chtělo by se spíš zamyslet nad tím, proč odešli a co tam fakt bylo příčinou. Jestliže load factor byl do 95% na obou trasách ( jak je psáno výše ), tak ta linka se uživila ne ? Chtěl bych vidět ty podmínky, co chtěl Wizz a co kraj.

Z Brna nevím no, jestli se mluví fakt o Římu, Barce a Miláně, tak jsem zvědav kdo to bude lítat a jak dlouho se udrží... Když si vezmeme, že ve spádové oblasti je Vídeň a Bratislava a když přičtu pár km navíc tak Praha s Katowicemi. Tohle si bude hodně konkurovat a jestliže na té lince nebude "dobrý " čas nebo něco lepšího ( cena apod... ) tak ámen. Ještě se prý mluví o Lvovu, ale to "jedna paní povídala"... Chtělo by to lítat fakt něco, co zaujme a konkurence tam nelítá ze všeho v okolí a udělat na to včasný marketing...

PS: jak moc si může konkurovat FR teď na linkách do Londýna z Prahy, Pardubic, Brna a Ostravy ? :D


beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od beardie »

Lvov je teraz nový z KTW, z Brna to určite nebude

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od ajax07 »

Roiman4 píše:Já bych přestal polemizovat nad černou dírou či ten krám zavřít. Chtělo by se spíš zamyslet nad tím, proč odešli a co tam fakt bylo příčinou. Jestliže load factor byl do 95% na obou trasách ( jak je psáno výše ), tak ta linka se uživila ne ? Chtěl bych vidět ty podmínky, co chtěl Wizz a co kraj.

Z Brna nevím no, jestli se mluví fakt o Římu, Barce a Miláně, tak jsem zvědav kdo to bude lítat a jak dlouho se udrží... Když si vezmeme, že ve spádové oblasti je Vídeň a Bratislava a když přičtu pár km navíc tak Praha s Katowicemi. Tohle si bude hodně konkurovat a jestliže na té lince nebude "dobrý " čas nebo něco lepšího ( cena apod... ) tak ámen. Ještě se prý mluví o Lvovu, ale to "jedna paní povídala"... Chtělo by to lítat fakt něco, co zaujme a konkurence tam nelítá ze všeho v okolí a udělat na to včasný marketing...

PS: jak moc si může konkurovat FR teď na linkách do Londýna z Prahy, Pardubic, Brna a Ostravy ? :D



Nad čím se chcete zamýšlet? Poptávka po letecké dopravě roste, z čehož plyne nedostatek pilotů a dostatek zájemců o leteckou dopravu. Wizzair expanduje, roztáčí miliardy a má panské móresy. Je to o osobních vztazích, jako s FR v Pardubicích, a Filip s Plačkem se nikdy nesnažili, aby se v leteckém bysnysu o nějakém Brně vědělo. Jim stačila fotovoltaika. Když začalo nové vedení kraje tlačit a začalo se psát o nevypověditelné smlouvě, nájmu a veřejných službách v Tuřanech vůbec, tak raději zavřeli krám, jak se tady psalo. Shrábli bank a šli od toho. A Šimkovi neřekli ani "tak čau" a nechali ho v tom. Ty lidi na letištích v Katovicích a jinde v Polsku se fakt o letectví zajímají, dávají o sobě vědět, a pak už se to rozjíždí skoro samo, ani tlačit nemusí. Wizzairu je Brno u zad, nějaký load factor pro ně nehraje žádnou roli, i kdyby byl 110%.

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1253
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Orus-x »

orel píše:K Lutonu - paráda, jen tak dál a Brno se svým významem propadne pod Katowice, Košice, Debrecín, Linz apod. O Bratislavě ani nemluvím.

Mluvíte o významu letiště? Tak to žijete dost mimo realitu, Brno je významem svého letiště dost daleko za všemi jmenovanými městy, není se kam propadat :D
orel píše: Každý významnější investor se ptá na letiště a mezinárodní spojení. Pokud to takto bude pokračovat, všechny sofistikovanější investice budou směřovat do všech okolních měst v nejbližším zahraničí, Brnu zůstanou jenom sklady a laciný segment. To že je tam teď pár významných IT firem, nemusí být navěky, pokud se bude neustále zhoršovat dostupnost (Jančura to opravdu nezachrání). To je špatně pro celou Moravu. Jsem další z nebrňáků (Olomouc), kterého tato situace neskutečně štve. Přidávám se ke kolegům výše. Jsem toho názoru, že by se pár strategických linek dotovat mohlo - pokud by opravdu někdo počítal návratnost (příliv korporátních investic do města, potažmo regionu přímo navázané na letecké spojení). Dotuje se kde co od profesionálního sportu po různé zhovadilé "resorty" a nikomu to nevadí...

A to já si právě myslím, že dotovat letecké linky na každé malé letiště v tak malým a kompaktním státu jako je Česká republika je dost velký nesmysl...máte to z Olomouce do Prahy vlakem do 3 hodin včetně dojezdu na letiště..to mi nepřipadá jako nekvalitní dostupnost.
A co se týče brečení nad tím, že Wizz Air a Ryanair jsou vyděrači - ta smlouva je pokud vím dvoustranná a je i na druhé straně (letiště), co si tam nechají procpat, nebo naopak zapomenou prosadit. Ti lidi, kteří za letiště ale vyjednávají ale dost často nemají ani tušení, co všechno se ještě komu musí s provozem linky platit. A navíc se tady holt to predátorství obou firem dost potkává s vlhkými sny regionálních politiků o úžasném mezinárodním letišti, zvyšujícím status pupku světa :lol:

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 229
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od Paul1 »

Co se týče dotací. Dotují se u nás mnohem horší nesmysly, proto i případná dotace do letiště v Horní Dolní mi dává větší smysl než dotace na nesmyslné cyklostezky, Čapí hnízda, ekoteroristické spolky, Hatefree projekty atd. atd.

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od ajax07 »

Mluvíte o významu letiště? Tak to žijete dost mimo realitu, Brno je významem svého letiště dost daleko za všemi jmenovanými městy, není se kam propadat :D

A to já si právě myslím, že dotovat letecké linky na každé malé letiště v tak malým a kompaktním státu jako je Česká republika je dost velký nesmysl...máte to z Olomouce do Prahy vlakem do 3 hodin včetně dojezdu na letiště..to mi nepřipadá jako nekvalitní dostupnost.
A co se týče brečení nad tím, že Wizz Air a Ryanair jsou vyděrači - ta smlouva je pokud vím dvoustranná a je i na druhé straně (letiště), co si tam nechají procpat, nebo naopak zapomenou prosadit. Ti lidi, kteří za letiště ale vyjednávají ale dost často nemají ani tušení, co všechno se ještě komu musí s provozem linky platit. A navíc se tady holt to predátorství obou firem dost potkává s vlhkými sny regionálních politiků o úžasném mezinárodním letišti, zvyšujícím status pupku světa :lol:[/quote]




OK jezděte si třeba z Olomouce nebo Horní Lhoty se statusem podpupků na letiště do Prahy a třeba i hyperloopem za 15 minut, já budu lítat (doufám) z brněnského letiště, které je tady pro lidi a z Brna se lítá od roku 1926

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od ajax07 »

Orus-x píše:
orel píše:K Lutonu - paráda, jen tak dál a Brno se svým významem propadne pod Katowice, Košice, Debrecín, Linz apod. O Bratislavě ani nemluvím.

Mluvíte o významu letiště? Tak to žijete dost mimo realitu, Brno je významem svého letiště dost daleko za všemi jmenovanými městy, není se kam propadat :D
orel píše: Každý významnější investor se ptá na letiště a mezinárodní spojení. Pokud to takto bude pokračovat, všechny sofistikovanější investice budou směřovat do všech okolních měst v nejbližším zahraničí, Brnu zůstanou jenom sklady a laciný segment. To že je tam teď pár významných IT firem, nemusí být navěky, pokud se bude neustále zhoršovat dostupnost (Jančura to opravdu nezachrání). To je špatně pro celou Moravu. Jsem další z nebrňáků (Olomouc), kterého tato situace neskutečně štve. Přidávám se ke kolegům výše. Jsem toho názoru, že by se pár strategických linek dotovat mohlo - pokud by opravdu někdo počítal návratnost (příliv korporátních investic do města, potažmo regionu přímo navázané na letecké spojení). Dotuje se kde co od profesionálního sportu po různé zhovadilé "resorty" a nikomu to nevadí...

A to já si právě myslím, že dotovat letecké linky na každé malé letiště v tak malým a kompaktním státu jako je Česká republika je dost velký nesmysl...máte to z Olomouce do Prahy vlakem do 3 hodin včetně dojezdu na letiště..to mi nepřipadá jako nekvalitní dostupnost.
A co se týče brečení nad tím, že Wizz Air a Ryanair jsou vyděrači - ta smlouva je pokud vím dvoustranná a je i na druhé straně (letiště), co si tam nechají procpat, nebo naopak zapomenou prosadit. Ti lidi, kteří za letiště ale vyjednávají ale dost často nemají ani tušení, co všechno se ještě komu musí s provozem linky platit. A navíc se tady holt to predátorství obou firem dost potkává s vlhkými sny regionálních politiků o úžasném mezinárodním letišti, zvyšujícím status pupku světa :lol:



OK jezděte si třeba z Olomouce nebo Horní Lhoty se statusem podpupků na letiště do Prahy a třeba i hyperloopem za 15 minut, já budu lítat (doufám) z brněnského letiště, které je tady pro lidi a z Brna se lítá od roku 1926

tramin
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 200
Registrován: 28. 11. 2011, 10:04
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od tramin »

Tak já bydlím kousek od letiště a kdyby tam občas netrénovali piloti,tak o nějakém letišti ani nevím.Fakt ostuda!

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od pepa007 »

Orus-x píše:A to já si právě myslím, že dotovat letecké linky na každé malé letiště v tak malým a kompaktním státu jako je Česká republika je dost velký nesmysl...máte to z Olomouce do Prahy vlakem do 3 hodin včetně dojezdu na letiště..to mi nepřipadá jako nekvalitní dostupnost.


Ale v tomhle já s tebou souhlasím :-) Lejou se prachy i do Pardubic, Budějovic, jednu dobu se mluvilo dokonce o Přerovu :-) Já jsem mluvil o obecným principu dotací, se kterým souhlasím, ale to provedení ve zkorumpovaným Čechistánu bohužel vypadá tak jak vypadá. Ale to si lidi rozhodujou sami u volebních uren na co půjdou jejich prachy..

Samozřejmě bych byl radši kdyby se lítalo z Brna/Ostravy, ale ekonomicky to moc velkej smysl nedává - těch alternativ je skutečně víc než dost, a obě města mají relativně malej incomingovej turistickej potenciál (i když já jsem fanoušek Brna - je tam dostatek dobrýho jídla a pití a sám tam občas na "eurovíkend" jezdím :) )

K těm loadfactorům - ty samy o sobě ještě nic nezaručujou, taky záleží na tom, za kolik se ty letenky prodaly, žejo. Já jsem třeba linku do Eindhovenu nikdy nepochopil - pro koho to bylo určeno? Co je v Eindhovenu?

tramin
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 200
Registrován: 28. 11. 2011, 10:04
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od tramin »

Philips:-)

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Brno - Tuřany

Příspěvek od jvoj »

Nejen Philips, šlo o několik nadnárodních firem (Např Thermo-Fisher (nebo ..ch..?)), které na každém letu měli dohromady 15-20 very-high-yield byznysáků. Kromě toho spousta tam-žijících rodin, které byly taky ochotné si připlatit a WizzAir toho nevyužil. Celkově ale ani takhle nebyl ten yield takový, že by na tom W6 prodělával.


Odpovědět